گزیده خبرهای 23 تیر 90 قسمت - 2

سایت «عماریون» نزدیک به انصار حزب‌الله :علی رضایی فرزند محسن رضایی از ایران گریخت

حال مشخص شده است که چرا در گروه 15 نفره مدعی اصول گرایان نماینده ای از سوی پاسدار محسن رضایی حضور ندارد؟ از سوی دیگر این بازی می تواند ادامه اجرای شوی فرزند اول وی به آمریکا باشد که پس از رئیس جمهور شدن خاتمی اتفاق افتاد؟

دیگربان : سایت «عماریون» نزدیک به انصار حزب‌الله از فرار علی رضایی فرزند دوم محسن رضایی به بریتانیا خبر داد.این سایت روز چهارشنبه (۲۲ تیر) نوشته که علی رضایی که «رفاقت دیرینه‌ای با مهدی هاشمی رفسنجانی» دارد از اول تیر ماه سال جاری به بریتانیا رفته است.آن‌طور که «عماریون» نوشته است٬ علی رضایی قصد دارد «در پوشش ادامه تحصیل» در بریتانیا ماندگار شود.به نوشته این سایت٬ علی رضایی از مدیران ارشد در دبیرخانه مجمع تشخیص بوده و به کلیه اسناد محرمانه و طبقه بندی شده این نهاد حکومتی دسترسی داشته است.این سایت در ادامه نوشته که «احمد. ر پسر اول محسن. ر نیز در سال ۱۳۷۶ همسر خود را روی تخت بیمارستان‌‌ رها کرد و به امریکا گریخت و پس از ازدواج مجدد با یک بانوی اهل کره جنوبی و مصاحبه‌های متعدد علیه نظام بالاخره در سال ۱۳۸۵ با عنایت و لطف مقامات عالیرتبه نظام اجازه ورود به کشور را یافت.»«عماریون» در ادامه نوشته که «احمد ر. که از همسر کره‌ای خود یک فرزند داشت برای بار سوم در ایران با دختر رضا س. فرمانده اسبق سپاه اصفهان که مطلقه پسر اکبر خ. ک از مته‌مان اصفهانی‌الاصل پرونده قتل‌های زنجیره‌ای فروهر و... در سال ۷۶ بود٬ ازدواج کرد و صاحب فرزند شد ولی یک سال بعد مجدداً به خارج از کشور گریخت و تاکنون مراجعت ننموده استحسن رضایی و دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکنون به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

بیست و دو سال رهبری؛ بدون حتی یک مصاحبه و کنفرانس خبری

خوب کسی که خودش را نماینده ی خدادر روی زمین می داند و همکاره است و به آسانی قانون شکنی می کند چون بالا تر از قانون قرار دارد . بنابراین چون خودش را به هیچ مرجع و مقامی پاسخگوی نمی داند پس نیاز ی نمی بیند که در مصاحبه یا کنفرانس خبری شرکت کند که مشخص نیست که چه سئوالی پرسیده می شود . به خصوص اینکه پیوسته برای این طوطی و بلندگوی پشت صحنه از سوی برنامه ریزان خط و خطوط دیکته می شود که در منابر چگونه روضه خوانی ومخ زنی کند وهذیان و لغز خوانی نماید

سنت مصاحبه نکردن آیت الله خامنه ای با خبرنگاران وارد بیست و سومین سال خود شد .از سال ۱۳۶۸ که آیت الله خامنه ای توسط مجلس خبرگان به رهبری جمهوری اسلامی برگزیده شد وی تاکنون هرگز حاضر نشده است خود را در معرض پرسش خبرنگاران و روزنامه نگاران قرار دهد . در این ۲۲ سال وی نه تنها در هیچ کنفرانس خبری و مطبوعاتی با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی شرکت نکرده بلکه حتی مصاحبه اختصاصی با هیچ خبرنگار داخلی نیز نداشته است .دامنه این محدودیت تا حدی مطلق بوده که حتی روزنامه کیهان به عنوان نزدیکترین روزنامه به رهبری و نیز رادیو و تلویزیون رسمی کشور نیز که رییس آن توسط خود آیت الله خامنه ای تعیین می شود ، اجازه مصاحبه با رهبر را نیافته اند . تنها موردی که وی در برابر خبرنگاری سخن گفته معدود مواردی مانند لحظه رای دادن در انتخابات بوده که خبرنگار رسمی تلویزیون نیز فقط اجازه داشته که احساس و نظر رهبری را در آن مورد خاص و بدون سوال اضافی خواستار شود .طبق این محدودیت عرفی و غیر رسمی ، طی ۲۲ سال گذشته آیت الله خامنه ای به هیچ عنوان خود را در معرض پاسخ دادن به یک خبرنگار احساس نکرده و خود را در مقام پاسخگویی قرار نداده است.

