دروغ نامه ی کیهان شنبه 3 بهمن ماه سال 1388

نقدو بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " جاي خالي سخنگو "

" تلاش برای تکرارنمایشنامه ی کمدی تصویر مار کشی و مار قالب نمودن "

بیش از چندین سال است که بدون هیچگونه باز بینی و موشکافی بررسی عملکرد 31 سال گذشته که حاصلش شرایط کنونی شده است . عجیب از موضع رها کردن علت و معلول گرائی و حلاجی و قلم فرسائی کردن پیرامونش با ادعاهای عجیب و غریب ووارونه شده و همچنان می شود . بنابراین پرسش است که چرا گفته نمی شود که اکنون کدام جریان است که حاکم شده است و همه ابزار قدرت و ثروت و سرکوب ورسانه های خبری و مطبوعات را در کنار منابر و مساجد و خطابه ها با تریبون ها و بلندگوی نهادهای دولتی و حکومتی را در اختیارخود دارد و چگونه رفتار می کند؟ این قدرت چگونه کسب و اهدافش تحمیل یا نهادینه شده است؟ بهر حال مگر چه اتفاق افتاده است که قلم بر دست یادداشت روز نویس در ابتدای یادداشت روز خود اینگونه فضای غبار آلود و فتنه و شک را ترسیم وتشریح کرده است :

" در فضاي غبارآلود فتنه كه شك و دودلي و ترديد دائماً و بي وقفه ميان افراد جامعه پمپاژ مي شود و شيپورهاي فريب با سرو صداي فراوان در اذهان عمومي دميده مي شود تشخيص حقيقت و تبيين آن مي تواند ترديدها را از اذهان و افكار عمومي دور كند و غبار فتنه را فرو نشاند.روشنگري و تبيين خط حقيقت و افشاي جريان باطلي كه تنها نقاب حق بر چهره زده مسئوليت بزرگ خواص و دستگاه هاي مسئولي است كه در اين زمينه نقش محوري و اساسي دارند.ناگفته پيداست كه اگر خواص و دستگاه هاي مسئول در دوره فتنه به وظيفه خود عمل كنند فضاي غبارآلود از جامعه رخت برخواهد بست و شفافيت مانع پيشروي فتنه خواهد شد"

مشخص نیست که چرا مدعی قلم بر دست یادداشت روز نویس همچون لوطی جماران به جای کلی گوئی و کیلوئی ادعا کردن ومتهم نمودن تعریفی مشخص از خواص ننموده استو نگفته که چیست و شامل چه کسانی می شود و برای چه بقول لوطی جماران اینان به جای شفاف گوئی و تعیین وترسیم کردن مرز با دشمن دوپهلوئی گوئی می کنند؟ یا اینکه منظور از فتنه چیست و فتنه گر کیست و برای چه در حکومت مدعی مذهبی و مدافع اخلاق و معنویات و مخالف شیفتگی قدرت و ثروت و عاشق خدمتگزاری میان مدافعان ومدعیانش اختلاف و رقابت وجود دارد ؟ آنگونه که قلم بر دست یادداشت روز نویس بدون بررسی و تعریف خواص و دوران فتنه چنین از نقش کلیدی خواص و وظیف و مأموریت شان تحلیل داده است:

"فارغ از نقش كليدي و حساس خواص در دوره فتنه، دستگاه هاي مسئول در حاكميت نيز هر كدام وظيفه خطير و مهمي برعهده دارند و مي توانند با عمل به مر قانون از تداوم و استمرار فتنه جلوگيري كنند.در فتنه پس از انتخابات دستگاه هاي مسئول اعم از نهادهاي اطلاعاتي، امنيتي، انتظامي و قضايي هر كدام وظيفه حساس و ظريفي را برعهده داشتند.بي شك اگر تا چند ماه قبل بزرگ ترين بار بر دوش دستگاه هاي اطلاعاتي بود اكنون كه نقاب فتنه گران و طراحان و مسببان وقايع رازآلود و مرموز پس از انتخابات به زير كشيده شده و چهره واقعي فتنه گران و آشوبگران عيان و برملا گشته است نقش دستگاه قضايي در اين ميان بي بديل و تعيين كننده است. امروز انتظار به حق مردم از دستگاه قضا برخورد بدون مماشات و بي مسامحه با آشوبگران و اغتشاشگران و مخصوصاً سركرده هاي آنان است كه خسارت مادي و معنوي بيشماري را به جامعه تحميل كرده اند.

