روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلاامی چهارشنبه 7 بهمن ماه سال 1388

نقد و بررسی " سرمقاله روزی نامه جمهوری "تركيه و رژيم صهيونيستي از تعامل تا تقابل"

"در ادامه سیاست صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز اکنون نوبت دخالت گری درامور داخلی کشور ترکیه رسیده است "

مشخص است رژیم فاشیستی تروریستی مذهبی کودتائی که دیپلماسی اش براساس سیاست سرکوب بی وقفه داخلی و صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز و مداخله گری در امور داخلی کشور همجوار و منطقه بنا شده است . همچنین باتلاش با سیاست برج در برابر بارو ایجاد اختلاف و تضاد میان ملت ها با کشور ها و کوشش برای تخریب رهبران کشور های منطقه با هم دیگر این سیاست همراه بوده است زیرا که دشمن زندگی مسالمت آمیز داخلی و روابطدمکراتیک با سایر کشور ها می باشد . برای اینکه نیاز به نفوذ برای مانور تبلیغاتی و اقدامات تروریستی و خرابکارانه در بستر اهداف مشخص در برون مرز دارد. زیرا که 31 سال است که چنین سیاستی دنبال شدده است .

بنابراین از این منظر سیاست اختلاف و تضاد در برون مرز را به پیش برده شده است . چونکه رژیم حاکم بر ایران غیر متعارف و جنگ افروز و بحران آفرین است که با بحران برروی کار آمده و با جنگ افروزی و بحران آفرینی و صدور آن به برون مرز توانسته است به بقای ننگین خودش ادامه دهد . مشخص است که در نهایت هم با بحران های خود ساخته نابود خواهد شد . لذا بی دلیل نیست که سر مقاله نویس مأموریت و مسئولیت ویژه دارد که پیوسته سر مقالات این روزی نامه ی دولتی جمهوری اسلامی را اختصاص به پیگیری سیاست مداخله گری در امور کشور های همسایه و منطقه قرار دهد. برای همین سرمقاله نویس اکنون ابراز خوشحالی از شکر آب شدن رابطه ی ترکیه با اسرائیل کرده و از تعامل تا تقابل میان این دو کشور تحلیل داده است. زیرا که چنین اختلاف و تقبل میان دو کشور ترکیه و اسرایل مکمل سیاست دشمنی با روند مذاکره صلح خاورمیانه است . چونکه در صورت پیشبردسیاست موفقیت آمیز صلح اسرائیل با فلسطین و اعراب بمنزله ی تعطیل شدن سیاست بحران آفرینی و جنگ افروزی لوطی جماران و پاسداران از طریق حزب الله لبنان و جهاد اسلامی فلسطین و حماسس در منطقه می باشد . همینطور پایان دادن به سیاست چانه زنی و باج گیری در مذاکرات هسته ای نیز می باشد.

بهرحال سرمقاله نویس با چشم پوشی کردن اختلافات ریشه ای که با نوع اسلام گرائی که در ترکیه حاکم است با مدل طالبانی تحجر گرایانه و خرافاتی که در ایران بر سر قدرت می باشد وبدون توجه به نقش پاسداران ولوطی جماران در بر پائی جنگ 22 روزه نوار غزه با حماس که داشتند اما بدلیل اختلافی که حاکمان ترکیه با دولت اسرائیل پیرامون محاصره نوار غزه بوجود آمده است دلایل خوشحالی شده که سرمقاله نویس این دلایل را چنین فرموله کرده است:

" اردوغان بخش قابل توجهي از سخنان خود را به غزه و جنايات جنگي رژيم صهيونيستي عليه فلسطيني ها اختصاص داد و محورهاي تازه اي از ديپلماسي خاورميانه اي تركيه » را بازگو كرد. 1 ـ تركيه از اين پس در مقابل جنايات اسرائيل سكوت نخواهد كرد . 2 ـ تا مرحله پايان محاصره غزه سطح مناسبات و سفرها و ديدارها با اسرائيل ارتقا نخواهد يافت . 3 ـ تركيه بخاطر خوشايند اسرائيل در هيچ يك از محورهاي سياست خود با ديگران تجديدنظر نخواهد يافت . اين ديدگاه شجاعانه اي است كه امروزه از سوي اسلام گرايان تركيه بعنوان « ديپلماسي نوين » اين كشور در سطح ملي منطقه اي و جهاني به تصوير در آمده و به نظر مي رسد مدتها است در سرلوحه سياست خارجي تركيه قرار گرفته است . اين نكته از آن جهت اهميت دارد كه در دوره حاكميت لائيك ها در تركيه اين كشور متحد اصلي رژيم صهيونيستي در منطقه تلقي مي شد و بيشترين مناسبات سياسي ـ نظامي ـ اقتصادي و امنيتي را با رژيم صهيونيستي برقرار كرده بود."

سرمقاله نویس در دنباله با فراموش کردن این واقعیت که چرا خمپاره باران های مداوم مناطق کرد نشین نوار مرزی عراق که از سوی پاسداران انجام می شود؟ اما اکنون از موضع مدافع کردهای عراق و اشک تمساح برای شان ریختن دولت ترکیه را زیر سئوال برده است که چرا رابطه با اسرائیل داشته تا درکردستان عراق نفوذ کند و برروی ساختار ارتش ترکیه اثر بگذارد و موجب حمایت و تقویت سکولارهای ترکیه شود . سپس از موضع دخالت گری آشکار در امور داخلی ترکیه مدعی شده است که این رابطه دیپلماتیک با اسرائیل چنین دستآورد منفی در بر داشته باشد :


" بايد پرسيد دستاورد تركيه از گسترش مناسبات با رژيم صهيونيستي چه بوده است نفوذ صهيونيست ها در ساختار ارتش تركيه نفوذ در رسانه هاي تركيه نفوذ در ساختار قدرت سياسي و برخي احزاب تركيه بويژه در ميان احزاب لائيك اين كشور مهمتر از همه نفوذ در مناطق كردنشين و برخي احزاب تركيه از جدي ترين نتايج همكاري رژيم صهيونيستي و تركيه بوده است . رژيم صهيونيستي همچنين از طريق همكاريهاي تركيه توانسته با سواستفاده از « پايگاه اينجرليك » به درون مناطق كردنشين شمال عراق نفوذ كند و طيف وسيعي از مهره هاي دلخواه خود را در كردستان عراق انتخاب و جذب نمايد. اگر چه نيروهاي لائيك تركيه به خودي خود دلائل و انگيزه هاي فراواني براي دشمني با اسلام گرايان دارند ولي نبايد از نظر دور داشت كه نقش صهيونيستها در جهت تشديد دشمني لائيكهاي تركيه عليه اسلام گرايان اين كشور بسيار محرز و محسوس است . با اينهمه اخبار و گزارشاتي كه از تقابل جدي و نفس گير لائيكها عليه اسلام گرايان منتشر مي شود در برگيرنده تمامي ابعاد اين روياروئي ها نيست . از جمله اطلاعاتي كه در خصوص تقابل لائيكها از طريق تدارك براي « براندازي اسلام گرايان » با توسل به اهرمهاي نظامي در اختيار دولتمردان تركيه است عموما به طور كامل در صفحات مطبوعات منتشر نمي شود و تحت عنوان « ملاحظات امنيتي ملي » به « بايگاني تاريخ » فرستاده مي شود
"

بالاخره اینکه در پایان نصحیت مداخله گرایانه ی سر مقاله نویس به حاکمان ترکیه تبدیل به توصیه همراه با تهدید شده است . زیرا که تأکید کرده است برای کوبیدن و بر کنار کردن لا ئیک های ترکیه می بایست که با اسرائیل قطع رابطه شود و اینگونه الگوی حکومت کودتائی نا مشروع اسلام گرائی مدل طالبانی حاکم بر ایران را بر گزیه شودند.


