گزیده خبرهای 9 آبان 90 قسمت-4

سخنگوی اداره‌ پلیس موصل در گفت‌وگو با فارس خبر داد:دستگیری بمب گذار سعودی در عراق خبرگزاری فارس: نیروهای پلیس عراق "عبدالله‌ کاظم" تروریست 38 ساله‌ سعودی ، متخصص کاشت بمب های کنار جاده‌ای و بمب گذاری کردن خودرو را در شرق استان موصل دستگیر کردند.

این سناریو سازی بخشی از پیآمد خروج نظامیان آمریکا از عرق است . همچنین ادامه سناریوی خبردستگیری یک رهبر القاعده و 9 نفر دیگر روز گذشتهدر کربلا است که ناشی از فاش شدن طرح ترور سفیر عربستان در آمریکا و هم شرایط بحرانی سوریه می باشد که برای جو سازی علیه ی عربستان و رد گم کردن سر نخ بمب گذاری و عملیات انتحاری وانفجاری و تروریستی عوامل رژیم ضد بشری و قرون وسطایی در عراق است.

ژنرال "یونس محمد سلیمان" سخنگوی اداره‌ پلیس شهر موصل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در عراق از دستگیری یک تبعه سعودی و 2 سودانی وابسته‌ به‌ گروههای تروریستی در استان موصل خبر داد.وی اظهار داشت: نیروهای پلیس موصل طی یک عملیات جستجوی خانه‌ به‌ خانه‌ در شرق موصل ،سه‌ تبعه‌ خارجی عضو گروههای تروریستی را دستگیر کردند که‌ یکی از آنها تبعه‌ کشور عربستان سعودی و دو نفر دیگر حامل شناسنامه‌ سودان بودند.محمد سلیمان تصریح کرد: این افراد به‌ صورت غیر قانونی از طریق مرزهای سوریه‌ وارد خاک عراق شده‌ و به‌ سازماندهی گروههای وابسته‌ به‌ سازمان القاعده‌ مشغول بوده‌اند.به‌ گفته‌ سخنگوی اداره‌ پلیس شهر موصل ، "عبدالله‌ کاظم" تروریست 38 ساله‌ سعودی ، متخصص کاشت بمب های کنار جاده‌ای و بمب گذاری خودرو بوده‌ و مواد منفجره‌ اکثر خودروهای بمب گذاری شده‌، در گذشته‌ توسط این فرد جاسازی شده‌‌اند.

از 7 صبح امروز صورت گرفت؛بازداشت 150 حاجی ایرانی در فرودگاه مدینه خبرگزاری فارس: یک مقام آگاه از بازداشت 150 نفر از حجاج ایرانی در فرودگاه مدینه به بهانه ویزای جعلی خبر داد و گفت: از 7 صبح امروز آخرین کاروان اعزامی به حج تمتع در فرودگاه مدینه متوقف شده است.

اینگونه اقدام گذشته از اینکه ارتباط با گزارش خبر قبلی دارد . از طرف دیگر مر تبط به سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز ومداخله گری در امور داخلی کشور های همسایه و منطقه می باشد. از سوی دیگر مکمل پیگیری اهداف خاص همچون ایجاد ناامنی و اغتشاش می باشد. بنابراین این اقدام عربستان نمی تواند بی ارتباط به دستگیری و اتهام زنی 10 بمب گذار عربستانی دستگیر شده در عراق باشد که به احتمال زیاد از سوی سپاه قدس و شبه نظامیان یعی وابسته به مزدور خائن نخست وزیر دست نشانده عراق نوری مالکی طراحی و تنظیم شده است زیرا که نخست وزیر دست نشانده ی عراق این کشورر ا تبدیل به حیات خلوت حاکمان تهران کرده است . برای همین بازداشت 150 مأمور اعزامی زیر پوشش زوار حاجی به مکه که دارای ویزای جعلی بوده اند . مشخص است که یک اقدام تلافی جویانه از سوی مأموران عربستان نسبت به طراحی ترور سفیر عربستان در آمریکا از سوی سپاه قدس است . هم فاش کردن هدف خنثی شده ایجاد تنش و اغتشاش در مراسم حج در عربستان زیر چتر تظاهرات و شعار برائت از مشرکین می بایست اجرا می شد.