حمایت صریح برادران لاریجانی از سپاه

برادران انگلیسی غارتگر بر مسند کار و اشغال کنندگان پست های کلیدی خوب می دانند که نقش ارگان فاشیستی کودتایی و سرکوبگر پاسداران در بقای رژیم ضد بشری و قرون وسطایی چیست. چگونه فراموش نکرده اند که خمینی شیاد گفت از سپاه نبود نظام هم نبود . ازسوی دیگر آگاهی دارند که چگونه ولی وقیح نا مشروع آلت دست و سخنگوی این ار گان می باشد . بنابراین برای حفظ جایگاه خودشان در قدرت و ارتقای بیشتر مجبورند که مجیز گوی و ستایشگر این دو باشند و همسو با اینان علیه ی رقبا و منتقدان خارج از گود قدرت موضع گیری نمایند.

شیخ صادق لاریجانی رییس دستگاه قضایی و نیز علی لاریجانی رییس مجلس به طور همزمان از سپاه در برابر انتقادات اخیر حمایت کرده اند و هر دو برادر نیز گفته اند که وظیفه سپاه فقط فعالیت نظامی نیست .اگر چه این دو تلاش کرده اند تا طبق خواست و اراده رهبری ،تیم حاکم را در برابر انتقادات افرادی چون محمد رضا خاتمی از سپاه ،یکپارچه و حامی سپاه نشان دهند اما از سوی دیگر به نظر می رسد علی لاریجانی به عنوان یکی از شانس های جدی جایگزینی محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در تلاش است تا به طور واضحی و در موارد متعدد به گونه ای موضع گیری کند که حمایت همزمان رهبری و سپاه به عنوان دو نهاد اصلی تعیین کننده در انتخابات ایران را بدست آورد .به همین دلیل دفاع صریح و سریع علی لاریجانی از سپاه هم با هدف راضی کردن سرداران سپاه از او به نظر می رسد و هم پیامی به رهبری که وی در مورد خط کشی و مرز بندی مورد نظر رهبری با اصلاح طلبان (فتنه گران از نگاه رهبر) طبق دستور عمل می کند. لاریجانی درصدد است با دفاع صریح از سپاه ، انگی را که طرفداران دولت احمدی نژاد به وی می زنند و او را متهم به لابی با اطرافیان رفسنجانی و اصلاح طلبان می کنند، کم اثر کند.

وزرای خارجه هم به مقامات ایرانی وقت ملاقات نمی دهند

هرروز که سپری می شود بردامنه ی انزاوی جهانی و بی اعتباری رژیم ضد بشری کودایی به خصوص در بخش دیپلماس وزارت ترور و جاسوسی امور خارجه افزوده می گردد.

علی آهنی معاون اروپای وزارت خارجه در جریان سفر دوشنبه خود به رم نتوانست با وزیر خارجه ایتالیا ملاقات کند .
علی آهنی فقط موفق شده که با خانم استفانی معاون مدیترانه ای وزارت خارجه ایتالیا ملاقات کند .این در حالی است که طبق عرف دیپلماتیک معاون وزیر خارجه ایران در شرایط عادی می توانست با وزیر خارجه ایتالیا وقت ملاقات بگیرد اما دولت ایتالیا همانند بسیاری از دولت هایی اروپایی مدت ها است که از ملاقات های رسمی با مقامات دولتی ایران خودداری می کند. احمدی نژاد نیز در آخرین سفر خود به ایتالیا در جریان اجلاس فائو مجبور شده بود به دلیل ملاقات نکردن مقامات ارشد ایتالیا با وی سفر خود را زودتر پایان دهد و به تهران برگردد .

