دروغ نامه کیهان یکشنبه 2 مرداد ماه سال 1390

نقد و بررسی : (يادداشت روز)دروغ نامه ی کیهان ضربه سنگين امنيتي عمليات قنديل

" ادعای هدف امن کردن راه های دشوار و بر طرف کردن مشکلات محل در آمد مردم مر ز نشین کرد ایرانی وعراق همانقدر واقعیت دارد و انسان دوستانه است که قطع کردن آب رود خانه های کرخه و اروند رود بر روی اهالی عراقی هم مرز با ایران خیر خواهانه و بشر دوستانه است؟! "

وظیفه ی قلم بر دست غیر ایرانی یادداشت روز نویس که یک مأمور وامدار است تا که هرچه آنچه به وی دیکته می شود و وی پیرامونش قلم فرسایی و تحلیل و تبیین می نماید که معمولاً محور مقولات مر بوط به امور داخلی کشور های منطقه و همسایه می باشد. اکنون نیزدر دفاع از سیاست صدور بحران و تروریسم و ارتجاع به برون مرز و مداخله گری در امور داخلی کشور های منطقه و همسایه به خصوص عراق به دفاع از اقدام تجاوز گرایانه ی پاسداران در روستا های کردستان عراق و مرتکب جنایات شدن مبادرت کرده است و برای ارگان فاشیستی پاسداران و اقدام تجاوز گرانه و تروریستی اینگونه هورا کشیده است:

"درگيري روزهاي اخير سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با گروهكهاي ضدانقلاب در منطقه كوهستاني و صعب العبور شمال غرب كشور كه تركيبي از گروهك هاي سنتي ضدانقلاب و گروههاي جديد كه پس از اشغال عراق توسط آمريكا و رژيم صهيونيستي تشكيل شده اند، ثابت كرد كه سپاه در شناسايي و شكار عوامل ضدانقلاب از توانمندي بالايي برخوردار است و عليرغم اشراف دشمن بر كوههاي مرتفع و صعب العبور، مي تواند ضربات اساسي بر آنها وارد نمايد. در اين ميان سپاه در چارچوب پروتكل امنيتي با دولت اقليم كردي از كوههاي مرزي سردشت، پيرانشهر و اشنويه عبور كرد و ضدانقلاب را در عمق كوهستانهاي شمال عراق مورد تعقيب قرار داد و دهها نفر از آنان را به هلاكت رساند"

اگر ادعای این مأمور و معذور درست است که پژاک نیروهایی زیر پوشش کامل و همه جانبه اطلاعاتی آمریکا با انواع سلاح های پیشرفته ی آمریکایی مجهز هستند . چگونه است که پاسداران در کشوری که نظامیان آمریکایی حضور دارند و از نیرو هایی هم حمایت می کنند که خودشان مسلح کرده و حمایت همه جانبه ی اطلاعاتی و نظامی از اینها می کنند . ولی با این وجود به این سادگی پاسداران می توانند دست به اقدام تجاوز گرایانه ی غیر قانونی درون خاک کردستان عراق بزنند و وارد منطقه یا بخشی از خاک عراق شوند که این نیروها حضور دارند و اینان را بسادگی سرکوب و قتل عام می کنند و پیروز می شوند تا که قلم بر دست غیر ایرانی یاددشت روز نویس بتواند تحلیل پیروزی از عملیات نظامی برون مرزی پاسداری بدهد و آن را چنین مقایسه با عملیات نظامی سال 1385 آمریکا در اربیل کردستان عراق کند :با.

"سپاه در كوهستانهاي مرتفع شمالي عراق با نيروهايي درگير شد كه از گزارش هاي ويژه اطلاعاتي آمريكا برخوردار بوده و به عبارتي تحت پوشش كامل و همه جانبه اطلاعاتي آمريكا قرار داشتند و از سوي ديگر به انواع سلاح هاي پيشرفته آمريكايي مجهز بودند. پيروزي سپاه بر چنين نيرويي در واقع پيروزي بر پارتيزان هاي تعليم ديده و مجهز آمريكايي بود و از اين رو از اهميت ويژه اي برخوردار است. به ياد بياوريم بامداد صبحي در دي ماه 1385 كه شش فروند هلي كوپتر آپاچي- مجهز به سيستم خاص ليزري و قابليت پرواز در تاريكي مطلق- در يك ساختمان ديپلماتيك ايران در اربيل -مقر حكومت دولت اقليم كردستان عراق- فرود آمد و 5 نفر از نيروهاي ايراني را با خود به بغداد برد و با افتخار فراوان اعلام كرد كه تعدادي از نيروهاي سپاه پاسداران ايران را دستگير كرده است و حال آنكه حمله به يك مقر معين كه فاقد حفاظت و ايمني خاص است، حتي براي يك دسته 10-12 نفره نظامي هم افتخار ندارد چه رسد به نيروي اشغالگري كه- در آن زمان- نزديك به 300 هزار نيروي نظامي و امنيتي در عراق داشت. عمليات اخير سپاه پاسداران در نوار مرزي سردشت و در عمق چند كيلومتري خاك عراق و كشتن دهها نفر از پارتيزان هاي آمريكايي و اسرائيلي به خوبي نشان مي دهد كه موازنه عملياتي به نفع كه و به ضرر چه كسي است"

