گزیده خبر های 28 تیر 90

مصباح یزدی، که هر روز رکورد جدیدی در مداحی و مجیز گویی از خامنه ای بجا میگذارد: رضایت امام زمان‌ در رضایت رهبری است

مگر دیگر شکی وجودد ارد که مشخص نشده باشد این آخوند متحجر دزد تئوری پرداز مرگ و خشونت و دروغ تمساح کیست و چگونه پیوسته در حال پشتک و وارو زدن و جل عوض کردن برای تملق گویی مشمز کننده کردن از ولی وقیح ن مشروع و منفور و ستایش گری از ارگان های سرکوب گر پاسداران و بسیج می باشد تا نرخ دستمزد مفت خوری اش را افزون کند؟

مركزخبرحوزه : آخوند مصباح یزدی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از بسیجیان استان مازندران و شهرستان اهواز، با اشاره به جایگاه بسیج، اظهارداشت: بسیج یكی از نمادهای همیشه زنده بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود؛ به طوری كه مردم با دیدن اعضای آن به یاد امام راحل و آرمان‌های ایشان می افتند.وی گفت : كسانی كه گفتار و رفتار عملی شان با هم نمی سازد، منافق به معنای واقعی هستند، چرا كه یكی از وظایف مهم امروزی وی افزود : كسی كه می خواهد امام زمانش از او راضی باشد، باید رضایت مقام معظم رهبری را جلب نماید، چرا كه ولی فقیه كسی است كه دستورات امام عصر را به مردم می‌رساند. آیت الله مصباح با بیان این‌كه تنها شعار كافی نیست ، افزود: نباید افراد با شعار های انقلابی و جلب نظر مردم برای ایام انتخابات رأی جمع كنند و بعد ارزش‌ها را فراموش نمایند

بازداشت مجدد مهدی خزعلی

چون با عزل و ابقای آخوند طوطی صفت حیدر مصلحی که وزیر بد نام اطلاعات می باشد که در خدمت ولی وقیح نا مشروع و منفور و پاسداران کودتا گر می باشد . بنا براین این احضار و بازجویی کردن از مهدی خزعلی می بایست بدستور یا صلاحدید ولی وقیح نامشروع ومنفور و پاسداران کودتا گر انجام شده باشد.

تحول سبز: مهدی خزعلی، نویسنده، پزشک و وبلاگ نویس منتقد دولت و فرزند آیت الله ابوالقاسم خزعلی از اعضای مجلس خبرگان بار دیگر توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شد.به گزارش تحول سبز، دکتر مهدی خزعلی مدیر انتشارات حیان و موسس موسسه فرهنگی انتشاراتی اباصالح عصر امروز مجددا توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شده است.وی که بر اساس تماس تلفنی از سوی بازجوی خود احضار شده بود ، پس از مراجعه به محل مقرر توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده است. ایشان در حالی دستگیر شده، که چندی پیش وثیقه ای را برای قرار صادر شده نزد مراجع قضایی سپرده بود اما مامورین امنیتی بدون در نظر گرفتن این مسئله اقدام به بازداشت وی نموده اند.گفتنی است مهدی خزعلی، در سال‌های اخیر، انتقادات تندی علیه محمود احمدی‌نژاد در وبلاگ شخصی خود مطرح ساخت که در پاره ای اوقات بازتاب‌هایی در رسانه‌های جهانی و داخلی داشته‌است.وی همچنین، پس از انتخابات و به اتهام انجام مصاحبه با برخی رسانه های خارجی باز داشت شده بود .در همان زمان پدرش آیت‌الله خزعلی، در اعلامیّه‌ای از فرزندش اعلام برائت کرد. مهدی خزعلی نیز در بیانیّه‌ای که پس از انتخابات ریاست جمهوری منتشر گردید ، ضمن تأکید بر ادای احترام به پیشگاه پدر گفت: “می‌فرمایند: اگر پدر راضی نباشد روزهٔ مستحبّی حرام است” می‌گویم “بلی؛ امّا جهاد واجب را می‌شود به امر پدر ترک کرد؟ مسئلهٔ رفع ظلم و استبداد است و بر همگان واجب و اذن پدر شرط نیست.”همچنین صلاحیّت وی به‌دلیل مطالبی که در انتقاد از دولت منتشر ساخته‌است در انتخابات مجلس شورای اسلامی و سازمان نظام پزشکی نیز رد شده بود

