چند گزیده خبر از خبر 13 بهمن ماه سال 1388

توضیحات دادسرا درباره اتهامات دو اعدامی

http://www.fararu.com/vdcji8ex.uqeyhzsffu.html

توجیه گری قاتلان دژخیم صادر کنندگان احکام مرگ پیرامون موج انتقاد و اعتراضات و محکوم کردن دو اعدامی اخیر از داخل و بیرون کشور که از موضع انفعالی و ترس، واکنش سفسطه گری شده است .

بازداشت علیرضا ثقفی ، عضو کانون نویسندگان ايران

سراسر ایران تبدیل به زندان و شعبات بازجوئی زندان اوین شده است که عملکرد 31 ساله ی حاکمان مرتجع و آدمخوار و ضد قلم و تفکر و اندیشه و ترقی و خلاصه ضد بشر مدافعان مرگان و مخالفان زندگان می باشد. زیرا که خبری به جز سرکوب و سانسور و ضرب و شتم و بازداشت و شکنجه و تجاوز و اعتراف و اتهام و محاکمه وو زندان و اعدام به گوش نمی رسد.

در پی بازداشت های گسترده اخیر امروز دوشنبه 12 بهمن 1388 علیرضا ثقفی از طرف دفتر پیگیری اطلاعات واقع در خیابان صبا تهران احضار و سپس بازداشت شد. مامورین اطلاعات به اتفاق علیرضا ثقفی در حالی که همسر و فرزندان وی در منزل حضور داشتند شبانه اقدام به تفتیش منزل نموده و کیس ، لب تاپ و جزوات وی را ضبط کردند این در حالی است که علیرضا ثقفی هفته گذشته برای چندمین بار با احضاریه دادگاه انقلاب در دادگاه حاضر شده بود و نسبت به اتهام تجمع در پارک لاله به مناسبت روز جهانی کارگر از خود دفاع نموده و وکیل وی آقای اولیایی فر نیز فرصت یافته بود تا ضمن دفاع از وی طی روزهای آینده لایحه خود را ارائه دهد. آفای عليرضا ثقفی عضو کانون نویسندگان ميباشد. روز چهار شنبه، رضا خندان (مهابادی) دیگر عضو این کانون نیز بازداشت شده بود.

تجمع نزدیک به 1000 نفر از خانواده های زندانیان سیاسی و مردم در مقابل زندان اوین

همینگونه تجمعات اعتراضی در جلوی قتلگاه زنداناوین که ضمن مقاومت و ایستادگی قابل تقدیر می باشد از سوی دیگر نشان دهنده ضریب بالای باز داشتشدگان است. مهمتر اینکه بیان کننده ی ماهیت رژیم ضد بشری و جنایتکارنامشروع کودتائی وحشت زده از قیام و نارضایتی مردم می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران : بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،تعداد زیادی از خانواده های زندانیان سیاسی و مردم و همچنین مادران عزادار در مقابل درب اصلی زندان اوین تجمع کردند و خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط زندانیان سیاسی و پایان دادن به صدور و اجرای احکام اعدام شدند. دوشنبه غروب 12 بهمن ماه خانواده های زندانیان سیاسی و تعداد زیادی از مردم در مقابل درب اصلی زندان اوین تجمع کردند. تعداد جمعیت تا ساعت 22:15 دقیقه نزدیک به 1000 نفر می رسید و همچنان بر تعداد آنها افزوده می شد.جمعیت به حدی زیادی است که از قسمت پایین پله ها تا نزدیک درب اصلی مملو از جمعیت است.در اثر تجمع گسترده و پافشاری مردم برای آزادی زندانیان سیاسی تا ساعت 22:10 نزدیک به 30 نفر آزاد شدند. زندانیان سیاسی دختر و پسر وقتی که از درب اصلی زندان اوین خارج می شوند با روحیه ای بالا و شاداب به آغوش گرم استقبال کنندگان می پیوستند. خانواده ها و مردم با سوت کشیدن و هورا سر دادند وصلوات فرستادن احساسات خود را بیان و ابراز شادمانی می کردند و از فرزندان دلیر خود استقبال می کردند. این استقبالها به حدی شور انگیز است که زندانبانان را به وحشت انداخته بود و گاها چند لحظه ای از آزادی زندانیان سیاسی خوداری می کردند و شیوه آزادی قطره ای را در پیش می گرفتند.نیروهای سرکوبگر ولی فقیه از ایستادن مردم جلوی درب اصلی اوین ممانعت می کنند و خانواده ها و مردم را به قسمت پایین هدایت می کنند تا انبوه جمعیت در معرض دید خودروها قرار نگیرد