در واقع دولتمردان امروز تركيه از « عبدالله گل » رئيس جمهور گرفته تا « رجب طيب اردوغان » نخست وزير و دستيارانش همگي به خوبي مي دانند كه آلترناتيو مطلوب صهيونيستها همان لائيكهاي وطن فروش هستند كه حاضر شده بودند تركيه را بطور كامل در اختيار صهيونيستها قرار دهند و فضاي جهنمي امروز در واقع طبيعي ترين پيامد خيانت لائيكها در تركيه محسوب مي شود كه صهيونيستها را وسوسه كرده تا براي دستيابي به اختيارات قبلي و احياي فضاي گذشته وارد عمل شوند و اعتراض كند كه چرا همانند گذشته نمي توانند در تاروپود حكومت ارتش و رسانه هاي تركيه جولان بدهند.
اكنون كه به رمز و راز مسائل پشت پرده در تركيه تا حدودي آشنا شديم اهميت و حساسيت ديپلماسي نوين تركيه بهتر قابل درك خواهد بود. با مروري تازه بر اصلي ترين سرفصل هاي ديپلماسي جديد اسلام گرايان تركيه اين نكته به خوبي روشن مي شود كه اسلام گرايان با كنار زدن صهيونيستها از موضع گذشته سعي دارند چهره اي تازه مستقل شجاعانه و مبتني بر تدبير و درايت سياسي از تركيه را در سطح ملي منطقه اي و جهاني ترسيم كنند دولتي كه به خاطر خوشايند هيچ دولت بيگانه بويژه صهيونيستها حاضر نباشد در هيچ يك از محورهاي سياست خود با ديگران تجديد نظر كند. اگر اسلام گرايان موفق شوند چنين سياستي را در ميدان عمل نيز همچنان اجرا كنند به پيروزي هاي بيشتر و بزرگتري دست خواهند يافت و صهيونيست ها را نيز از تسلط بر اركان حكومت تركيه كه زماني مركز حكومت گسترده ترين قلمرو جهان اسلام بود نااميد خواهند ساخت"

در خاتمه همانگونه که تذکر داده شد رژیم نا مشروع ضد بشری بدون سیاست سرکوب گری و خفقان داخلی و سیاست صدور تروریسم و بنیاد گرائی به برون مرز و دخالت گری در امور داخلی کشور های همسایه و منطقه ی خاور میانه نمی تواند دوام داشته باشد . بنا براین پس از دخالت گری در سایر کشورهای همسایه و منطقه اکنون نوبت دخالت گری در امور داخلی ترکیه رسیده است که برای رهبران شان در بستر تثبیت حکومت اسلام گرائی ودفع خطر سکولاریسم که ناشی از وحشت خانگی می باشد که بیش از 7 ماه است که مردم ایران در تظاهرات ضد حکومتی خود با فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولاایت فقیه و شعار نه غزه نه لبنان خانم فدای ایران می باشد. ادامه ی این وحشت از موضع فرافکنانه درکشور ترکیه دنبال می شود که بطور آشکارا دخالت گری در امور داخلی ترکیه است . زیرا با دفاع تلویحی از حماس کردن و تشویق و ترغیب کردن و هورا کشیدن برای نخست وزیر و رئیس جمهور ترکیه که چه خوب کاری کردید که رابطه ی خودتان را بادولت اسرائیل به خاطر محاصره نوار غزه تعدیل و کاهش داده اید و مشوق شان به قطع رابطه ی کامل با اسرائیل برای دفع خطر قدرت گیری سکولا رهای ترکیه نموده تا که موجب تقویت اسلام گرایان ترکیه مدل طالبانی حاکم بر ایران شود که اشاره شد مردم ایران چه دیدی نسبت به حاکمان دارند و پس از 31 سال چگونه حکومت و قدرت شان از سوی مردم معترض ایران به چالش کشیده شده و در فریاد های اعتراضی ضد حکومتی در خیابان ها و پشت بام خانه ها و محیط دانشگاه ها وحتی در گورستان ها چه نثارشان می کنند؟

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1388/13881107/index.html مشخص

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلاامی چهارشنبه 7 بهمن ماه سال 1388