گزیده خبرهای 3 مرداد 90

وزير اطلاعات: نقاط مبهمي در ترور رضايي‌نژاد وجود دارد

باز آخوند طوطی صفت وزیر بد نام اطلاعات وارد صحنه ی نمایش نشان دادن جای دوست و دشمن شده است تا که با پاک کردن صورت مسأله و آدرس غلط دادن بتواند پرونده ی تروریست های وابسته به کودتاگران پاسدار در این ترور را سفید نماید.

اقدام سرويس‌هاي خارجي معمولا علائمي دارد كه ما تاكنون چنين علائمي در اين ترور نديده‌ايم. ايشان يك دانشجو با ويژگي‌هاي خاص خود بوده و به شهادت رسيده است و هنوز معلوم نيست كه سرويسي پشت قضيه ترور ايشان باشدايسنا : وزير اطلاعات گفت: دانشجوي ترور شده در پروژه‌هاي هسته‌يي نبوده است و ربطي به موضوع هسته‌يي ندارد.حجت‌الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران درباره ترور دانشجوي دانشگاه خواجه نصير گفت: اين ترور، ترور كوري است كه ما در حال بررسي آن هستيم و هنوز به نتيجه‌اي نرسيده‌ايم و برايمان نقاط تاريك و مبهمي دارد.وي در ادامه درباره اين‌كه آيا سرويس‌هاي خارجي در اين ترور دست داشتند؟ گفت: اقدام سرويس‌هاي خارجي معمولا علائمي دارد كه ما تاكنون چنين علائمي در اين ترور نديده‌ايم. ايشان يك دانشجو با ويژگي‌هاي خاص خود بوده و به شهادت رسيده است و هنوز معلوم نيست كه سرويسي پشت قضيه ترور ايشان باشد.مصلحي درباره گروهك پژاك نيز گفت:‌ اين گروهك توسط غربي‌ها حمايت مي‌شود و كشوري كه رييس اين گروهك در آن زندگي مي‌كند از ما براي مقابله با اين گروهك سند خواسته است كه چند بار اين اسناد در اختيار آن‌ها قرار گرفته است.وزير اطلاعات در پايان گفت: اخيرا سپاه در غرب كشور اقدامات خوبي انجام داده است و لطمه‌هاي زيادي به اين گروهك وارد شده است و اين‌طور نيست كه بگوييم كه آن‌ها فعاليت گسترده‌اي در منطقه داشته باشند؛ اما آن‌ها براي مقابله با اقدامات گسترده سپاه در منطقه مقابله‌هاي ايذايي داشته‌اند

فایننشال تايمز: چين هم 30 ميليارد دلار به ايران بدهكار است / پیشنهاد پکن برای دادن جنس چینی به جای پول نفت

سیاست خائنانه ی چوب حراج بر منابع و ذخایر و سرمایه های طبیعی کشور زدن که در حقیقت نوعی باج دادن است که در راستای از اهداف خاص همچون پروژه ی هسته ای و دور زدن تحریم و تلاش برای از بیرون آمدن از انزوای منطقه ای و جهانی می باشد.

