دروغ نامه ی کیهان 5 شنبه 6 مرداد ماه سال 1390

نقد و بررسی : (يادداشت روز)دروغ نامه ی کیهان " استاكس نت به خانه بازگشته است"

"ژنرال های عصبی آمریکا تهدید کرده اند که با موشک کروز به هکرها از طریق لوله بخاری شان حمله می کنند که می توان چنین برداشت نمود هکرهایی که بخاری بالوله ندارند تا که دود سفید از لوله ی بخاری های شان بیرون زده و رد گیری و شناسایی شوند .بنا براین اینان از حمله موشک کروز ارتش آمریکا در امان هستند."

اگر قلم بر دست یادداشت روز نویس که در دفاع از پروژه ی هسته ای و خنثی شدن ویروس کامپیوتری استاکس نت علیه ی آمریکا شاخ و شانه کشیده است و افتخار به تخصص هکرهای پاسداران در جنگ سایبری کرده و مدعی شده است که هکرهای پاسداران نسبت به جنگ سایبری آمریکا دست بالا را دارند و پیرامونش مانور تبلیغاتی داده است . ولی قبل از کرکری ولغز خونی کردن نقل قول کرده است که ژنرال های عصبی آمریکا تهدید کرده اند که با موشک کروز به هکرها از طریق لوله بخاری شان حمله می کنند که می توان چنین برداشت نمود هکرهایی که بخاری بالوله ندارند تا که دود سفید از لوله ی بخاری های شان بیرون داده و رد گیری و شناسایی شوند .بنا براین اینان از حمله موشک کروز ارتش آمریکا در امان هستند. ولی وی نگفته است که چرا در رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی کودتایی برای چه پاسداران دست به اشغال کننده ی شرکت مخابرات زدند و اقدام عملی به هک کردن کا مپیوتر های شخصی می کنند .هم پارازیت ماهواره ای برروی برنامه های ماهواره ای ارسال می کنند. هم شبکه ی اینترنتی و وبلگ نویسان را فیلتر می نمایند . هم تلفن ها را شنود می کنند . سپس اقدام به بازداشت گسترده همراه با شکنجه و متهم و محکوم کردن شان به زندان می کنند . آنگونه که تاصدور احکام اعدام پیش رفته اند تا توانسته باشند سیاست رعب و وحشت را تحمیل وسانسور را نهادینه کرده باشند. ولی اکنون مدعی قلم بر دست یادداشت روز نویس با پاک کردن صورت مسأله چنین وارونه گویی محور جنگ سایبری کرده است:

"خوشمزه ترين بخش اين سند جايي است كه ژنرال هاي عصبي آمريكا تهديد مي كنند هكر هايي كه پشت كامپيوترهايشان مي نشينند و «به آمريكا حمله مي كنند» بايد هر آن منتظر باشند كه يك موشك كروز از لوله بخاري وارد شود و كل بساط آنها را منهدم كند! پيش از آنكه بتوان به اين سوال پاسخي داد ابتدا بايد در اين باره بحث كرد كه اهميت آنچه فضاي سايبر خوانده مي شود در چيست. شكل كنوني دنياي مجازي هيچ شباهتي به آنچه ابداع كنندگان اينترنت در پنتاگون يا خالقان دنياي مجازي جديد در دره سيليكون دهه 70 آمريكا در ذهن داشتند ندارد. زماني اينترنت صرفا ابزاري براي انتقال پيام هايي محدود ميان گيرندگان و فرستندگاني منحصر بفرد بود كه مي خواستند راهي براي گريز از موانع فيزيكي كند كننده ارتباطات در صحنه هايي خاص (مثلا ميدان جنگ) پيدا كنند اما امروز اينترنت يك شبكه گسترده در ابعاد جهاني است كه عملا فاصله ها را ميان هر دو بازيگر منطقا ممكن، صفر كرده است. تعبير يكي از مقام هاي امنيتي آمريكا اين است كه وقتي كامپيوتر شما به اينترنت وصل است عملا همه دنيا در خانه شما ميهمان هستند. ممكن است شما فقط با يك يا چند نفر ارتباط بگيريد و فقط براي آنها پيام بفرستيد اما شما فقط ارسال كننده پيام هستيد و اين شبكه است كه تعيين مي كند چه تعداد مخاطب و در كجا (بويژه جاهايي كه روح شما هم از آنها خبر ندارد) اين پيام را دريافت مي كنند. وي ايده كلي خود درباره فضاي سايبر را اينگونه جمع بندي مي كند كه زماني قرار بود افراد يا حداكثر دولت ها شبكه را اداره كنند، اما اكنون شبكه است كه آنها را اداره مي كند!توجه ويژه اي كه اخيرا در غرب خصوصا آمريكا به مسئله فضاي سايبر ايجاد شده اساسا محصول دو عامل است."

