گزیده خبر های 8 مرداد90
علم‌الهدی: مسئولان فرافکنی می‌کنند

http://www.fararu.com/vdcb85bw.rhbs0piuur.html

گفته می شود نره ولی میگه بدوش . مردم معترض ناراضی برای 18 ماه توی خیابان ها ریختند و فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت وقیح سر دادند که آشکارا نه زیرآب مشروعیت کاذب ولی وقیح منفور را زدند و کمر این عمود خیمه نظام را شکستند ، بلکه بطور عریان نشان دادند که دیگر خواهان ادامه حکومت دینی نیستند چونکه متوجه شده اند دین چگونه ابزار قدرت و ثروت و سرکوب و سانسور وتوجیه گر فقر و بی عدالتی و شکاف عمیق طبقاتی و...شده است . همچنین 33 سال است که طرح یا توطئه ی مبارزه با بی حجابی و شبیخون زدن فرهنگی اجرا و تکرار شده است که گواه بر مقاومت مردم و شکست اینگونه طرح های ضربتی ارگان های سرکوبگر می باشد. اما بازهم این آخوند زن ستیز گردن کلفت متحجر وارونه گوی با دهان کجی کردن به مردم محروم که شرایط حاد و طاقت فرسای زندگی هرروز کمرشان را بیشتر خم می کندمدعی شده است که برای مردم امور معیشتی اقتصادی مهم نیست . آنگونه که اگرمردم در جايي احساس کنند نسبت به مسائل ديني بي تفاوتي صورت پذيرفته است، دچار التهاب مي‌شوند ودست به اقدام چاقوکشی و شاهرگ زدن می کنند یا اینکه قمه بر دست از دیوار باغ بالا می روند و تجاوز جنسی زیر چتر امر به معروف و نهی از منکر به زنان شوهر دار می کنند . البته این چنین امر به معروف ونهی از منکر کردن از سلول زندان ها تا کنج روستای کاشمر و هرمکان شهر و روستا های ایران اتفاق می افتند برای اینکه تاریخچه 33 ساله دارد.

امام جمعه مشهد گفت: اگرمردم در جايي احساس کنند نسبت به مسائل ديني بي تفاوتي صورت پذيرفته است، دچار التهاب مي‌شوند. به گزارش ایسنا، آيت الله سيد احمد علمالهدي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه مشهد افزود: مسوولان نظام بدانند که هر کجا پرچمدارمظاهر ديني باشند، در قلب مردم جاي دارند، اما اگر خداي نخواسته مردم در جايي احساس کنند، نسبت به مسايل ديني بي‌تفاوتي صورت پذيرفته و دستگاه‌هاي اجرايي را در مقام توسعه ناهنجاري‌ها مشاهده کنند، دچار التهاب مي‌شوند. وي افزود: اگر به مردم ما گفته شود که آمريکا و کشورهاي اروپايي با تمام توان درصدد حمله به ايران هستند، هيچ نگراني به خود راه نمي‌دهند، اما همين مردم، اگر ببينند برخي از ناهنجاري‌ها و ضد ارزش‌ها در جامعه اجرا مي‌شود و دستگاه‌هاي اجرايي در مقابل آن بي‌تفاوت هستند، به شدت نگران شده و واکنش نشان خواهند داد. امام جمعه مشهد تا کيد کرد: آن چيزي که براي مردم ما در درجه اول اهميت قرار دارد، مسايل اقتصادي و معيشتي نيست، بلکه اولويت اول مردم، حفظ دين و دينداري در جامعه است. وي گفت: اگر مسوولان، انواع خدمات را براي مردم انجام دهند، اما در برابر مسايل ديني بي‌تفاوت باشند، مردم از آنان راضي نخواهند بود. علم الهدي افزود: طي روزهاي گذشته با پيگري نمايندگان مجلس، چند تن از مسوولان اجرايي کشور به مجلس فراخوانده شدند تا برنامه‌ها و اقدامات خود را در مورد توسعه بي‌حجابي و مقابله با اراذل و اوباش ارايه دهند که متاسفانه شاهد فرافکني و عدم مسووليت پذيري در صحبت‌هاي اين افراد بوديم. وي گفت: اين سخنان نشان مي‌دهد که برخي از مديران اجرايي کشور، تصميم جدي براي مقابله با اين ناهنجاري‌ها ندارند و اين سخنان باعث ملتهب شدن اقشار جامعه خواهد شد. امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: در سال 1366 شوراي عالي انقلاب فرهنگي مصوبه‌اي را به تصويب رساند، که وزارت علوم را موظف به اجراي قانون عفاف و حجاب و اصلاح وضعيت فرهنگي در دانشگاه‌ها مي‌کرد، اما امروز پس از گذشت 24 سال از تصويب آن و روي کار آمدن چندين دولت و وزير، اين مصوبه اجرايي نشده است. وي تاکيد کرد: حالا پس از گذشت 24 سال يک وزير متدين پيدا شده و درصدد اجرايي کردن اين قانون است، اما برخي از مسوولان به او مي‌گويند اين طرح غيرعالمانه است و نبايد اجرايي شود و اين گونه سخنان يک درد بزرگ در جامعه است. علم الهدي در بخش ديگري از سخنان خود با گراميداشت سالگرد اقامه اولين نماز جمعه پس از پيروزي انقلاب اسلامي، گفت: نماز جمعه ضامن اجراي مردم سالاري در نظام جمهوري اسلامي ايران است. وي افزود: مسلمانان در سراسر دنيا، نظام جمهوري اسلامي ايران را با تابلوي نماز جمعه مي‌شناسند و به همين سبب اين نظام را وابسته به رسول خدا(ص) ميدانند. امام جمعه مشهد تاکيد کرد: نماز جمعه بزرگترين وسيله‌اي است که نظام را در قلب مردم جامعه جا مي‌اندازد و نظام را آميخته با ايمان و دين مردم قرار مي‌دهد.