مهدي آيتي : نمايندگان مجلس سکوت نکنند

وقتی ولی فقیه که بر جای شاه نشسته است با این تفاوت که پنبه در گوشان خود کرده است تا که صدای فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت فقیه را همچون صدای انقلاب شاه را نشنود چه توقعی از مریدان یا آلت دسنتان وکیل الدوله ی وی در بازار مکاره ی کمدی و دکوری و انتصابی در مجلس هشتم می باشد که هیچگونه اراده و اختیاری از خود ندارند.

نامه دريافتی : کساني که مثل من حداقل تجربه يک دوره نمايندگي مجلس را دارند ، به خوبي مي‌دانند که از خدمت تا خيانت نمايندگان مردم فاصله‌ اندکي است. فاصله فرياد تا سکوت! کساني که حداقل در سن و سال من هستند خوب به ياد دارند که نمايندگان مجلس شاه در روزهاي انقلاب چه دست و پايي مي‌زدند و چه نطق‌هاي آتشيني در دفاع از حقوق مردم سر مي‌دادند ولي مردم فرياد آخر آنها را نشنيدند و آنها را نماينده خود نداستند! زيرا ديگر خيلي دير شده بود! اگر نمايندگان واقعي مردم بخواهند از گذشته درس عبرت بگيرند بايد تا دير نشده نسبت به حقوق از دسته رفته و پايمال شده ملت از اختيارات قانوني خود استفاده کرده و فرياد مظلوميت مردم را به گوش مسئولين برسانند. امروز هر نماينده مجلس حداقل اين را مي‌داند که در چند سال اخير چقدر بر خلاف قانون اساسي ، قانون برنامه ، سند چشم‌انداز و قوانين جاري کشور در دولت ، قوه قضائيه ، صدا و سيما ، نيروهاي مسلح ، شوراي نگهبان ، مجلس خبرگان و ساير دستگاه‌هاي اجرايي تصميم‌گيري شده و از بابت اين تخلفات چه آسيب‌ها و خسارت‌هايي به مملکت وارد آمده است. امروز هر نماينده مجلس خوب مي‌داند که در اين سال‌ها در جريانات سياسي نه يک قاتل محاکمه شده است ، نه يک مفسد اقتصادي! نه تورّم و گراني بهبود يافته است نه بيکاري! نه فقر و فحشاء کاهش يافته است نه جرم و جنايت! نه وضعيت مسکن بهتر شده است ، نه بهداشت و درمان! نه اوضاع فرهنگي ـ اجتماعي اصلاح يافته است نه حقوق شهروندي و حقوق بشر! و نه دهها مسأله ديگر. پس نمايندگان مجلس بايد به حکم وظيفه قانوني و صراحت قانون اساسي بر تمام دستگاه‌ها و مراجع نظام نظارت کنند و در مقابل هر تخلف از قانون که اتفاق مي‌افتد بايستند و فرياد بزنند و سکوت نکنند که فردا خيلي دير است!مهدي آيتي .نماينده مجلس ششم.

دستگیری برخی مدیران صنعتی به اتهام جاسوسی

عجیب است که شرایط خفقان و سانسور ونا مشروع و بی آینده بودن رژیم پاسداری طالبانی کودتائی به آنجا رسیده است که نه مدعیان اصلاح طلبی همکاران دشمن شده اند ، بلکه حتی دوستی با اینان و یا مشاوران موسوی در بخش صنعت هم جاسوس دشمن می باشند.

