دروغ نامه ی کیهان سه شنبه 17 آذر ماه سال 1388

نقد و بررسی (يادداشت روز)دروغ نامه ی کیهان " عراق، توافقي در دقايق آخر "

" نگرانی از انتقاد کردن به سیاست مداخله و تقلبات گسترده در پارلمان عراق همچون نمایش کودتائی تقلباتی 22 خرداد در ایران"

بد تر از کابوس بحران های داخلی و ادامه ی تظاهرات ضد حکومتی که روز گذشته 16 آذر از سوی دانشجویان معترض و حمایت مردم و دانش آموزان بر گزار شد . مسئله ی انتخابات پار لمانی عراق و وحشت از شکست نتایج آن می باشد . به خصوص این که هنوز مجاهدین از اشرف جا به جا نشده اند که مشکل را بس حاد تر و مضاعف کر ده است. برای همین است که قلم زن غیر ایرانی پس از اصلاح قانون انتخابات پارلمانی عراق پیرامون این انتخابات پارلمانی عراق وارد میدان شده است و دست به معجزه گری های عجیب و غریب زده است . بطور مثال عجیب است که پس از اشغال عراق که صحبت از 65 تا 70% جمعیت شیعه بودن عراق و 30 تا 35% شامل بقیه می شد.اکنون پس از چندین سال طبق بر آوردی که قلم بر دست غیر ایرانی و عرب یادداشت روز نویس دروغ نامه ی کیهان کرده است جمعیت سنی عراق را 17 %بر آورد و ارزیابی کرده است . البته بطور عمدی این آمار را کاهش داده است تا هم امتیازی برای شیعیان عراقی باشد.هم انتقادی به افزایش تعداد نمایند گان اهل سنت عراق در پارلمان آینده باشد که نمود ناراضی بودن آشکار افزایش تعداد اهل سنت در پارلمان عراق و شکست در انتخابات آینده پارلمان عراق است . زیرا که در نهایت عوامل دست نشاندگان لوطی جماران و پاسداران در عراق نمی توانند همچون دوره ی قبل پیروز شوند. چونکه پیآمد این شکست یعنی کوتاه شدن دست عوامل رژیم به اشغال پست ریاست جمهوری و نخست وزیری در عراق است . در نتیجه کاهش نقش مداخله گرایا نه رژیم کودتاگران حاکم بر ایران در این کشور می باشد.

در موردی دیگر پاسدار مأمور وارونه گوی و تحریف گر یادداشت روز نویس دروغ نامه ی کیهان بدون آنکه بگوید که چگونه است که رژیم فاشیستی تروریستی کودتائی نا مشروع حاکم بر ایران می تواند که در برون مرز نمایش خیمه شب بازی انتخاباتی – انتصاباتی – تقلباتی بر گزار کند و آنگونه دست به کودتا و تقلب بزند که اکنون که پیآمد این تقلب 6 ماه است که تظاهرات ادامه دار نسبت به این کودتای تقلباتی ادامه دارد . اما دولت عراق نمی تواند از این حق بر خوردار باشد . مهمتر اینکه این قلم بردست معلوم نیست که برای چه دایه ی مهربانتر از ما در یا کاتولیک تر از پاپ برای مردم عراق شده است و آمار عراقی های اهل سنت در برون مرز به نقل از معاون رئیس جمهوری عراق طارق الهاشمی را قبول ندارد و بدون توجه به اشاره کردن منبع خبر یا سازمان سنج و آمار گیری همینطوری بطور کیلوئی با کم کردن 50% جمعیت 3 میلیون عراقی ساکن برون مرز اینگونه آمار جمعیت سنی های خارج نشین عراقی را کاهش داده است :