3 گزارش خبری زیر که می توان گفت که تبدیل به خبرهای روزانه شده است بخشی از عملکرد مشترک ار گان های سرکوبگر و اطلاعاتی با دستگاه آلوده به فساد و رشوه و رانت خواری و تبعیض و بی قانونی و ضد عدالت قضاییه است . صد البته که رابطه ی تنگاتنگ با سیاست رعب و وحشت و سانسور دارد که دلیل ناشی از وحشت حاکمان رژیم ضد بشری و قرون وسطایی از فضای انفجاری جامعه می باشد که پیوسته تلاش می شود از طریق اعمال تهاجم و ضرب و شتم و باز داشت و شکنجه و اعتراف گیری و پرونده سازی و محکوم کردن با این سیاست جو نارضایتی رو به رشد جامعه کنترل شود . زیرا که کودتاگران اشراف کا مل دارند که یک لحظه غفلت شان از سرکوب و خفقان موجب شود که منجر به حضور اعتراضی مردم ناراضی شود و حرکت اعتراضی شان از کنترل خارج شود و منتهی بهدر رفتن کل سرمایه گذاری سیاست رعب و وحشت در جامعه به خصوص در دانشگاه ها شود .

حکم دادگاه بدوی محکومیت 4 تن از دراویش گنابادی سروستان

چهارتن از دراویش طریقت نعمت اللهی گنابادی از سوی شعبه اول دادگاه عمومی سروستان به حبس و شلاق محکوم شدند.بنا به گزارش سایت مجذوبان نور، با گذشت11ماه از تحصن‌ اعتراض‌آمیز دراویش گنابادی در مقابل فرمانداری شهرستان سروستان، برای چهار تن از آنها به نامهای فرزاد درویش سروستانی، محمد علی سعدی ، محمد جلال نیکبخت سروستانی و حجت الله سعیدی به اتهام اخلال در نظم عمومی از سوی عزیز زازعی ( دادرس مأمور به خدمت) ، به 6 ماه حبس و 40 ضربه شلاق محکوم شدند.لازم به ذکر است وکالت این چهار درویش گنابادی را آقایان فرشید یداللهی فارسی و امیر اسلامی بورکی و داوود منتظری لاری بعهده دارند.

محکومیت نوید نزهت، دانشجوی دانشگاه شریف به یک سال حبس تعزیری

نوید نزهت، دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر این حکم به اتهام «تبلیغ علیه نظام» از سوی شعبه ۲۶ به قضاوت پیرعباسی صادر شده است.نوید نزهت، ۲۴ بهمن‌ماه سال گذشته بازداشت شد و پس از دو هفته با قرار کفالت آزاد گردید.

علیرضا جوانمردی، جهت اجرای یک سال و نیم زندان احضار شد

علیرضا جوانمردی، فعال اجتماعی ۲۷ ساله در شهر شیراز، با دریافت حکم یک و نیم سال حبس قطعی از سوی دادگاه تجدید نظر به اجرای احکام فراخوانده شد. بر اساس احضاریه کتبی که به وی ابلاغ شده است، باید ظرف مدت بیست روز آینده خود را به زندان معرفی کند.کمیته گزارشگران حقوق بشر علیرضا جوانمردی، وبلاگ نویس و فعال اجتماعی در شهر شیراز، پیش‌تر از سوی شعبه شانزدهم دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی یزدانیان به یک و نیم سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم عینا در دادگاه تجدید نظر نیز تایید شده است. اتهامات آقای جوانمردی در دادگاه «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» و «توهین به رهبری» عنوان شده بود.

جهت اطلاع

بروز عصبیت همراه با سوزش و خارش گزارشگر روزی نامه ی حکومت جمهوری اسلامی از حضور مریم رجوی در پارلمان ایتالیا و مورد استقبال واقع شدن وی که از سوز ناراحتی به سبک فحاشب و اهانت سایت های مزدوران وابسته به وزارت بد نام اطلاعات گزارش داده است .

