روزی نامه حکومتی جمهوری چهار شنبه 2 دیماه سال 1388

نقدو بررسی سرمقاله روزی نامه ی حکومتی جمهوری "ضرورت ابهام زدائي از مذاكرات قاهره"

" درازکردن پاسدار علی لاریجانی به خاطر عبور از خط قرمز ترسیم شده خمینی "

مشخص است که سرمقاله نویس روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی می بایست که از سفر پاسدار علی لاریجانی به قاهره و دیدار وی با حسنی مبارک رئیس جمهور مصر و احمد ابو الغیظ وزیر امورخارجه و عمر سلیمان وزیر اطلاعات مصر گزیده و شاکی و دلخور شده باشد . زیرا که در سالیان گذشته پیوسته مقالات تند و تیز علیه ی دولت مصر نوشته و رئیس جمهور مصر حسنی مبارک را به انواع و اقسام اتهامات و خیانات متهم کرده است که چرا این کشور رابطه ی دیپلماتیک با اسرائیل دارد و تلاش برای ایجاد رابطه ای اردن با اسرائیل نموده است و در فلسطین آنگونه حرکت نکرده است که مورد خواست و تأئید اهداف حاکمان کودتائی و نا مشروع ایران باشد.

بنابراین معلوم است در این شرایط بحرانی سفر این پاسدار علی لاریجانی به قاهره و دیدار هائی که در این مقطع حساس تاریخی که انجام شده مورد خوشآیند سر مقاله نویس نباشد . چونکه این سفر زیرآب تحلیل و تفسیر های مقالات ضد مصری سر مقاله نویس و نکته نظرات و تأکیدات خمینی شیاد پیرامون حکومت مصررا زده و بی ارزش کرده است . مهمتر اینکه پاسدار علی لاریجانی انگلیسی واسطه گر پس از دیدار 5/2 ساعته ی خود با حسنی مبارک رئیس جمهور و دو مقام دیگر مصری که سرمقاله نویس اشاره کرده و از ابراز خوشحالی درایجادرابطه ی دیپلماتیک میان دو کشور یاد کرده است مشخص نیست که برای چه پاسدار انگلیسی علی لاریجانی نقش وزیر امور خارجه ی رژیم تروریستی فاشیستی کودتائی نامشروع را اجرا کرده است و از ابراز علاقمندی زیادبه بر قراری رابطه وهمکاری مشترک وتأکیدبر نگاه مثبت کرده است؟

همچنین سر مقاله نویس منتقد سفر پاسدار انگلیسی علی لاریجانی به قاهره بدون توجه به نقش جنگ افروزی لوطی جماران و سپاه پاسداران در بر پائی جنگ 33 روزه ی حزب الله لبنان و جنگ 22 روزه ی نوار غزه ی حماس با اسرائیل را به مصر نسبت داده است و حسنی مبارک را مقصر دانسته که چرا اجازه نداد جنگ در منطقه بسط و گسترش داده شود . البته زیر پوشش عدم مجوز خدمات کمک دارو وخدمات رسانی انسانی به نوار غزه و حماس اهداف متهم و محکوم کردن حسنی مبارک دنبال شده است . . همینطور سر مقاله نویس پس از اشاره به تعارف سیاسی دیدار پاسدار انگلیسی علی لاریجانی با وزیر اطلاعات مصر بر روی نظرات وزیر اطلاعات مصر متمرکز شده و تأکید کرده که اعلام این نظر مشترک قابل اغماض نیست که پیرامون مسئله ی فلسطین مدعی شده اند دیدگاه مشترک دارند. سپس به پاسدار انگلیسی علی لاریجانی انتقاد کرده است که انحرافات عملکرد دولت مردان مصر نسبت به فلسطین به اندازه ای است که قابل رفع و جبران نمی باشد . آنگاه از ابراز تأسف از درز خبر و تعلل و سکوت و تکذیب پیرامون دخالت مصر در حوزه ی خلیج فارس یاد نموده است .

