گزیده خبرهای 9 آبان 90 قسمت-3

جهت اطلاع

قربانی کردن مدیران میانه برای حفظ مقامات بالاتر که گزارش شده باید گفت که این موضوع جدیدی نیست چونکه 33 سال است که این سیاست وجود داشته است . طوریکه تبدیل به قانون نانوشته ولی رسمی شده است . برای اینکه چنین رسم و رسوم اختلاس و رانت خواری ودزدی و غارتگری و باند بازی از رأس تا ذیل رژیم فاشیستی مذهبی ساری وجاری می باشد.

* منابع خبري تلاش مي‌كنند با قرباني كردن مديران مياني، وزير اقتصاد را از استيضاح نجات دهند. سايت اصولگرايان جهان نوشت: مسئولين دولتي از چند روز گذشته با مراجعه به نمايندگان و برخي از طراحان استيضاح حسيني از آنها سؤال مي‌كنند كه آيا با بركناري فلان شخص و فلان شخص مشكل حل خواهد شد؟ آيا استيضاح منتفي مي‌شود؟ اين سايت افزوده است: يكي از نمايندگان با تأييد اين خبر به خبرنگار جهان گفت: تاكنون تلاشهاي مسئولين دولتي فايده‌اي نداشته و طراحان استيضاح بر استيضاح تاكيد دارند.

* تكرار كنفرانس برلين، در دستور كار دشمنان نظام جمهوري اسلامي قرار گرفته است.

هرگونه نشست مربوط به رقیب مغلوب هر جا بر گزار شود . به خصوص اگر چنانچه بدلیل اختناق وعدم مجوز برگزاری نشست درون کشور مجبور شوندحامیان رقیب مدعی اصلاح طلب در برون مرز همچون در آلمان نشست برگزار نمایند این اقدام بمنزله ی توطئه و بر اندازی می باشد آنچنانکه اگر امکانش باشد طرح توطئه ی ترور سالن غذا خوری میکونوس اجرا و تکرار می شود.

راديو زمانه، وابسته به آمريكا، مي‌گويد: قرار است از 19 تا 21 آبان ماه جاري كنفرانسي تحت عنوان "درون ايران" در برلين برگزار شود تا اوضاع ايران از جنبه‌هاي مختلف مورد بررسي قرار گيرد. نكته جالب اينست كه برگزار كنندگان اين كنفرانس ضد ايراني با اينكه مي‌گويند مي‌خواهيم درون ايران را بررسي كنيم اما هيچيك از سخنرانان اين كنفرانس از داخل ايران نيستند. بودجه اين كنفرانس را "مركز فدرال آموزش سياسي آلمان" پرداخت مي‌كند. در سال 1379 نيز كنفرانسي در برلين برگزار شد كه به جولانگاهي براي ضديت با ايران تبديل گرديد.

وقتي تورها هم دلالي ارز مي‌كنند

وقتی اقتصاد کشور انگلی وواسطه گری ودلالی شده است . همچون فروش ارز های دولتی و طلای دولتی و بانکی هم از طریق بازار دلالی انجام می شود . چرا نمی بایست که تور های مسافرتی شامل بازار دلالی نشود؟

چند روزي است كه برخي آگهي‌هاي تورهاي مسافرتي به كشورهاي خارجي، قيمت‌هاي عجيب و غريبي پيدا كرده است. به عنوان مثال يك شركت تورهاي مسافرتي تبليغاتي را مبني بر سفر به دبي فقط با 150 هزارتومان آغاز كرده است. هر چند اين تور شامل هتل 5 ستاره و برخي امكانات ويژه نيست ولي در هر صورت سفر خارجي 150 هزارتوماني قدري عجيب به نظر مي‌رسد. زماني كه از مسوولان تور در مورد علت اين ارزاني سوال كنيد، پاسخ مي‌دهند كه سهميه ارز مسافرتي شما را ما برداشت مي‌كنيم. به گزارش خبر آنلاين اين در حالي است كه ديروز قيمت هر دلار در بازار آزاد ارز، 1295 تومان بود كه مقايسه با قيمت يك هزار و 70 توماني بانك مركزي، 225 تومان اختلاف دارد. همچنين مطابق آخرين بخشنامه بانك مركزي، فروش ارز مسافرتي در هر سفر و براي هر يك از مسافران هوايي به مقصد تمامي كشورها (به استثناي عراق و سوريه) مبلغ 2000 دلار است. بنابراين فروش سهميه ارزي مسافران در بازار آزاد 450 هزارتومان سود دارد كه برخي تورهاي مسافرتي به سود اين دلالي چشم دوخته‌اند.

