روزی نامه ی حکومتی سه شنبه 8 دی ماه 1388

نقد و بررسی : سرمقاله ی روزی نامه دولتی جمهوری "بازبيني پيروزي مقاومت در جنگ غزه"

"با دها ن کجی کردن به شعار نه غزه نه لبنان ، جانم فدای ایران، اکنون از جنگ 22 روزه نوار غزه دفاع شده است "

طبق معمول کفاره ی هر نا پرهیزی کردن و به مسائل داخلی پرداختن سر مقاله نویس چند برابر قلم زنی کردن و تحلیل دادن پیرامون سیاست صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز و مداخله گری در امور داخلی کشور منطقه می باشد . بنا براین پس از اشاره و تحلیل محور تظاهرات های ضد حکومتی اخیر به خصوص تظاهرات خونین عاشورا در روز گذشته که همراه با رهنمود دادن کنترل تند رو ها برای درک خطرنبض خدشه دار امنیت و تأکید بر رعایت کردن قواعد بازی بود تا که برای خارج نشدن شرایط انفجاری کنونی وکنترل فریادهای مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای بسوی عدم حالت قهر آمیز آشتی نا پذیر سرمقاله نویس اکنون سیاست صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز را دنبال کرده است. پس بقول خودش بازبینی پیروزی مقاومت حماس وجنگ غزه را جایگزین شکست بسیج و آماده باش ار گان های گونا گون در اختیار کود تاگران در تظاهرات خونین ضد حکومتی عاشورا نموده است.

البته وی بدون آنکه هیچ اشاره ای کند که برای چه قبل از جنگ 22 روزه نوار غزه با اسرائیل چپ و راست رهبران جهاد اسلامی فلسطین یا حماس به تهران فراخوانده می شدند و در جماران با لوطی جماران و پاسدار گماشته احمدی نژاد دیدار می کردند یا در نمازجمعه ی تهران حضور می یافتند ویا با همین روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی گفتگو می کردند که ضمن دشمنی و مخالفت کردن شان با روند مذاکره صلح با اسرائیل علیه ی محمود عباس رهبر حکومت خود مختار فلسطین موضع گیری می شد . سپس پس از باز گشت به نوار غزه و دمشق سیاست تشویق به شکستن قرار داد آتس بس با اسرائیل و ترغیب کردن به پرتاب موشک به خاک اسرائیل از سوی پاسداران و لوطی جماران و مطبوعات حکومتی تبلیغ می شد ، تا اینکه اسرائیل مجبور به واکنش تهاجمی شد و معرکه گیری تبلیغاتی علیه ی اسرائیل و محمود عباس و رهبران کشورهای عربی به خصوص رئیس جمهور مصر و پادشاه اردن و عربستان شروع شد و شاهد بودیم که چگونه هرروز در جلوی دفاتر و کنسول و سفارتخانه های کشور های عربی و غربی در تهران بسیجیان چماقدار و لباس شخصی های پاسدار و اطلاعاتی با بهانه دانشجو تظاهرات نمایشی و فرمایشی با حمایت پلیس بر پا می کردند مواد آتش بدرون سا ختمان های سفارتخانه و دفاتر کنسولی و نمایندگی کشور ها پرتاب می شد یا از دیوارش بالا رفته و پرچم کشور ها با تصاویر پاره شده ی رهبران به آتش کشیده می شد و اشک تمساح ریزی برای فلسطینیان نوار غزه و حماس ریخته می شد و تلاش برای هر چه بیشر گسترده تر کردن جنگ نوار غزه می گردید . حتی محموله های ارسالی پاسداران قبل از عبور از نوار غزه و در دسترس قرار گرفتن حماس در سواحل آبی مصر متوقف ومجوز عبور داده نشد . اما اکنون سر مقاله نویس با فراموش کردن اینگونه اقدامات جنگ افروزانه ی پاسداران و لوطی جماران و پاسدار گماشته احمدی و مطبوعات وابسته به اینان ازجمله سر مقالات همین روز نامه ی حکومتی جمهوری اینگونه ازجنایات صهیونیست یک سال پس از جنگ 22 روزه ی نوار غزه سخن گفته و انتقاد کرده است :

