روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی یکشنبه 4 بهمن ماه سال 1388

" نقد و بررسی : سرمقاله روزی نامه حکوتی جمهوری " اشغال نظامي به بهانه امداد رساني !"

"گویا فراموش شده که در شهر تاریخی بم چه گذشت که اکنون طلبکاری از آمریکا شده است؟"

وقتی جارچیانی که عادت مزمن به نواختن شیپور از در گشادش دارند که ضریب اعتیادشان هم به وارونه گوئی وتحریف کردن حقایق آنگونه است که هر گز این نوع اعتیاد شان ترک پذیر نمی باشد . زیرا که گفته می شود ترک عادت موجب مرض است . همچنین وقتی اطلاع رسانی در رژیم متزلزل کودتائی نا مشروع به سبکی شده است که قلم زنان مطبوعات حکومتی همچون رهبران و مسئولانش پیوسته می بایست دنبال دست آویز و بهانه گیری برای مانور تبلیغاتی باشند. به خصوص اینکه یک دست آویزمهم ضد آمریکائی هم وجود دارد که دارای تاریخچه ا بیش از 31 ساله می باشد که ابتد با سر و صدای زیاد فریبکاری و ایجاد توهم مبارزه با آمریکا و شیطان یزرگ با اشغال سفارت آمریکا شروع شد. ولی بمرور زمان آنگونه زد و بند ها میان متخاصمان پشت پرده فزونی یافت که پس از فاش شدن هرگونه که این بازی باز سازی می شود بدلیل نخ نما شدنش تأثیر منفی بر جای می گذارد . به ویژه اینکه مانوردادن و تبلیغ کردن ادعای مخالفت و دشمنی با آمریکا تبدیل به تیغ دو لبه ای شده است که یک سمت آن شامل رقبای غالب و مغلوب می شود که به شیوه و تاکتیک خاص برای متهم کردن علیه ی همدیگر از این تاکتیکلو رفته استفاده می شود .

اما اکنون سرمقاله نویس که متخصص و حرفه ای در ربط دادن هر مسئله ی منطقه ی خاورمیانه و خارجی به آمریکا و اسرائیل می باشد حال که زلزله هائیتی به وقوع پیوسته است که نزدیک 200 هزار نفر کشته و بیشتر مجروح و خیلی بیشتر بی خانمان شده اند بنوعی مسئول وقوع زلزله را همچون سر بازجو حسین شریعتمداری که در دروغ نامه ی کیهان مدعی اش شده است همتای سر مقاله نویس وی در این روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی هم آمریکا را مقصر زلزله ی هائیتی و اشغال کردن نظامی هائیتی دانسته است و پیرامونش قلم فر سائی کرده و برای مردم هائیتی اشک تمساح ریخته است .

البته پرسش است که چرا سرمقاله نویس که اینقدر حساسیت نسبت به زلزله ی هائیتی از خود نشان داده است ؟ چگونه است که چرا نسبت به اخطار کارشناسان زلزله شناسان ایرانی بی توجه است که که تأکید می کنند ایران چون برروی مدار خط زلزله قرار دارد اگر چنانچه مشابه همین زلزله هائیتی در تهران رخ دهد میزان تلفات و خسارات ده ها برابر بیشتراز زلزله ی هائیتی است ؟ همینطور چرا این مدعی بی توجه به وقوع زلزله ی فاجعه بار شهر تاریخی بم دراستان کرمان است که زلزله این شهر تاریخی را ویران نمود ؟ حال بماند که هنوز فراموش نشده است که چگونه قبل از زمان وقوع زلزله ی شهر تاریخی بم، مردم معترض این شهر می گفتند که از 12 ظهر تا 12 شب یک ریز به مسئولین رادیو وتلویزیون زنگ می زند و از پس لرزه هایمداومتکراری در این شکایت می کردند. ولی هیچ مسئولی نسبت به این اخطار ها توجهی نکرد یا واکنشی نشان نداد تا اینکه زلزله به وقوع پیوست و شهر تاریخی بم با خاک یکسان شد .

همینطور از یاد نرفته است که پس از زلزله ی بم در شرایطی که مردم بیچارهدر زیر آوار بودند و اگر بموقع امداد و خدمات رسانی می شد . خیلی از زیر آوار ماندگان می توانستند زنده بمانند چه مضحکه ای پیرامون ورود سگان رد یاب سوئیسی برای زلزله زدگان شهر تاریخی بم در بیت جماران بر پا شد و محور مکروه و حرام بودن سگ بحث و جدل وجود داشت؟ یا اینکه چه میزان امکانات گوناگون داخلی و خارجی که برای بازماندگان زلزله زندگان ارسال شد معلوم نشد که چه شد و کجا رفت زیرا که پس از چندین سال سپری شدن از زلزله بم هنوز نابسامانی در این شهر برای بازماندگان زلزله زدگان این شهر وجود دارد و بر نامه های رفاهی و خدماتی و خانه و شهر سازی انجام نشده است . ولی مدعی سر مقاله نویس همه ی این موارد را نا دیده گرفته است و یقه ی آمریکا را گرفته است که آمریکا عامل زلزله و فقر و بی خانمانی مردم هائیتی و اشغال کردنش بوسیله ی اعزام نیروی نظامی است که اینگونه هدف خود را زیر پوشش خدمات انسانی و امداد رسانی به زلزله زدگان دنبال کرده است :

