گزیده خبر های 12 مرداد قسمت 3

دانشگاهيان راننده تاكسی مي‌شوند!

http://www.fararu.com/vdciyvav.t1awz2bcct.html

جایی که سنگ بسته و سگ رها شده باشد . مشخص است که مشتی اراذل اوباشان غارتگر و عوامفریب و دین فروش و متملق و چاپلوس وغارتگر در رأس حکومت قرار می گیرند و پاسدار وزیر امپراتوری نفت می شود . مهمتر اینکه وقتی از گردونه ی باند های مافیایی غارتگر و زد وبندچیان و دلالان اقتصادی و مافیایی و قاچاقچیان انسان ومواد مخدر وکالا وارز و... به بیرون پرتاب شده باشی و جایی نداشته باشی هر که می خواهی باش و هر مدرکی می خواهی داشته باش اگر خیلی خوش شانس باشی می توانی راننده تا کسی شوی.

تهران امروز نوشت: استاندار تهران در حالي هفته گذشته از ايجاد 240هزار شغل در تهران طي سال 89 خبر داد و وعده كرد كه در سال جاري هم 360هزار شغل ايجاد مي‌شود اما هنوز هنوز بسياري از جوان‌هاي تهراني مزه شيرين صاحب شغل بي‌دردسر شدن را نچشيده‌اند. تعداد راننده‌هاي مسافربر شخصي و تاكسي‌دارهاي جوان روز به روز بيشتر مي‌شود.نكته مهم ماجرا هم اينجاست كه اكثر اين جوانان تحصيلات بالاي ليسانس دارند و در رشته‌هاي كاربردي مانند كشاورزي، مكانيك، حسابداري و... درس خوانده اند اما از بد حادثه نه شغلي در پايتخت براي آنها ايجاد شده تا در تخصص‌شان به كار گرفته شوند و نه امكاني براي كسب در آمد بر اساس مدرك تحصيلشان. ترمينال آزادي؛ پاتوق مسافربر‌هاي تحصيلكرده يكي گفت اگر دنبال مسافر بر با مدرك دانشگاهي مي‌گردي برو ترمينال غرب؛ او مي‌گويد كه از حاشيه ترمينال آزادي با پرسشی ساده می تواني چنين رانندگاني را پیدا كني که این روز‌ها شغلشان مسافر کشی است. دنبال آدرس كه مي‌رويم به يك راننده جوان مي‌رسيم. حسن حسيني يكي از رانندگان تاکسی است كه 5 سال پشت نيمكت‌هاي دانشگاه درس خوانده اما بعدا نتوانسته میز نشین شود. از زندگي شخصی‌اش می‌گوید با چشماني که انگار دیگر نا اميد شده‌اند «پدرم شرايط مالي مساعدي نداشت اما خانواده‌ام در هر شرايطي تشويقم مي‌كردند كه درس بخوانم، در بسياري مواقع با دوستانم تنها در يك نمره رقابت مي‌كردم، اما نمي‌دانستم اين شرايط بد روزگار است كه براي من تصميم مي‌گيرد او از مشكلات فراوانش مي‌گويد، از اينكه با همين ماشين هم دیگر نمي‌تواند اجاره‌بهاي خانه‌اش را تامين كند، درآمدی که نمي‌تواند جوابگوي خرج ماشينش باشد و خانواده‌اي كه از او پول مي‌خواهند:«اين تاكسي پدرم است. جزو تاكسي‌هاي فرسوده است، اما چاره ای ندارم بايد با همين وضع كار كنم، چون پول تعويضش را ندارم.» خانم‌هاي تحصيلكرده هم بعله! ناهيد اكرمي يكي ديگر از رانندگاني است كه با 35 سال سن و فارغ‌التحصيل رشته تاريخ در بخش خصوصي تاكسيراني مشغول به كار شده. شماره‌اش را يكي از همكارانش مي‌دهد. وقتي كه با او تماس گرفتيم وخواستيم از او سوال کنيم چه شرايطي باعث شد،كار با تاكسي را براي خودش انتخاب كند و چرا مشغول به كاري مرتبط با رشته تحصيلي خود نشده، از همان اول امتناع كرد و بعد با كمي عصبانيت گفت:«مي‌خواستيد چه شرايطي داشته باشم. افزايش يكباره نرخ بنزين، سهميه بندي‌ها و گراني كمرم را خم كرده است. مگر من چقدر توان دارم،يك زمان شوهرم در اداره‌اي مشغول به كار بود، آن موقع درس مي‌خواندم و ليسانس تاريخ گرفتم اما بعدا به دلیل برخی مشکلات، شوهرم در فرآیند تعدیل نیرو قرار گرفت و شغلش را از دست داد، به 100جا سر زدم، به مدرسه‌هاي مختلفي براي تدريس درس دادم؛ بعدا ديدم كه ديگر داشتن تحصيلات بالا ملاك نيست و وقتي ديدم نمي‌توانم در جايگاه تحصيلي خودم فعال باشم، مبلغي را كه براي پيش قسط يك تاكسي موردنياز بود تهيه كردم و وارد تاكسيراني شدم تا بتوانم جواب خواسته‌هاي فرزندانم را بدهم، چون گفتن ندارم براي بچه‌ها معنا و مفهومي ندارد او می گوید:«اگر مي‌دانستم اين تقدير من است، هيچ گاه به دانشگاه وارد نمي‌شدم آن همه زحمت چه سودي براي من داشت،حتي با اين مشغله نمي‌توانم سوادم را به فرزندانم انتقال بدهم ...