ریاست ۱۹ ساله، عضویت ۳۱ ساله و رییس۸۵ ساله ی شورای نگهبان

خوب به نظر نمی رسد که با وجود ولی وقیح همکاره ی بدون پاسخگویی به هیچ مرجع و مقامی که تجربه ی بیش از 32 ساله دارد. دیگر جای سئوال باقی مانده باشد که چرا باید آخوند فسیل و فاسد و متملق و چاپلوسی همچون آخوند جنتی 31 سال تجربه در این نهاد دست نشانده داشته باشد که برای ولی وقیح نقش شمشیر داموکلس پس سر منتقدان و مخالفان وی را داشته است؟

میهن – رضا رایان: این هفته عضویت احمد جنتی ۸۵ ساله در شورای نگهبان سی و یک ساله شد . احمد جنتی که متولد ۱۳۰۵ است، در سال ۱۳۵۹ از سوی آیت الله خمینی به عضویت شورای نگهبان انتخاب شد . وی اگر چه در دوره حیات آیت الله خمینی زیر سایه آِیت الله لطف الله صافی دبیر وقت شورای نگهبان قرار داشت اما بعد از رفتن آیت الله صافی از شورای نگهبان، در سال ۱۳۷۱،نقشی جدی تر در این شورا پیدا کرد و دبیر آن شد . قدرت احمد جنتی در شورای نگهبان پس از فوت آیت الله خمینی و شروع دوره رهبری آیت الله خامنه ای اوج گرفت .احمد جنتی که بنیان گذار نظریه نظارت استصوابی برای رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی است برای نخستین بار این روش را در انتخابات مجلس چهارم به عنوان اولین انتخابات مجلس در دوره رهبری آیت الله خامنه ای به طور گسترده به کار برد. خود آیت الله خامنه ای نیز در آن زمان با حمله به جریان چپ مذهبی درون حاکمیت در خطبه های نماز جمعه پیش از انتخابات مجلس چهار م، به این روش شورای نگهبان و احمد جنتی چراغ سبز نشان داد.از آن زمان تاکنون احمد جنتی با حمایت رهبری تصمیم گیرنده اصلی در رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی در انتخابات مختلف بوده است . گفته می شود که حتی سایر اعضای شورای نگهبان نیز چندان در این امر یعنی رد صلاحیت یا تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی اختیاری مستقل از جنتی ندارند . اگرچه معروف است که خود احمد جنتی نیز در موسم انتخابات، تحت امر بیت رهبری عمل می کند و چینش کلی نامزدها از بیت به وی ابلاغ می شود.

تعمد سپاه در نظامی کردن فضا در کردستان

این سیاست ادامه ی همان سیاست سرکوب گری های پاسداران در اوایل انقلاب در کردستان می باشد که اکنون پس از 33 سال به درون خاک کردستان عراق کشیده است . برای اینکه این ارگان فاشیستی زاییده جنگ افروزی خمینی شیاد است . همچنین تابع فلسفه ای است که جنگ را نعمت الهی می نامید. مشروط براینکه برای بار دیگر فاش می سازد آنانی که اطلاع کافی از چگونگی شروع جنگ خانمان بر اندازانه ی ایران و عراق ندارند که 8 سال طول کشید و به جز تلفات انسانی مبلغ هزار میلیارد دلار خسارات مالی و اقتصادی در بر داشت پیش مقدمه ی جنگ با چنین تحریک ها و خرابکاری و تجاوز و جنگ افروزی های مشابه کنونی پاسداران در کردستان عراق این چنین شروع شد که پیوسته دعای وارونه می شود.