واقعاً خیلی پررویی و وقاحت با تخصص وارونه گویی می خواهد. چونکه کشوری که مأموران دستگاه تفتیش عقاید و سانسور ش در کنار تجربه ی اعمال تشدید سانسور همه جانبه که دارند . همچنین با استفاده کردن رد گیری اطلاعات آنانی که در تظاهرات های ضد حکومتی پس از کودتای 22 خرداد 88 حضور داشتند که فعالیت های ضد دیکتاتوری شان از طریق تلفن های همراه نوکیا چک و کنترل و بازداشت و شکنجه ومجبور به اعتراف هر آنچه شدند که سربازجو به اینان دیکته کرد . از سوی دیگر نه هرروز سرعت اینترنت کاهش می یابد ، بلکه رهبران و مسئولان و ارگان های سرکوبگر اطلاعاتی و امنیتی و نظامی رژیم ضد بشری کودتایی آشکارا اعلام و تهدید می کنند که وارد فیس بوک و توئیتر شدن واز یوتیوپ و ایمیل و... استفاده کردن جرم می باشد . برای اینکه از رشد آگاهی نسل جوان وحشت دارند که نکند هر لحظه دست به قیام ضد دیکتاتوری در بستر فرو پاشی بزنند. بنابراین ولی وقیح نا مشروع و منفور با پاسداران کودتا گر چون در بحران فرو رفته ودر بن بست گیر کرده ودر انزاوی منطقه ای و جهانی قرار گرفته اند . راهی جز ادامه سرکوب و رعب ووحشت و سانسور داخلی و تلاش پیگیری دست یابی سلاح هسته ای با ادعای کمدی نقش رهبری داشتن قیام های ضد دیکتاتوری منطقه از موضع فرار به جلو و ادعای موضع ضد آمریکایی ندارند . بهمین دلیل عضو حزب الله و قلم بر دست یادداشت روز نویس مأمور است که می بایست چنین فرافکنی جنگ سایبری ضد آمریکایی کند :

