روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی کیهان یکشنبه 11 بهمن ماهسال1388

"نقد و بررسی : سرمقاله روزی نامه ی جمهوری " اهداف غرب از سازش با طالبان"

"جالب است که فامیل خانوادگی بن لادن در ایران بسر می برند ولی ادعا شده که آمریکا و انگلیس می خواهند با طالبان علیه رژیم کودتائی طالبانی در ایران مبارزه کنند!"

31 سال است که ثابت شده است عامل اصلی بی ثباتی و نا آرامی و بحران آفرینی و جنگ افروزی خاورمیانه رژیم تروریستی فاشیستی مذهبی کودتائی جنگ افروز حاکم بر ایران است. زیرا که با بحران روی کار آمده است و جنگ خانمان بر انداز و ویرانگر را نعمت نامیده است و درکنار سرکوب و خفقان و سانسور داخلی به صدور تروریسم و ارتجاع و بحران به برون مرز پرداخته و نقش فعال دخالت گری در امورداخلی کشور های همجوار و منطقه داشته که توانسته است تا کنون به بقای ننیگین خودش ادامه دهد و اهداف جنگ افروزانه و بی ثبات کردن منطقه را دنبال نماید که مکمل سیاست کمکی بقایش می باشد . بنابراین همانگونه که سیاست جنگ افروزی برایش نعمت بوده است و کمک شایان توجهی به ماندگاری اش کرده است . بنابراین طبیعی است که هر گونه فعالیت و تلاشی که منجربه ثبات صلح منطقه شود برایش زیان آور می باشد . برای همین است که 31 سال است زیرپوشش اشک تمساح ریزی برای مردم فلسطین نه با روند مذاکرات صلح اسرائیل با اعراب مخالفت کرده است ، بلکه تلاش به راه انذدازی جنگ داخلی وبرادر کشی در فلسطین نموده و نوار غزه راجدا ساخت و پس از راه اندازی جنگ 33 روزه از طریق حزب الله لبنان با اسرائیل پاسداران بلافاصله جنگ 22 روزه ی نوار غزه با اسرائیل را با تشویق و تحریک کردن حماس و سازمان جهاداسلامی به پرتاب موشک درون خاک اسرائیل و آماده سازی جنگ با اسرائیل را فراهم کرد . مشابه ی همین سیاست مدتی پیش در یمن از طریق شیعیان حوثی و اعضای القاعده دنبال شد . زیرا که فاش شده است که اعضای نزدیک بن لادن در ایران بسر می برند و خیلی سال ست که پاسداران با القاعده در عراق و عربستان و افغانستان حتی در چند کشور اروپائی چون لندن ومادرید همکاری مشترک اقدامات تروریستی داشته اند . به خصوص پس از اشغال نظامی افغانستان که اعضای القاعدهو طالبان به ایران گریختند ودر اختیار پاسداران و پادگان های نظامی آن قرار گرفته و مشغول تعلیم و آموزش نظامی شدند .

از طرف دیگر پس از جنگ 33 روزه ی حزب الله لبنان با اسرائیل پاسدار محسن رضائی در مصاحبه ی تلویزیونی اش با صدا و سیما اعتراف کرد شیوه ی مبارزه ای که حزب الله لبنان با اسرائیل در جنگ 33 روزه کرد. یا آن نیروهائی که اکنون در عراق و افغانستان دارند با نیروهای نظامی آمریکا می جنگنند و مبارزه می کنند همان شیوه و الگوی رزمی و جنگی پاسداران است که در جهان منحصربفرد است و افزود که این رزمندگان همگی در پاد گان های پاسداران در ایران آموزش و تعلیم نظامی دیدند . همچنین اذعان کرد که خیلی از اینان در صف مقدم جنگ خانمان بر اندازانه ی 8 ساله ی ایران و عراق حضور داشته اند. بنابراین طبیعی است که سر مقاله نویس بدون بیان نقش مداخله ی گری پاسداران در افغانستان وتلاش برای نا امن کردنش و کوشش کردن به گسترش زمین های زیر کشت خشخاش در افغانستان چون نیاز به وارد کردن محموله های تریاک به ایران وتوزیع و ترانزیت به برون مرز دارد که حتی از طریق سنگ قبر هم منتقل می شود زیرا روز گذشته همی نروزی نامه حکومتی جمهوری گزارش داد که در ونکور کانادا این سنگ قبر حامل تریاک لورفته است . پس معلوم است که می بایست که ازهر گونه اقدامی که کمک به آتش بس و آرامش در افغانستان شود سر مخالفت بر داشته و دشمنی ورزیده شود . بهمین دلیل بود که حاکمان تهران در اجلاس لندن شرکت نکردند تا که مجبور به دادن تعهد برای برقراری آرامش در افغانستان و منطقه نباشند و سرمقاله نویس اکنون بتواند از موضع مردم عراق به آمریکا و مسئولان بر گزار کنندگان این اجلاس و شرکت کنند گان در آن موضع انتقادی داشته باشد و گفته شود که بلی این اجلاس امتیاز و آوانس دادن به طالبان بوده است . انگاری که عملکرد طالبان کودتا گر حاکم شده در ایران بهتر از اقدامات طالبان افغانستان است که اکنون پس از پایان اجلاس لندن سر مقاله نویس روضه خوانی کرده و تحلیل داده است که اینگونه آمریکا و انگلیس با طالبان سازش کرده اند تا علیه ی رژیم کودتائی پاسداری طالبانی تهران استفاده کنند :