چگونه است که شکی نیست که رابطه ی ترکیه با آمریکا و اسراییل آنگونه خوب است که رهبر کرد های ترکیه اوجلان از طریق کماندو های اسراییل ربوده و تحویل حاکمان ترکیه داده شد تا وی محاکمه و زندانی شود . ولی اکنون عجیب است که ادعاشده است پژاک نه ایرانی که کرد های پ ک ک ترکیه و پارتیزان قدیم و جدید مورد حمایت آمریکا و اسرائیل در خاک عراق می باشند که پاسداران با اینان مبارزه می کنند. تازه در ادامه ادعا ی تناقض آمیز دیگری کرده است چون چنین اذعان کرده که نیروهای پژاک ترکیبی از نیروهای منطقه ای هستند که در راستای اهداف آمریکا در کردستان مستقر شده و مبارزه می کنند.

"پ.ك.ك واقعا نماينده سياسي كردهاي تركيه است و از پشتيباني بخش زيادي از كردهاي تركيه استفاده مي كند و سابقه اي چند ده ساله دارد. پژاك از پشتيباني كردهاي ايران برخوردار نيست و حتي نتوانسته در روستاهاي نزديك مرز براي خود پايگاه و جان پناه بدست آورد و لذا در موارد متعدد اقدام به قتل يا گروگان گيري روستاييان بي پناه كرد حاشيه مرز كرده است. برخلاف PKK، پژاك از حمايت خارجي برخوردار است. آمريكايي ها رسما از اين گروهك حمايت مي كنند .پژاك زماني متولد شد كه آمريكا عراق را به اشغال خود درآورده بود و برنامه اي براي مشغول كردن ايران به اجرا گذاشت. كه اعضاي پژاك تركيبي از نيروهاي منطقه اي- چند كشور منطقه- هستند و وجه مشترك آن ها اين است كه در برنامه اي آمريكايي عليه ملت هاي منطقه ايفاي نقش مي نمايند و اين نكته اي است كه دولت اقليم كردي را در همكاري با نيروهاي امنيتي و نظامي ايران متقاعد كرده است"

قلم بر دست غیر ایرانی یادداشت روز نویس بدون آنکه بگوید که چگونه است در رژیمی که ادعای رهبر ام القرای جهان اسلام دارد. همچنین مدعی رهبری قیام های منطقه را بر عهده دارد . به خصوص در شرایطی که پاسدار گماشته احمدی نژاد ر ئیس جمهور ادعا می کند که در رژیم ضد بشری عوامفریب قرون وسطایی حتی یک فقیر وجود ندارد . اما مشخص نیست که چرا قلم بر دست اعتراف آشکار کرده است که پاسداران متجاوز علیه ی نیروهایی در دو طرف مرز اقدام کرده اند که در مناطق صعب العبوری حضور دارند که مربوط به كسب و كار و تجارت ودر آمد كردها ی دو طرف ایران و عراق و مناطقي می باشد و مشخص است که نا امن کردن این مناطق چقدر برای اشتغال کردهای دو سوی مرز اهميت دارد و ناامن كردنش ضربه مهم و اساسي به زندگي مردم محروم در دو سوي مرز وارد می کند. بهر حال قلم بر دست در دنباله با تکرار این موضوع که نیروهای پژاک از سوی آمریکا مسلح و حمایت می شوند . زیرا که هدف آمریکا سرمایه گذاری برروی اختلاف یا مسأله جدا سازی می باشد . این چنین دست به عقده گشایی در دوران جنگ زمان صدام و انتقام کردن شکست های آن زمان در کردستان عراق زده است. ضمن اینکه اذعان نموده که خنثی سازی اقدامات تهاجمی اینان در کردستان ایران جزو هدف بوده است :