درگیری های جدید سپاه پاسداران با گروه پژاک در روزهای گذشته ، فضای نظامی-امنیتی موجود در مناطق کردنشین شمال غرب ایران را تشدید کرده است . دور جدید نظامی گری سپاه در مناطق کردنشین به بهانه مقابله با فعالیت های گروه پژاک در مناطق مرزی سردشت ، حاج عمران ، پنجوین و ارتفاعات قندیل آغاز شده است.شروع عملیات نظامی جدید سپاه ، همزمان بود با دعوت نهادهای حقوق بشری و احزاب عمده کرد مخالف حکومت، برای اعتصاب در سراسر مناطق کردنشین ایران در سالروز ترور عبدالرحمان قاسملو دبیر کل پیشین حزب دمکرات.در حالی که در روزهای اخیر دلایل متعددی برای عملیات جدید سپاه مطرح شده است برخی معتقدند سپاه پاسداران در امنیتی کردن فضای موجود در مناطق کردنشین تعمد دارد زیرا سپاه گرایش احزاب اصلی و قدیمی کرد به سوی فاصله گرفتن از راهکارهای مسلحانه در سال های اخیر و همسویی بیشتر آنها با جنبش اعتراضی سبز را تهدیدی علیه خود و حاکمیت می بیند .معتقدان به این تحلیل بر این باورند که سپاه بشدت از گرایش احزابی چون کومله و دمکرات به سمت گفتمان های ملی دمکراسی خواهانه و ایفای نقش عمده آنها در جنبش اعتراضی پس از انتخابات نگران است . بنابر این سپاه درصدد است به هر نحوی بار دیگر با ایجاد درگیری نظامی در کردستان ، عرصه را بر مقاومت و نافرمانی مدنی و تلاش های دمکراسی خواهانه کردها تنگ کند و با مسلح معرفی کردن مخالفان حکومت در کردستان راه را برای بازداشت و زندانی کردن و سرکوب بیشتر فعالان مدنی و حقوق بشری کردستان بازترنماید .طبق این تحلیل، در واقع سپاه در پی آن است که با چنین حملاتی ،هم فضا را برای سرکوب بیشتردر مناطق کردنشین فراهم کند و هم در بین مخالفان جمهوری اسلامی فضا را علیه طرفداران مقاومت مدنی و به نفع طرفداران مبارزه مسلحانه بر هم بزند .زیرا از نظر سپاه خطر طرفداران مقاومت و نافرمانی مدنی بسیار بیشتر از طرفداران مبارزه مسلحانه است.ضمن اینکه از نظر سپاه اگر فضا در کردستان بار دیگر به سمت نظامی گری سوق یابد حکومت قادر خواهد بود با متهم کردن کردها به اقدامات مسلحانه و تجزیه طلبانه ، بین آنها و سایر ایرانیان معترض حاضر در جنبش اعتراضی سراسری علیه حکومت شکاف بیندازد

انواع حيوانات چيني هم به بازار تهران آمدند

وقتی 33 سال است که سیاست چوب تاراج بر منابع و ذخایر و سرمایه های کشور زدن با شدت دنبال شده است . البته چاشنی سیاست باج دادن وگروگان گیری شده است که بی ارتباط به پیگیری اهداف هسته ای و تلاش برای دست یابی به سلاح هسته نمی باشد . از سوی دیگر هنگامی که سیاست انگلی واسطه گری و دلالی اقتصادی ناشی از رشد حجم واردات کالاها از خارج به خصوص ازچین کشور نسبت به صادرات شده است که منتهی به زدن زیرآب اقتصاد داخلی و تخریب تولید در همه زمینه ها شده است . چرا نمی بایست بدلیل نیاز تاکتیکی حمایتی چین در گروه 5+1 مذاکرات هسته ای اینگونه امتیاز به چین داده نشود . یا اینکه کشور در همه سطوح به چین وابسته نشود تا ولی وقیح نشئه و نامشروع و منفور بطور وارونه عربده کشی استقلال طلبی و مبارزه با آمریکا و رهبر ام القرای جهان اسلام و قیام های ضد دیکتاتوری منطقه نکند؟

ایرنا : نواع حيوانات چيني هم به بازار تهران آمدند. اين جديدترين خبري است كه امروز دوشنبه شنيديم.پس از خبر ورود انواع ميوه، خاك گلدان، گردو، رب گوجه و انواع پوشاك و كيف و كفش چيني به بازارهاي ايراني، امروز دوشنبه از ورود حيوانات چيني در بازار معاملات باخبر شديم.مرغ و خروس چيني،‌ ماهي هاي زينتي زيباي چيني، بچه كوسه هاي چيني، قرقاول و ...آن طور كه شنيديم تب وتاب معاملات اين حيوانات چيني در تهران داغ داغ است! و طرفداران زيادي به خود اختصاص داده است.اين حيوانات در مركز خريد وفروش حيوانات در شرق به غرب بزرگراه آزادگان بدون هيچ مجوزي آزادانه معامله مي شوند!!يك فرد علاقه مند به خريد حيوانات وارداتي به خبرنگار ايرنا در اين باره گفت:‌ خريد و فروش حيوانات وارداتي آزاد است و به هيچ مجوز نيازي ندارد.او كه خواست نامش در خبر فاش نشود، افزود: در مركز فروش پرندگان بزرگراه آزادگان تهران همه گونه حيواني خريد و فروش مي شود و كسي نظارتي نمي كند.وي تاكيدكرد: قيمت ها تعرفه مشخصي ندارد و توافقي معامله مي شود.اين فرد علاقه مند به حيوانات در پاسخ به اين پرسش كه اگر حيوان فروخته شده بيمار باشد، تكليف چيست؟ گفت: اين ديگر بسته به زرنگي فرد خريدار دارد.