" يك سال از جنايت فجيع صهيونيستها در حمله به غزه و به خاك و خون كشيدن هزاران فلسطيني گذشت درحالي كه ساكنان اين منطقه همچنان در حلقه محاصره صهيونيستها در وضعيت رقت بار و شرايط طاقت فرسائي بسر مي برند. هم اكنون طبق گزارش منابع بين المللي 80 درصد جمعيت 1 5 ميليون نفري غزه در تامين معاش روزانه خود دچار مشكل هستند و بيش از يك ميليون نفر نيز تنها با تكيه بر كمك هاي بين المللي امكان ادامه زندگي دارند. بسياري از مردم كه منازلشان در جنگ نابود شده به علت محاصره قادر به بازسازي آن نيستند و در ويرانه ها و يا منازل خويشاوندان خود زندگي مي كنند . در يورش صهيونيستها 4300 باب خانه به طور كامل ويران و 2900 خانه ديگر دچار خسارت شد . همچنين 46 مسجد بطور كامل نابود و 55 مسجد ديگر آسيب ديد . در يورش وحشيانه ارتش صهيونيستي 1411 فلسطيني شهيد شدند كه 355 نفر آنان زير 18 سال سن داشتند"

البته سر مقاله نویس چون می داند طرح توطئه ی جنگ افروزی پاسداران در یمن از شیعیان حوثی لو رفته و با شکست مواجه شد . سپس گنداشغال نظامی چاه نفت 4 جزیره ی فکه ی عراق هم از سوی پاسداران در آمده است . همچنین سفر پاسدار انگلیسی علی لاریجانی به مصر و دیدار با مقامات مصری برای انتقال پیام برسمیت شناختن پروژه ی هسته ای و واسطه گری میان عربستان هم جز آبروریزی و رشد تضاد و انتقادات داخلی نسبت به این سفر در بر نداشته است . اکنون که ضربه ی کاری از تظاهرات گسترده ی ضد حکومتی در روز عاشورا دریافت شده است . بنابراین با سفر های پی در پی وزیر آدمربای امور خارجه منوچهر متکی و وزیر دفاع پاسدار وحیدی و پاسدار ترکشی و موجی سعید جلیلیرئیس شورای عالی امنیت ملی و مذاکر کننده ی هسته ای که دیدار با بر خی از رهبران حماس و جهاد اسلامی فلسطین و حماس و حزب الله لبنان دردمشق داشتند . همچنین سفر هم منقلی لوطی جماران و مشاور امور بین المللی اش علی اکبر ولایتی به بیروت تا که همآهنگی لازم شود درصورت تهاجم نظامی اسرائیل به تأسیسات هسته ای با پرتاب موشک و اقدامات تروریستی بدرون خاک اسرائیل حماس و حزب الله لبنان علیه ی اسرائیل وارد جنگ شوند . لذا اکنون به نظر می رسد که در دامه ی این طرح جنگ افروزانه تلاش مذبوحانه می شود تا که با تحریک کردن حماس پیش مقدمه راه اندازی جنگ دیگری با اسرائیل تدارک دیده شود که سر مقاله نویس با اشک تمساح ریزی کردن برای حماس این چنین از مقاومت و استقامت حماسی فلسطینیان نوار غزه پس از جنگ 22 روزه حماس با اسرائیل و پیوند زدنش با جنگ 33 روزه ی حزب الله لبنان با اسراتیل و خائن نامیدن رهبران کشور های عربی به نام ارتجاع عرب گفته شده است :

"اما جنگ غزه در كنار اين تلخي ها و فجايع بعد ديگري نيز داشت و آن مقاومت حماسي و استقامت مثال زدني ملتي مظلوم بود كه در برابر جبهه اي وسيع متشكل از هجوم ارتش صهيونيستي حمايت حاميان غربي آن رژيم و خيانت ارتجاع منطقه قهرمانانه ايستادند و در ميان حيرت و ناباوري جهانيان توانستد يك پيروزي تاريخي كسب كنند. اين پيروزي آنچنان مهم بود كه زلزله اي شديد در اركان رژيم صهيونيستي ايجاد كرد و اين رژيم را كه پس از تحمل شكست مفتضحانه در جنگ 33 روزه لبنان دچار بحران شده بود رسواتر و بي اعتبارتر ساخت و پايه هاي موجوديت اين رژيم اشغالگر را متزلزل تر كرد. ـ سران وابسته عرب و مجامع منطقه اي از قبيل اتحاديه عرب نيز به دليل عملكرد خيانت بار خود در اين جنگ كاملا رسوا شدند . آنها در تمام مدت جنگ سكوت شرم آوري را پيشه كردند و شاهد به خاك و خون كشيده شدن زنان و كودكان فلسطيني و تكان دهنده ترين جنايات بودند به اين اميد كه حماس در اين جنگ شكست بخورد. با پيروزي مردم غزه و حماس خفت ديگري نصيب سران مرتجع عرب شد و برگ ديگري بر پرونده خيانت آنها افزوده گرديد و شايد بتوان گفت جنايات سران مرتجع عرب هيچ گاه به اندازه جنگ غزه آشكار نشده بود. "

