چگونه است که اعتراف شده 25 % دانش آموزان ترک تحصیل می کنند . ایران رکور دار اول مصرف مواد مخدر در جهان است . ولی ادعا شده مدارس از اعتیاد پاک می باشند؟!
این دیگر خیلی مسخره است که وزیر آموزش و پرورش برای ماستمالی و انکارکردن مصرف مواد مخدر در مدارس زور زده است . در صور تیکه رژیم ضد بشری رکور دار جهانی مصرف مواد مخدر در جهان می باشد که این رتبه داری حاصل عملکرد 32 ساله ی بی امان مبارزه با قا چاقچیان مواد مخدر و معتادین از سوی نیروی انتظامی و دستگاه قضائیه ی آلوده به رشوه و رانت خوار و فساد و تبعیض می باشد . همینطور جزو دستآورد اسکله های بیشمار غیر مجاز پاسداران در سواحل جنوب کشور است که چندین سال است این اسکله ها بطور شبانه روزی مشغول تخلیه ی انواع و اقسام مواد مخدر و کالا های قاچاق و حتی مشروبات الکی هستند که سپس از طریق شبکه های مافیائی زنجیره ای در سراسر کشور توزیع می شود . البته پس از انتقال مواد مخدر بدرون زندان ها و سلول های انفرادی ما زاد آن از طریق زمینی و هوائی و مرز های آبی به ترکیه و اروپا و کشور های جنوب شرق آسیا و حتی آفریقا انتقال داده می شود . آنگونه که صد ها نفر قاچاقچیان مواد مخدر در زندان های کشور های جنوب شرق آسیا همچون اند ونزی و مالزی و تایلند و سنگاپور و حتی چین هستند که برخی هم زیر حکم اعدام قراردارند . از سوی دیگر پس از مصادره کشتی حامل 130 کیلو گرم هروئین پاسداران همراه با تسلیحات که در سواحل کشور نیجریه لو رفت و یک پاسدار قاچاقچی دستگیر و دیگری به سفارت رژیم ضد بشری در این کشور پناه گر فت . اکنون نیز گزارش شده است که محموله ی 130 کیو گرمی هروئین یک کشتی دیگر پاسداران در هلند کشف و متوقف شده است . با این وجود خیلی کمدی و وارونه گوئی کردن است که وزیر آموزش و پرورش دولت نا مشروع دهم منکر مصرف مواد مخدر در مدارس شده است و مدعی پاک بودن مدارس از مصرف کنند گان مواد مخدر شده است . در صورتیکه در دوران خاتمی مطبوعات اخطار می دادند که نه گسترش مصرف مواد مخدر به مدارس را هنمائی نفوذ و رخنه نموده است ، بلکه به سطح مدارس راهنمائی دختر و پسر در روستا ها نیز سرایت کرده است . اکنون که شرایط مصرف مواد مخدر خیلی فاجعه انگیز تر از آن دوران شده است ولی انکار می شود . زیرا وقتی که مواد مخدر آزادانه به درون سلول زندان ها برده می شود و تلاش توطئه و خیانت آمیزشده است تا که دامنه ی این پدیده ی شوم و خانمان بر انداز به محیط های دانشجوئی کشانیده شود . چگونه می توان باور داشت با وجود اینکه اعتراف می شود میانگین سنین مصرف مواد مخدر کاهش یافته است . آنگاه ترکش این پدیده ی خانمان بر انداز به دانش آموزان مدارس اصابت نکرده باشد؟ البته این شگرد انکار و تکذیب کردن رهبران و مسئولان رژیم ضد بشری پیوسته نوعی تأئید مضاعف بوده است . از سوی دیگر چون جنگ قدرت و حذف کردن و رقابت با ندهای مافیائی همراه با مچ گیری و دراز و متهم و محکوم کردن در کار می باشد . بنابراین بر اساس اینکه هیچ بقالی نمی گوید ماست من ترش است . مشخص است که وزیر آموزش و پرورش هم زیر بار وجود معتاد و مصرف مواد مخدر در مدارس نمی رود .زیراکه گزارشگر خبر گزاری ایلنا در این مورد این چنین گزارش داده است :
اين در حالي است كه گزارش 2008 سازمان ملل می‌گوید که ایران بیشترین مصرف سرانه مواد مخدر در جهان را دارد. گزارش‌های دیگری وجود دارد که پایین‌ترین سن آغاز اعتیاد را نیز ویژه ایران می‌داند. نتایج یک تحقیق علمی در زمینه مبارزه با مواد مخدر نشان می‌دهد که مدارس راهنمایی و دبیرستان، یکی از محیط‌های اصلی برای شروع استفاده از مواد مخدر است. در حال حاضر آن‌طور که مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر اذعان دارند، رواج مواد مخدر در میان دانش‌آموزان مدارس به ویژه در حاشیه شهر، به وضعیت نگران‌کننده‌ای رسیده است و پاسخ به اين سوال كه وضعيت موجود در آينده به كجا مي‌رسد را بايد مسئولان آموزش و پرورش و شخص وزير پاسخ دهد."