ساختمان میلیاردی خیابان آفریقا چگونه فروخته شد؟

گفته می شود خشت اول چو بنهاد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج . بنابراین رشوه گیری و رانت خواری و فساد نه مختص شرایط کنونی و جریان خاص می باشد ، بلکه 33 سال است که ادامه داشته است ، بنابراین وقتی اینگونه درون دولت مدعی اصول گرای امام زمانی و ساده زیست وعاشق خدمت گزاری به مردم ایران این چنین آلوده به فساد می باشد مشخص است که در دولت های پیشین به خصوص دولت سر دار سازندگی رفسنجانی مکار بساز و بفروش چگونه بوده است؟ فراموش نشود که منبع و سر نخ تولید و ترویج فساد بیت رهبری است که ارگان اجرایی و پشتیبانش ارگان های اطلاعاتی و امنیتی به خصوص پاسداران و دستگاه قضاییه آلوده به فساد و رشوه و رانت خواری و تبعیض و بی قانونی عاری از عدالت می باشد.

فردا : یک ساختمان نیمه ساز در مالکیت کانون وابسته به فرد حاشیه ساز دولت که بنا بود تبدیل به هتل آموزشی شود؛ در مزایده ای که حرف و حدیث های بسیاری داشته و پرونده آن پس از گذشت 2 سال همچنان مفتوح است به مبلغ 12 میلیارد تومان فروخته شده است ؛ مزایده ای که چرایی و نحوه انجام آن ابهامات بسیاری دارد.به گزارش«فردا»، کانون اتومبیلرانی و جهانگردی برای فروش شش دانگ عرصه و اعیان ساختمان در حال تکمیل خیابان آفریقا (معروف به هتل اسکول) اقدام به عقد مبایعه نامه ای در تاریخ 11/6/88 کرده است و این هتل آموزشی را به مبلغ 12 میلیارد تومان به فردی حقیقی فروخته و او نیز به عنوان پیش پرداخت مبلغ 5 میلیارد تومان به حساب این کانون واریز کرده است.در این مبایعه نامه فروشنده کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی به نمایندگی "ع – پ" به عنوان مدیرعامل وقت و "م – ه" عنوان عضو هیئت مدیره وقت ذکر شده است و مورد معامله شش دانگ پلاک ثبتی به مساحت مشخص شامل اسکلت نیمه تمام به صورت فلزی در ضلع شمال و به صورت بتنی در ضلع جنوب شامل سه طبقه زیر زمین و همکف و نیم طبقه روی هم کف در بزرگراه آفریقا نبش کوچه مریم است.اما نکته ای که در این مبایعه نامه آمده این است که این ملک توسط سازمان مسکن و شهرسازی به منظور کاربری آموزشی به کانون جهانگردی و اتوموبیلرانی واگذار شده و خریدار نیز از این مساله آگاه و حتی پرونده مربوط به خلافی آن هم در شهرداری منطقه 3 موجود است.نکته دیگری که می توان از این مبایعه نامه استخراج کرد این است که در این مبایعه نامه امضای "ع – پ" به عنوان فروشنده و "م – ع "، "م – ه" و "ع – ب" به عنوان شهود موجود است ؛ افرادی که به عنوان حلقه فساد مالی جریان انحرافی هم اکنون از سوی دستگاه قضایی دستگیر شده اند.البته نباید از این نکته گذر کرد که مبلغ مورد معامله هنوز به طور کامل به فروشنده پرداخت نشده است و این ملک همچنان در بلاتکلیفی است .شایان ذکر است که یکی از افراد حاشیه ساز که بسیاری از تخلفات انجام شده در کانون اتوموبیلرانی و جهانگردی از سوی دوستان وی صورت گرفته در آخرین مصاحبه خود با یکی از روزنامه ها درباره تخلفات مالی اش اینچنین توضیح داده است که " من، احمدی‌نژاد و مشایی در جمع سه نفره‌مان به این اتهامات می‌خندیم."به گزارش «فردا»، نسخه ای از اسناد این مبایعه نامه نزد خبرنگار ما محفوظ است و این سایت خبری آمادگی انتشار توضیخات مسئولان امر درباره این مزایده را دارد.