عصر ایران : روزنامه فایننشال تايمز در گزارشي مدعي شده است كه ايران و چين براي دور زدن تحريم هاي مالي ايالات متحده شيوه اي جديد براي معاملات پاياپاي كالا به كالا در قبال فروش نفت ايران به چين در پيش گرفته اند.به گزارش عصر ايران بر اساس اين گزارش چيني ها چندان بي ميل نيستند كه به بهانه تحريم هاي مالي ايران از دادن دلار به ايران به بهانه تحريم هاي مالي و بانكي سر باز بزنند و در عوض ايران را مجبور به خريد "كالاهاي بنجل" خود كنند.این روزنامه ادامه داد: مقامات ایرانی از اینکه بزرگترین مشتریان نفت خام ایران مثل چین و هند نمی توانند در مقابل نفتی دریافتی، پول بدهند عصبانی هستند. این روند باعث شده که در ایران، برخی از ارزها با کمبود روبه رو شوند.اين گزارش مي افزايد اين به نفع چيني هاو هندي ها است كه به جاي دادن دلار ، در ازاي خريد نفت ايران، به اين كشور "يوان" ( پول ملي چين ) يا "روپيه" ( پول ملي هند) بدهند و يا در عوض در ازاي پول نفت ايران با بستن قرار دادهايي مبادله پاياپاي كالا به كالا كنند.گزارش فایننشال تايمز بر اساس ادعاي برخي منابع مي نويسد كه ايران و چين هم اكنون مشغول مذاكره هستند تا به جاي پرداخت سالانه 20 ميليارد دلار از سوي چين به ايران ( براي خريد نفت ) دو كشور يك قرار داد مبادله كالا به كالا منعقد كنند و ايران به جاي دريافت پول در ازاي فروش نفت خود از چين كالا وارد كند.تايمز مالي مي نويسد چين هم اكنون به دليل تحريم هاي مالي و بانكي آمريكا ، در دو سال گذشته 30 ميليارد دلار بابت پول نفت وارداتي خود از ايران بدهكار است و اين مذاكرات در واقع به عنوان راهي براي برون رفت از اين وضعيت و پرداخت بدهي چين به ايران در حال انجام است .گفتني است هم اكنون مشكل پرداخت پول نفت صادراتي ايران ، يكي از مشكلات جاري در روابط اقتصادي ايران و هند نيز است و بنا به اعلام منابع رسمي در ايران هند هم اكنون رقمي بين 5 تا 8 ميليارد دلار بابت خريد نفت ايران بدهكار است.تايمز مالي در ادامه به نقل از يكي از مقامات سابق ايران مي نويسد كه ايران هنوز مشغول بررسي طرح مبادله پاياپاي كالا و نفت با چين است و هنوز در اين باره تصميم نگرفته است.این مقام سابق می گوید: مسئولان ایران و چین برای حل مشکل هنوز در مرحله اولیه مذاکرات هستند ولی هنوز به نتیجه ای نرسیده اند. تهران پیشنهاد چینی ها برای دریافت کالا یا یوان در مقابل نفت صادراتی به چین را نپذیرفته است.چین و هند از باقی ماندن پول نفت ایران در بانک های خود بسیار خوشحال هستند.چین و هند به ترتیب بزرگترین مشتری نفت ایران هستند.

تشييع پيكرهاي پاك 3 شهيد در سردشت

این 3 پاسدار کشته شده به لیست 2 پاسدار در کهکیلویه و 5 پاسدار و یک فرمانده کشته ی پاسداران در قم اضافه شده است که در تهجام به روستا های نوار مرزی کردستان عراق کشته شدند.

پيكرهاي پاك سه شهيد كه در مناطق مرزي سردشت در درگيري با عوامل گروهك تروريستي پژاك به شهادت نايل آمده بودند، با حضور اقشار مختلف مردم اين شهرستان تشييع شد.به گزارش ايرنا، پيكر پاك شهيدان ستوان سوم «بهرام كرزي»، فرمانده پاسگاه ايست بازرسي زمزيران، گروهبان «هادي متولي» و سرباز «اكبر زماني»، در ميان حزن و اندوه مردم شهيد پرور و مسئولان اين شهرستان از مقابل هنگ مرزي سردشت تشييع شد.اين شهدا، شنبه شب در درگيري با عوامل گروهك تروريستي پژاك در منطقه «زمزيران» سردشت به شهادت رسيده بودند.حاضران، پيكرهاي مطهر اين شهدا را با شعارهاي الله اكبر، مرگ بر منافق، مرگ بر آمريكا و مرگ بر رژيم صهيونيستي تشييع كردند.پيكر مطهر اين شهدا پس از تشييع براي خاكسپاري به زادگاهشان انتقال يافت

مرگ كودك 2 ساله بر اثرسقوط از تراكتور در اراك

رژیم مرگ زی و مرگ زای که یا با چراثقال دارد می زند یا با طناب آویزان از پل در کرمانشاه قربانیان برروی سقف می نی بوس را بر دار می کشاند . یا شهر وندان ایرانی را در جاده های مرگ آفرین می کشد . اکنونن یز تراکتور موجب مرگ کودک 2 ساله شده است .

