روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 21 دی ماه سال 1388

نقد و بررسی سر مقاله روزینامه جمهوری اسلامی " افغانستان و تهديدات چند لايه "

" پس از اعزام مأموریت وزیر آدم ربا منوچهر متکی به عراق، اکنون سیاست صدور تروریسم به افغانستان دنبال شده است "

نقش کلیدی و محوری سیاست صدور تروریسم و بنیاد گرائی به برون مرز به خصوص در کشور های همجوار و منطقه از جمله عراق وافغنستان که با مداخله گری گسترده همراه بوده است. هر گز انکار کردنی نمی باشد که این سیاست چه نقش اساسی در صدور بحران و بقای رژیم ضد مردمی بحران ساز و بحران زی داشته است . از سوی دیگر شرایط بحران و رشد اختلافات و تضاد درونی و ضریب نارضایتی و خشم عمومی کنونی هم که کتمان کردنی نمی باشد . به خصوص اینکه فشار بحران هسته ای نه کاهش نیافته که افزایش یافته است .

بنا براین پس از اینکه وزیر آدم ربای دساتگاه جاسوسی وترویستی امور خارجه منوچهر متکی به بغاد سفر کرد تا که فشار گسترده ی اعراضی جامعه ی عراقی پیرامون اعترض به اشغال نظامی چاه نفت جزیره ی فکه ی عراق از سوی پاساران را کاهش دهد و خنثی کند . همچنین طرح توطئه ی فشار برروی مجاهدین مقیم اشراف را بطور جدی با نخست و زیر پاپت عراق نوری المالکی مطرح و دنبال کند و فشار را افزایش دهد . مهمتر اینکه توطئه و دسیسه ی طراحی شده ی بوطی جماران و پاسداران کودتاگر محور ابراز و و حشت و کابوس ناشی از شکست و بازنده شدن در انتخابات پارلمان عراق را به نخست وزیر دست نشانده ی عراق را دیکته ومنتقل نماید . آنگونه که شاهد بودیم تا این وزیر آم ربای مأمور از بغداد به سوی تهران باز گشت. ناگهان خبر توطئه حذف صالح مطلک آنتی شد . چونکه مخالف سر سخت و جدی دخالت گری لوطی جماران و پاسداران از طریق عوامل شان سپاه قدس و 9 بدر و به خصوص نوری المالکی نخست و زیر در عراق می باشد. بنابراین در یک حرکت غیر مترقبه ی سفارشی و فر مایشی دیکته شده از سوی حاکمان تهران از طریق یک مدیر کل بخش اداری فرمان منع قانونی حضور وی در انتخابات پار لمانی عراق صادر شد که موجب اعتراضات گسترده نهاد و تشکل های مستقل و مردمی عراق شده است . بطوریکه 100 وکیل عراقی اعلام آمادگی خودشان در دفاع از حق قانونی صالح مطلک ر اعلام کرده اند .

همینطور در شرایطی که حضور اقامت اعضای بن لادن در ایران فاش شده است و رابطه ی پاسداران با القاعده در یمن هم لو رفته و آشکار شده است . بنابراین مشخص است که برای چه سرمقاله نویس روزی نامه ی حکومتی اسلامی جمهور اسلامی علاقمندانه سیاست صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز را تعقیب کرده وپس ازدخالت گری در عراق اکنون وی به سراغ افغانستان و کرزای رئیس جمهور افغانستان رفته است و ازعدم رأی صلاحیت 17 وزیر کابینه ی کرازی از سوی مجلس افغانستان گفته است . بعلاوه ازتهاجم قدرت باز یافته طالبان و تهاجم از خطر با وجود چند لایه ی امنیتی و از خطردر رفتن کرزای گزارش و تحلیل داده است. دردنباله برای اینکه ثابت کند زمین گرد است از وضعیت رقت بار کرزای و قدرت گیری طالبان عبور کرده و به اوباما رئیس جمهور آمریکا رسیده است و اینگونه از اعزام 35 هزار نیرو به افغانستان ودفاع جانبی از طالبان و قدرت و تسلط آن بر 80% خاک افغانستان و اقدام و عملیاتش چنین گزارش تشریحی -تحلیلی داده است :

