دروغ نامه ی کیهان چهارشنبه 7 بهمن ماه سال 1388

نقد وبررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " مثلث نا امني عراق "

"اعتراف به بمب گذاری اخیر در بغداد مرتبط با وحشت از رفع ممنوعیت لیست 500 نفره نامزدان پارلمان عراق"

همانگونه که قبلاً اشاره شده بود تا تاریخ بر گزاری انتخابات پارلمان عراق می بایست شاهد بمب گذاری و اقدامات تروریستی برای ناامن سازی عراق بود . به خصوص اینکه توطئه ی تهیه کردن حذف کردن نام 500 نفر از نامزدان انتخابات پارلمان عراق اهل سنت با موفقیت پیش نرفته است و امکان شکست آن بیش از برنده شدن این توطئه است. به خصوص اینکه مشخص شده است علی دباغ سخنگوی دولت عراق دروغ گفته است که مدرک دکترا دارد و عنصری که حکم حذف 500 نفر لیست نامزدان انتخابات پارلمان عراق را داده است سابقه دستگیری و زندان و رابطه ی نزدیک با پاسداران دارد که بطور غیر قانونی حکم داده است. بنابراین اینگونه ضربات کاری سیاست مداخله گرایانه ی در عراق که وارد شده که مکمل حاد تر شدن بحران هسته ای و تضاد های داخلی و رشد اعتراضات داخلی شده است. لذا موجب شده است تا که در این شرایط خطیر روی آوری هرچه بیشتر سیاست صدور تروریسم به برون مرز در خاور میانه بشدت دنبال شود . برای همین شاهدیم که چگونه گزارش شده است که حزب الله لبنان و حماس وسوریه خودشان را آماده جنگ احتمالی با اسرائیل می سازند . آنگونه که لوطی جماران نیز در این مورد وارد صحنه شده و بعنوان نماینده ملت های دیگر شده خبر از نابودی بزودی اسرائیل داده است. از سوی دیگر 4 تروریست اعزامی پاسدار دستگیر شده در بازجوئی در یمن در دخالت داشتن در آشوب یمن اعتراف کرده اند.

همچنین پس از اینکه چاه نفت فکه عراق از سوی پاسداران اشغال نظامی شد . درادامه با همکاری مشترک ارتجاع حاکم بر ایران با تبانی استعمار انگلیس به خاطر آزاد شدن مهندس کامپیوتر انگلیسی علي حسن المجيدوزير دفاع سابق صدام موسوم به علی شیمیائی بر دار کشیده شد. بعلاوه هم زمان سه دستگاه خود روی بمب گذاری شده در بغدادودر منطقه ی سبز زیر کنترل دولت در کنار وزارت کشور عراق منفجر می شود و بیش از 100 نفرکشته و زخمی بر جای گذاشت است تا وانمود شود که این اقدام کار حامیان حزب بعث است که خواسته اند انتقام دار زدن علي حسن المجيد وزیر دفاع صدام را بگیرند . در صورتیه بدون شک کار پاسدار دیپلمات سفیر جدید در بغداد است که رابطه ی بسیار نزدیک با سپاه قدس و سپاه 9 بدر و سایر نفوذی ها در دولت دست نشانده ی نوری المالکی دارد. به خصوص اینکه هر دو اقدام مکمل هم نوعی اعتراض به سفر جوبایدن معاون رئیس جمهور آمریکا به بغداد می باشد که انتقادبه لیست ممنوع و حذف اسامی لیست نامزدان 500 نفره انتخابات پارلمان عراق می باشد که از سوی حاکمان تهران تهیه و تنظیم و دیکته شده است. پس بی دلیل نیست که طلبه پاسدار قلم بر دست یادداشت روز نویس ومرید آخوند متحجر انگلیس و دزد محمد تقی مصباح یزدی گزارش تحلیلی بطور وارونه داده است تا نا خواسته این چنین به سر نخ برنامه ریزی این اقدام تروریستی 3خود روهای بمب گذاری شده در بغداد و اهداف پیرامونش این چنین اعتراف و اشاره کرده که کجا و برای چیست :