در پایان سر مقاله نویس برای ماستمالی کردن در آمدن گند اعضای خانواده بن لاد ن در ایران که نشان از همکاری پشت پرده پاساران با اعضای القاعده و طالبان می باشد . همچنین با پاک کردن صورت مسئله ی شرایط بحرانی با سمت و سوی سر نگونی بطور وارونه در پایان این چنین خبراز پیروزی حماس و وعده ی فرو پاشی اسرائیل داده است :

" اين جنگ براي گروه هاي افراطي و پرمدعائي همچون القاعده و طالبان نيز آزموني بود و آنها را نيز به دليل سكوتشان رسوا ساخت و نشان داد كه داعيه اين گروهها در دفاع از منافع مسلمانان دروغين و پوچ است و آنها به محافل استعماري وابسته هستند. به اين ترتيب جمع بندي جنگ غزه اين است كه آرمان فلسطين با پيروزي مهمي كه در اين جنگ نصيب مقاومت فلسطين شد در مسير پيروزي نهايي قرار گرفت و روند فروپاشي رژيم صهيونيستي سريع تر شد. علاوه بر اين نهضت بيداري ملت هاي منطقه قوت و انرژي جديدي كسب كرد و همچنين گواهي بود براين واقعيت كه طرح هاي صهيونيستي و استعماري كاملا كارآيي خود را از دست داده اند."

در خاتمه اینکه آنگونه ررژیم ضد بشری کودتائی نامشروع بودنش عریان شده است که خیلی وقت است که آشکارا پرداختن به مردم و مطالبات شان بطور دربست فراموش شده است . از سوی دیگرعیان شدن جنگ سخت و بی امان ادامه دار قدرت و ثروت جناحی و باندی جایگزین شده پیگیری مطالبات فراموش شده مردم شده است. البته چون فاش شدن ماهیت رژیم کودتائی و عوامفریبی ها و دروغ گفتن و دین فروشی کردن های بیش از 30 ساله ی حاکمان هم شفاف شده است که دیگر نه امکان فریب دادن مردم با قول و وعده های دروغین امکان پذیر است ، بلکه آنگونه مردم معترض و ناراضی و خشمگین آگاه شده و قطع امید از حاکمان کرده اند که علناً 7 ماه است که حاکمان کودتاگر نا مشروع را با فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای گفتن خود به چالش طلبیده اند . طوریکه دیگر سرکوب و ضرب و شتم و بازداشت و شکجه و تجاوز و قتل و اعتراف گرفتن و ربودن هم اثر ندارد . به خصوص اینکه نه اینکه سیاست سر کوب و ایجاد ار عاب و وحشت واختناق و سرکوب کردن داخلی لورفته است ، بلکه سیاست صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز هم از سوی مردم لورفته و نخ نما شده است . برای همین بود که معترضان اینکه این سیاست لورفته را به رخ حاکمان کودتائی بکشانند در تظاهرات ضد حکومتی خود در روز قدس فریاد زدند نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران. اما اکنون سر مقاله نویس بادهان کجی کردن به مردم معترض ایران و دفاع کردن از سیاست صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز از غزه و حماس و حزب الله لبنان دفاع کرده است که نشان دهنده درست تشخیصداان شعار معترضان ناراضی ضدحکومتی در تظاهرات ضد حکومتی روزقدس می باشد که چقدر انتخاب در ستی بود. زیرا که چاشنی فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای کردند بطور مستقیم هر دو سمت و سوی سیاست سر کوب گری داخلی و صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز را نشانه گرفته اند چونکه این دو پارامتر کلیدی رمز ماندگاری این رژیم فاشیسی تر وریستی کودتائی نا مشروع حاکم بوده است که اکنون بر ضد خودش تمام شده است .

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1388/13881008/index.html

روزی نامه ی حکومتی سه شنبه 8 دی ماه 1388