"در چنين شرايطي اوضاع افغانستان از وضع رقت بار رئيس جمهورش وخيم تر است . اوباما رئيس جمهور آمريكا بدون اعتنا به دولت و رئيس جمهور افغانستان از تصميم به اعزام 35 هزار نيروي جديد نظامي به افغانستان خبر داده و اعضاي اروپائي « ناتو » را براي اتخاذ تصميم مشابه فرا خوانده است . البته آلمان و فرانسه پاسخ منفي داده اند و حتي آلمانها تصميم دارند همان طيف نظاميان اعزامي به كابل را نيز فرا بخوانند ولي اين روند تاسف بار نشان مي دهد كه استقلال تماميت ارضي و اراده سياسي كامل شديدا زير چكمه هاي نظاميان ارتشهاي « ناتو » لگدكوب شده است و هيچگونه چشم انداز روشني براي پايان اين فجايع قابل تصور نيست از سوي ديگر طالبان به قدرت نمائي بيشتر روي آورده و ضمن تشديد تحركات خود به جنايت و كشتار در مقياس انبوه پرداخته است . علاوه بر اين سخنگويان طالبان مدعي شده اند كه اين گروهك تروريستي دستكم بر 80 درصد خاك افغانستان تسلط دارد . شايد حكومت مركزي چنين ادعائي را تكذيب كند ولي نشانه گيري به سمت حامد كرزاي آنهم در ميان شديدترين تدابير امنيتي در اطراف رئيس جمهور نشان مي دهد كه حتي درصورت اغراق آميز بودن اين رقم نيز خطر طالبان در افغانستان تقريبا همه جا قابل مشاهده است . اين بدان معناست كه اگرچه طالبان بجز ايالت هلمند مركز ثقل كشت و تجارت مواد مخدر اين كشور در جاي ديگري هم حاكم نباشد اما درعين حال در هر فرصتي مي تواند در اكثر نقاط افغانستان ايجاد ناامني كند. نقشه هاي رسمي موجود در مراكز امنيتي و نظامي افغانستان كه در آن محل استقرار و محل عبور و حضور احتمالي طالبان را با رنگ قرمز مشخص كرده تقريبا فاقد هر جاي غيررنگي است و اين نشان مي دهد كه مطابق جمع بندي مراكز نظامي ـ امنيتي دولت مركزي هم طالبان همچون « طاعون » در سراسر كشور همه جا را آلوده ساخته است"


در خاتمه اینکه چون رژیم تروریستی فاشیستی کودتائی بدون سیاست سرکوب و خفقان داخلی و سیاست صدور تروریسم و بحران آفرینی وجنگ افروزی هر گز امکان بقا نداشته است . بنابراین سرمقاله نویس باز هم بیشتر در پایان مقاله ی خود اعتراف به دخالت گر ی درامورداخلی افغانسان کرده است . البته اینگونه اعتراف کردن ها ناشی از پیگیری از سیاست صدور تروریسم و ارتجاع به برون است که در این مقطع حساس و خطری که رژیم کودتائی و نامشروع و ضد مردمی در آن قرار دارد. خیلی از بیش از هر زمان دیگر نیازمند به این سیاست می باشد. برای همین سر مقاله نویس دچار تناقض گوئی شده است . چونکه از یک سو تأکید شده که آمریکا و انگلیس تلاش در تقویت طالبان در افغانستان برای باز گشت بقدرت رسانیدن دوباره اش می کنند . از طرف دیگر تأکید کرده است که رأی اعتماد گرفتن 16 وزیر کابینه ی کرزای قبل از اجلاس آینده ی 8 بهمن درلندن پیرامون بسیار مهم است . چونکه در این اجلاس به نقش القاعده در یمن و افغانستان با حمایت کشور های منطقه می پردازدکه با ادعای قبلی مقاله نویس نه همخوانی ندارد ، بلکه تضاد دارد . درحقیقت اینگونه دخالت گری در امور داخلی افغنستان و تحلیل و نظر دادن تلاش برای برون رفت راه بحران های داخلی است که اجلاس لندن برای راه حل مسدود کردن صدور مانور و دست به اعمال و اقدامات تروریستی زدن سپاه پاسداران و نا امن و بی ثبات کردن منطقه است که تلاش می کند دسترسی به سلاح هسته ای داشته باشد . کمدی تر اینکه سرمقاله نویس نظرهم داده است که مشکل کرزای عدم مستقل بودنش می باشد . یعنی اینکه چرا همچون نوری المالکی تبدیل به یک پاپت رسمی و علنی لوطی جماران و پاسداران نشده است تا که بعنوان ابزار تبلیغاتی و تا کتیکی جنگ زرگری علیه آمریکادر منطقه مورد استفاده اهداف خاص برای چانه زنی هسته ای شود وابسته و غیر مستقل نا میده شده است.

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1388/13881021/index.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 21 دی ماه سال 1388