مجلس ايتاليا به سركرده گروهك تروريستي منافقين اجازه داد در اين نهاد حضور يابد. به گزارش آسوشيتدپرس، "مريم رجوي" سركرده گروهك تروريستي منافقين روز دوشنبه با حضور در مجلس ايتاليا و شركت در كنفرانس خبري به سخنراني پرداخت و ادعاهاي واهي عليه ايران را تكرار كرد. محافل خبري غرب مي‌گويند حضور مريم قجر عضدانلو در مجلس ايتاليا و همچنين گفتگوي يكشنبه وي با چند عضو مجالس نمايندگان و سناي ايتاليا علاوه بر اينكه نشانه انحراف اين نمايندگان از مسير دموكراسي است، اين گمانه زني را نيز تقويت مي‌كند كه مسعود رجوي سركرده گروهك تروريستي منافقين مدتهاست به هلاكت رسيده است.

منتظر گران شدن "نوشابه" هم باشيد!

بازهم بازتاب آثار و پیآمدهای طرح حذف یارانه های دولتی و هدفمند کردن یارانه ای نقدی دولتی در مورد گران شدن قیمت نوشابه ها گزارش شده است که ادامه خبر هرروز افزایش رو به رشد قیمت کالا ها می باشد..

با افزايش حداكثر 10 درصدي قيمت انواع نوشابه‌هاي گازدار موافقت شد. به گزارش انتخاب؛ احمد حداد مقدم، در نشستي خبري با بيان اين مطلب افزود: "هفته پيش اجازه افزايش قيمت حداكثر10 درصدي اين محصولات صادر شد." وي با بيان اين‌كه در چند ماه گذشته بيشتر توليدكنندگان نوشابه‌هاي گازدار با زيان فعاليت مي‌كردند، خاطرنشان كرد: "به اين ترتيب با افزايش قيمت محصولات درصدي از رشد هزينه‌هاي توليد در ماه‌هاي اخير جبران خواهد شد." حداد در واكنش به ممنوعيت تبليغات 15 نوع ماده غذايي از جمله نوشابه، خاطرنشان كرد: "اين نوع قوانين ظلم به صنعت غذا است ما نيز اعتراض خود در اين زمينه را اعلام كرده‌ايم. در واقع ممنوعيت تبليغ مانع فرهنگ‌سازي و آشنايي مردم با اين محصولات و نحوه مصرف صحيح آن‌ها خواهد شد." وي اظهار كرد: "در توليد نوشيدني‌هاي گازدار چند شاخص سابقه شركت توليدكننده، فن‌آوري توليد، برخورداري از نيروي انساني متخصص و استفاده از مواد اوليه مناسب عوامل اصلي در توليد محصول با كيفيت به شمار مي‌روند كه در اين زمينه زمزم مقام اول را در كشور دارد."

خطر بيكاري 10 هزار نفر از كاركنان برق

در رژیم ضد بشری و قرون وسطایی وارونه پیام سال جهاد اقتصادی رهبر ولی وقیح و طرح اشتغال اینگونه پیگیری و اجرا می شود.

مسئول روابط عمومي انجمن صنفي پيمانكاران ساختمان و تاسيسات استان تهران از به خطر افتادن اشتغال 10 هزار نفر كاركنان اين صنعت خبر داد. بهروزكاظمي افزود: در نوزدهم تيرماه نامه‌اي را به وزارت نيرو ارسال كرديم مبني بر اينكه جهت مذاكره‌ براي دريافت مطالبات خود امروز به حمل وزارت نيرو مراجعه و خواسته خود را مطرح خواهيم كرد. وي با بيان اين كه حدود 100 نفر از پيمانكاران عضو انجمن به وزارت نيرو مراجعه كردند، اظهارداشت: معاون هماهنگي شركت توزيع برق وزارت نيرو به جمع آن آمد و ازنامه دفتر رئيس‌جمهور مبني بر پرداخت 500 ميليارد تومان از مطالبات 8 هزار ميليارد توماني پيمانكاران صنعت برق كشور خبر داد. وي گفت: طلب‌هاي ثبت شده پيمانكاران استان تهران حدود 100 ميليارد تومان و طلب‌هاي ثبت نشده آنان نيز حدود 50 ميليارد تومان است. وي تصريح كرد: به نظر مي‌رسد با توجه به طلب 150 ميليارد توماني پيمانكاران توزيع برق استان تهران از وزارت نيرو و قبول دولت براي پرداخت 500 ميليارد تومان به پيمانكاران سراسركشور سهم استان تهران جوابگو نخواهد بود.

