دروغ نامه ی کیهان چهار شنبه 18 فروردین ماه سال 1389

نقد وبررسی (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " چارچوب انتخاب دولت آينده عراق "

ترفند وتلاش های مذبوحانه برای نخست وزیر نشدن ایاد علاوی در عراق "

گر چه شروع یادداشت روز نقل قول از یک مقاله از واشنگتن پست است . ولی بیان و تأکید واقعیتی می باشد که بر اساس اعتراف آشکار تجربه ای است که پس از اشغال نظامی عراق و نفوذ عوامل حاکمان تهران در این کشور کسب شده است که چگونه حامیان حاکمان تهران پس از اشغال عراق فرصت یکه تازی و مانور تبلیغاتی و ... در عراق یافتند و عراق را تبدیل به حیات خلوت خود و باتلاق برای مردم عراق نموده اند که اکنون بطور گزینه برداری شده یک غیر ایرانی یادداشت روز نویس از این مقاله نقل قول کرده است که گفته این پیروزی ایاد علوی یک ائتلاف ملی سکولار است که می خواهد نفوذ حاکمان تهران در عراق را مسدود می کند. البته این مقاله ی افشا گر آن روی سکه ای است که سرنخ ریشه ی اقدامات تروریستی و انفجاری و انتحاری و ناامن کردن وبی ثبات نمودن عراق را ثابت می کند که کجاست و برای چیست ؟ برای اینکه هدف این است تا که تلاش شود این نفوذ مسدود نشود و هر طوری که شده است ایجادسد و موانع کارشکنانه ایجاد شود تا ایاد علاوی نخست و زیر آینده ی عراق نشود.

اما مگر مردم عراق قبل از اشغال نظامی عراق که با بستر سازی و همکاری حاکمان تهران انجام گرفت و د ر راستای اهداف خاص از جمله چشم دو ختن به بلعیدن کامل عراق بود مسلمان و مذهبی نبودند که پس از نفوذ حاکمان تهران مذهبی شدند که اکنون چون تلاش می شود این نفوذ مخرب و اشغالگرایانه قطع گردد ا که بمنزله ی تلاش آمریکا و عربستان و لیست العراقیه برای بی دین کردن مردم عراق تعبیرو تفسیر شده است؟

بعلاوه ادعا شده که عامل شکست پاپت نوری المالکی تباتی و دخالت گری آمریکا و عربستان در انتخابات پارلمان عراق بوده است . در صورتیکه ایاد علاوی یک مسلمان شیعی و ملی و سکولارمی باشد که چون وابسته به حاکمان تهران نیست متهم و محکوم و مطرورد شده است. از سوی دیگر مانور دادن با اهرم تبلیغاتی اکثریت جمعیت شیعه بودن جمعیت عراق و اقلیت اهل تسنن و متهم کردن حامیان حکومت سکولار به طرفداران حزب بعثت برای فرصت طلبی جنگ روانی تبلیغاتی علیه ی ایاد علاوی و چهره های ملی عراق بر پا شده است. زیرا که اینان مخالف دخالت گری حاکمان تهران در امور داخلی عراق می باشند. همینطور بدون توجه به حذف گرفتن 500 نامزدان ملی عراق با روش الگو برداری شده نظریه ی فرمایشی استصوابی شورای نگهبان ایران نتیجه گیری شده است که لیست ائتلاف العراقیه نسبت به انتخابات 4 سال پیش با وجود اینکه اکنون چند کرسی اضافی در پارلمان کسب کرده است ولی در مجموع از آرای 30% به 28% کاهش یافته است و در عوض گفته شده که لیست رقیب شیعه 2% رشد داشته است. البته یادداشت روز غیر ایرانی بدون در نظر گرفتن نقش حاکمان تهران و عوامل نفوذی شان برای ناامنی و بی ثبات کردن عراق آنگونه مبرهن و روشن است که دیگر هر فرد عراقی می داند عاملش کیست و در کدام کشور است؟ یا اینکه بدون توجه به اینکه حتی چند هفته قبل از فرا رسیدن زمان بر گزاری انتخابات پار لمان عراق سپاه پاسداران چاه نفت جزیره ی فکه ی عراق را اشغال کرد و با فراموش کردن ایر باس اهدائی رهبر لوطی جماران به پاپت نوری المالکی که هر موقع نیاز باشد خودش را این غلامک به بیت جماران بر ساند اکنون این چنین ادعای بهترین رابطه ی صمیمانه حاکمان تهران با حاکمان عراق به خصوص پاپت نوری مالکی ونه مردم عراق با مهمان نوازی در دوران جنگ شده است:

"در طول سال هاي گذشته، ايران همكاري صميمانه و مأثري با مقامات و مسئولين عراقي داشته و در استقرار نسبي نظم و امنيت و فراهم شدن بستر مشاركت مردمي نقش اساسي و ممتازي اتخاذ كرده است به گونه اي كه مي توان گفت عراقي ها برترين رابطه را طي 6-5 سال گذشته با ايران داشته اند. ايران اولين كشوري بود كه سفارت خود را پس از استقرار دولت جديد عراق در بغداد فعال نمود. اين سفارت خانه سياست ثابت ايران در عراق را مديريت كرد. روابط ايران به طايفه خاصي اختصاص نداشته و بطور نسبتاً يكساني سه طايفه شيعيان، كردها و اهل سنت را در بر گرفته است. همين الان روابط دولت ايران با رئيس سني مجلس به اندازه نخست وزير شيعه يا ارتباط ايران با رئيس جمهور كرد به اندازه نخست وزير شيعه گرم و صميمانه است. ايران سالها رانده شدگان كرد و شيعه را صادقانه ميزباني كرده است. با اين وصف صميمي و كارآمد بودن رابطه ايران با عراق اساساً غير عادي و عجيب نيست اما اين براي اشغالگران و بدخواهاني كه حاكميت عراقي ها بر سرنوشت خود را با مطامع خويش ناسازگار مي دانند، نامطلوب است و درصدد بر مي آيند كه بر چهره اين روابط فعال لجن بپاشند و نامطلوب جلوه دهند. ايران تلاش وسيعي براي فعال كردن روابط تركيه، سوريه، كويت و... با دولت عراق نموده است و اين به آن معناست كه رابطه فعال ايران با عراق به ضرر هيچ كشور همسايه اي نيست. وابستگي به ايران و ترجيح منافع ايران به منافع عراق بود و البته مالكي هم بارها از ايران به طور رسمي رفع اتهام كرده بود نتيجه آن همه تبليغات اين شد كه شيعيان بيش از همه ليست او را ترجيح دهند اينك او به تنهايي 56 درصد آراي شيعيان را به خود اختصاص داده است. با اين وصف كاملا واضح است كه تبليغات ضدايراني در عراق نتوانسته اثر چنداني بر عزم مردم بگذارد"

در خاتمه اینکه مگر حاکمان غارتگر و عوامفریب و دین فروش وجنگ افروز ایران در 31 سال گذشته چه دسته گلی بر سر مردم ایران زده اند که اکنون قرار است پس از تجربه ی چند سال که ازاشغال عراق و دخالت تری در این کشور می گذرد می بایست پس از آزمون شدن پاپت دست نشانده نوری مالکی و سایر نفوذی ها مشابه ی این دسته گل به مردم عراق هدیه و تقدیم شود؟ آری مگر فراموش شده است که تجربه ی مردم عراق پس از اشغال نظامی عراق از حضورپاسداران به خصوص سپاه قدس و سایر نفوذی هایش در این کشورچگونه بوده است؟ آیا مجموعه ی این تجربیات هنوز جای شکی برای مردم و رهبران ملی عراق و سایر شخصیت های عراق و همسایه و منطقه و به خصوص رهبران کشور های عربی شک و ابهامی باقی گذاشته است که حاکمان تهران چه اهداف شوم و پلیدی در عراق دنبال کرده می کنند . یا اینکه برای چه حاکمان تهران پیوسته تأکید بر اخراج نظامیان آمریکا ئیان از عراق نموده اند که اکنون قلم بر دست غیر ایرانی یادداشت روز نویس تلاش کرده است با نمایش شعبده بازی تصویر مار کشیدن و مار نشان دادن مانور تبلیغاتی دهد که پذیرش کرد و شیعه های آواره ی جنگی عراقی در زمان جنگ خانمان بر انداز ضد ملی و ضد میهنی 8 ساله ایران و عراق در خاک ایران امتیازی برای حضور در عراق و مداخله گری در این کشور شده است ؟ البته بدون اشاره به چگونگی شیوه ی رفتار ضد انسانی که با اسرای جنگی عرا ق دراردوگاه های اسرای جنگی عراقی در ایران شد ویا گفته شود که در راستای کدام اهدافی بود که از میان پناهندگان عراقی سپاه بدر 9 عراقی ساخته شد و حزب الدعوه علم شد که سپس برای مقاصد خاص دخالت گری و اقدامات تروریستی در داخل عراق از اینان استفاده شد که اکنون طلبکارانه اینگونه اقدامات ادعای مهمان نوازی و پیوند محکم میان حاکمان دو کشور تلقی شده است؟

هوشنگ – بهداد

http://www.kayhannews.ir/890118/2.htm#other200

دروغ نامه ی کیهان چهار شنبه 18 فروردین ماه سال 1389