ندای سبز آزادی : به گزارش ندای سبز آزادی، برخی مدیران میانی بخش صنعت که به همراهی با اصلاح طلبان و دوستي با برخی مشاوران زنداني شده موسوی مشهور بوده‌اند، در شمار بازداشت شدگان روزهای پس از عاشورا هستند. با وجود گذشت چند هفته از بازداشت اين عده، خانواده‌های ايشان به دليل ارعاب ماموران امنيتی و تهدید آنها مبنی بر عدم ارایه اطلاعات به رسانه‌ها تا کنون این دستگیری‌ها را مسکوت گذاشته‌اند. به علاوه به خانواده‌های ايشان گفته شده كه اتهام این افراد جاسوسی است. احتمال دارد طرح چنين اتهامی با سناريوی اخيراً اعلام شده وزارت اطلاعات مرتبط باشد. يكي از معاونان وزير اطلاعات اخيراً در يك مصاحبه مطبوعاتی اعلام كرد كه برخی مشاوران موسوی به همكاری با سرويس‌های جاسوسی غربی متهم شده‌اند.گفتنی است برخی از این دستگیرشدگان مذكور به اقتضاي شغل خود با کارخانه‌های کشورهای خارجی روابط تجاری و صنعتی داشته‌اند و به نظر می‌رسد همین امر باعث شده است كه سناريو نويسان به فكر طرح اتهام جاسوسي برای ايشان بيفتند.با اين همه برخي آگاهان معتقدند كه دستگیری این افراد برای کاستن از بار مدیریتی و توان مالی اصلاح طلبان صورت گرفته است. همچنين برخي نزديكان اين افراد بر این باورند که يكي از دلايل دستگيری اين افراد ممكن است همدردی و کمک آنها به خانواده‌های زندانیان سیاسی باشد. با توجه به سكوت خانواده‌هاي بازداشت شدگان از نحوه بازداشت و شرايط فعلی آنها هنوز اطلاع دقيقي در دست نيست.

عکس : مانور امنيت و آرامش (تلاش برای حفظ رژيم) – ياسوج

http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=12944

کدام رژیم مدعی مردمی اینگونه بسیج صف آرائی مقابل مردم اتخاذ می کند که نه فقط در یا سوج اینگونه است ، بلکه در جلوی سفارت یا لانه ی جاسوسی در پاریس و یا اجرای کنسرت هنرمندان اعزامی اش در هلند نیز همینگونه می باشد؟

یورش وحشیانه گارد زندان به سلول زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی

کجا این یورش سبعانه به یک دانشجوی در بند بیش از 10 ساله می تواند نشان از قدرت باشد؟ در صورتیکه که نه ضعف آشکار بزدلان به آخر رسیده کودتا گران طالبانی پاسداری حاکم می باشد بلکه سند محرز جنایت علیه ی بشریت است که بر کار نامه ی سیاه ننگین رکورداران نقض محکومیت جهانی حقوق بشر می افزاید .

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، گارد زندان گوهردشت کرج به سلول زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی و سایر زندانیان یورش بردند و آنها را مورد اهانت و برخوردهای وحشیانه قرار دادند .روز شنبه 10 بهمن ماه از حوالی ساعت 11:30 گارد زندان گوهردشت کرج به سلول زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی یور ش بردند،اوو سایر هم بندیانش را مورد اهانت و برخوردهای وحشیانه قرار دادند. آنها همچنین حداقل وسائل شخصی آقای جاوید طهرانی را پخش و تخریب کردند. در این یورش مامورین گارد زندان سگهای خود را به درون سلولها رها کردند و از این طریق سعی در ایجاد جو رعب و وحشت در بین زندانیان داشتند.گارد زندان همچنین به تعداد دیگری از سلولهای زندانیان یورش بردند. گارد زندان یکی از زندانیان بی دفاع بنام مهدی ضیاء آبادی که نسبت به یورشهای مستمر و وحشیانه اعتراض کرده بود با باتون های خود او را مورد ضرب وشتم قرار دادند که وی از چند ناحیه دچار صدماتی شد.گارد زندان همچنین زندانی صلاح الدین قربانی 60 ساله که نسبت به هجوم وحشیانه و رها کردن سگها به درون سلول اعتراض کرده بود مورد یورش قرار دادند و او را با باتون مضروب کردند.در ادامه این یورش وحشیانه و اعتراض زندانیان نسبت به آن، صبح امروز آقای صلاح الدین قربانی به حفاظت زندان فرآخوانده شد و توسط فرجی معاون اطلاعات زندان تهدید شد که بزودی دستور خواهد داد که حکم اعدام او را به اجرا در آورند.فرجی همچنین زندانی دیگری بنام قربان علی نصیری پرشیمی 60 ساله و از معلولین 70 در صدی جنگ که به دلیل جرایم مالی 4 سال است که در زندان بسر می برد . بخاطر اعتراض به این یورشها او را تهدید کرد که 20 روز به سلولهای انفرادی سگ دونی منتقل خواهند کرد.