نمايندگان يزد خواستار برخورد با اخلال كنندگان در ختم امام جمعه شدند

انگاری که در رژیم خرت و خر و آشفته باز ضد بشری قرون وسطایی که بشدت در گیر جنگ قدرت و ثروت می باشد که هرروز باند ها علیه ی هم دیگر توطئه گری می کنند کسی به فکر پیگیری یا پاسخگویی به شعار مرگ بر منافق دادن علیه خاتمی در مراسم ختمم مرگ مشکوک آخوند صدوقی می باشد که نه از گردونه ی قدرت بیرون است که متهم به فتنه سال 88 می باشد.

نمايندگان مردم استان يزد در مجلس خواستار رسيدگي به اخلال كنندگان در مراسم بزرگداشت امام جمعه فقيد يزد شدند. به گزارش ايلنا، نمايندگان مردم استان يزد در مجلس شوراي اسلامي در نامه‌اي به استاندار يزد خواستار رسيدگي به پاره‌اي بي‌نظمي‌ها و اخلال در مراسم بزرگداشت نماينده ولي فقيه و امام جمعه فقيد يزد و ارائه گزارش پيگيري‌هاي انجام گرفته در اين خصوص شدند. در اين نامه ضمن قدرداني از برگزاركنندگان مراسم تشييع و ترحيم مرحوم حجت الاسلام والمسلمين محمد علي صدوقي، از پاره‌اي بي‌نظمي‌ها و اخلال در اين مراسم ابراز تاسف گرديده و از استاندار يزد خواسته شده ضمن ارسال نسخه‌اي از فيلم تهيه شده توسط نهادهاي امنيتي، گزارشي از اقدامات و پيگيريهاي انجام گرفته در اين خصوص نيز ارائه گردد. لازم به ذكر است اين نامه به امضاء علي اكبر اولياء رئيس مجمع نمايندگان، محمدرضا تابش نماينده اردكان و سيد جلال يحيي زاده نماينده تفت و ميبد رسيده است. شايان ذكر است در مراسم ترحيم امام جمعه يزد كه در مسجد حظيره برگزار شد، سرداده شدن برخي شعارهاي انحرافي موجب واكنش گسترده مردمي شد كه در پي آن فضاي مراسم براي مدتي متشنج شد.

حضور‌ خاتمی‌ در‌مراسم‌ترحیم‌دانشجوی‌ کشته شده+تصاویر

چگونه است که هر جا تدارکاتچی سابق رژیم فاشیستی – مذهبی – تروریستی حرکت می کند یا حضور داراد دور بین ها و عکاس ها بد نبال وی دوان هستند تا فیلم و عکس تهیه و بازتاب دهند . دلیل ضریب این حساسیت چیست . به خصوص که وی خارج از صحنه ی قدرت می باشد؟ از سوی دیگر چگونه است که این آخوند فرصت طلب همه جا هم نمی رود وحضور نمی یابد؟ بطور مثال پس از خرداد 88 چه تعداد در تظاهرات جان باختند یا در سیاه چال ها از اثر شکنجه و اعدام جان شان را از دست دادند ولی خاتمی نزد چند تن از خانوادههای عزادار و داغدار رفت و تسلیت گفت و همدردی نمود؟

به گزارش سفیر حجت الاسلام سیدمحمدخاتمی، رئیس جمهور سابق کشورمان عصر روز گذشته در مراسم ترحیم مهسا امین فروغی، دانشجوی جوانی که هفته گذشته به دست همکلاسی خود و در پی رد درخواست ازدواج از سوی او، زیر پل مدیریت تهران کشته شد حضور یافت.