در دنباله از کار نامه ی سیاه و کنکاش موضوع قرار داد صلح کمپ دیوید گفته و نتیجه گیری کرده است که همین موضوع سبب و عامل قطع رابطه با قاهره شد و افزوده پس از آن قاهره تبدیل به سرپل ارتباطی میان کشور های مرتجع عرب با اسرائیل شد. در صورتیکه پاسدار گماشته ی احمدی نژاد خواهان نا بودی اسرائیل می باشد . در ادامه سر مقاله نویس به اقدام انقلابی خالد اسلامبولی قاتل انور السادات اشاره کرده است و به حمایت مصر از صدام حسین از جنگ خانمان بر انداز 8 ساله ی ایران و عراق که بقول خمینی شیاد نعمت الهی بود پرداخته است و از نقش مصر به وادار کردن فلسطین به سازش با اسرائیل و انعقاد قرار داد صلح جداگانه اردن با اسرائیل گفته است و به شکست جنگ خفت باز اسرائیل 33روزه ی حزب الله لبنان و 22 روزه ی حماس درنوار غزه پرداخته است که بر پا کنند گان و طراحانش لوطی جماران و سپاه پاسداران بودند . ولی اکنون حسنی مبارک رئیس جمهور مصرمتهم و مقصر شده است که چر از آن در شرم الشیخ اجلاس گذاشت و همانطوریکه تذکر داده شد اجازه داده نشد تا که پاسداران با پوشش سوخت و دارو ومواد خوراکی سلاح به حماس در نوار غزه برسانند تا جنگ بیش از 22 روز در نوار غزه ادامه یابد و با گسترش دامنه ی جنگ شرایط مناسب تری برای عبور از بحران هسته ای هموار شود . بعلاوه باخائن نامیدن سازمان فتح ومحمود عباس و دشمنی قاهره با حماس بقول سرمقاله نویس بر ابعاد کار نامه ی شوم حسنی مبارک و ضمیمه شدن ارتجاع عرب افزوده شده است . بهمین دلیل با سنجاق کردن قطع رابطه با مصر از سوی خمینی شیاد تأکید بر به آغوش جهان اسلام و عرب بر گردانیده شدن مصر نموده که تهران مرکز ام القرایش می باشد.

بهرحال سر مقاله نویس بدون آنکه اشاره به اعتراض تجمع 40نفره در فرود گاه ی تهران کند با فریاد شعار مرگ بر حسنی مبارک و آمریکا و اسرائیل به استقبال پاسدار انگلیسی علی لاریجانی در فرود گاه تهران هنگام بازگشت از قاهره رفتند که مشابه ی همین تعداد نفرات استقال کننده از پاسدار گماشته احمدی نژاد در فرود گاه شیراز بودند. بالاخره سرمقاله نویس از پاسدار انگلیسی علی لاریجانی پرسش گری کرده است که آیا نظرات رژیم مصروموضع غیرانسانی و ضد فلسطینی اش تغییر کرده است در صور تیکه تردیدی نیست ازاینکه موضع وقیح تر شده است و افزوده یا نه اینکه در مواضع ضد اسرائیلی ر ژیم تروریستی کودتائی نامشروع انعطافتی حاصل شده که تأکید نموده است که این انعطاف و تغییر هم به وجود نیامده است ؟

در خاتمه اینکه گذشته از اینکه رقابت فشرده میان پاسدار گماشته علی لاریجانی انگلیسی و پاسدار گماشته احمدی نژاد آنگونه رشد یافته و علنی شده که اکنون دامنه ی آن به قاهره هم کشیده شده است . از سوی دیگر با گسترش بحران های داخلی و به انزوا کشانیده شدن کودتا گران حاکم و فاش و سوخته شدن سیاست جنگ افروزی پاسداران در یمن و لو رفتن اشغال نظامی چاه 4 جزیره فکه در عراق ازسوی پاسداران می بایست که ادامه ی سیاست صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز و دخالت گری در امور داخلی کشور های منطقه برای ارسال پیام هسته ای پاسدار انگلیسی علی لاریجانی دست به این سفر به قاهره می زد و از حسنی مبارک در خواست برسمیت شناختن اقدامات و اهداف هسته ای می کردتا شاید موجب اخلال طرح تهاجم نظامی اسرائیل به تأسیسات هسته ای شود. همچنین ازطریق حسنی مبارک پیام به دولت عربستان و یمن پیرامون سفید کرن پرونده ی دخالت گری پاسداران در یمن این چنین داده شده تاموجب کاهش تنش شود ولی چون این پاسدار علی لاریجانی پایش را از گلیم خود ش دراز تر کرده و در نقش وزیر امور خارجه انجام وظیفه نموده و از خط ترسیم شده ی خمینی شیاد در مورد مصر گذشته است که نشان از آشفته بازار و اوضاع بشدت بر هم ریخته شده ی کودتاگران متزلزل است مورد انتقاد شد سر مقاله نویس واقع شده است.

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1388/13881002/index.html

روزی نامه حکومتی جمهوری چهار شنبه 2 دیماه سال