"موضوع ديگري كه مورد اختلاف بود، برگزاري انتخابات مجلس در خارج از كشور بود. برگزاري انتخابات رياست جمهوري در خارج از كشور اگرچه آن هم دشواري هاي زيادي دارد و پراكندگي شهروندان يك كشور در كشور ديگر گاهي برگزاري انتخابات را در مرز ناممكن قرار مي دهد ولي به هر حال بصورت توافقي در پاره اي از كشورها برگزار مي گردد فراكسيون اهل سنت مجلس عراق و شخص طارق الهاشمي رئيس آن كه در همان حال رئيس حزب حركت اسلامي نيز هست با اين استدلال كه به دليل تحولات عراق جمع زيادي از اهل سنت، عراق را ترك كرده و به كشورهاي ديگر رفته اند و محاسبه اين عدد بيانگر جمعيت واقعي اهل سنت عراق است روي برگزاري انتخابات خارج از كشور تاكيد مي كردند. طارق هاشمي عدد عراقي هاي خارج از كشور را سه ميليون نفر ذكر مي كرد در حاليكه آمارهاي دولت بيانگر عدد 5/1 ميليون نفر است كه شامل سه گروه شيعه، كرد و سني عراق مي شود.طارق هاشمي بعد از تصويب مجدد قانون انتخابات در پارلمان عراق به مردم عراق تبريك گفت و نتيجه گرفت كه: «با اين قانون مي توانيم آينده عراق را رقم بزنيم» اما از آن طرف بايد در نظر داشت كه اگرچه طارق هاشمي وانمود كرد كه موافقت او با قانون جديد، انتخابات عراق را از بن بست خارج كرده است ولي واقعيت اين است كه با تصويب سه پنجم نمايندگان مجلس ديگر امكان وتوي اين قانون توسط طارق هاشمي وجود نداشت. اين قانون براي مرتبه سوم نيازمند ارجاع به شوراي سه نفره رياست جمهوري نبود تا با عدم امضاي طارق هاشمي كان لم يكن گردد.:

بازنمونه ی دیگر وارونه گوئی قلم بر دست یادداشت روز نویس است که نسبت به گذشته نموده که چگونه لوطی ماران و پاسداران با سپاه بدر و قدس و حزب الدعوه و مجلس اعلای اسلامی عراق ودار ودسته ی مقتدی صدر تلاش می کردند تا که با ناامن کردن عراق و آشوب گری و ایجاد جنگ داخلی استان های شیعه و نفت خیز عراق را مستقل یا جدا و ضمیمه ی رژیم کودتا گران حاکم بر ایران کنند که علناً از فدرالیسم در بستر همین هدف دفاع می شد . اما اکنون بدلیل استانی شدن انتخابات پارلمان عراق که منجر به افزایش سهمیه ی نمایندگان مخالف حضور و دخالت گری رژیم تروریستی فاشیستی مذهبی در عراق می شود.وی مدعی شده است که قانون جدید انتخابات پارلمانی عراق و استانی شدن انتخابات پارلمانی را از شکل ملی خارج و چنین سبب خطر باز کردن فدرالسیم است "

"براساس قانون جديد انتخابات عراق، انتخابات از شكل ملي به شكل استاني تغيير جهت داد و البته يك گام تا شهرستاني شدن فاصله دارد. انتخابات استاني عملا راه را براي اجراي بعضي ديگر از اصول قانون اساسي- از جمله بند چهارم آن كه ناظر به فدراليسم است- باز مي كند. استاني شدن تكليف انتخابات را در استانهاي با اكثريت كرد يا اكثريت شيعه و يا اكثريت سني از قبل مشخص مي كند و عمده بحث روي استانهاي مختلط-نظير موصل و كركوك- مي رود بر اين اساس هر كدام از فراكسيونهاي شيعه، سني، كرد و تركمن درصدد ائتلاف با فراكسيون هاي موازي برآمده اند و نوعا در ليست هاي استاني هر فراكسيون اسامي چهره هايي از فراكسيونهاي ديگر نيز ديده مي شود"

با همه صغرا و کبرا چیدن های قلم بر دست یادداشت روز نویس و حمایت تلویحی که از قانون جدید انتخابات وسهمیه بندی های جدیدش کرده است. همینطور با تأکید دفاع از دمکراسی بومی عراقی نموده است . ولی در پایان با دشمن تراشی کردن منتقدان برون مرز که کرده است . زنگ خطر را بصدا در آورده است که برای نتایج انتخابات پارلمان عراق چه خواب شومی دیده شده است؟ به خصوص با مقایسه کردن نمایش خیمه شب بازی کودتای تقلباتی در ایران که طلبکارانه گوشزد کرده است که این نمایش سالم و مردمی در ایران که در 22 خرداد اتفاق افتاد از سوی دشمنان برون مرز چنین به تیغ اتهام تقلب بسته شد :

