روزی نامه ی حکومتی جمهوری سه شنبه 22 دی - 1388

نقد و بررسی سرمقاله روزی نامه جمهوری " برنامه هاي توسعه در انتظار تدبير "

" در حکومت ملوک الطوایفی با وجود یک خان همکاره تدوین و تصویب اجرای برنامه توسعه معنی و مفهوم ندارد "

وقتی که پاسدار گماشته احمدی نژاد رئیس جمهوری است که طبق اعتراف پاسدار محمد با قر ذوالقدر که اکنون معاون مشاور قضائی آلوده به فساد و رشوه وتبعیض شده است اعتراف کرد که با سیاست پیچیده چند لایه حرکت چراغ خاموش با شکست دادن قیب دوم خردادی ها پاسدار گماشته احمدی نژاد رئیس جمهور پیروز شد تا که در گام اول سازمان مدیریت و بر نامه ریزی و بودجه بندی را منحل کند تا دست خود و دولت نهم را در چنگ اندازی ذخایر ارزی باز کند. همچنین شرایط پاسداران و ار گان های سر کوبگر را در برای برداشت ازبودجه کشور بدون نظارت امکان پذیر کند. بنابراین با اعترافی که اکنون سر مقاله نویس کرده است که در 30 سال گذشته این چنین از مرور روند تدوین تصویب و اجرای های توسعه ی اقتصای براحتی و سلامتی سپری نشده یاد کرده است :

" مروري بر روند تدوين تصويب و اجراي برنامه هاي توسعه اي در سه دهه گذشته نشان مي دهد هيچ كدام از اين اسناد مراحل سه گانه فوق الذكر را براحتي و به سلامت از سر نگذرانده اند و همواره در مسير تدوين تا اجراي آنها مشكلات فراواني از لحاظ محتوائي و عملياتي وجود داشته است . به همين اعتبار در دوران 30 ساله سپري شده از پيروزي انقلاب اسلامي سالهايي به چشم مي خورد كه در آنها برنامه اي وجود نداشته و همچنين بررسي عملكرد دولتها به عنوان مجريان اين اسناد و مرور بر نتايج حاصل در پايان برنامه نشان مي دهد كه متوسط تحقق اهداف چندان رضايت بخش نيست برهمين مبنا نمي توان دولت نهم را به عنوان مجري برنامه چهارم استثنايي خلاف قواعد پيشين به حساب آورد و مدعي شد كه دولتهاي گذشته تمامي اهداف را محقق كردند و فقط اين دولت بود كه نتوانست و يا نخواست چنين كند. . "


بنابراین دیگر نمی توان به پاسدار گماشته احمدی نژاد انتقاد کرد که چرا پس از منحل کردن سازمان مدیریت و بودجه و بر نامه ریزی گفت که باور به تئوری های اقتصادی ندارد زیرا که خانه از پای بست ویران است. خلاصه سر مقاله نویس گفته است که با بازی کی بود کی بود من نبودم و مسئولیت را با انتقاد کردن به دولت های پیشین هر گز مشکل لا ینحل را حل نخواهد کرد . زیرا که لوایحح و طرح های دولتی بازار مکاره مجلس کمدی و دکوری و انتصابی کار شناسی مسئولانه نمی شود . لذا مشخص است و قتی که در رژیم آلوده به فساد که از رأس تا ذیل آن آلوده است و بنا بر اعتراف قلم بر دست یادداشت روز نویس دروغ نامه ی کیهان حکومت ملوک الطوایفی دوران حسین قلی خانی حاکم شده است که هرکه هر کاری که می خواهد انجام می دهد و به هیچکس هم پاسخگو نمی باشد . از طرف دیگر وقتی که رهبر لوطی جماران هر زمان که اراده می کند حکم یا نامه حکومتی صادر می نماید و زیرآب قانون اساسی را می زند . به خصوص اینکه جنگ قدرت ثروت و تلاش برای حذف رقیب در همه سطوح بشدت ادامه دارد . همچنین در 31 سال گذشته بیش از 4 صفر ارزش ریال کاهش یافته است و روند لجام گسیخته ی تورم و گرانی و فقر و بیکاری همچنان ادامه دارد . به ویژه واردات بیش از 3 برابر صادرات شده است . بنابراین معنی و مفهوم تدوین و تصویب و اجرای بر نامه های توسعه همان است که لوطی جماران در پیام نو روزی سال 77 سال خود داد و آن را سال نوآوری و شکوفائی اقتصادی نا مید . البته معنی شکوفائی اقتصادی و توسعه و پیشرفت د ر عمل یعنی اینکه معلوم شد که مبلغ 330 میلیار دلار در آمد نفت در 4 سال گذشته کجا رفت چونکه حتی دولت نمی گوید که این مبلغ به اضافه یک میلیاردمفقوده شده چه شده است؟ از طف دیگر با عنوان خصوصی سازی و واگذاری سهام عدالت دولتی طرح واگذاری مؤسسات و بنگاه ها و شرکت های دولتی به سپاه پاسداران داده می شود . بنابراین دیگر جای انتقادی باقی نمی ماند که چرا دولت نامشروع نهم و دهم با رئیس جمهور تقلبی و قلابی آن در 4 سال گذشته این چنین با بی میلی فراوان محور عملکرد برنامه چهام به بازار مکاره دکوری و کمدی و انتصابی مجلس هشتم بر خورد کرده است "