وزير حقوق بشر عراق: پرونده اشرف تا پايان امسال بسته خواهد شد

وقتی عضو سپاه قدس وزیر حقوق بشری کشور عراق شده باشد که همچون اربانان شان در ایران بشر وجان شان ارزش ندارد تا چه رسد به اینکه حقوق شان رعایت شود . مشخص است که با همکاری این کمدی مدعی وزیر حقوق بشر با یک جریان و سایت جاسوسی وابسته به وزارت بد نام اطلاعات رژیم فاشیسی مذهبی ایران کند باید که چنین موضع گیری تهدید آمز علیه ی سازمان قربانی در اشرف داشته باشند و این گزارشی هم تهیه و بازتاب داده شود.

وزير حقوق بشر عراق از تصميم دولت اين كشور مبني بر بستن پرونده پادگان اشرف تا پايان سال جاري ميلادي خبر داد. به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني هابيليان، "محمد شياع السوداني" وزير حقوق بشر عراق پس از ديدار با "مارتين اشبيشر"، سفير سوئيس در عراق با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد كه دولت عراق مصمم است تا پايان سال جاري ميلادي و پيش از خروج كامل نيروهاي آمريكايي از عراق، به حضور منافقين در پادگان اشرف (عراق جديد) پايان دهد. در بيانيه وزارت حقوق بشر عراق همچنين آمده است: در اين ديدار هر دو طرف، مسئله حضور منافقين در عراق پس از خروج نيروهاي آمريكايي از كشور را مورد بررسي قرار دادند. السوداني با اشاره به عدم دستيابي به راه حلي مسالمت آميز براي پايان دادن به مسئله منافقين در عراق افزود: هيئتي بلندپايه به رياست معاون وزير امور خارجه و با حضور وزارتخانه‌هاي دادگستري، حقوق بشر و دفاع عراق، پيگيري يافتن راه حل قانوني براي اين مسئله را بر عهده خواهد گرفت. وزير حقوق بشر عراق خاطرنشان كرد: در خلال سال‌هاي 2004 و 2005 موفق شديم تعداد زيادي از اعضاي منافقين را به ايران بازگردانيم كه با ديدار با اين افراد در ايران، از روند زندگي آزادانه آنان با خبر شديم.

عدم واریز 2.4 میلیارد دلار درآمدنفتی به خزانه

چه اشکال دارد . مگر این خبر موضوع جدی هست آنهم پس از فاش شدن رقم 3000 میلیارد تومان اختلاس بانکی؟ آیار این رقم بیشتر از 11 میلیاردد لار فروش نفتی واریز نشده قبلی می باشد که مطرح شد ولی پیگیری نشد؟ فقط سئواب است که چرا اختلاس و غارتگری های حامیان نزدیک به ولی وقیح منفور و نا مشروع و پاسداران کودتا گر پیگیری و فاش نمی شود؟

سید نجیب حسینی در گفت‌وگو با خانه ملت (سایت مجلس) در تشریح نشست دیروز(یک‌شنبه هشتم آبان ماه) کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با بیان اینکه بررسی گزارش ۶ میلیارد دلار مازاد درآمد بودجه نیز در نشست امروز به نتیجه رسید، گفت: بر اساس بررسی‌های اعضای کمیسیون از میزان ۶ میلیارد دلار مازاد درآمد بودجه نزدیک به 2.4 میلیارد دلار به خزانه کشور واریز نشده است که دستگاه‌های مسئول باید درباره این تخلف پاسخگو باشند.نجیب حسینی ادامه داد: اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با تصویب این گزارش آن را به هیئت رئیسه مجلس ارجاع دادند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه تأکید کرد: بانک مرکزی و وزارت نفت باید درباره عدم واریز 2.4 میلیارد دلار مازاد درآمد بودجه به خزانه کشور پاسخگو باشند.

آسوشیتدپرس به نقل از یک منبع دیپلماتیک:ایران خواستار عذرخواهی رسمی آمریکا شد.خبرگزاری فارس: ایران خواستار عذرخواهی آمریکا از وارد کردن اتهامات بی اساس به ایران شد.

وقتی که سیاست خائنانه ی مماشات گری همراه با زد وبند های پشت پرده ادامه دارد . طوریکه سیاست با دست پس کردن و با پا پیش کشیدن مقامات آمریکایی به خصوص وزارت امور خارجه ی آمریکا با رژیم بانکدار تروریست جهانی در پیش گرفته اند اکنون چرا پس از فاش شدن طرح ترور سفیر عربستان در واشنگتن به جای پیگیری این پرونئده و مجازات کردن طراحان آنگونه سیاستی در پیش گرفته شده است که می بایست واکنش و بازتاب آن آنچنان باشد که متهم از موضع فرار به جلو طلبکاری کند.