شکایت هاشمی و خانواده‌اش از اشتهاردی

پس از بازتاب دادن خبر واگذاری پست کلیدی اقتصادی وزارت نفت به پاسداران که قبلاً در اختیار مهره های وابسته به رفسنجانی بود که با سکوت رفسنجانی مواجه شده است. اکنون این چنین آوانس مقطعی به خانواده ی رفسنجانی داده شده است که تلاش برای ماستمالی کردن غارتگری های این خانواده با دراز کرد یک مهره ی سوخته و حذف شده می باشد . البته بشرط اینکه متهم محکوم شود این آوانس می تواند ارزش داشته باشد.

مدیر مسئول سابق روزنامه ایران گفت: جلسه دادگاه مطبوعات برای رسیدگی به شکایت اکبر هاشمی رفسنجانی از روزنامه‌های ایران و وطن امروز صبح روز یکشنبه برگزار می شود. کاوه اشتهاردی در گفتگو با مهر در خصوص شکایت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی از روزنامه ایران اظهار داشت: دادگاه مطبوعات برای رسیدگی به شکایت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از روزنامه های ایران و وطن امروز صبح روز یکشنبه 9 مرداد ماه با حضور اعضای هیئت منصفه مطبوعات در شعبه 76 دادگاه عمومی تهران و به ریاست قاضی سیامک مدیر خراسانی برگزار می شود. وی ادامه داد: این شکایت از طرف رئیس دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی و به اتهام نشر اکاذیب علیه اینجانب و مهرداد بذرپاش اقامه شده است. اشتهاردی همچنین محمد، مهدی، محسن، فائزه، فاطمه و یاسر هاشمی رفسنجانی را از دیگر افرادی اعلام کرد که شکایت های جداگانه ای علیه او به دادگاه ارائه کرده اند. مدیر مسئول سابق روزنامه ایران همچنین سید محمد خاتمی، مهدی کروبی، عبدالله جاسبی، حسین موسویان، مجتبی ناطق نوری، ابوالفضل فاتح و مهدی خزعلی را از دیگر شاکیان روزنامه ایران در ایام مسئولیت خود در این روزنامه معرفی کرد. اشتهاردی بیشترین تعداد از این پرونده ها را مربوط به شکایت دانشگاه آزاد و مهدی هاشمی برشمرد.