نامه پدر سورنا هاشمی خطاب به فرزند دربندش :
بگذارید فکر کنم که اینها از ما نیستند، بیگانه اند که چنین جفا می کنند

اینهم نامه ی افشاگر یک پدر جگر سوخته که آشکارا ماهیت رژیم ضد بشری نا مشروع و حرکات و رفتار ضد انسانی اش را ترسیم کرده است که درست ضد ادعای مضحک وزیر آدمربا منوچهر متکی است که مدعی بر خودرداری از حمایت 45 میلیون سندویج و ساندیس خور حاکمان کودتائی پاسداری طالبانی بر خوردار می باشند؟

به نام خالق پاکی ها سورنا، پسرم، روزگاری بود که عکس کوچکت در پس زمینه خاک خاکریز دم به دم زمزمه التماس آلود چشمانم بود، خاک ِ تن به تیغ می تکاندیم و در راه حفظ وطن می رفتیم. وطن ترینم تو بودی و جان سپر جانت کردم، تنها نبودم، هزاران بودیم، تنها نبودمروزی به تلخی این روزها باران گلوله و خمپاره زمین را گهواره صدها شیرمرد کرد… به خواب می رفتند آرام و لبخند از خاطره خنده ی مادر، همسر، فرزند می زدند و خرسند از باروت و گلوله ای که دیگر نمی توانست تنی را خونین کندمن نیز سهم ام را گرفتم، چکمه ای به خون آغشته از زخم صورتم، کابل برق با تکه های تنم… اسارت را به جان خریدم خرسند از این که تو آزادی، تو می خندی، تنها نبودمنشانمان بی نشانی، مفقود الاثر بودیم و ماه و سال یکی از بیماری، یکی زیر شکنجه، یکی به رگبار گلوله چشم می بست… هیچ نشانی از اسارت ما نبود. دل گره زدم به ضریح میله های زندان که تو را آزاد ببینم، لباسم دخیل زخم های دوستان و همرزمانم شد تا تو گزندی نبینیامروز اما تلخ تر از آن روزهاست… تو در بندی، تو اسیری، تو نمی خندی… بیش از یک ماه می گذرد و نشانی جز اسارت تو ندارموای بر من! نکند اسارت را از من به ارث بردی؟! چرا تنها ماندم؟ همرزمانم کجایند؟ نکند سیلی به گوش تو می زنند؟! نکند نمی دانند؟! نمی دانند که تو از دو سالگی با عراقی ها می جنگیدی؟! که ترکش از تنم در می آوردی؟! تنهایمسورنا جان! پسرم، ماجرای دانشگاه زنجان را فراموش نکرده ام:همرزم من نبودند آنان که به مرز تن فرزندان این خاک تجاوز کردند!.همرزم من نبودند آنان که در اندیشه حاشا بودند!همرزم من نبودند آنان که تو را به بند کشیدند، از تحصیل محروم کردندهمرزمانم را خوب می شناسم! بگذارید فکر کنم که اینها از ما نیستند، بیگانه اند که چنین جفا می کنند.بگذارید فکر کنم همه آن روز شهید شدند و من زنده ماندم تا زجر بکشم… تا آن روز که اگر شهیدی زنده مانده ندایم را پاسخ گوید! روزگاری از همه چیز گذشتم تا تو آزاد باشی حال که آزاد نیستی همه چیزم را می دهم برای سلامتی ات! و برای دوباره دیدنتاصغر هاشمی

منوچهر متکی : در روز ۹ دی ماه (روز سانديس) ۴۵ میلیون نفر در حمایت از حکومت به خیابانها آمدند در حالی که در سوی دیگر تنها چند هزار نفر حضور داشتند.