كودك دو ساله اي بر اثر سقوط از تراكتور در يكي از روستاهاي اراك جان خود را از دست داد.به گزارش خبرگزاري فارس از اراك به نقل از معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان مركزي، مرگ كودك دو ساله بر اثر سقوط از تراكتور در روستاي گوار به ماموران كلانتري 16 اراك اطلاع داده شد.اين گزارش مي افزايد: اين كودك دو ساله به همراه پدرش سوار بر تراكتور شده بود كه حين حركت از روي تراكتور سقوط و به شدت مجروح شد كه متاسفانه حين انتقال به بيمارستان جان خود را از دست داد

ايست قلبي ورزشكار لرستاني هنگام مسابقه

بلی رژیم مرگ زای ومرگ زی و مرگ آفرین ضد بشری پیرو دستآورد گزارش قبلی باید گفت که آنگونه فشار روحی و روانی همراه با عدم خدمات بهداشتی و در مانی را گسترش داده است که نه ورزشکار قهرمان کاراته هنگام مسابقه دچار ایست قلبی می شود، بلکه فضای نا سالم طوری شده است که میانگین سنی در ایران در 33 سال گذشته بیش از 10 سال کاهش یافته است . همچنین بیش از 10 سنین مبتلا شدن به سکته های مغزی وقلبی را کاهش داده است و بیماری سرطان همراه با آلودگی هوا و تخریب و آلوده کردن محیط ز یست را افزای داده است.

در اتفاقي نادر قهرمان لرستاني حين مسابقه فينال قهرماني كشور دچار ايست قلبي شد و جان به جان آفرين تسليم كرد.به گزارش مهر، مربي تيم كيوكوشين كاراته استان لرستان در اين رابطه اظهار داشت: در مسابقات قهرماني كيوكوشين كاراته قهرماني كشور كه در تهران برگزار شد، محمودرضا صادق نيا كاراته كاي با سابقه لرستاني در برگزاري مسابقه فينال وزن منهاي 90 كيلوگرم دچار ايست قلبي شد و درگذشت.سيد حبيب الله موسوي اظهار داشت: مرحوم صادق نيا 18 سال سابقه ورزشي داشت و ظرف اين مدت 10 عنوان در مسابقات كشوري كسب كرده بود.وي افزود: پيكر اين قهرمان ارزنده لرستاني در خرم آباد به خاك سپرده شد.

فرماندار خبر داد.انفجار بمب دست ساز در خيابان ناصرخسرو سنندج

گزارشی از اوضاع پوشالی بودن ادعای مبنی بر اینکه ایران امن ترین کشور جهان می باشد . همچنین باید این واکنشی نسبت به تهاجم تروریستی در روستا های نوار مرز کردستان عراق و همچنین تحمیل کردن حکومت نظامی در کرستان از سوی پاسداران باشد .

فرماندار سنندج عصر ديروز از انفجار يك بمب دست ساز در يكي از خيابان هاي اين شهر خبر داد.فرماندار سنندج در گفت وگو با خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران از انفجار بمبي دست ساز در يكي از خيابان هاي اين شهر در بعد از ظهر يك شنبه خبر داد و گفت: افراد ناشناس با قرار دادن مواد منفجره در يك بطري نوشابه كه در سطح زباله جاسازي شده بود، منجر به ايجاد انفجار در بلوار كردستان- خيابان ناصرخسرو در اين شهر شد.ولي الله ميرزايي اصل افزود: اين انفجار خسارتي نداشته اما مسئولان امنيتي شهرستان در حال پيگيري موضوع هستند.به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، برخي منابع مي گويند اين انفجار در نزديكي يادمان باشگاه افسران سنندج و در پشت يك اتوبوس راهيان نور بوده است.

سیاست سنگ بستن و سگ رها کردن یعنی همین 4 گزارش خبر نوشتاری و فیلم و تصویری ضمیمه شده است آنهم نهمآ آنهمآآآنآآ در شرایطی که نه اینکه به دانشجویان هیچگونه مجوز راهپیمایی داده نمی شود ، بلکه با ستاردار کردن شان شناسایی و اخراج و بازداشت و شکنجه و محاکمه و به زندان افکنده می شوند. سپس مرخصی هم داده نمی شود ، اگر هم به بر خی داده شود به خانه های شان هجوم و به زندان باز گردانیده می شوند . یا اینکه با باز داشت زندانیان سیاسی سابق برای شکنجه جسمی و روحی کردن و وادار به اعتراف کردن شان فرزندشان مورد تهدید بازجویی واقع می شود . همچنین در راستای ادامه ی سیاست رعب و وحشت وتفتیش عقاید و سانسور تهاجم که با جمع آوری بشقاب های ماهواره ای به پیش برده می شود. البته از سوی مردم سروستان این سیاست مورد اعتراض مردم واقع شده است . در عوض به گله های چماقدار بسیجی و طلبه های ساندیس خور که در خدمت کودتا گران و ولی وقیح نا مشروع و منفور هستند بدون اجازه زیر پوشش دفاع و حمایت از یک طلبه چماقدار بسیجی وارد خیابان شده تا دست به تظاهرات و راه پیمایی بزنند و شعار های عربده کشانه و تهدید آمیز سر دهد.