احمدی‌نژاد از امپراتوري‌ پشت ميزنشين‌ها انتقاد کرد

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=67858

یک روز پاسدار سبزعلی خان موسوم به محسن رضایی در دفاع از پروژه هسته ای و اهدافش گفته بود که به زودی ایران تبدیل به امپراتوری منطقه می شود . همچنین یک روز هم آحود جنتی در نماز جمعه ی تهران خطاب به رفسنجانی گفت از وزارتخانه نفت امپراتوری نفتی نام برد . ولی چون رژیم غیر متعارف به سبک قرون وسطایی ارباب رعیتی وخان بازی اداره می شود برای همین پاسدار گماشته احمدی نژاد پس از خالی بندی ای کلان کردن برای اینکه روشن گری پیرامون رقبا کرده باشد مجبور به اعتراف شده امپراتوری های پشت میز نشین شده وبه اینان انتقاد کرده است.

رئیس جمهور اسلامی ایران گفت: امروز در کشور برخی پشت میزنشینها در ساختمانهای مجلل در تهران نشسته اند و برای خود امپراتوری درست کرده اند. مهر: محمود احمدی نژاد پیش از ظهر امروز پنجشنبه در مراسم آغاز آبگیری سد گتوند اظهار داشت: این سد و نیروگاه در نوع خود در کشور منحصر به فرد است و فعالیتهای زیادی از آغاز تا به امروز برای عملیات اجرایی آن صورت گرفته و کارگران، مهندسان، متخصصان فراوانی در راه ساخت آن زحمت کشیده اند.وی افزود: برای این مراسم 30 ثانیه خبر منتشر می شود که سد آبگیری شد ولی فعالیتهای صورت گرفته بسیار حجیم است و در تک تک مراحل آن زحمات زیادی کشیده شده در برخی مقاطع به طور همزمان بیش از 10 هزار نفر نیرو در این پروژه کار می کردند و تا به امروز بیش از یک هزار و 700میلیارد تومان برای ساخت این سد هزینه شده که برای تکمیل آن بین 700 تا 800 میلیارد تومان دیگر نیز مورد نیاز است.وی ادامه داد: متاسفانه چنین دیدگاهی که ما پول نداریم برای یک دوره طولانی در این کشور مستولی بود که همه برای دریافت اعتبار در خزانه دولت می ایستادند در حالی که راههای بیشتری برای تامین اعتبار وجود دارد.رئیس جمهور عنوان کرد: زمینها و ساختمانهای اضافی وزارت نیرو اگر فروخته شوند با پول آنها می توانیم چهار تا پنج سد مثل سد گتوند بسازیم. وضعیت برخی دستگاهها مثل بچه دو ساله ای است که می خواهند او را از شیر مادر جدا کنند که ناراحت می شود ولی نمی داند که می تواند صد نوع غذای بهتر بخورد.وی گفت: تمام نیروگاهها و تاسیسات وزارت نیرو قابل واگذاری است و پیمانکاران می توانند با تشکیل اتحادیه و کنسرسیوم آنها را خریداری کنند و دولت نیز برق تولیدی آنها را می خرد.احمدی نژاد همچنین گفت: امسال بودجه عمرانی کشور 50 درصد افزایش پیدا کرده و می توان با آن کارهای عمرانی فراوانی انجام داد ولی متاسفانه ما درگیر برخی کارهای اضافی هستیم به نوعی که هر کس در تهران در ساختمانهای مجلل پشت میز نشسته برای خود یک امپراطوری درست کرده و متوجه نیست که چه سختی هایی در مکانهایی مثل سد گتوند رخ می دهد.احمدی نژاد با بیان اینکه در زمانی می گفتند که رسیدن به 15 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی در سال غیر ممکن است، تصریح کرد: با همتی که تولید کنندگان کشور در این بخش انجام دادند سال گذشته صادرات غیر نفتی ایران به33 میلیارد دلار رسید.