"ـ دولت در چهار سال گذشته همواره با بي ميلي فراواني گزارش عملكرد خود را در مورد برنامه چهارم به مجلس ارائه داده است . درحالي كه بنابر حكم همين برنامه اين گزارش بايد تا پايان نيمه هر سال در مورد سال گذشته ارائه شود البته با مرور بندهاي فوق مي توان تا حدود زيادي ريشه و علت اين رفتار دولت را درك كرد ولي بايد پذيرفت كه اين مسئله متاسفانه پايبنديهاي دولت بر بسياري از احكام برنامه و موفقيتهاي آن را در تحقق بخشي از اهداف برنامه كه حتي در مواردي بيشتر از هدف گذاريهاي صورت گرفته هم بوده تحت الشعاع خود قرار داده و اين تفكر را دامن مي زد كه علت تاخير در ارائه گزارش عملكرد ناكامي در تحقق اهداف است درحالي كه لزوما اينگونه نبود "

در خاتمه اینکه وقتی که اعتراف می شود سیستم حاکم ملوک الطوایفی می باشد. به خصوص اینکه جنگ سختی میان خان ها و کد خداهای موافق و مخالف خان بزرگ یا لوطی جماران ادامه دارد. به خصوص اینکه تنها مسئله ای که برای باندهای مافیائی غالب و مغلوب وجود ندارد مطالبات مردم و منافع کشور است . به ویژه که تجربه ی 31 سال گذشته نشان می دهد نه اثر و خبری از توسعه و پیشرفت و ترقی و رفاه عمومی در کشور در کار نبوده است ، بلکه هرچه زمان به جلو آمده اوضاع بد تر از گذشته شده است . آنگونه که در 4 سال گذشته که دولت بیشترین در آمد ناشی از فروش نفت را داشت نه اینکه هیچگونه سر مایه به ساختار زیر بنائی کشور اختصص داده نشده است و گامی در بستر خود کفائی نه صنعتی ، بلکه کشاورزی هم بر داشته نشده و حرکت مثبتی در این مورد نه اینکه وجود نداشته است ، بلکه ضریب وابستگی به واردات میوه هم آنگونه افزایش یافته است که مراکز و مناطق تولید چای و برنج و... یا تعطیل شده یا به تولید دیگر همچون کیوی تبدیل شده است . آمار تعطیلی کار خانه و اخراج کار گران با تعویق حقوق کار گران که تبدیل به روند مهار نا پذیر شده است. بنابراین با این اوضاع و احوال مشخص است که طبق اعتراف سرمقاله نویس بی سر و سامانی و بی برنامگی در تدوین تصویب و اجرای بر نامه های توسعه خیلی مفتضح تر از سال های قبل دنبال خواهد شد . برای اینکه رژیم کودتائی و نا مشروع و ضد مردمی ملوک الطوایفی یک رژیم ضد قانون و بی برنامه و نا متعارف و نا موزون و نا همآهنگ با دنیای متمدن و قانون مداری می باشد که رمز ماندگاری اش فقط متکی به سیاست سرکوب و اختناق و سانسور داخلی و سیاست صدور تروریسم و ارتجاع و مداخله گری در برون مرز و کشور های همسایه و منطقه با بحران آفرینی و جنگ افروزی بوده است ک همراه با باج دادن وچوب تاراج بر منابع و ذخایر کشور زدن بوده است . لذا تنها راه حل تلاش و مبارزه همگانی برای تغییرات دمکراتیک در ایران است .

هوشنگ - بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1388/13881022/index.html


روزی نامه ی حکومتی جمهوری سه شنبه 22 دی - 1388