در ادامه ی این تعریف فتنه گران از سوی این قلم بر دست تصویر مارکش و مار قالب کن فتنه گران را معرفی کرده و از اقدامات شان در روز های تظاهرات ضد حکومتی گفته است که تا کنون حاکمان از چنین روزهائی بطور تاکتیکی – تبلیغاتی – انحرافی علیه ی مردم استفاده کرده اند . همینطوراز عدم تصمیم قاطع دستگاه قضائیه آلوده به فساد و رشوه و تبعیض پیرامون عدم کشانیدن سران فتنه به پای میز محاکمه با سخنگوی مردم شده چنین گزارش داده است:

"آتش زدن مغازه ها، بانك ها، موتورسيكلت ها، سطل هاي زباله و تخريب اموال خصوصي و عمومي و همچنين اخلال در امنيت اجتماعي و نقض حقوق آحاد شهروندان، قتل افراد بي گناه و ضربه زدن به چهره نظام در عرصه بين المللي گوشه اي از حجم انبوه جرايمي است كه فتنه گران طي 7 ماه گذشته مرتكب شده اند.گستاخي و بي شرمي فتنه گران در رويارويي با نظام و ضربه زدن به دو ركن ركين آن- يعني جمهوريت و اسلاميت- با ادعاي واهي و پوچ تقلب در انتخابات شروع شد و بعد با اردوكشي هاي خياباني كار را به جايي رساندند كه در روز قدس كه متعلق به جهان اسلام و خط مقاومت است شعار ساختارشكنانه «نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران» سر داده شد. در ادامه پيگيري همين «خط ساختارشكنانه» كه به هيچ وجه نمي توان آن را «خطا» توجيه كرد در 13 آبان، -روز تسخير لانه جاسوسي- شعار فرعي «مرگ بر روسيه»- بجاي مرگ بر آمريكا- را سردادند و در 16 آذر به تمثال مبارك حضرت امام راحل(ره) جسارت كردند. در روز عاشوراي حسيني(ع) نيز كه انقلاب اسلامي پرتويي از آن است مقدسات و آرمان هاي اصيل ملت را نشانه رفتند و گستاخانه به هلهله و سوت و كف و شادي پرداختند!اما مردم كه طي تمام ماه هاي پس از انتخابات در بزنگاه هاي حساس و سرنوشت ساز نشان داده بودند حتي از خواص جامعه جلوتر حركت مي كنند در قيام 9 دي با تظاهرات و راهپيمايي چند ده ميليوني خود حجت را بر مسئولين تمام كردند و با فرياد بلند از مسئولان ارشد دستگاه قضايي خواستند تا سران فتنه و مسببان اصلي را تعقيب، محاكمه و مجازات نمايند. به طوري كه رئيس محترم دستگاه قضا پس از قيام بزرگ و كم نظير مردم در 9 دي تصريح كردند كه پيام ملت را شنيده اند و با سران فتنه و فتنه گران برخورد قاطع خواهد شد.از آن زمان به بعد اگرچه قوه قضاييه جدي تر و مصمم تر تلاش كرده است تا فتنه گران را پاي ميز محاكمه بكشاند ولي سوأالات و ابهامات زيادي نيز در اذهان عمومي وجود دارد كه هنوز پاسخ روشني نيافته است.اما سوال از دستگاه محترم قضا اين است كه آيا براستي اطلاع رساني اين قوه در اين حد براي افكارعمومي آنهم در شرايط حساس و خطير كنوني كفايت مي كند؟ البته در مقاطعي مسئولان قضايي همچون دادستان كل كشور و يا دادستان تهران با خبرنگاران به گفت وگو پرداخته اند و توضيحاتي ارايه نموده اند ولي در شرايطي كه فتنه گران طيفي از گروه هاي مختلف از سلطنت طلب ها، توده اي ها، اعضاي گروهك منافقين، اراذل و اوباش و... هستند انتظار مي رود دستگاه محترم قضايي نسبت به ماهيت اين گروه ها و مجازات افرادي كه در اين زمينه دستگير و بازداشت شده اند بطور دقيق و با جزئيات مستند روشنگري نمايند و فرصت سوءاستفاده به بنگاه هاي خبري دروغ پراكن ندهند.جاي تأسف است كه طي چند ماه گذشته و در شرايطي كه مديريت جديد دستگاه قضايي كار خود را شروع كرده است هنوز اين قوه-آنهم با توجه به شرايط حساس پس از انتخابات - «سخنگو» ندارد تا با برگزاري نشست هاي خبري منظم با خبرنگاران و اصحاب رسانه در تبيين حقيقت و عقبه جريان فتنه اطلاع رساني كند و افكارعمومي را در زمينه هاي مختلف و بروز شبهات اقناع نمايد.بنابراين به نظر مي رسد ترتيب دادن ساز وكاري مناسب براي اطلاع رساني و تعامل با صداوسيما از اولويت هاي اصلي دستگاه محترم قضا در دوره فتنه است"