به گزارش خبرگزاری فارس ،خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز در گزارشی به نقل از یک منبع دیپلماتیک گفت ایران در پاسخ به اتهام های اخیر امریکا، طی نامه ای اعلام کرد امریکا موظف است از دولت ایران و شهروندانی که آنها را متهم کرده رسما عذرخواهی کند.بر اساس این گزارش،ایران همچنین خواستار آن شده است که امریکا خسارات مادی و معنوی وارد شده بر این افراد را سریعا جبران کند.این منبع اضافه کرد ایران در نامه خود تاکید کرده است سناریوسازی بر مبنای اطلاعات دروغ و انجام رفتارهای خلاف مقررات بین المللی که ثمره آن تحمیل هزینه های گزاف مادی و معنوی به مردم بی گناه کشورهای مختلف جهان و از جمله مردم امریکاست، به رویه ثابت دولتمردان امریکا تبدیل شده است که نمونه بارز آن حمله نظامی به عراق بر مبنای اطلاعات دروغ بود.بنابراین گزارش در این پاسخ تاکید شده است نتیجه این سناریو سازی این بوده است که امریکا پس از کشتار صدها هزار نفر از مردم بی گناه و تحمیل هزینه چند هزار میلیارد دلاری به مردم امریکا، اکنون از سر استیصال مجبور به خروج از عراق شده است.

لوفیگارو : نمایندگان سپاه و آمریکا مسائل سوریه بعد از اسد را بررسی کردند

این گزارش ادامه ی همان سیاستی است که در گزارش قبلی به آن اشاره شد . چونکه در 33 سال گذشته موضع گیری وزارت امور خارجه ی إمریکا نسبت به حکومت رژیم ضد بشری قرون وسطایی حاکم بر ایران نه اینکه مستقل نبوده است بلکه چون از سوی رهنمود و توصیه های لابی های ایرانی و لابی های خریداری شده ی آمریکا بوده است. دربست موازی خواست حاکمان ایران و بطور دربست علیه ی مخالفان و منتقدان ومردم ایران بووده است . برای همین بهای سنگین چنیین سیاست خائنانه ای را مردم ایران و عراق پرداخته اند . چونکه از یک طرف آمریکا نام بر خی از فرمانده های پاسداران از جمله پاسدار قا سم سلیمانی فرمانده سپاه قدس که نیروهایش در عراق و سوریه حضور دارند را توی لیست تروریستی و تحریم ها گذاشته است و از طرف دیگر در پشت پرده اینگونه دیدار ها با زد و بندهای پشت پرده تعقیب شده است.

العربیه : روزنامه فرانسوی لوفیگارو در شماره روز دوشنبه 31 – 10 – 2011 اعلام کرد نمایندگانی از ایران و آمریکا در یکی از کشورهای اروپایی مسائل سوریه را بررسی کردند.جورج مالبرونو یکی از نویسندگان این روزنامه در مقاله ای تحت عنوان بازی پنهان ایران در سوریه تاکید کرد بین مقامات ایران نسبت به تحولات جاری در سوریه اختلاف وجود دارد.مالبرو نوشت :" سپاه پاسداران در مورد تحولات سوریه دچار دودستگی شده است ؛ بخشی از سپاه تجهیزات نظامی در اختیار نیروهای دولتی می گذارد اما گروه دیگری که به شکل واقعگرایانه مسائل را دنبال می کند از سرکوب تظاهرکنندگان انتقاد می کند."لوفیگارو به نقل از یکی از مخالفان رژیم سوریه اعلام کرده است نمایندگانی از سپاه پاسدران با نمایندگانی از آمریکا مسائل سوریه بعد از سقوط رژیم اسد را بررسی کردند.این منبع به محل دیدار دو طرف اشاره ای نکرد اما تاکید کرد دیدار نمایندگان ایران و آمریکا در اواخر آگوست و ابتدای سپتامبر گذشته برگزارشد.در این گفتگو مساله تشکیل شورای عالی نظامی در سوریه مانند مصر بررسی شد تا فرماندهان نظامی در سوریه پس از سقوط بشار اسد مسئولیت امور استراتژیک کشور را برعهده گیرند.لوفیگارو به نقل از منبع سوری افزود ایران معتقد است شورای عالی نظامی می تواند اوضاع سوریه پس از اسد را کنترل کند.طرف آمریکایی اما بر جلوگیری از ایجاد ناامنی در عراق تا زمان عقب نشینی نیروهای آن از خاک این کشور تاکید کرده و همچنین خواستار توقف حمایت سوریه از سازمان هایی مانند حماس که واشینگتن آنها را تروریست می خواند ، شده است.لوفیگارو همچنین اعلام کرد سفیر فرانسه در دمشق در دیدار با نمایندگان پارلمان فرانسه تاکید کرد رابطه بین ایران و سوریه " غیرطبیعی " است ؛ ایران برای تبدیل شدن به قدرت منطقه ای به سوریه و حزب الله نیاز دارد و سوریه نیز برای ایجاد توازن قوا در برابر کشورهای عربی به ایران نیاز دارد.سفیر فرانسه در این دیدار اعلام کرد تاسیسات اتمی دیرالزور که توسط اسرائیل بمباران شد برخلاف گزارش های سابق توسط کره شمالی ساخته شده بود و ایران در این زمینه نقشی ندارد.