"حوادث تروريستي اخير در عراق، خصوصاً انفجار 2 روزگذشته بغداد كه بعد از اعدام علي حسن المجيد- معروف به علي شيميايي- وزير دفاع سابق صدام كه از سران حزب بعث عراق محسوب مي شد، اين گمانه را تقويت مي كند كه انفجارها كار بقاياي حزب بعث باشد. آنها سعي دارند با كمك قدرتهاي خارجي از جمله آمريكا و عربستان در حاكميت عراق نفوذ كرده و قدرت را بار ديگر به دست گيرند.كمتر از 2ماه به انتخابات پارلماني عراق باقي مانده و تنها جرياني كه از ناآرامي ها و ناامن كردن فضاي سياسي و امنيتي اين كشور سود مي برد، حزب بعث است. آنها تلاش مي كنند تا با ناكام جلوه دادن دولت مالكي، زمينه هاي نفوذ در سطح حاكميت اين كشور و كشاندن عراق به ديكتاتوري مجدد را فراهم كنند.چندي پيش «شيخ صباح الساعدي» يكي از نمايندگان پارلمان عراق از فعاليت 30 هزار بعثي مشمول قانون ريشه كني حزب بعث در مراكز دولتي اين كشور پرده برداشت و نسبت به وقوع يك كودتاي خزنده از سوي آنان هشدار داد. طبق قانون، فعاليت حزب منحله بعث در عراق ممنوع است. به همين دليل بنابر رأي هيأت «عدالت و دادخواهي» صلاحيت بيش از 500 نفر از نامزدهاي انتخاباتي پارلمان عراق كه اكثراً وابسته به حزب بعث بوده اند، تاييد نشده است. اين رد صلاحيت ها آمريكا و عربستان را وادار به واكنش كرد. تحت فشار قرار داده اند. آمريكاييهاي اشغالگر با آزادسازي بعثي هاي شروري كه در زندان هاي عراق دوره محكوميت خود را سپري مي كردند، فضاي عراق را ناامن كردند. از آن به بعد رد پاي بعثي ها در بسياري از عملياتهاي تروريستي پيدا شد. طي چند روز گذشته نيز « بايدن» معاون رئيس جمهور آمريكا طي سفري به بغداد و ملاقات با رئيس جمهور، نخست وزير و برخي ديگر از مسئولان عراقي، زمينه حضور كانديداهاي رد صلاحيت شده (بعثي ها) را در انتخابات آتي پارلمان عراق پي گرفت و از سوي واشنگتن خواستار لغو تصميمات هيات «عدالت و دادخواهي» شد"

طلبه پاسدار از موضع نماینده ی مردم عراق و سخنگوی دولت عراق در ادامه ی یاداشت روز خود باز هم بیشتر لو داده و اعتراف کرده است که هم تهیه ی لیست حذف نا مزدان اهل تسنن ملی و مستقل پارلمان عراق و هم دست داشتن دراعدام علی حسن المجید وزیر دفاع صدام و هم بمب گذاری های اخیر عراق زیر سر عوامل رژی کودتائی در عراق بوده است که از موضع فرار به جلو با متهم کردن عربستان بدلیل اینکه اجازه نداد تاکه پاسدارا ن دامنه ی آشوب گرائی یمن را بدرون خاک عربستان بکشانند سپس به شبه جزیره ی عربستان منتقل کنند . اکنون با فرافکنانی اقدامات دخالت گری و تروریستی پاسداران در عراق را به عربستان نسبت داده است که با آمریکا تلاش می کنند تا که بالغو کردن لیست نامزدان غیرقانونی ممنوع شده از جمله صالح مطلک دبیر کل جنبش ملی عراق و ظافر العانی نماینده مجلس با کمک عربستان این چنین بعثی های سابق را در عراق بقدرت باز گردانند.

