جهت اطلاع و تحلیل سیاسی هفته روزی نامه حکومتی جمهوری 19 آذر ماه سال 1388

نقش دللی وواسطه گری هسته نخست و زیر ترکیه

گویا قرار نیست بازی موش گربه بازی جنگ تاکتیک شیطان کوچک با شیطان بزرگ هسته ای پایان پذیرد . زیرا که این بازی لو می رود . اما با دادن باج های کلان و چوب تاراج بر منابع و ذخایر کشور و آوانس و امتیاز دادن های بس هنگفت برای یافتن دلال جدید باز زد و بند های خائنانه ی پشت سیاست وقت کشی شروع می شود . واقعاً این بازی کثیف بیش از حد احمقانه و رذیلانه می باشد . زیرا که در روز 16 آذر مشتی بسیجی چماقدار و لباس شخصی های دژخیم و مزدوران بسیج شده و با چماق مبارزه ضد آمریکائی به جان دختر و پسران دانشجوین معترض افتاده و با گاز فلفل و چماق و شلیک تیر هوائی تهاجم کرده و تعدادی از دانشجویان نیز باز داشت شدند . از سوی دیگر رسانه ها و مطبوعات وابسته به کودتاگران ضمن متهم کردن رهبران مغلوب رقیب را به آمریکائی کردند و بشدت پیگیری باز داشت و محاکمه کردن موسوی شدند . اما اکنون پس از دعوت نخست و زیر ترکیه به ایران ودادن امتیازات گازی بطور پنهانی که حتی صدای اعتراضی بازار مکاره ی کمدی و دکوری و انتصابی هشتم را در آورد تا اینکه اینگونه نقش دلالی وواسطه گری میان رژیم فاشیستی تروریستی کودتائی حاکم بر ایران و اوباما رئیس جمهور آمریکا پیرامون بحران هسته ای را دنبال کند . ناگفته نماند که پاسدار گماشته احمدی نژاد توضیح نداده است که چگونه است که از یک سو خواهان نابود کردن اسرائیل است . اما از طزرف دیگر از نخست وزیر کشوری برای دلالی هسته ای با آمریکا با باج دادن استفاده می کند که رابطه دیپلماتیک بسیار خوبی با اسرائیل دارد که تصمیم دارد تهاجم نظامی به تأسیسات هسته ای کند؟

بعضي رسانه ها بر اين گمان هستند كه لحن اوباما درباره برنامه هسته اي ايران تفاوت كرده است . سايت « تابناك » نوشت : رجب طيب اردوغان پس از ديدار با باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا در كاخ سفيد اظهار داشت كه حاضر است به عنوان كانال ارتباطي براي ايجاد رابطه بين ايران و آمريكا عمل كند. برپايه گزارش هاي منتشره باراك اوباما در ديدار خود با اردوغان به وي گفته است كه اين مساله براي وي بسيار با اهميت است كه ايران در عين حالي كه برنامه هسته اي خود براي مقاصد صلح آميز را ادامه مي دهد همزمان قوانين و هنجارهاي بين المللي را نيز رعايت كند. اوباما همچنين گفته است كه تركيه به عنوان بازيگري مهم مي تواند آمريكا را در اين راه كمك كند. اردوغان نيز پس از كنفرانس خبري خود با اوباما ضمن زير سئوال بردن كارآيي تحريم عليه ايران اعلام كرد كه اكنون زمان دشمن سازي نيست بلكه فرصت فراهم است تا دوستي ها را افزايش دهيم . اين درحالي است كه در ديدار اردوغان و اوباما آمريكا بار ديگر دغدغه هاي خود درباره افزايش مبادلات تجاري تركيه با ايران را به گوش اردوغان رسانده است . درخواست كمك اوباما از اردوغان براي حل مساله هسته اي ايران در نشريات بين المللي همچون « كريستين ساينس مانيتور » « بلومبرگ » و همچنين ديگر خبرگزاري هاي بين المللي پوشش رسانه اي گسترده اي داشته است .