برنامه های انتخاباتی بیست وسی با مدیریت مستقیم بیت رهبری

این گزارش ثابت می کند سرنخ اصلی کودتای 22 خرداد 88 ووقایع پس از آن بیت رهبری یعنی ولی وقیح نا مشروع و پاسداران می باشند و تظاهر کنندگان ناراضی چه درست تشخصیص داده بودند که عامل اصلی کودتای 22 خرداد 88 و بستر سازی تقلبات گسترده و سرکوب های پس از آن کیست که فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل و لایت وقیح سر دادند؟

mihan.net : همزمان با داغ شدن بحث های انتخاباتی در ایران ، حسین محمدی مسوول اصلی برنامه خبری بیست و سی در بیت رهبری دستور داده تا سلسله گزارش هایی در راستای سیاست های انتخاباتی بیت، تهیه و برای پخش آماده شود . حسین محمدی که در گذشته و دردوران ریاست علی لاریجانی معاون سیاسی صداو سیما بوده است سال هاست که با انتقال از صداو سیما به بیت رهبری ، مسولیت اجرای سیاست های خاص رهبری در حوزه صداو سیما را برعهده دارد . نفوذ وی در صداو سیما به حدی است که گفته می شود برنامه خبری بیست وسی به طور مستقیم از بیت اداره می شود و عزت الله ضرغامی رییس صداو سیما هیچ کنترل و نفوذی بر این برنامه ندارد . در همین چارچوب حسین محمدی با اشاره رهبری و سپاه دستور داده تا سلسله برنامه هایی علیه رهبران جنبش سبز و چهرهای منتقد حکومت در داخل و خارج کشور ساخته شود.تهیه برنامه هایی با عنوان ” نقد باندهای ثروت و قدرت” از دیگر برنامه هایی است که با دستور حسین محمدی و علیه تیم انتخاباتی مشایی- احمدی نژاد در دست تهیه است و قرار است متناسب با شرایط انتخابات علیه جریان موسوم به جریان انحرافی پخش شود. باندهای ثروت و قدرت، اصطلاحی است که اخیرا آیت الله خامنه ای در دیدارسالیانه خود با نمایندگان مجلس مطرح کرد.تفسیرهای خود اطرافیان آیت الله خامنه ای در هفته های اخیر نشان می دهد منظور وی از باندهای قدرت و ثروت، مشایی و اطرافیان احمدی نژاد بوده است.

مطهری : غیر از موسوی و کروبی بقیه اصلاح طلبان نباید رد صلاحیت شوند

با وجود گزارش خبر فوق خیلی کمدی و عوامفربانه بر خورد کردن است که علی مطهری که هرروز یک ساز جدید کوک می کند و آن را از در گشاد شیپور می نوازد. چنین ادعایی را پیشنهاد دهد. گویا وی تصور کرده است که پس از کودتای 22 خرداد 88 که حتی همسر خواهرش که رئیس بازار مکاره ی هشتم می باشد پیام تبریک به موسوی به خاطر پیروز شدنش داده بود . همچنین با فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت وقیح در تظاهرات های ضد حکومتی که از سوی معترضین و ناراضیان سر داده شد و عدم مشروعیت ولی وقیح نا مشروع و منفور آشکار شد . چونکه زود تر از شورای نگهبان آلت دستش در خطبه نماز جمعه 29 خرداد 88 صحه بر تقلبات گسترده ی کودتای 22 خرداد نهاد . بنابراین پس از اثبات همکاره بودن ام الفساد ولی وقیح نامشروع و منفور و شکسته شدن عمود خیمه نظام دیگر این رژیم ضد بشری قرون وسطایی نامشروع می باشد تا چه رسد به شورای نگهبان دست نشاند اش که وی اکنون تأکید بر عدم رد صلاحیت به جز موسوی و کروبی کردن از سوی این نهاد آلت دست کرده است تا موجب داغ کردن تنور نمایش خیمه شب بازی دوره ی نهم بازار مکاره ی نهم شود و تلاش مذبوحانه ای برای بستر سازی تقلبات گسترده و آرای قلابی ساختن و مشروعیت پوشالی تراشی برای رژیم ضد بشری و کودتایی قرون وسطایی وولی وقیح نا مشروع و منفور شود.