این منبع آگاه که خود در این کاروان حضور دارد طی تماسی با خبرنگار فارس اظهار داشت: به ما می‌گویند ویزای ما مشکل دارد در حالی که ویزای ما اصل است و از کنسولگری مشهد صادر شده است و برخی ماموران خودشان هم اصل بودن ویزا را قبول دارند.وی افزود: از صبح تا کنون 2 مرتبه تمام بار ما و خودمان را تفتیش و بازرسی کرده اند. حتی به ما اجازه برگزاری نماز جماعت نداده و نماز را بر هم زده اند. می‌گویند ایرانی‌ها اکثراً یهودی و یهودی زاده هستند و دلیلی ندارد حج بیایند.به گزارش فارس، در این کاروان مداحان سرشناسی مانند حاج مرتضی طاهری و حاج محسن طاهری و 5 روحانی حضور دارند و شخصیت سیاسی خاصی حضور ندارد.این برای چندمین بار است که با حجاج ایرانی برخوردهای توهین آمیز صورت می‌گیرد و برخوردهای مشابهی از فرودگاه جده گزارش شده است.گفتنی است طی سال گذشته در ایام عمره مفرده هم کنسولگری مشهد برای صدور ویزا با مشکل مواجه بود و ویزای حجاج با تاخیر زیاد صادر می‌شد.

فرمانده مرزبانی ناجا در گفت و گو با فارس مطرح کرد:تعیین خط مرزی ایران و عراق با طرح جدید / انتقاد از بی توجهی نهادهای بین المللی به مرزهای ایران.خبرگزاری فارس: فرمانده مرزبانی ناجا از تعریف جدید خط مرزی ایران و عراق خبر داد و گفت: نهادهای بین المللی همکاری ملموس و قابل توجهی با ایران در زمینه کنترل مرزها ندارند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900809001036

این موضع گیری پاسدار حسین ذوالفقاری فرمانده مرزی ناجا مکمل سیاست اهرم فشار چند جانبه برروی عراق به خصوص اقلیم کردستان عراق از سوی رژیم فاشیستی مذهبی ایران است و ادامه ی سیاست تهاجم نظامی پاسداران به کردستان عراق است که هدف مجبور کردن سفر مسعود بازرانی به تهران و دیدار کردن با ولی وقیح منفور ونا مشروع است همچنین هم زمان ترفند وادار کردن وزیر امور خارجه ی عراق بدیدار وزیر ترور و جاسوسی امور خارجه علی اکبر صالحی برای تأکید بر اخراج مجاهدین اشرف از عراق در پایان سال میلادی می باشد.

سردار حسین ذوالفقاری فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی امروز در بازدید از غرفه خبرگزاری فارس در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها و در گفت و گو با خبرنگار این رسانه با اشاره به برگزاری همایش "مرز ، مرزبان و مرزنشین" در دهه سوم بهمن ماه اظهار داشت: در این همایش قرار است به جایگاه مرز نشینان و شیوه‌های افزایش نقش آفرینی آنها در تامین امنیت مرزها پرداخته شده و انسجام بیشتری میان 3 عنصر مرز، مرزبان و مرزنشین ایجاد کند. وی در خصوص آخرین وضعیت مرزهای کشور و میزان آمادگی یگان‌های مرزبانی گفت، مرزبانی ناجا به اذعان مردم و سیستم‌های نظارتی کشورمان یکی از بخش‌های رو به رشد است و بعد از اصلاح ساختار این یگان توجه ویژه‌ای به افزایش توان یگان ها و تجهیزات آنها شده است و در بازدید از یگان‌های مرزی، روحیات و خلقیات جوانان مرزبان یادآور دوران دفاع مقدس است. سردار ذوالفقاری همچنین درباره آخرین وضعیت انسداد مرزها و اعتبارات اختصاص یافته به این امر اظهار داشت: در بخش‌هایی در مناطق مرزی که خلأ‌های زیادی داشته‌ایم اعتباراتی اختصاص یافته و این مرزها پوشش داده شده است. * 3 هزار میلیارد تومان برای انسداد مرزها نیاز داریم / نهادهای بین‌المللی همکاری قابل توجهی با ایران ندارندفرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با اشاره به برنامه‌های این یگان گفت: در حال حاضر طرحی در شورای عالی امنیت ملی در دست بررسی نهایی است که یکی از کارهای ماندگار و اساسی برای کنترل و مدیریت مرزهای کشور خواهد بود. وی در همین رابطه به اختلافات قدیمی و تاریخی با برخی از کشورها در زمینه مسائل مرزی اشاره کرد و افزود: یکی از اقدامات بزرگی که در حال نهایی شدن است، تعیین دقیق خط مرز ایران و عراق است که مراحل پایانی خود را پشت سر می‌گذارد و بر اساس آن خط مرزی دو کشور دقیقا مشخص شده و میله گذاری نیز انجام شده است.