"وضعيت و شرايط بازماندگان زلزله نيز به شدت رقت بار و وخيم است . در همين حال آمريكا حدود 18 هزار تفنگدار خود را به بهانه امدادرساني در اين كشور مستقر كرده بدون اينكه اين نيروها اقدامي قابل ذكر براي زلزله زدگان انجام دهند. اعزام اين تعداد نيرو به كشوري كوچك كه كمتر از 28 هزار كيلومتر مربع مساحت دارد به هر بهانه اي كه باشد مفهومي غير از اشغال نظامي ندارد . واقعيت اين است كه آمريكا از 20 سال قبل در هائيتي مداخله كرده است و در پيگيري اين سياست از مداخله سياسي و اعمال نفوذ ديپلماتيك تا اعزام هزاران نيروي نظامي به اين كشور پيش رفته است . آمريكايي ها در سايه اين رفتار به هائيتي به عنوان حيات خلوت خود نگريسته اند. از نظر دولتمردان آمريكائي ايجاد يك جاي پاي دائمي در اين كشور آمريكاي جنوبي و در دوره اي كه گرايشات ضد آمريكايي در اين منطقه به سرعت درحال گسترش است حياتي مي باشد. بيهوده نبود كه بلافاصله پس از وقوع زلزله دولت آمريكا به سرعت بسيج شد و روحيه انساني آمريكايي ها به اصطلاح تحريك شد و آنها همه قدرت خود را براي « كمك رساني » به هائيتي به حركت در آوردند. همسر اوباما حسابي ويژه براي هائيتي باز كرد و اوباما بيل كلينتون و جورج بوش دو رئيس جمهور سابق را به كاخ سفيد فرا خواند تا مثلا به كمك مردم هائيتي بشتابند. اما عليرغم اين ظاهرسازي ها پس از گذشت اندك زماني با مشخص شدن چگونگي حضور و آرايش ارتش آمريكا در هائيتي روشن شد كه واشنگتن در پوشش اين به اصطلاح انسان دوستي اهداف فراتري در سر مي پروراند. . ونزوئلا نيكاراگوئه و بوليوي به عنوان همسايگان هائيتي رسما به آمريكا اعتراض و بر اين نكته تاكيد كرده اند كه بسياري از نيروهاي آمريكايي در هائيتي در هيچ عمليات امدادي شركت ندارند نه جان كسي را نجات مي دهند و نه زير آوارها را جستجو مي كنند. اين كشورها ابراز نگراني كرده اند كه اين حضور اشغالگرانه آمريكا در هائيتي دائمي شود. با توجه به تحولات اخير ترديدي باقي نماند كه آمريكائيها درصدد گرفتن ماهي مقصود از آب گل آلود در هائيتي هستند. نماينده ويژه آمريكا در سازمان ملل ضمن تاييد تلويحي اشغال هائيتي توسط نظاميان آمريكايي تاكيد كرد كه اين نيروها تا مدت طولاني در هائيتي خواهند ماند . مسئول برنامه غذايي سازمان ملل نيز اعلام كرد اكثر 200 پروازي كه روزانه به هائيتي انجام مي شود نه براي خدمات امدادي بلكه براي انتقال نظاميان آمريكايي است ."

در خاتمه اینکه رژیمی که خود در 31 سال گذشته کارنامه ی بسیار ننگین ضد انسانی دارد و بد ترین خیانت ها و جنایت ها را نسبت به مردم ایران مرتکب شده و با اعمال فشار و زور و اجحاف و حتی جنگ خانمان بر انداز و فقر و بیکاری را به مردم ایران تحمیل کرده است . همچنین اینکه عملکرد بسیار منفی در زلزله ی رودبار و منجیل در استان گیلان و شهر تاریخی بم در استان کر مان دارد. مهمتر اینکه بی توجه به اخطار کارشناسان زلزله شناسان نسبت به وقوع زلزله در تهران در آینده است که حدس زده می شود در اثر وقوع زلزلهی مشابه ی هائیتی می تواند بسیارفاجعه آمیز باشد . مشروط بر اینکه سابقه ی توطئه ی مشترک بستر سازی با اشغال گران در اشغال نظامی عراق دارد . همچنانکه رفسنجانی در نماز جمعه ی تهران اعتراف کرد که در اشغال نظامی افغانستان با اشغال گران همکاری کرده است . بنابراین اکنون با اشک تمساح ریزی برای مردم هائیتی کردن و آمریکا را متهم و محکوم نمودن که به خاطر اشغال هائیتی و تسلط بر این کشور تعداد 18 هزار نظامیانش را به هائیتی گسیل نموده است که نه جنبه ی خدماتی به زلزله زدننگان هائیاتی ندارد ، بلکه هدف آمریکائیان اشغال کردن این کشور می باشد . لذا با کار نامه ی ننگینی که سران رژیم تروریستی کودتائی نا مشروع و ضد مردمی پاسداران حاکم و لوطی جماران دارند، نه اینکه اینگونه انتقاد کردن به حضور آمریکا در هائیتی صادقانه و عاری از غرض ورزی نمی با شد ، بلکه نوعی فرافکنی و رقابت و دشمنی کردن با آمریکا ونه از موضع انسان دوستی می باشد که هر گز موجب فریب کسی نخوا هد شد .

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1388/13881104/index.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی یکشنبه 4 بهمن ماه سال 1388