درخاتمه اینکه وارونه گوئی و صورت مسئله پاک کردن و آدرس غلط دادن که شیوه ای لو رفته ونخ نما شده است.زیرا که ادامه ی سیاست دروغ گوئی و عوامفریبی و دین فروشی و جنگ افروزی حاکمان است که تاریخچه ی 31 ساله دارد که ناشی از سیاست مظلوم کشی و ظالم پروری و تعویض جایگاه جلاد حاکم با قربانی محکوم و مقتول مقصر و عامل قتل جلوه دادن است که زیر پرده ی ابزاری کردن دین و ونشو ونمو تئوری توطئه سازی برای خفه و خاموش کردن صدای مخالفان و عترضان و منتقدان و دگر اندیشان این سیاست کثیف و ضد انسانی تا کنون دنبال شده است . به خصوص اینکه دیگر جای هیچگونه ابهامی باقی نمانده است که نمایش خیمه شب بازی 22 خرداد چگونه بر گزار شد؟ نقش پاسدار میلیارد محمد صادق محصولی در پست وزارت کشور با نیروی انتظامی زیر فرمانش چه بود؟ همچنین حضور گسترده و دخالت گری ارگان های سرکوبگر سپاه پاسداران تروریستی فاشیستی و زائده اش بسیج چماقدار در کودتای تقلباتی 22 بهمن و برنده اعلام کردن پاسدار گماشته احمدی نژد چه بوده است؟به ویژه اینکه قبل از اینکه طبق مرسوم شورای نگهبان دست نشانده ی لوطی جماران نتیجه ی این نمایش خیمه شب بازی را بررسی و صحت آن را اعلام نماید . این لوطی جماران علی خامنه ای بود که با فشار و دستور پاسداران کودتاگر وارد صحنه ی اجرای نمایش نشان دادن جای دوست و دشمن شد و مدعی شد که 86% جمعیت کشور پشیتبان رژیم تا مشروع و ضد مردمی کودتا گران است و گفت که 40 میلیون رأی به جعبه های مار گیری ریخته شد و پاسدار گماشته احمدی نژاد با بیش 24 میلیون رأی برنده و رئیس جمهور شد و از رقیب مغلوب دوم خردادی ها خواست تا که تسلیم شوند و نتیجه را به پذیرند . ولی چون اینان و معترضان رأی دهنده که می دانستند تقلب و کودتا شده است نتیجه ی للام شده را نپذیرفتند و چون دریافتند قانونی هم وجود ندارد تا به شکایت شان رسیدگی کند . پس به عنوان اعتراض بطور مسالمت آمیز وارد خیابان برای واکنش تظاهراتی شدند . اما درجا از سوی کودتا گران غالب هم سر کوب و هم متهم به فتنه گری و طرح انقلاب مخملین یا کودتای همسو با دشمن و دستگاه جاسوسی بیگانه شده اند و این نمایش اعتراضی و اتهام زنی بی دلیل و درک مستند بیش از 7 ماه است که همچنان ادامه دارد . البته چون وحشت از تظاهرات گسترده ی ضد حکومتی 22 بهمن بسیار زیاد است پس موج اتهام زنی و تهدیدهای سران رقیب به اتهام فتنه و آشوب گران هم افزایش یافته است که چرا این خواص هنوز بطور در بست تسلیم نشده اند ودستگاه آلوده به فساد و رشوه و تبعیض قضائیه هم اقدام دستگیری و محاکمه سران فتنه را پیگیری نکرده است؟

هوشنگ - بهداد

http://www.kayhannews.ir/881103/2.htm#other200

دروغ نامه ی کیهان شنبه 3 بهمن ماه سال 1388