در پاسخ به‌ سوال خبرنگار خبرگزاری فارس.زیباری: اخراج منافقین از خاک عراق"قطعی" استخبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه‌ عراق حضور گروهک منافقین در خاک این کشور را غیر قانونی دانست و اعلام کرد: عناصر سازمان مجاهدین خلق در پایان سال 2011 میلادی از خاک عراق اخراج می شوند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900809001294

همانگونه که اشاره شد که دلیل دیدار وتردد مقامات کردستان عراقی چیست . بعلاوه اینکه اینگونه پیام منتقل کردن تقاضای عفو عمومی برای مجاهدین اشرف دادن تبدیل شدن وزیر امور خارجه ی عراق به بلندگوی رژیم فاشیستی مذهبی و تبلغ کردن برایش م باشد. از سوی دیگر اعتراف آشکار مداخله گری در امور داخلی کشوری است که بطور علنی تبدیل به حیات خلوت حاکمان ایران شده است . آنگونه که پاسداران با تهدید وتهاجم نظامی روستا های کردستان عراق و کشته و مجروح و آواره کردن تعدادی دست به باج گیری زدند تا که مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان عراق بدیدار ولی وقیح منفور ونا مشروع به تهران رود تا روضه ی ضد آمریکایی و اشک تمساح ریزی برای اقوام عراقی ریختن بخواند . از سوی دیگر وزیر امور خارجه ی عراق هم مجبور به پذیرش و دیدار با وزیر ترور و جاسوسی امور خارجه ی رژیم فاشیستی مذهبی علی اکبر عراقی شود تا که پیام پیرامون مجاهدین اشرف منتقل شده را تکرار نماید. البته بدون اینکه این وزیر شهامت دفاع کردن از ملت عراق به خصوص کردهای عراقی را داشته باشد که بگوید چرا پاسداران آب رود خانه ی مرزی ایران و عراق بر روی شهر کرد نشین خانقین قطع کردند یا اینکه چرا روستاهای کردان عراق از سوی پاسداران مورد تهاجم نظامی واقع یا خمپاره باران می شوند؟

"هوشیار زیباری" وزیر امور خارجه‌ عراق در کنفرانس خبری مشترک با "علی اکبر صالحی" همتای ایرانی خود در پاسخ به‌ سوال خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد ، درباره‌ آینده‌ گروهک منافقین در خاک عراق ، اخراج این گروه‌ تروریستی در پایان سال 2011 میلادی را قطعی دانست.وی اظهار داشت: قانون اساسی عراق اجازه‌ حضور این گروه‌ در خاک کشور را نمی دهد و طبق توافقات انجام شده‌ اعضای سازمان مجاهدین خلق پس از پایان سال 2011 میلادی از خاک عراق اخراج خواهند شد و باید به‌ کشور دیگری که‌ هنوز معلوم نیست منتقل شوند.زیباری خاطرنشان کرد: با سازمان ملل و چندین نهاد حقوق بشری در این باره‌ صحبت کرده‌ایم و از آنها خواسته‌ایم برای اعضای مجاهدین خلق که‌ هم اکنون در اردوگاه‌ اشرف هستند ، کشور دیگری انتخاب کنند.وزیر امور خارجه‌ عراق در ادامه‌ افزود: همچنین از مقامات جمهوری اسلامی ایران خواسته‌ایم ، برای اعضای این سازمان عفو عمومی صادر کند تا بتوانند به‌ ایران بازگردند."علی اکبر صالحی" وزیر امور خارجه‌ کشورمان در جریان یک سفر دو روز به‌ عراق سفر کرد و با بسیاری از مقامات بلند‌پایه‌ این کشور از جمله‌ "جلال طالبانی" رئیس جمهور و "نوری المالکی" نخست وزیر دیدار و گفت‌وگو کرد