روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دوشنبه 30 آذر ماه سال 1388

نقد و بررسی سرمقاله روزی نامه جمهوری "نقش قاهره در تكميل حلقه محاصره غزه"

"بی خیال شدن از چگونگی گزارش از پرداختن وکیل الدوله ها در بازار مکاره ولی نقل قول کردن فراکسیون مجلس مصر در دفاع از حماس "

معلوم نیست تا کی قرار است که تناقض گوئی و معلول گرائی با فراموش کردن علت و ریشه و تلاش مذبوحانه کردن برای منحراف کردن اذهان عمومی ادامه یابد ، آنهم با پوشش قلم که می بایست در خدمت آگاهی دادن به مردم و اجرا کردن نقش اساسی و بدون غل و غش اطلاع رسانی صحیح و نه زیر باررفتن سانسور و خفقان و تسلیم شدن در برابرش باشد. بدتر اینکه با وارونه گوئی و تحریف گری واقعیت ها در خدمت شرایط تحمیلی سانسور و خفقان نهادینه شده در جامعه نه اطلاع رسانی که عامل و ابزار و مبلغ سانسور و تفتیش عقاید وخفقان شدن می با شد .

آخر چگونه است که در بازار مکاره ی مجلس دکوری و کمدی و انتصابی رژیم کودتائی نامشروع پاسداری که وکیل الدوله هایش جرأت پیگیری مطالبات مردم ایران را ندارند در صورتیکه خود اینان در زمان تبلیغات انتصابات به جای انتخابات قولش را به مردم و موکلین شان را داده اند . یا ازسوی دیگر بدون آنکه منتقد قلم مقاله نویس بر دست مجلس و حکومت مصر حسنی مبارک توضیح دهد و خبر رسانی درست کند که چگونه است این مدعی مدام موضع مخالف و دشمنی در برابر رئیس جمهور مصر با تحلیل و تفسیر ها اتخاذ می کند ؟اما اکنون بدون آنکه بگو ید برای چه پاسدارانگلیسی علی لاریجانی که رئیس مجلس یا بازار مکاره و دکوری و کمدی و انتصابی هشتم می باشد و همچون دو سال پیش که مصادف با همین ایام بود که این پاسدارعلی لاریجانی وقتی از ریاست هیئت مذاکره کنندگان هسته کنار گذاشته شد و جایش را به پاسدار تر کشی موجی جایگزین سعید جلیلی داد . سپس پاسدار علی لاریجانی انگلیسی همراه همسر و فرزندانش بطور پنهان و توریستی به قاهره سفر کرد و با چند مقام مصری از جمله ی محمد البرادعی د یدار و ملاقات پنهانی داشت . اکنون نیز به قاهره سفرکرده و گفته می شود که با حسنی مبارک رئیس جمهور مصر دیدار و ملاقات داشته است ؟ اما عجیب است که بازهم سرمقاله نویس با پاک کردن صورت مسئله و عدم اشاره به سفر پاسدار علی لاریجانی به قاهره و دیدار و گفتگوی این پا سدار با حسنی مبارک البته با فراموش کردن دشمنی هاو غرض ورزی هائی که ازسوی قلم نویسان همین روزی نامه ی جمهوری علیه ی دولت مصر می شود و پس از ترور انور لسادات سیاست3دهه ی رئیس جمهور مصر پیوسته از سوی مقاله نویس روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی نقد و دنبال شده است . امل حال اشاره ای هم نمی کند که برای چه پاسدار علی لاریانی به قاهره سفر کرده است یا در در بازار مکاره ی مجلس هشتم چه می کند؟ ولی در مقابل اکنون گزارش نقل قولی از نمایندگان مجلس مصر نسبت به ساخت دیوار فولادی در مرز کشور مصر با غزه از دولت قاهره نقل قول از نمایندگان معترض فراکسیون اخوان المسلمین مجلس مصر نقل کرده که گویا اینان چنین توضیح خواسته اند:

"قاهره توضيح خواسته اند. فراكسيون « اخوان المسلمين » در مجلس مصر از رئيس مجلس خواسته است درباره ساخت اين ديوار فولادي توضيحات قانع كننده اي ارائه كند. توضيحات قانع كننده اشاره به تكذيب رسمي دولت مصر درخصوص اين ديوار است كه عملا هيچگونه تغييري در اصل ماجرا به وجود نياورده و كمتر كسي صداقت دولت قاهره در اين تكذيب ها را باور دارد و بولدوزرها در امتداد محور صلاح الدين سرگرم خاكبرداري بمنظور احداث اين ديوارهاي فولادي هستند. "

.

سرمقاله نویس بدون اشاره به نقش جنگ افروزی 22 روزه ی حماس و اسرایل در نوار غزه که از سوی سپاه پاساران طراحی و اجرا شد. همینطور بدون اشاره به نقش رهبر و سایر مسئولان رژیم فاشیستی – تروریستی – کودتائی در امور داخلی عراق به خصوص نقش اساسی پاسدار گماشته احمدی نژاد و پاسدار انگلیسی علی لاریجانی که با سفر خود به عراق ، تقاضای اعمال فشار برای اخراج مجاهدین ساکن اشرف کردند که حتی خواهان اخراج شان با اعمال و زور قو ی قهریه شدند که از نخست و زیر دست نشانده ی عراق دنبال شد. طوریکه پس از تهاجم وحشیانه ی پلیس و ارتش عراق در 6 و 7 مرداد ماه سال جاری به مجاهدین مستقر در اشرف اکنون نیز ارسال دارو ومواد خوراکی و غذائی بدرون اشرف از سوی نخست و زیر دست نشانده ی عراق قطع شده است . اما در عوض سر مقاله نویس معرکه گیر وارونه گوی ازمحاصره نوار غزه گزارش داده است که در حقیقت بدلیل اعزام نیرو وسلاح به حماس از سوی پاسداران است که پیرامون آن اینگونه گزارش و تحلیل داده است :