بی بی سی : علی مطهری نماینده تهران در مجلس هشتم گفت که شورای نگهبان نباید به جز میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دیگر اصلاح طلبان را در ارتباط با حوادث بعد از انتخابات رد صلاحیت کند.آقای مطهری در اظهاراتی که دوشنبه ۲۷ تیر (۲۸ ژوییه) در سایت خبرآنلاین منتشر شد گفت: "عضویت در ستاد آقای موسوی که جرم نیست که بخواهند به بهانه آن کسی را رد صلاحیت کنند... همین طور اعتراض به نتیجه یک انتخابات حق قانونی هر شهروندی است، مگر این که در تخریب اماکن و آسیب رساندن به اموال عمومی دست داشته باشد."همزمان با انتشار اظهارات این نماینده تهران، محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در مصاحبه با ایسنا از فعالیت انتخاباتی اصلاح طلبانی که به "نظام جمهوری اسلامی به خصوص موضوع ولایت فقیه و فصل‌الخطاب بودن ولی فقیه و قانون اساسی" اعتقاد داشته باشند استقبال کرد.وی در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا گفت که "هیچ مخالفتی با وجود چنین اصلاح‌طلبانی ندارد" و وجود آنها را به عنوان رقیب مفید می داند.در هفته های اخیر، برخی از چهره های جناح محافظه کار به بیان اظهاراتی در استقبال از حضور بخش هایی از اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم پرداخته اند که مورد توجه رسانه های ایران قرار گرفته است.استقبال مشروط از سخنان خاتمیعلی مطهری در بخش دیگری از سخنان خود، در ارتباط با شرط های عنوان شده از سوی محمد خاتمی برای شرکت اصلاح طلبان در انتخابات آینده گفت: "معتقدم که آقای خاتمی حرفهای درستی زده است ولی نه به عنوان شرط.".محمد خاتمی رئیس جمهور سابق ایران، چندی پیش آزادی زندانیان سیاسی، مطبوعات، احزاب و انتخابات را "شرایط حداقلی" اصلاح طلبان برای مشارکت در انتخابات مجلس دانسته بود.همزمان با انتشار اظهارات این نماینده تهران، محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در مصاحبه با ایسنا از فعالیت انتخاباتی اصلاح طلبانی که به "نظام جمهوری اسلامی به خصوص موضوع ولایت فقیه و فصل‌الخطاب بودن ولی فقیه و قانون اساسی" اعتقاد داشته باشند استقبال کرد.وی در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا گفت که "هیچ مخالفتی با وجود چنین اصلاح‌طلبانی ندارد" و وجود آنها را به عنوان رقیب مفید می داند.در هفته های اخیر، برخی از چهره های جناح محافظه کار به بیان اظهاراتی در استقبال از حضور بخش هایی از اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم پرداخته اند که مورد توجه رسانه های ایران قرار گرفته است.استقبال مشروط از سخنان خاتمیعلی مطهری در بخش دیگری از سخنان خود، در ارتباط با شرط های عنوان شده از سوی محمد خاتمی برای شرکت اصلاح طلبان در انتخابات آینده گفت: "معتقدم که آقای خاتمی حرفهای درستی زده است ولی نه به عنوان شرط.".محمد خاتمی رئیس جمهور سابق ایران، چندی پیش آزادی زندانیان سیاسی، مطبوعات، احزاب و انتخابات را "شرایط حداقلی" اصلاح طلبان برای مشارکت در انتخابات مجلس دانسته بود.در اظهاراتی دیگر در مورد نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گذشته، هفته پیش عماد افروغ از نمایندگان اصولگرای مجلس هفتم، تاکید کرده بود که در بروز "تخلف مستقیم یا غیرمستقیم" در انتخابات ریاست جمهوری گذشته "هیچ شکی ندارد" و "از نزدیک شاهد دخالت قوه مجریه در فرآیند انتخابات بوده است".در اوایل خرداد ماه گذشته، نمایندگان مجلس ایران نیز خواستار تحقیق و تفحص در مورد اتهام "توزیع غیر قانونی پول در میان ۹ میلیون نفر از شهروندان" توسط دولت محمود احمدی نژاد در آستانه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شده بودند