تجربه ثابت كرده است كه مردم بايد به موازات پاسداري از دمكراسي بومي خود در جهت توانمندسازي نهادهاي سياسي، امنيتي و نظامي خود، اقدام نمايند وگرنه نهال آراي مردم در يك روند توطئه آميز مي خشكد و به ضد خود تبديل مي گردد.اين تجربه اي است كه متاسفانه ما هم در كشورمان آن را مشاهده كرديم؛ انتخاباتي با شكوه تمام و با سلامتي مثال زدني چنان به تير تهمت تقلب بسته شد كه تو گويي نه مردمي به پاي صندوق ها آمدند و نه نظام چنان انتخابات باشكوهي را برگزار كرده است و صدالبته در تجربه اخير كشورمان خيلي زود معلوم شد كه نه فقط راه روشن مردمسالاري ديني با توطئه هاي داخل و خارج بسته نمي شود بلكه سران فتنه و برنامه ريزان آمريكايي و اسرائيلي آن با طراحي اين فتنه بي آن كه خود بخواهند به جمهوري اسلامي ايران خدمت بزرگي كردند و باعث شدند خط نفاق و عوامل اصلي آن به آساني شناخته و حذف شوند"

در خاتمه اینکه طبق تحلیل گری و نتیجه گیری مقایسه ای پایانی که پاسدار قلم بر دست غیر ایرانی در یادداشت روز خود ارائه کرده است. نشان از این واقعیت فاش شده دارد که پاسداران و لوطی جماران و سپاه بدر و قدس و نخست و زیر دست نشانده ی عراق و محسن و عمار حکیم و سایر نفوذی و حامیان شان در عراق در شرف برنامه ریزی و تدارکات آماده سازی برای تقلبات گسترده ی مشابه 22 خرداد ایران در انتخابات پارلمان عراق هستند . طوریکه از هم اکنون ابراز نگرانی از واکنش اعتراضی نسبت به تقلبات احتمالی این انتخابات پار لمانی عراق همچون نمایش خیمه شب بازی تقلباتی 22 خرداد در ایران شده است که کودتای تقلباتی 22 خرداد موجب انتقادات و اعتراضات ادامه دار از سوی مردم ناراضی ایرانی شده است . بنابراین از سوی دیگر این قلم بر دست نا خواسته لو داده شده است که دلیل توطئه های زنجیره ای علیه ی مجاهدین اشرف در بغداد برای چه بوده است و چرا بطور همه جانبه تلاش می شود تا که قبل از بر گزاری انتخابات پارلمانی عراق مجاهدین اشرف را ترک کنند؟ ضمن اینکه وظیفه نیروها و تشکل و احزاب و گره های ملی و وطن پرست عراقی می باشد تاکه از هم اکنون با دقت و هشیارانه مواظب اقدامات و کار شکنی و ناامن سازی و آشوب گرائی مستقیم و غیر مستقیم عوامل رژیم تروریستی و فاشیستی و کودتائی در عراق باشند تا به اینان فرصت داده نشود که همچون انتخابات پارلمانی قبلی عراق شرایط را از طریق تهیه ی لیست و تطمیع و تزریق و تحمیل کردن اسامی مشخص مورد نظر خودشان موفق شوند با ارسال پول و اعزام تروریست و مأموران دست به تقلب بزنند و شرایط را به نفع خودشان تمام کنند که هزینه ی مالی و جانی بس ویرانگر و مخربی برای مردم و کشور عراق در 4 سال گذشته بر داشته است و فرصت داده شود تا دو باره همین سناریو وصحنه تکرار شود .

هوشنگ – بهداد

http://www.kayhannews.ir/880917/2.htm#other200

دروغ نامه ی کیهان سه شنبه 17 آذر ماه سال 1388