عدم تحمل خبر گزاری های خودی

واقعاً که عجب رژیم نا متعارف و ضد بشر و عوامفریب و دروغگو کودتائی در جهان بی نظیر شده است . زیرا که نه اعتبار رکورداری نقض محکومیت جهانی حقوق بشری دارد و صاحب امتیاز فرار مغز ها و مصرف مواد مخدر و پیشتاز جهانی مرگ ومیر در جاده ها در جهان می باشد ، بلکه نه بطور سیستماتیک به مردم ایران دروغ می گوید و هرروز بیشتر وعده های سرکار گذاشتن مردم و سر خرمنی و نا کجاآبادی می دهد . مهمتر اینکه یک عضو نئو نازیسم اخراجی از آلمان که مبتکر نفی کننده ی هلاکاست می باشد به عنوان معاون فرهنگی وزارت فرهنگ سانسور و خفقان و تفیش عقاید ارشاد شده است تا که تیغ جراحی را علیه ی مطبوعات باقی مانده ی رقیب دوم خردادی ها بکار گیر د که آخرین نمونه توقیف روزنامه حیات نو با اتهام سیاسی شدن واخطار دادن به بقیه است. بدتر اینکه دولت نامشروع دهم با رئیس جمهور تقلی و قلابی خبر گزاری های خودی و حامی دولت را نیز تحمل نمی کند . سئوال است که رژیم فاشیستی تروریستی کودتائی با دولت نامشروع نماینده ی کدام مردمی است که هرروز علیه اش تظاهرات بر پاست و فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و احمدی نژاد علیه اش سر داده می شود؟

سايت تحليلي خبري عصر ايران مي گويد حذف خبرگزاري ها از برنامه هاي رئيس جمهور ادامه دارد. به گزارش خبرنگار عصر ايران در نخستين گام خبرگزاري فارس به دليل انتشار خبري پيرامون ضيافت شام در سفر استاني رئيس جمهور به استان خراسان رضوي از برنامه هاي حوزه دولت كنار گذاشته شد . به دنبال اين اقدام خبرگزاري مهر هم به دليل انتشار خبر حذف خبرنگار مهر از فهرست 300 نفره هيئت رئيس جمهور در سفر اخير به 5 كشور آمريكاي لاتين و آفريقايي از فهرست مدعوين برنامه هاي رئيس جمهور حذف شد . در آخرين گام خبرگزاري برنا وابسته به سازمان ملي جوانان نيز به دليل انتقاد خبرنگارش در سفر استاني آذربايجان شرقي نسبت به اعزام دو خبرنگار با هواپيماي رئيس جمهور مورد غضب مسئولان دولت قرار گرفت . حذف اين سه خبرگزاري اصولگرا درحالي صورت گرفته است كه هر سه جز حاميان رئيس جمهور و دولت هستند.

تحليل سياسي هفته

http://www.jomhourieslami.com/1388/13880919/index.html

در بخشی از تحلیل سیاسی هفته ی روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی به سیاست صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز پرداخته شده است. زیرا به مداخله گری در امور داخلی عراق و افغانستان و یمن اعتراف و اشاره شده است . البته پیرامون انفجارهای اخیر عراق گفته شده است که 2 روز پس از توافق اصلاح قانون پارلمانی عراق این انفجارات خونین ترخ داده است و مدعی شده که این انفجارات زیر سر آنانی می باشد که خواهان آرامش و ثبات عراق و ادامه حکومت اکثریت شیعه نیستند . البته تحلیلگر سیاسی هفته ی روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی با این تحلیل ردگم کنی بطور آشکار لو داده است که کدامین کشوریست که از بی ثبات و آشوب گری عراق تا کنون بهره برده و به این بحران دامن زده است و چرا از نخست و زیر دست دست نشانده ی نوری المالکی حمایت کرده است. ضمن اینکه همین تحلیل گر سیاسی هفته در سرمقاله ی چندروزپیش خود در همین روزی نامه ابراز مخالفت با اصلاح قانون انتخابات پارلمانی عراق را برجسته وآشکار کرد. بنابراین بدون شک مشخص است که سر نخ اصلی اقدامات تروریستی و انفجارات اخیرعراق همچون گذشته کجاست که دیگر نیاز به توضیح بیشترنیست تا که توضیح داده شود که کدامین کشور دست درانفجارات اخیر عراق داشته است؟ لذا با پاک کردن صورت مسئله و آدرس غلط دادن و این چنین تحلیل دادن نه رفع موجب رفع اتهام نمی شود ، بلکه نوعی فرار به جلو است که بیشتر اثبات می کند که پاسداران و عوامل نفوذی شان در عراقعامل اصلی این انفجازه جدید در عراق می باشند:

اين هفته صحنه بين المللي نيز شاهد رويدادهاي سياسي و حوادث تازه اي بود. در عراق انفجار پنج بمب در روز سه شنبه صدها نفر را كشته و مجروح ساخت و بار ديگر التهاب و تشنج را به فضاي اين كشور باز گرداند. در اين انفجارها كه خونين ترين حادثه در يك سال گذشته محسوب مي شود دست كم 127 نفر كشته و 470 نفر زخمي شدند . دهها اتومبيل منهدم و تعداد زيادي منزل و مغازه دچار آتش سوزي و تخريب شدند. حوادث اخير درست دو روز پس از آن به وقوع پيوست كه مجلس اين كشور قانون بحث برانگيز انتخابات را به تصويب نهايي رساند و با اعلام تاريخ برگزاري انتخابات در 16 اسفند ماه آينده بن بست سياسي اين كشور را شكست . برداشت قريب به يقين اين است جرياناتي كه از روند اوضاع سياسي اين كشور و حركت آن به سوي ثبات ناراضي هستند پشت انفجارهاي اخير مي باشند. كساني كه سير تحولات عراق را در گذشته به ويژه ماههاي اخير دنبال كرده و مي كنند به روشني واقف هستند جرياناتي در داخل عراق از دولت فعلي كه عمدتا در اختيار شيعيان است ناراضي و ناراحت مي باشند و به شدت در تكاپو و تلاش هستند تا به هر طريق ممكن اين وضعيت را تغيير دهند و ابتكار عمل را از دست جناح شيعه خارج سازند. با توجه به اتفاقات چند ماه گذشته و شواهد موجود اين جريانات فتنه گر كه مورد حمايت اشغالگران آمريكايي مي باشند از طريق تكيه بر حمايت دولت آمريكا به انواع توطئه ها ترفندها و اقدامات ضدانساني متوسل مي شوند تا بلكه بتوانند با گل آلود كردن اوضاع به اهداف پليد خود برسند. آمريكايي ها نيز كه از ابتدا روي كار آمدن دولتي به ماهيت شيعي را مخالف اهداف خود مي دانستند با گروههاي شورشي و تروريست هماهنگ شده اند تا شيعيان را وادار به پذيرش شرايط غيرقانوني آنان بسازند. اشغالگران با پيش كشيدن لزوم تشكيل دولت وحدت ملي در حقيقت در پي آن هستند كه عناصر رژيم گذشته و عوامل مورد اعتماد خود را در ساختار قدرت عراق نفوذ دهند تا از اين طريق درصورت خروج احتمالي از عراق پايگاهي براي پيگيري منافع غيرقانوني خود در عراق داشته باشند. از اينرو طي دو ماهي كه تا برگزاري انتخابات عراق باقي است عراقي ها بايد منتظر توطئه ها و شرارت هايي مشابه آنچه كه روز سه شنبه اتفاق افتاد باشند.

اما تحلیلگر سیاسی هفته روزی نامه ی جمهوری اسلامی پیرامون دخالت گری در افغانستان بدون توجه به دلال وواسطه گری کردن نخست وزیر ترکیه با اوباما رئیس جمهور آمریکا برای مذاکره ی هسته ای که در پشت پرده دنبال می شود . ولی اکنون از موضع ضد آمریکائی از پیمان شکنی و بد قولی اوباما رئیس جمهور آمریکا در سیاست تغییر وی گفته است که چرا به جای ترک افغانستان و تحویل عوامل رژیم کودتائی حاکم بر ایران دادن اینگونه اقدام به اعزام بیشتر نیروی نظامی به افغانستان کرده است

اقدام باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا در اعلام اعزام نيروهاي تازه نفس به افغانستان بازتاب گسترده اي در داخل اين كشور و همچنين صحنه بين المللي داشت . اين تصميم اوباما نشانه عقب نشيني وي از شعارها و وعده هايش بود كه قبلا اعلام كرده بود نظاميان آمريكايي را به خانه باز مي گرداند. اوباما در مبارزات انتخاباتيش به طور گسترده اي بر روي « تغيير » در سياست هاي آمريكا مانور داده بود و تجديدنظر در سياستهاي آمريكا در عراق و افغانستان و بحران خاورميانه را محور اين تغيير عنوان كرده بود. با اينحال موضع گيريهاي دولت وي در قبال بحران فلسطين اشغالي و اخيرا افغانستان نشان داد كه تغييري در كار نيست و همه آنچه كه وعده داده شده بود شعاري بيش نبوده است . در افغانستان نيز به جاي خارج ساختن نيروهاي اشغالگر دستور اعزام 30 تا 35 هزار نيروي جديد به اين كشور را صادر كرده است .