" گروهك هايي كه اين روز مورد تعقيب و شكار نيروهاي سپاه پاسداران واقع شده اند، وانمود مي كنند كه «براي احقاق حقوق مردم كرد» مبارزه مي كنند و حال آنكه از يك طرف خود اين ها تنها وقتي تحت فشار قرار مي گيرند از مبارزه مدني و نه تجزيه طلبي حرف مي زنند و از سوي ديگر عمليات هاي تروريستي اين گروهك نوعاً در مناطقي رخ مي دهد كه محل اصلي كسب و كار و درآمد و تجارت كردهاي ايراني و كردهاي عراقي است. همه مي دانيم كه اشتغال در مناطق صعب العبور چقدر اهميت دارد و در عين حال چقدر دشوار است. ناامن كردن مناطق كسب و كار و تجارت كردها ضربه مهم و اساسي به زندگي مردم محروم در دو سوي مرز است و به همين دليل كردها نفرت عجيبي از پژاك دارند و از نيروهاي امنيتي در ريشه كن كردن آنان پشتيباني مي كنند. از اين رو عمليات اخير سپاه كه چشم انداز پاكسازي اين گروهك در دو سوي مرز را به تصوير كشيد و بارقه اي از بهبود شرايط كسب و كار را در اين مناطق صعب العبور به وجود آورد، مورد پشتيباني كردهاي محروم قرار گرفت.مي يابد از سوراخ هاي تعبيه شده در كوه هاي مشرف به مرز ايران سر بيرون بياورد و به خودنمايي بپردازد. در اين ميان يك نكته كليدي اين است كه برخلاف ضد انقلاب استقرار يافته در اين نقاط و برخورداري آنان از پشتيباني جدي اطلاعاتي، تسليحاتي و لجستيكي آمريكايي ها، سپاه در منطقه اي با آنان درگير شد كه فاقد پاسگاه هاي پشتيباني بود. كما اينكه پاسگاه هاي حكومت اقليم كردي نيز در اين مناطق بسيار اندك بوده و اساساً امكان بهره گيري از امكانات و پشتيباني لازم براي سپاه وجود نداشته است. در عمليات اخير، نيروهاي ضد انقلاب با پشتيباني آمريكا از كوه هاي شمالي اين منطقه به سمت مناطق پايين تر كه امكان عمليات در آن بيشتر است،گسيل شده و گمان مي كردند مي توانند يك تابستان خونين را در منطقه كردستان ايران رقم بزنند به گونه اي كه از يك سو ايران با يك چالش عمده امنيتي مواجه شود و از سوي ديگر براي آمريكايي ها و صهيونيست ها امكان به تصوير درآوردن يك ايران «با موقعيت ضعيف امنيتي» فراهم گردد. ابتكار عمل سپاه پاسداران يادآور ابتكار عمل حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه است كه توانست با پيش دستي از يك توطئه پيچيده جلوگيري كند.در واقع عمليات برون مرزي سپاه و تعقيب تروريست هاي آمريكايي در ارتفاعات «قنديل» نشان داد كه سپاه چشم فتنه اي آمريكايي را از حدقه درآورده و «مسئله امنيتي» را به منطقه تحت پوشش آمريكا منتقل كرده و اين در حالي است كه تجربه 01 سال اخير نشان داده كه آمريكايي ها در حل «مسئله امنيتي» از توانمندي چنداني برخوردار نيستند"

در خاتمه اینکه قلم بر دست یادداشت روز نویس آشکارا لوداده است که ادعای اشک تمساح ریختن برای کسب و کار وتجارت میان کردهای نوارمرزی چقدر مهم است و اهمیت دارد و این اقدام تجاوز گرانه به این دلیل انجام شده است تاکه جاده های ناامن میان مرز دو کشور امن شود و روستاییان مرز نشین دشواری و مشکل تجارت نداشته باشد . ولی مقابل این ادعای پوشالی و وارونه معلوم نیست که برای چه مدام خبر بازتاب داده می شود که بر اثر تهاجم و شلیک مرز بانان پاسدار و نیروی انتظامی منتهی به مرگ تعداد روستاییان کرد ایرانی شده است که از فرط بیکاری و مشکلات اقتصادی مجبور به دست زدن کالای قاچاق میان دو کشورشدند اماجان باختند؟ بهرحال مدعی قلم بر دست غیر ایرانی در شرایطی برای توجیه کاری و صورت مسأله پاک کردن مدعی پاک سازی جاده های نوار مرزی کردستان ایران و عراق و امن کردن از سوی پاسداران شده است که با تهاجم نظامی و گلوله باران کردن روستا های کردستان عراق ازسوی پاسداران که روستاییان کرد عراقی وادار به ترک خانه های شان شدند هدف امن کردن راه های دشوار و بر طرف کردن مشکلات محل در آمد مردم مر ز نشین کرد ایرانی وعراق بوده است. البته همانقدر این ادعا واقعیت دارد و انسان دوستانه است که قطع کردن آب رود خانه های کرخه و اروند رود بر روی اهالی عراقی هم مرز با ایران خیر خواهانه و بشر دوستانه است که موجب اعتراض گسترده ی اهالی مرز نشین عراق و نمایندگان پارلمان عراق شده است . طوریکه تهدید کردند می خواهند در این مورد به سازمان ملل شکایت کنند.

هوشنگ بهداد

http://www.kayhannews.ir/900502/2.htm#other201

دروغ نامه کیهان یکشنبه 2 مرداد ماه سال 1390

ضربه سنگين امنيتي عمليات قنديل (يادداشت روز)