بازجویی و مورد تهدید قرار دادن فرزند یکی از زندانیان سیاسی دهۀ 60

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" بازجویان ادارۀ اطلاعات رشت عرفان عابدی باخدا 16 ساله فرزند یکی از زندانیان سیاسی دهۀ 60 که در زندان بسر می برد را احضار ، مورد بازجویی و تهدید قرار دادند.چهارشنبه 29 تیرماه عرفان عابدی باخدا 16 ساله فرزند مهدی عابدی باخدا به ادارۀ اطلاعات رشت احضار گردید و برای چندین ساعت مورد بازجویی و تهدید بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفت.بازجویان وزارت اطلاعات از اینکه خبر دستگیری پدر بیمارش در رسانه ها انتشار یافته است سخت بر آشفته و خشمگین بودند و او را تحت فشار قرار می دادند که چرا خبر دستگیری پدرش را در اختیار رسانه ها قرار داده است.این بازجوییها به مدت چند روز ادامه داشت.مهدی عابدی باخدا اوایل تیرماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات رشت منتقل گردید. آقای عابدی باخدا هنگام دستگیری در بستر بیماری و به وی سرم وصل شده بود. از زمان دستگیر او تا به حال از وضعیت و شرایط وی هیچ خبری در دست نیست و خانوادۀ او هنوز موفق به ملاقات و یا داشتن تماس تلفنی با او نشده اند.

با هجوم ماموران امنیتی، مهدیه گلرو به زندان اوین بازگردانده شد

شب گذشته با هجوم ماموران امنیتی به منزل مهدیه گلرو، وی برای گذراندن ادامه محکومیت به زندان اوین بازگردانده شد.به گزارش دانشجونیوز، مهدیه گلرو در حالی که با سپردن وثیقه ١۵٠ میلیون تومانی، شنبه گذشته به همراه بهاره هدایت به مرخصی از زندان آمده بود، شب گذشته با حمله ماموران امنیتی به منزلش، به زندان اوین بازگشت. این در حالی است که طی صحبت های انجام شده با مسئولان ذی ربط، قرار بوده که وی امروز صبح به زندان اوین بازگردد.مهدیه گلرو، دانشجوی دانشکده اقتصاد علامه طباطبایی، در ١١ آذر سال ١٣٨٨ با هجوم ماموران امنیتی به منزلش بازداشت شد.مهدیه گلرو، نائب دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه علامه و عضو شورای دفاع از حق تحصیل، پیش از این نیز دو بار بازداشت شده بود. وی در فروردین ماه ١٣٨٩، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباس، به اتهام «تبلیغ علیه نظام، تجمع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی» به دو سال و چهار ماه حبس تعزیری محکوم شد. شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر این حکم را به دو سال زندان کاهش داد.مهدیه گلرو هم چنین به دلیل انتشار مطالب از داخل زندان و صدور بیانیه به مناسبت روز دانشجو، از سوی شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» محاکمه و به شش ماه حبس تعزیری دیگر محکوم شد. وی همچنین یک روز پیش از بازداشت، در دهم آذر ماه سال ۸۸، از سوی شعبه ۱۲ دادگاه انقلاب به یک سال حبس تعلیقی محکوم شده بود که در پی بازداشت اخیر وی، این حکم نیز به اجرا گذاشته شد.وی شنبه گذشته، برای اولین بار پس از بازداشت به مرخصی از زندان آمده بود.

فیلم/ اعتراض مردم سروستان در مقابل جمع آوری دیش ماهواره، 2 مرداد ، 24 جولای
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=35937

عکس / تجمع بسیجی ها و طلاب(اینها احتیاج به مجوز ندارند) در حمايت از طلبه ناهی از منكر (کسی که در زندگی خصوصی مردم دخالت میکند)