" پس از تلاش هاي اخير آمريكا براي لغو ممنوعيت كانديداتوري برخي عناصر حامي حزب بعث، از جمله صالح المطلك دبيركل جنبش ملي عراق و ظافرالعاني نماينده مجلس، تظاهرات مردمي در محكوميت دخالت قدرتهاي خارجي در مسايل داخلي عراق و بازگشت بعثي ها به عرصه سياسي و امنيتي اين كشور برگزار شد. تظاهركنندگان از دولت بغداد خواستند تا تسليم فشارهاي آمريكا و عربستان نشود. آنها عكس هاي العاني و المطلك را به آتش كشيده و پلاكاردهايي كه حزب بعث را همطراز نازي ها معرفي مي كرد، حمل مي كردند.
از سوي ديگر سياست هاي دولت عربستان در قبال رويدادهاي عراق نيز حكايت از تلاش دامنه دار رياض به منظور ايجاد اختلافات مذهبي، برهم زدن امنيت عراق و زمينه چيني براي روي كار آمدن مهره هاي مد نظر دولت عربستان در مناصب حكومتي اين كشور دارد. رياض از مدتها پيش كميته اي به رياست دبير شوراي امنيت ملي عربستان تشكيل داده تا با فعاليت هاي فشرده و گسترده بر انتخابات پارلماني عراق تاثير گذاشته و زمينه را براي به قدرت رساندن مهره هاي دست نشانده خود فراهم كند. دولت عربستان با هدف تغيير ساختار حاكميت در عراق بيش از 4ميليارد دلار هزينه كرده است.اين يك واقعيت غيرقابل انكار است كه اكنون آمريكا، عربستان و بعثي ها اضلاع مثلث ناامني در عراق را تشكيل داده اند"

همچنین طلبه پاسدار کودن بدون توجه به این واقعیت که صالح مطلک اکنون نماینده ی پارلمان عراق می باشد که هم نامزدی اش در دوره ی انتخابات پار لمان قبل عراق تأئید صلاحیت شد و رأی آورد و نماینده ی پارلمان عراق شد .هم اینکه اکنون بشدت مورد حمایت مردم عراق می باشد. ولی بدلیل اینکه ایشان مخالف سر سخت حضور و دخالت گری لوطی جماران و پاسداران در امور داخلی عراق می باشد . به خصوص اینکه فشار وتوطئه حاکمان تهران علیه مجاهدین اشراف را محکوم می کند بنابراین. بیشترین دشمنی با وی می شود . مهمتر اینکه پاسدارطلبه ی یادداشت روز بعنوان وکیل مدافع مردم عراق مدعی شده است که اگر چنانچه حذف شدن نام وی و بقیه ملغی شود و بتوانند کاندید انتخابات شوند . مردم عراق چون 60 % جمعیتش شیعه هستند به اینان رأی نخواهند داد . البته بدون آنکه این هذیان گوی توضیح دهد اگر چنین است پس اینهمه دسیسه و توطئه علیه ی صالح مطلک برای چیست ؟ بهر حال عصبیت و در هم ریختگی طلبه پاسدار یادداشت روز نویس ناشی از آینده ی شکست نتایج انتخابات پارلمان عراق در 16 اسفند و بر باد رفتن همه امیدها و چشم دوختن به حیات خلوت و کانون صدور تروریست به منطقه برای چانه زنی مذاکرات هسته ای و باج گیری کردن می باشد که مجبور شده است چنین بطور وارونه تحلیل دهد و پیش بینی نماید:

"اما نكته اي كه توجه به آن پرده از نيات واقعي آمريكا و عربستان در اين ماجرا برمي دارد، اين است كه واشنگتن و رياض به خوبي مي دانند اگر ليست كانديداهاي بعثي ها در انتخابات آتي مجلس عراق تاييد صلاحيت هم بشود، مردم اين كشور به واسطه سوابق بعثي ها به طور قطع به آنان رأي نخواهند داد. بعثي ها پيش از آن كه از سوي دولت عراق رد صلاحيت شوند، از سوي مردم دست رد به سينه اشان خورده است. كما اين كه در انتخابات قبلي پارلمان عراق، بعثي ها منعي براي حضور در صحنه انتخابات نداشتند اما به خاطر جناياتشان، با عدم استقبال مردم روبرو شدند.بعثي ها نزد مردم عراق چه شيعيان كه جمعيت 60 درصدي اين كشور را تشكيل مي دهند و چه كردها و سني هاي عرب، جايگاهي ندارند. آمريكا و عربستان نيز اين موضوع را به خوبي مي دانند، اما تلاش آنان براي رفع عدم صلاحيت ليست كانديداهاي بعثي در انتخابات عراق براي چيست؟ به نظر مي رسد تاييد اين ليست- كه قطعا به خاطر رويگرداني مردم از آنان، پيروزي بعثي ها را به دنبال نخواهد داشت- نوعي «مشروعيت» براي بعثي ها به دنبال مي آورد. تاييد صلاحيت آنان به منزله آن است كه برچسب تروريست و جنايتكار از پيشاني بعثي ها جدا شده و به نوعي مورد تاييد حاكميت قرار گيرند و اين خود منفذي مي شود تا آمريكايي ها و سعودي ها از فرداي روز انتخابات، روابط نه چندان آشكار خود با آنان را علني تر گسترش داده تا نهايتا طي يك عمليات سياسي- فرسايشي با نفوذ تدريجي بعثي ها، حاكميت عراق را به نفع خود تغيير دهند.بعثي ها نيز اين موضوع را خوب مي فهمند و مي دانند بيش از همه چيز به فشار مضاعف آمريكايي ها براي دستيابي به اهداف خود نياز دارند. صالح المطلك، سرشناس ترين نامزدي كه رد صلاحيت شده، در اظهارنظري گفته است؛ «آمريكايي ها سخت تلاش مي كنند، اما فكر نمي كنم كسي در دولت عراق به حرف آنها گوش بدهد. فكر نمي كنم رهبران سياسي براي يافتن يك راه حل، احساس مسئوليت كافي بكنند. ما به فشار آمريكا نياز داريم.»"

در خاتمه اینکه پرسش است اکنون که طلبه پاسدارنماینده ی مردم عراق و سخنگوی دولت عراق شده و نتاج انتخابات پارلمان عراق را نیز پیش بینی نموده است که نشان از تکرار کودتای تقلباتی 22 خرداد ایران است که می بایست در انتخابات پارلمان تکرار شود . از سوی دیگراینگونه اعتراف کردنو تحلیل دادن آشکارا دخالت گری در امور داخلی عراق است . همچنین سئوال تکمیلی است که چرا در ایران که اکثریت جمعیت کشور شیعه هستند برای چه 8 ماه است که این شیعیان در کنار سایر اقلیت های های مذهبی و قومی همگی دست به اعتراضات گسترده ی ضد حکومتی زده اند و به خاطر کودتای تقلباتی22خرداد فریاد مرگ بردیکتا تور و خامنه ای و اصل ولایت فقیه می دهند که مفهوم وپیام شفاف فریادهای اعتراضی این است که مردم خواهان ادامه ی این رژیم ضد بشری نامشروع کودتائی نمی باشند، بلکه علاقمند به تغییرات دمکراتیک در این می باشند . ولی مشخص نیست که چرا طلبه پاسدار یادداشت روز نویس با پاک کردن ورت مسئله و فراموش کردن فضای انفجاری جامعه در ایران به خودش اجازه داده است که با دخالت گری در امور داخلی عراق و به نمایندگی از سوی مردم عراق با وارونه گوئی نسخه ی پیروزی انتخابات پارلما ن آینده برای مردم عراق تجویزوترسیم نماید ؟ مهمتر اینکه پیش بینی هم کند که این مردم عراق با ید به چه کسانی رأی دهند تا برنده شوند و به چه کسانی رأی ندهند تا اینان شکست بخورند و بازنده شوند؟

هوشنگ – بهداد

http://www.kayhannews.ir/881107/2.htm#other200

دروغ نامه ی کیهان چهارشنبه 7 بهمن ماه سال 1388