"نقشه مصالحه و تباني با طالبان به طور جدي سال گذشته توسط انگليسي ها ترسيم شد و در اين ميان عربستان و پاكستان نيز به دليل اينكه خود را پدر خوانده هاي اين گروه افراطي و جنگ افروز مي دانند نقش موثري در روند مذاكرات غرب با اين گروه به عهده داشته اند.در دي ماه سال گذشته حامد كرزاي به يكباره ملاعمر را « برادر » خواند و از وي خواست به دولت بپيوندد. در ابتدا عربستان ميزباني گفتگو و رايزني با طالبان را به عهده گرفت . هرچند مقامات رياض اين دلالي را تكذيب كردند ولي شواهد متعدد و آشكار نشان ميدادند كه انكار آل سعود بي پايه است . گزارش ها همچنين حاكي است كه ملاعمر رهبر طالبان وزير خارجه در سايه خود به نام « آقا معتصم » را مامور مذاكره با آمريكايي ها كرده است . بدين ترتيب روشن است كه موضع گيري هاي اخير حامد كرزاي درباره لزوم مصالحه و دوستي با طالبان ماحصل كار مشترك ناتو عربستان و پاكستان بوده و در واقع اين اظهارات را غرب به كرزاي ديكته كرده است غرب به سركردگي آمريكا در چرخش اخير و تغيير رويكرد نسبت به طالبان دو هدف عمده را پيگيري مي كند. نخست تغيير شرايط موجود در افغانستان با هدف نجات و خلاصي از باتلاق اين كشور و دوم بهره برداري ابزاري از اين گروه براي هدفهاي استعماري و مداخله جويانه آينده در منطقه . آمريكا و متحدانش در ناتو پس از 8 سال لشكركشي به افغانستان كاملا درمانده شده اند . واشنگتن به همراه لندن و ديگر متحدان غربي خود كه در تمامي توطئه هاي خود عليه جمهوري اسلامي ايران دچار شكست شده اند اكنون به طالبان به عنوان ابزاري تازه در مسير اعمال فشار عليه جمهوري اسلامي ايران چشم دوخته اند. به زعم واشنگتن طالبان با تفكرات متحجرانه و سابقه شرارت آميزش چنانكه در گذشته نيز نشان داده است مي تواند خطري بالقوه براي ثبات و امنيت منطقه باشد كما اينكه مي تواند همچون ابزاري دردست قدرت هاي استكباري عليه جمهوري اسلامي ايران بكار گرفته شود"


در خاتمه اینکه سر مقاله نویس بدون آنکه توضیح دهد که اگر چنانچه طبق ادعای ایشان آمریکا و انگلیس می خواهند از طالبان علیه ی رژیم کودتاگران پاسدار کودتائی طالبانی حاکم بر ایران استفاده کنند. اولا ًچرا اینان به جای اینکه تهاجم نظامی به رژیم به حکومت طالبان با کمک پاسداران کنند و آن را اشغال نظامی نمایند که حتی رفسنجانی هم در نماز جمعه ی خود خطاب به بوش به این واقعیت اعتراف کرد . چرا به رژیم تروریستی فاشیستی مذهبی تهران تهاجم نکردند و اقدامی علیه اش کردند که موجب تقویت و تحکیمش نشود؟ همینطور چرا سفیر دولت فخیمه انگلیس در تهران اصرار زیاد داشت تا که نماینده ی رژیم تروریستی فاشیستی مذهبی طلبانی کودتائی در اجلاس 8 بهمن در لندن شرکت داشته باشد ؟ بنا براین اینگونه اقدامات اشغال گران که تضاد ریشه ای با این ادعای سرمقاله نویس دارد. به خصوص اینکه وزارت امور خارجه ی آمریکا هنور حاضر نیست نام سازمان مجاهدین را از توی لیست ساز مان و گروه های تروریستی خارج نماید.

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1388/13881111/index.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی کیهان یکشنبه 11 بهمن ماهسال1388