اما در این مورد یک خبر دیگر ضمیمه شده است که خبر از ترک تتحصیل 25 % دانش آموزان به دلیل هزینه های زندگی و رفاهی و معضلات فرهنگی می دهد. که نه اینکه تکذیب و انکار وزیر آموزش و پرورش را رد می کند ، بلکه عمق فاجه ی نهادینه ی شدن فقر در جامعه و گسترده تر شدن شکاف عمیق طبقاتی می باشد که جزو بخشی از دستآورد های 32 ساله ی حاکمان غاارتگر و دین فروشان عوامفریب حاکم است . مشروط بر اینکهیکی از دلایل روی آوری به مصرف مواد مخدر گذشته از ارزان و فراوان بودنش در جامعه فقر و بیکاری می باشد .
در خاتمه اینکه چرا هیچ مقام ی مسئولی در رژیم ضدبشری کودتائی یافت نمی شود تا که بگوید که ریشه ی پدیده ی شوم اعتیاد و مصرف مواد مخدر در جامعه و رشد آن چیست؟ یا اینکه چگونه موا مخدر وارد کشور می شود و توزیع می گردد. آنگونه که آزادانه بدرون سلول های انفرادی زندان ها برده می شود؟ مهمتر اینکه چراگفته نمی شود که در آمد یا سود حاصله بسیار هنگفت مواد مخدر و مصرف آن توی جیب کدامین ار گان های ما فیائی در گیر مواد مخدر و قاچاق آن می رود؟ یا اینکه چه تعداد از مسئولین حکومتی از جمله رهبر ولی وقیح اعتیاد به مصرف مواد مخدر به خصوص مصرف تریاک دارند؟ چند سال است که ادعای مبارزه با قاچاچیان مواد مخدر و معتادین شده است ؟ چه تعداد احکام اعدام و زندان صادر شده است . اگر کاسه ای زیر نیم کاسه ای نبوده است . سئوال است که این چگونه مبارزه ی گوش فلک کر کن 32 ساله ای می باشد که نتیجه ی وارونه و معکوس در برداشته است؟
هوشنگ بهداد
دوازهم دی ماه سال 1389

تيغ اعتياد روي گونه مدارس
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=26490
گقتگو با داریوش قنبری درباره نرخ 25 درصدی ترک تحصیل
علت‌های اصلی جدایی دانش‌آموزان از مدارس

http://www.fararu.com/vdcfc1dv.w6dj1agiiw.html
فرارو- یک نماینده مجلس افزایش هزینه‌های زندگی، معضلات فرهنگی و رفاهی نقاط دورافتاده کشور و بدبینی جوانان نسبت به وجود تضمین شغلی برای تحصیل‌کردگان را از علل رشد ترک تحصیل دانش‌آموزان می‌داند.چند روز پیش مصطفی اقلیما، رئیس انجمن‌ علمی مددکاران ایران و عضو شورای بررسی آسیب‌های اجتماعی با اعلام این که سالیانه 25 درصد از دانش‌آموزان ترک تحصیل می‌کنند، اظهار داشت: «چالش‌های موجود در آموزش و پرورش و ناتوانی برخی از معلمان در مدارس از علت‌های اصلی جدایی دانش‌آموزان از مدارس است». داریوش قنبری، عضو فراکسیون اقلیت درباره آمار دانش‌آموزان ترک تحصیلی به خبرنگار فرارو گفت: «من از آمار دقیق دانش‌آموزان ترک تحصیل کننده اطلاعی ندارم، اما علل و زمینه‌های ترک تحصیل در شرایط کنونی قابل مشاهده است. افزایش هزینه‌های خانوار از یک سو، عدم امکان ادامه تحصیل برای افرادی که در خانوارهای کم‌درآمد زندگی می‌کنند از سوی دیگر و ورود این افراد به فعالیت‌های اقتصادی فرصت تحصیل را از چنین دانش‌آموزانی سلب می‌کند».