"هم اكنون محاصره نوار غزه توسط صهيونيست ها باعث بحران غذائي و داروئي در غزه شده و نيروهاي مقاومت از طريق حفر تونل هاي زيرزميني سعي دارند آثارو تبعات محاصره غزه را مهار كنند و به حداقل ممكن برسانند. خشم رژيم قاهره از اينست كه نيروهاي مقاومت از طريق همين تونل ها توانسته اند بخش قابل توجهي از نيازهاي غذائي و داروئي مردم غزه را تامين كنند و تلاشهاي قاهره براي تكميل محاصره و افزايش فشارها بر مردم غزه را به ناكامي و شكست كشانده اند. دولت مصر رژيم صهيونيستي تشكيلات خودگردان به رياست محمود عباس و دربارهاي عرب اميدوار بودند با تداوم فشارها و استمرار محاصره غزه مردم غزه عليه دولت اسماعيل هنيه وارد عمل شوند و سر به شورش بردارند ولي آنچه رخ داد كاملا بر عكس اين انتظارات بود و مردم غزه با وحدت بي نظير خود جنگ 22 روزه را به فرصتي براي شكست اسرائيل و پيروزي مقاومت مبدل ساختند. اطلاعات جديد پيرامون طرح احداث ديوار فولادي نشان مي دهد كه اصل طرح توسط آمريكا و اسرائيل ارائه شده و رژيم قاهره و دربارهاي عرب نيز با آن موافقت كرده اند و حتي پرداخت بخشي از هزينه هاي آنرا دربارهاي عرب منطقه تقبل كرده اند"

در پایان سرمقاله نویس پس از مرور کردن اهداف این مسدود سازی کانال ارتباطی با حماس عصبیت و ناراحتی خود از این سیاست مسدود شدن کانال ارتباطی سلاح رسانی به حماس را بیان کرده و به نمایش شده است. چونکه ضربه ی کاری بر پیکره ی سیاست صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز به خصوص خاور میانه و دشمنی آشکار از تلاش مذاکرات صلح خاورمیانه می باشد که در بیان این چنینی انتقاد کردن از نقش دولت مصر بر اساس درک و تحلیل خودش را ارائه کرده است :


"نبايد از نظر دور داشت كه رژيم قاهره هم اصل عمليات احداث ديوار فولادي در امتداد مرز مشترك مصر با نوار غزه را تكذيب مي كند ولي همهمه و صداي ناشي از تحركات عظيم بولدوزرها و دستگاه هاي مجهز حفاري و خاك برداري در امتداد محور صلاح الدين بلندترين فريادي است كه از دروغ پردازي و خيانت رژيم دست نشانده قاهره پرده بر مي دارد. اهداف و برنامه هاي عاملان احداث اين ديوار هرچه باشد در اين نكته ترديد نيست كه هرچه رژيم صهيونيستي از احداث « خط بارلو » سود برد رژيم قاهره هم از احداث ديوار فولادي در امتداد محور صلاح الدين بهره خواهد برد هرچند رژيم قاهره در اجراي اين توطئه پادوئي بيش نيست .

درخاتمه اینکه مگر عواقب و آثار مخرب وویرانگراشغال نظامی افغانستان و عراق از بین رفته و تمام شده است؟ همچنین آیا نقش حضور دخالت گرایانه ی عوامل مترسک لوطی جماران و سپاه پاسداران در این دو کشور اشغال نظامی از یاد رفته و فراموش شده است؟ مگر چگونگی راه اندازی جنگ داخلی و برادر کشی در فلسطین و جدائی نوار غزه از یاد رفته است؟ آیا نقش بر پائی جنگ 33 روزه ی حزب الله لبنان و 22 روزه ی حماس با اسرائیل از خاطره ها محوو پاک شده است و مشخص نشده است که به ضرر کدامین کشور های منطقه تمام شد و به نفع کدامیک از کشور ها منطقه انجامید؟ تز جنگ نعمت الهی است از کیست و اعمال این تز چه نقشی در بقای رژیم تروریسی – کودتائی – کودتائی نا مشروع پاسداری تاکنون داشته است که چرا بطور سیستماتیک به صدور همین سیاست تروریسم و ارتجاع به برون مرز و منطقه با جدیت مبادرت ورزیده و تأکید شده است؟ بهر صورت مگر می توان کتمان کرد که اشک تمساح ریزی سر مقاله نویس برای مردم فلسطین به خصوص حماس برای چیست و در راستای کدامین اهداف پلید جنگ افروزانه و بحران آفرینی شومی می باشد و چه ار تباطی با صدورسیاست بحران آفرینی و جنگ افروزی در منطقه و برپائی جنگی دیگربا اسرائیل از سوی حاکمان نا مشروع تهران دارد که پس از شکست تلاش جنگ داخلی دریمن و بسط و توسعه ی آن در شبه جزیره ی عربستان دارد تا شاید روزنه ای برای عبور از بحران های مرگ باررژیم کودتائی در بن بست فررفته ایجاد شود؟

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1388/13880929/index.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دوشنبه 30 آذر ماه سال 1388