این وزیر آدم ربای دستگاه جاسوسی و ترور امور خارجه برای اثبات خریت و طوطی صفتی خود دست به نمایش چموش گری کمدی زده است تا نشان دهد چگونه این کره ی از صاحبش جلو زده است و چرا در دروغگوئی روی دستش زده است؟ زیرا که لوطی جماران مدعی شد که در تقلبات 22 خرداد 40 میلیون رأی داده شد . اکنون وی مدعی حضور 45 میلیون مشتریان ساندویج و ساندیس در تظاهرات نمایشی فرمایشی 9 دی در تهران و چند شهر ایران حضور داشتند . البته بدون آنکه این مشنگ که سفیر پاسدار تروریست وی در پاریس دیگر هیچگونه مشروعیتی برای این دستگاه جاسوسی و ترور امور خارجه بر جای نگذاشته است توضیح دهد که این چگونه رژیم ضد مردمی مدعی برپا کردن تظاهرات 45 میلیون حامی ساندویج و ساندیس خور می باشد که مجبور است هرروز از ترس قیام مردم ناراضی و خشمگین فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای گوی ضرب و شتم و بگیر و ببند و باز داشت و زندان و شکنجه بیشتر کند و احکام زندان و اعدام برای معترضان بیشتری صادر کند ودر تصاویر یاسوج هم مشخص است که چگونه علیه ی مردم بسیج و صف آرائی شده است. همانگونه که فیلم تظاهرات جلوی سفارت پاریس هم عریان شده است که چگونه پاسدار دیپلمات تروریست سفیر ابوطالباز سوی پلیس فرانسه گوش مالی داده و دستبند زده شد؟

صدای آمريکا : منوچهر متکی، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در گفتگو با فرید زکریا در شبکه تلویزیونی آمریکایی سی اِن اِن به پرسشهای او پاسخ داد.آقای متکی درپاسخ به این پرسش که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران در خرداد ماه گذشته از سوی میلیونها نفر غیر منصفانه قلمداد و نسبت به آن اعتراض شده است گفت اعتراض کنندگان عده ای اندک بودند و اکثریت قریب به اتفاق مردم نتیجه اعلام شده را پذیرفتند اما چند هزار نفری به خیابانها آمدند.وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به سوالی در باره سرکوب خشونت بار معترضان گفت بسیج عامل تیراندازی نبود. آقای متکی این گفته فرید ذکریا را نیز رد کرد که جامعه ایران در حال حاضر دچار دو دستگی است و گفت در روز ۹ دی ماه ۴۵ میلیون نفر در حمایت از حکومت به خیابانها آمدند در حالی که در سوی دیگر تنها چند هزار نفر حضور داشتند.آقای متکی سپس گفت غرب در مورد دموکراسی ملاکی دوگانه دارد. وزیر امور خارجه ایران همچنین در گفتگو با شبکه سی اِن اِن به پرسش هائی در باره برنامه هسته ای ایران پاسخ داد و همان حرفهای پیشین را تکرار کرد که برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است و این حق ایران است که یک برنامه صلح آمیز هسته ای داشته باشد

حذف رنگ سبز از پرچم ایران در لوگوی «ایرنا»

گذشته از کینه و دشمنی که با جنبش سبز رقیب می شود . ولی اصل قضیه این حرت جزو همان اهداف کودتاگران طالبانی مرید آخوند انگلیسی دزد محمد تقی مصباح یزدی است که خواهان نفی جمهوریت و ملیت و طرفدار حاکمیت اسلامی بدون مرز و هویت ملی و پرچم می باشند که پس از کودتای تقلباتی 22 خرداد تغییر رنگ پرچم هم بخشی از در باغ اهداف کودتا گران طلبانی پاسدار است .

کلمه:خبرگزاری دولتی ایرنا در لوگوی ویژه ایام دهه فجر خود ، رنگ سبز را از پرچم ایران حذف کرد.به گزارش نو اندیش در این لوگو تنها دو رنگ سفید و قرمز پرچم ایران با نشان الله اکبر قابل مشاهده است و رنگ سبز پرچم ایران به چشم نمی خورد.گفتنی است در مراسم معارفه مدیرعامل جدید خبرگزاری ایرنا نیز محو شدن رنگ سبز پرچم ایران در رنگ آبی ، موجب ابهاماتی درخصوص این اقدام شده بود.