اعتراض زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج نسبت به اعمال محدودیتها

چرا علی مطهری نمی گوید در رژیم جنایتکار ضد بشری قرون وسطایی که از رأس تا ذیل آن آلوده به فساد و رشوه و رانت خواری و تبعیض و بی قانونی و بی عدالتی می باشد که این چنین زندان اندر زندان برای متهمان قربانی ساخته شده است که نه دارای حق و حقوقی نمی باشند ، بلکه تأمین و تضمین جانی ندارند . بدتر اینکه در 33 سال گذشته یک آقازاده یا مهره ی حکومتی بازداشت و زندانی نشده اس . با وجود اینگونه اقدامات سبعانه ضد انسانی که در سیاه چال هایش مرتکب شده است البته ضمیمه ی پرونده اش شده است که رکور دار نقض محکومیت اول جهانی نقض مستمر حقوق بشر می باشد . چگونه می تواند دارای مشروعیت و اعتبار باشد که وی تأکید بر حضور در نمایش خیمه شبب ازی بازار مکاره ی نهم کرده است؟

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج در اعتراض به محدودیتها و فشارهای قرون وسطایی از روز گذشته اقدام به تحریم هواخوری نمودند.اعتراضات گسترده و یکپارچۀ تمامی زندانیان سیاسی از طیفهای مختلف در سالن ایزوله شده 12 بند 4 زندان گوهردشت کرج نسبت به تشدید محدودیتها و شرایط غیر انسانی حاکم بر این سالن، از روز یکشنبه 26 تیرماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.آنها در یک اقدام یکپارچۀ اعتراض آمیز نسبت به اعمال سرکوبگرانه هواخوری را تحریم نمودند.زندانیان سیاسی اعلام کردند تا زمانی که مسئولین زندان در سالن ایزوله شده زندانیان سیاسی حاضر نشوند و پاسخگوی اقدامات سرکوبگرانه خود نباشند در مرحلۀ اول از رفتن به هواخوری که از روز گذشته آغاز شده است خوداری خواهند کرد و در مرحلۀ دوم دامنۀ اعتراضات خود را نسبت به اعمال سرکوبگرانه گسترش خواهند داد.زندانیان سیاسی خواهان:1- پایان دادن به محدودیت زمانی هواخوری.2- پایان دادن به محدودیت ملاقاتهای حضوری با خانواده هایشان. 3- برقرار شدن تماسهای تلفنی با خانواده هایشان و همچنین پایان دادن به سایر محدودیتها و اعمال سرکوبگرانه قوۀ قضاییه ، وزارت اطلاعات و سازمان زندانها علیه خودهستند.از چند روز پیش هواخوری زندانیان سیاسی که در ساعتهای گرم و در معرض تابش شدید آفتاب یعنی از ساعت 15:00 به بعد صورت می گرفت را قطع کردند. تا هر چه بیشتر زندانیان سیاسی ایزوله شده را تحت فشارقرار دهند.ولی از روز گذشته به زندانیان اعلام شد که می توانند به هواخوری بروند.زندانیان سیاسی از اینکه هواخوری به عنوان یک اهرم فشار علیه آنها بکار برده می شود دست به اعتراض زدند و بصورت یکپارچه اقدام به تحریم هواخوری نمودند.از طرفی دیگر روز دوشنبه 27 تیرماه فردی بنام عبدالهی مسئول فروشگاه های زندان که بطور معممول فروشگاه را به مدت 1.5 ساعت باز نگه می داشت که زمان بسیار محدودی برای انبوهی از زندانیان است پس از نیم ساعت اقدام به بستن آن نمود در حالی که هیچکدام از زندانیان سیاسی موفق به خرید حداقل کالاهای مورد نیاز خود نشده بودند. هنگامی که یکی از زندانیان سیاسی اقدام به اعتراض نمود مورد اهانت مسئول فروشگاه قرار گرفت که اعتراض شدید سایر زندانیان سیاسی را به دنبال داشت.