"نخست اينكه تجربه انقلاب هاي منطقه به آمريكا نشان داد كه ارتباط گيري صرف با دولت ها، آن هم دولت هايي عميقا تمامت خواه كه هيچ نسبتي با مردم خود نداشتند، به تدريج به ايجاد اين وضعيت منجر شده كه مردم منطقه راهشان را به طور كامل از راهي كه مطلوب آمريكاست، منافع آن را تضمين مي كند و به سبك زندگي آن احترام مي گذارد جدا كرده اند. آمريكايي ها البته قبل از آغاز تحولات منطقه هم اين رامي دانستند كه مردم منطقه از آمريكا بيزارند و مثلا در مورد ايران، بالاي 90 درصد مردم منطقه عقيده دارند ايران حتي بايد سلاح هسته اي هم بسازد.بسيار خوب! حالا كه اينطور است پس بهتر آن است كه آمريكا ارتباط خود را با مردم منطقه بيشتر كند و اين هم به نوبه خود منجر به طراحي اين ايده شد كه دولت آمريكا بايد تمركز بيشتري روي گسترش دادن اينترنت به خاورميانه و بعد حضور فعال تري در شبكه داشته باشد. در واقع مشكل آمريكايي ها اين است كه خيال مي كنند مردم منطقه پيام آنها را نشنيده اند بنابراين در حال برنامه ريزي هستند كه پيام خود را به گوش مردم منطقه برسانند! غافل از اينكه مسئله كاملا برعكس است و در واقع صورت مسئله اين است كه مردم منطقه در مدت چند دهه و به اندازه كافي پيام آمريكا را شنيده اند و انقلاب هاي منطقه فقط فرصتي به آنها داده است كه خشم و تنفر خود را از اين پيام و توليد كنندگان آن ابراز كنند. عامل دومي كه باعث شده آمريكايي ها به فضاي سايبر بيشتر توجه كنند، به اندازه عامل اول احمقانه نيست ولي حجم غير قابل توصيفي از ترس و وحشت در آن نهفته است. كشور هاي غربي آرام آرام در حال پي بردن به اين نكته هستند كه دوران خوش استفاده از اينترنت براي تسهيل عمليات زير ساختي و همچنين بهبود فرايندهاي خدماتي و تجاري در حال اتمام است و دوران جديدي آغاز شده كه در آن هر كشوري كه اطلاعات بيشتري درباره زيرساخت هاي حياتي خود روي شبكه قرار داده باشد و وابستگي بيشتري به عمليات تحت شبكه براي خود ايجاد كرده باشد، در معرض تهديد هاي سهمگين تري قرار خواهد داشت. آمريكايي ها زماني خود را رهبر بلامنازع شبكه مي دانستند اما حالا دريافته اند كه جز امكان يك جانبه قطع جهاني اينترنت هيچ تسلط بلامنازعي بر شبكه ندارند. بازيگران متنوع و بسيار ماهري ظهور كرده اند كه مي توانند در زماني كوتاه خسارت هايي حيرت انگيز و باور نكردني به مجموعه زيرساخت هاي آمريكا كه از طريق شبكه كنترل مي شود يا اطلاعات آن روي شبكه قرار دارد وارد كنند. اين بازيگران به لطف جهاني شدن شبكه كاملا بي زمان و بي مكان هستند. مي توانند هر جايي از بيخ گوش آقاي اوباما در واشينگتن گرفته يا جايي در اعماق بيابان هاي افريقا نشسته باشند. به تنها چيزي كه نياز دارند يك كامپيوتر متصل به شبكه است و بعد از آن، دانشي كه كشورهاي غربي مدت هاست فهميده اند قادر به انحصاري كردن آن نيستند. در 6 ماه گذشته هكرها به برخي از حساس ترين سازمان هاي آمريكايي حمله كرده و تعداي از معظم ترين نهادهاي اين كشور را به طور كامل فشل ساخته اند. فقط ظرف 24 ساعت، هزاران سند داراي طبقه بندي پنتاگون به سرقت رفت و شركت لاكهيد مارتين كه يكي از كمپاني هاي بزرگ اسلحه سازي آمريكاست و در صدر فهرست پيمانكاران پنتاگون قرار دارد اعلام كرد هدف بي سابقه ترين حمله تاريخ خود قرارگرفته است. كار آنقدر بيخ پيدا كرد كه آقاي مايك مالن رئيس ستاد ارتش آمريكا در تمثيلي بسيار با ارزش گفت اكنون براي آمريكا فقط دو تهديد موجوديتي وجود دارد: يكي اينكه يك سلاح هسته اي درون خاك آن منفجر شود و ديگر اينكه تحت حمله سايبري قرار بگيرد!"

بالاخره اینکه پس از رجز خوانی های قلم زن یادداشت روز نویس عضو حزب الله در برجسته کردن ضعف آمریکا در جنگ سایبری و دفاع از تخصص هکرهای آموزش دیده ی پاسداران که قادر هستند از این طریق به دشمن حمله کنند و تهاجم شان را خنثی نمایند . در پایان به ویروس استاکس اشاره کرده است که گفته با کمک آمریکا و اسراییل و آلمان این ویروس ساخته شدچون هدفش حمله دود کردن اهداف تأسیسات هسته ای رژیم قرون وسطایی و ضد بشری ایران بود و افزوده در صورتیکه اینان به خصوص آمریکا تصور نمی کرد که ویروس استاكس نت به عنوان نمادي از حملات سايبري به خانه ی خودش باز می گردد. برای اینکه پاسداران هکر در جنگ سایبری نشان دادند که اینگونه ن آسيب پذيري رژیم قرون وسطایی و ضد بشری ايران در مقابل حملات سايبري بسيار كمتر از آمريكاست:

"وقتي در اواسط سال 2009 آمريكايي ها با كمك اسراييل و آلمان ويروس استاكس نت را براي حمله به تاسيسات غني سازي ايران طراحي كردند، بدون شك نمي توانستند حدس بزنند انتهاي بازي اينگونه خواهد بود. تصور غربي ها اين بود كه قبل از آنكه ايران از پيچيدگي هاي اين ويروس سر در بياورد برنامه هسته اي اش دود شده و به هوا رفته است. آمريكا حمله سايبري را امكاني منحصربفرد تصور مي كرد كه مي تواند كاري ترين ضربه ها را به سرسخت ترين حريفان آن هم با كمترين هزينه وارد بياورد. آمريكايي ها اين بار هم مثل خيلي از موارد ديگر توان فني ايران را دست كم گرفته بودند و به همين دليل است كه پس از يك دوره داستان سرايي درباره تاثير پنهان استاكس نت بر غني سازي ايران و كند شدن اين برنامه، اين روزها دوباره شروع به پس گرفتن همه آن حرف ها كرده ا ند و مي گويند برنامه ايران در آستانه يك جهش است! اما چيزي كه مطلقا فكرش را هم نمي كردند اين بود كه استاكس نت به عنوان نمادي از حملات سايبري به خانه بازگردد. آسيب پذيري ايران در مقابل حملات سايبري بسيار كمتر از آمريكاست چرا كه ايران وابستگي كمتري به عمليات تحت شبكه دارد. اين آمريكايي ها هستند كه همه دار و ندار خود را روي شبكه قرار داده اند و در نتيجه بايد هر لحظه نگران باشند كه بازيگري ناشناس در گوشه اي از جهان بي آنكه هرگز بتوان آن را شناسايي كرد با حمله به يك بخش از اين زيرساخت ها، گوشي از جناب ابرقدرت بپيچاند"

در خاتمه اینکه بر خلاف ادعای قلم بردست یادداشت روز نویس عضو حزب الله که مدعی شده است که ملت های منطقه که دست به قیام های ضد دیکتاتوری و آمریکایی و اسراییلی زده اند نه حامی رژیم ضد بشری و قرون وسطایی تغییر و اصلاح نا پذیر می باشند ، بلکه پشتبان پروژه ی هسته ای ودست یابی به سلاح هسته اش هستند . در صورتی که نظر سنجی های اخیر که در کشور های خاور میانه انجام شده است . آمار نظر سنجی واقعیتی را نمایان نموده است که نشان می دهد شرایط نظرات ملت های کشورهای عربی درست معکوس نظر این قلم بر دست و سایر مسئولان رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی می باشد . طوریکه باور بر این است که بد بینی نسبت به رژیم ضد بشری قرون وسطایی و اهداف هسته اش مقابل ادا و اطوار های 6 سال پیش ضد اسراییلی و آمریکایی و دفاع از فلسطین وارونه است . آنچنان که تشدید بحران سوریه موجب شده است که فروپاشی رژیم قرون وسطایی و ضد بشری ایران شتاب گیرد. بهمین دلیل است که مدعی قلم بر دست به جای اینکه توضیح دهد که دلیل افزایش سانسور نهادینه شده در داخل کشور چیست؟ یا برای چه موازی کاهش سرعت اینترنت و فیلتر گذاری کردنش آشکارا ایجاد موانع در سیستم ارتباطی و اطلاع رسانی و اخلال در زمینه رشد آگاهی نسل جوان می شود چونکه نگرانی از مبارزه و قیام اعتراضی ضد حکومتی نسل جوان به خصوص قشر دانشجویان دانشگاه ها می باشد. در عوض سرمایه گذاری بر روی جنگ سایبری و اقدامات هکری پاسداران جایگزین شده و پیرامون آن جنجال بر پا یا جنگ روانی تبلیغاتی راه اندازی شده است تا که این چنین با ضرب سیلی صورت زرد وحشت زدگان سرخ شود.

هوشنگ بهداد

http://www.kayhannews.ir/900506/2.htm#other200

دروغ نامه ی کیهان 5 شنبه 6 مرداد ماه سال 1390

استاكس نت به خانه بازگشته است (يادداشت روز)