« قبلاً دنيا ايران را به كوروش كبير مي‌شناختند ولي الان به "محمود كبير" مي‌شناسند! »

بزک نمیر بهار میاد کمبیزه با خیار میاد . جالب است که پس از آنهمه گرد وخاک بر پا کردن و تبلیغات گسترده کردن . ولی اکنون فاش شده است که اهدافطرح هدفمند کردن یارانه های نقدی دولتی نه برای جبران کسری بودجه ی دولت و نه برای آزاد کردن قیمت آزاد کا لا ها و افزایش نرخ تورم و گرانی و فقر و بیکاری بلکه برای خشنود کردن آقا امام زمان بوده است . البته مشخص شد که در فیلم ظهور نزدیک است قرینه ی امام زمان ولی وقیح نا مشروع و حامی اش پاسدار گماشته احمدی نژاد می باشد. پس بی خود نیست که به این کوچک ریز اندام محمودکبیر گفته شده است که مکمل و مترادف مکتب ایرانیت به جای اسلامیت می باشد. نا گفته نماند که حذف یارانه های دولتی با حمایت و پشتیبانی ولی وقیح نا مشروع و منفور و بازار مکاره ی هشتم تصویب وعملی شد.

آتی نیوز : خبرنگار سیاسی شبکه خبری آتی نیوز به نکات جالبی از این نشست مشترک دست پیدا کرد که در زیر می خوانید:* اولین سخنران این جلسه محمد رضا رحیمی معاون اول رییس جمهور بود که سخنانش همراه با تعریف و تمجید فراوان از رییس جمهور همراه بود.* پس از رحیمی محمد رضا فرزین دبیر ستاد هدفمندی یارانه ها گزارشی از اجرای این طرح داد.وی گفت:نسبت به سال گذشته در مصرف برق 2 درصد کاهش مصرف برق داشته ایم.(البته این در حالیست که ما هرساله 8درصد افزایش مصرف برق داشتیم که با این عدد باید 10درصد اعلام می شد)وی افزود:این کاهش 2 درصدی معادل با ساخت یک نیروگاه 4هزار مگاواتی برق می باشد. و این در حالی است که در قسمت صنایع13 ردصد رشد داشته ایم و 1.5 میلیون مشترک به مشترکین برق اضافه شده اند.فرزین درادامه گفت:نسبت به مدت مشابه سال قبل در مورد 4حامل انرژی به مقدار 3میلیارد لیتر کاهش مصرف داشته ایم.*بعد از سخنرانی فرزین استانداران مرکزی ،یزد،اصفهان و بوشهر در مورد مشکلات طرح هدفمندی یارانه ها سخن گفتند که رییس جمهور پس از این سخنان به آنها گفت:" من انتظار داشتم نسبت به مسائل کلان تر حرف بزنید"!*نکته جالب توجه اینکه استاندار جانباز بوشهر سخنان خود را با صلوات بر امام رضا آغاز کرد که با مخالفت مافوق خود برای ادامه سخنرانی روبرو می شود ولیکن وی توجهی نکرده و سخنان خود را بیان کرد. وی با تاکید برمنویات مقام معظم رهبری در سال گذشته مبنی بر داشتن پیوست فرهنگی برای فعالیتها گفت:با توجه به سخنان رهبری ما در این زمینه مشکل داشتیم که البته رییس جمهور در پاسخ به وی گفت:ما در این زمینه مشکل نداشتیم فقط شاید مقداری مشکل مالی و پول داشتیم.*بعد از استانداران ثمره هاشمی سخنانی بیان کرد و گفت:" این طرح هدفمندی یارانه ها صرفا ایده آقای احمدی نژاد بوده است و نتیجه پیگیریهای ایشان بوده است." که البته این سخنان ثمره هاشمی لبخندی را بر لبان احمدی نژاد نشاند!*پس از سخنان ثمره هاشمی ، احمدی نژاد سخنرانی 2ساعته ای را برای حاضرین انجام داد.وی طی سخنانی در مورد طرح هدفمندی یارانه ها گفت:3دلیل برای موفقیت این طرح وجود دارد اینکه دولت خوب کار کرده ، اعتماد مردم ودر نهایت مدیریت امام زمان(عج) از عوامل موفقیت این طرح بوده است.احمدی نژاد همچنین خطاب به حاضرین گفت:شما برا یخدا کار کنید هرکس و هرعالمی هم مخالفت کرد شما اهمیتی ندهید خدا همه را جارو می کند و به زباله دان تاریخ خواهد انداخت.*بعد از احمدی نژاد استاندار گیلان سخنرانی کرد و در جمله ای تاریخی گفت:قبلا دنیا ایران را به کوروش کبیر می شناختند ولی الان به " محمود کبیر"می شناسند! البته احمدی نژاد به این سخنان نیز اعتراضی نکرد!* اسفندیار رحیم مشایی در این جلسه حضور داشت و وقتی دوربین های خبرنگاران وارد جلسه شدند مشایی جلسه را ترک کرد.*احمدی نژاد وقتی در مقام ریاست جلسه قرار گرفت از بقایی خواست که کنارش بنشیند و به طعنه گفت:" البته هرکس کنار ما بنشیند دستگیرش می کنند"!