بالاخره در ادامه ی دفاع کردن از سیاست تروریسم و ارتجاع به برون مرز تحلیل گر سیاسی هفته روزی نامه با وجود اینکه می داند در مورد نقش ارسال سلاح و پول و اعزام نیرو از طریق حزب الله لبنان پاسداران کودتاگر به یمن تا در همآهنگی کامل با حوثی شیعیان یمنی فاش شده است چون که پس از دست به شورش و آشوبگری و ناامن سازی یمن که زده شد و طرح ادامه ی این ناآرامی از یمن بدرون خاک عربستان و سپس در سراسر شبه جزیره عربستانکه قرار بود بسط و تعمیم داده شود لو رفت و نا کام ماند. ولی اکنون این تحلیگر سیاسی این چنین بطور وارونه در این مورد گزارش داده و عربستان و مصر را متهم و محکوم کرده است :

اين هفته جنگ در يمن همچنان ادامه يافت و گزارش هاي رسيده از اين كشور حكايت از آن دارد كه جبهه مشترك يمن ـ عربستان عليرغم وحشي گري ها و حملات گسترده عليه پايگاه شيعيان توفيقي در رويارويي با شيعيان مبارز موسوم به « حوثي ها » كسب نكرده اند. هفته جاري برخي دولتهاي غربي و حكام وابسته منطقه از جمله مصر حمايت خود را از دولت يمن در سركوب شيعيان اعلام كردند و به اين ترتيب ماهيت عوامل صف بندي جديد در تخاصم با شيعيان يمن آشكارتر شد. با اينحال خبرهاي جسته و گريخته اي كه از حصار سانسور دولت يمن از وضعيت شيعيان مي رسد حكايت از آن دارد كه وضعيت در مناطق شيعه نشين شديدا وخيم است و اين مناطق در آستانه بروز فاجعه انساني قرار دارد و مقطع كنوني مي طلبد دولتهاي اسلامي و مجامع بين المللي به دور از ملاحظات موجود به ياري شيعيان يمن بشتابند.

وزير اطلاعات : آمار دستگير شدگان را ندارم

کد خدای ده که مرغابی بود بر سر آن ده چه رسوائی بود . با این تیر برجسته شده ی خبری خیلی مسخره است زیرا که وزیر وزارت بد نام و آدمکش اطلاعات دولت نامشروع کودتائی اعتراف کرده است که از آمار باز داشت شدگان در روز 16 آذر اطلاعی ندارد . از سوی دیگر با تناقض گوئی اذعان نموده است که نمی بایست بازداشتی ها زیاد باشد . یعنی در رژیم کودتائی اوضاع آنقدر خرت و خر می باشد که معلوم نیست وظیفه هر ارگان سرکوبگر چیست؟ نیروی انتظامی مسئول امنیت ا ست یا نه اینکه مدافع تفتیش عقیده و سانسور و خفقان است که باید مأموریت وزارت بد نام اطلاعات را انجام دهد.

مصلحي افزود : عمده دستگيري ها را نيروي انتظامي انجام داد كه آمار ندارم اما تعداد هم زياد نيست .به گزارش واحد مركزي خبر حجت الاسلام مصلحي پس از نشست ديروز هيات دولت در مصاحبه با خبرنگاران افزود : آنچه براي ما اهميت دارد اين است كه دانشجويان عزيز اين نوع حركت ها را بشناسند. وي تصريح كرد : روز دانشجو روز مرگ بر آمريكاست و مردم اهداف كسي را كه باعث خوشحالي آمريكا و حمايت نخست وزير رژيم صهيونيستي مي شود مي فهمند. وزير اطلاعات گفت : برخي كه وارد اينگونه حركت ها مي شوند فريب خورده هستند.