توریست های اصفهان به یک سوم رسیده اند/ بیکاری بیش از ۳۰۰ هزار کشاورز اصفهانی در پی کم آبی زاینده رود

مشخص است وقتی بیش از یک میلیار دلار هندوانه و خربزه وارد کشور شده است که ادامه ی سیاست چوب حراج زدن بر منابع و ذخایر و سرمایه کشور می باشد که مشتقات آن جنگل سوزان ومراتع خشک و کویر کردن همچنین رود خانه ها و در یاچه ها وتالاب ها خشک و کویر نمودن می باشد آنگونه که سرچشمه های آبی زایند ه رود اصفهان از سوی طرح های پاسداران غارتگر منحرف شده است که پیآمده آن چنین منتهی به خشک شدن این رود خانه و نابود شدن مزارع کشاورزی اطرف آن وکاهش توریست به این شهر تاریخی و توریستی شده است.

نماینده اصفهان در شورای عالی استان‌ها گفت: بیش از ۳۰۰ هزار کشاورز شرق اصفهان به دلیل کم آبی زاینده رود بیکار شده‌اند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، عباس حاج‌رسولی‌ها در چهل و هفتمین جلسه علنی شورای عالی استان‌ها در نطق خارج از دستور اظهار داشت: بیش از ۳۰۰ هزار کشاورز شرق اصفهان به دلیل کم آبی زاینده رود بیکار شده‌اند و به شهر اصفهان هجوم آورده‌اند.وی با بیان اینکه این وضعیت برای اصفهان که از ۲۳۰ هزار شهید کشور، ۲۳ هزار شهید، ۴۳ هزار جانباز و ۱۳۰ هزار اسیر دارد نامناسب است، تصریح کرد: تونل آب ۱و ۲ قبل از انقلاب زده شد و تونل ۳ که ظرفیت ۲۵۰ میلیون متر مکعب است هنوز زده نشده که بخش قابل توجهی از آب اصفهان و یزد را تأمین خواهد کرد.نماینده اصفهان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه از نظر سرانه بودجه و میزان درآمد بعد از تهران، اصفهان قرار دارد، خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر بی‌توجهی زیادی نسبت به اصفهان شده است.وی ادامه داد: شورای عالی استان‌ها وظیفه دارد قبل از بودجه بندی دولت نظارتی بر میزان تخصیص بودجه داشته باشد؛‌ به عقیده بنده باید راهکاری تهیه شود تا زمانی که بودجه تهیه و مورد بررسی قرار می‌گیرد شورای عالی استان‌ها حضور داشته باشد تا حقی ضایع نشود.حاج‌رسولی‌ها تصریح کرد: توریست‌ها، مسافران داخلی و خارجی ما تقریباً به یک سوم تا نصف رسید در حالی که یکی از زبربناهای اصفهان و ابنیه‌های تاریخی قوی باعث ایجاد درآمد ملی خواهد شد.وی با بیان اینکه ما تیم‌های فوتبال مطرحی در سطح کشور داریم اما هنوز ورزشگاهی در اصفهان نداریم، افزود: برای این امر ۳ تا ۴ میلیارد تومان پول لازم است و ۳۰ یا ۴۰ سال به طول خواهد انجامید؛ اگر پروژه به شهرداری واگذار شود ۶ماهه پروژه را انجام خواهیم می‌داد ولی متأسفانه دولت قبول نکرد.نماینده اصفهان در شورای عالی استان‌ها با اظهار امیدواری از اینکه پس از تعیین وزیر ورزش به این مبحث رسیدگی می‌شود، گفت: بد نیست بدانید که ما هنوز در اصفهان مصلا نداریم (چه فاجعه ای!) و هنوز در میدان امام نماز برگزار می‌شود. باز هم می‌طلبد در زمان بودجه بندی به این مقوله نیز پرداخته شود.وی ادامه داد: مبحث دیگر مدیریت واحد شهری است اگر این مدیریت محقق شده بود امروز بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام ما به اتمام رسیده بود

رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس: مقام‌های عراقی بدانند صبر ایران حدی دارد

گفته می شود که روزی زنده یاد مصدق گفته می شود یک عمری به توپچی پول داده می شود تا روزی که مورد نیاز است شلیک کند . اکنون مشخص می شود که چرا آخوند مشکینی قبل از مرگش در خطبه های نماز جمعه ی قم گزارش امام زمانی در خواب می داد که به وی گزارش می داد تا که از ایشان لیست 70 نفره پاسدار و بسیجی و اطلاعاتی تضمین شده از ایشان برای ورود به بازار مکاره ی هفتم دریافت کند تا جای نامزد رقببای رد صلاحیت شدگان مدعیان اصلاح طلبان را بگیرند. یکی از اینان بسیجی پرویز سروری می باشد که پرونده ی جنایات قاتلان و مجرمان اصلی بازداشتگاه کهریزک را وارونه و ماستمالی نمود . اکنون بطور عریان هم از سیاست صدور تروریسم و بحران و تجاوز تهدید آمیز به خاک به کردستان عراق دفاع و آن را تأئید کرده است. هم اینکه دفاع و حمایت عریان از ارگان فاشیستی کودتایی پاسداران کرده است.

دیگربان : پرویز سروری فرمانده سابق بسیج پس از کشته شدن دست‌کم ۱۵ نیروی نظامی ایران در درگیری با نیرو‌های پژاک٬ به مقام‌های عراق و اقلیم کردستان هشدار داد تحمل جمهوری اسلامی «حدی» دارد.به گزارش روز جمعه (هفت مرداد) سایت «نسیم آنلاین»٬ آقای سروری گفته که «اگر دولت اقلیم کرد نمی‌تواند با گروهک پژاک برخورد کند، ایران با قدرت و جدیت در این راستا اقدام خواهد کرداین نماینده مجلس افزوده است: «ما نمی‌توانیم امنیت کشورمان را در برابر کوتاهی دولت‌مردان عراق در خطر قرار دهیموی تهدید کرده که اگر عراق نیرو‌های پژاک را سرکوب نکند٬ «جمهوری اسلامی چاره‌ای ندارد مطابق مقررات بین‌المللی وارد عمل در برابر گروهک پژاک بشوددر درگیری‌های دو هفته گذشته نیرو‌های نظامی ایران با پژاک دست‌کم ۱۵ نیروی مرزبانی و سپاه پاسداران کشته شده‌اند.مقام‌های جمهوری اسلامی در عین حال از کشته شدن ۵۰ نیروی پژاک در این درگیری‌ها خبر داده‌اند.سپاه اعلام کرده که تا زمانی که نیروهای دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان در مرز مشترک میان ایران و عراق مستقر نشوند، حملات به مواضع پژاک ادامه خواهد داشت.هوشیار زیباری، وزیر امور خارجه عراق نیز چهارشنبه هفته جاری خواستار توقف حملات ایران به مناطق مرزی کردنشین عراق شده و گفته که این اقدام ایران به روابط دو کشور لطمه وارد می‌کند.