گزارش فارس از يك روز در بيمارستان؛اينجا امضا مي‌گيرند تا بيمار را روي زمين بستري كنند.خبرگزاري فارس: اينجا براي خواباندن بيمار روي زمين يا راهرو فرم‌رسمي دارند تا در صورت نداشتن تخت‌خالي در بخش، بيمار را در راهرو يا روي زمين پذيرش ‌كنند، بي هيچ ادعايي

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=9005110225

این خبر هم بشکلی به خبر گزارش قبلی ربط دارد . زیرا که گزارشی از وضعیت خرت و خر و آشفته بازار بیمارستان ها ست که زیر کنترل وزارت بهداشت و در مان می باشد که وزیر آن همسر پاسدار سر بازجو حسین شریعتمداری می باشد. فراموش نشود که این گزارش اولاً از سوی بر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس گزارش شده است . دوماً : مربوط به کشوری می باشد که مدعی آزاد و امن ترین کشور جهان است و کسی در آن فقیر نیست و شب سر گرسنه بر با لین نمی گذارد که استاد دانشگاه مجبور به رانندگی تاکسی شده است و وضعیت رسیدگی به بهداشت و درمان و بیمارستانش چنین است که گزارش شده است .

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اين روزها و در فصل گرم تابستان اگر دلتان خواست بيرون از شهر براي تفريح و آرامش دمي را بياساييد يا احتمالاً ميان باغ و گل و بلبل دلي آرام كنيد مواظب باشيد پشه‌اي، مگسي، عقربي از كنارتان رد نشود و دچار گزيدگي نشويد زيرا اگر خداي نكرده مشكلي برايتان به وجود بيايد و كارتان به بيمارستان و پزشك و دوا و درمان بيفتد، حسابي پشيمان مي‌شويد. اگر دچار گزيدگي شديد ظاهراً تنها بيمارستاني كه در تهران به طور تخصصي شما را پذيرش و درمان مي‌كند بيمارستان "ل " است. اينجا جنب‌و‌جوش و ر‌فت و آمد بيماران آن قدر زياد است كه كسي وقت ندارد جوابت را بدهد. پس از كلي پرس‌و‌جو به اورژانس بيمارستان مي‌رسيم. بيمارستان "ل " دو بخش اورژانس دارد. اورژانس عمومي و اورژانس مسمومين. بيماران گزيدگي را در بخش اورژانس مسمومين پذيرش مي‌كنند. وارد اورژانس مسمومين كه مي‌شوي بيشتر فكر مي‌كني به بخش بيماران خاص آمده‌اي. كمي كه مي‌گذرد كم‌كم مفهوم مسمومين را متوجه مي‌شوي،‌ در اين بخش نجات يافتگاني را مي‌بيني كه ممكن بود الان به جاي تخت اورژانس در خانه ابديت آرميده باشند. بخش پذيرش بيمارستان مملو از جمعيت است. جمعيت كنار باجه ايستاده‌اند تا يك به يك كارشان انجام شود. در هر بخش بيمارستان كه وارد مي‌شويم تابلويي با قاب چوبي توجهت را جلب مي‌كند كه در متن آن نوشته شده: «به موجب ماده 609 قانون مجازات اسلامي هر كس به كاركنان وزارتخانه‌ها و موسسات شركت‌هاي دولتي در حال انجام وظيفه يا به سبب آن توهين نمايد به 3 تا 6 ماه حبس و يا تا 74 ضربه شلاق محكوم مي‌گردد.» اما قيل و قال و مشاجرات همراهان بيماران و مسئولان پذيرش خود قصه پرغصه‌اي است. براي بستري در اورژانس بايد 10 هزار تومان بپردازي. مي‌پرسيم: «ببخشيد، اين هزينه بابت چيست؟» با لحني تمسخر يا شايد تحقير آميز جواب مي‌دهد: «بابت حمل با هواپيما مدارك پذيرش تحويل اورژانس مي‌شود و بالاخره پس از يك ساعت مراحل درمان آغاز مي‌شود. از بيمار خون گرفته مي‌شود و در نهايت تعجب، شيشه‌اي خون به دست همراه بيمار داده مي‌شود تا به ساختماني ديگر براي آزمايش ببرد. *رضايت مي‌دهم بيمارم را در راهرو يا روي زمين بستري كنيد خبري از بستري كردن نيست. با اينكه مراحل پذيرش بيمار انجام شده اما، 3 ساعتي است كه بيمار نالان روي تخت اورژانس است. در واكنش با اعتراض به مسئول پذيرش اورژانس مسمومين فرمي جلوي رويم مي‌گذارند كه بايد آن را امضا كنم، در متن آن نوشته شده است: اين‌جانب . . . . . . . . همراه بيمار . . . . . . . رضايت مي‌دهم كه در صورت نداشتن تخت خالي در بخش، بيمارم را در راهرو و يا روي زمين پذيرش كنند. با اعتراض مي‌پرسم: آقا، وقتي جا نداريد براي چه مي‌گوييد بيمار بايد بستري شود؟ و مي‌شنوم: ما طبق قانون بايد تمام بيماراني را كه نياز به بستري دارند پذيرش كنيم و وقتي جا نداريم مجبوريم به اين شيوه عمل كنيم. تا يك سال قبل تا 20 مريض در راهرو و روي زمين پذيرش مي‌شد و الآن حداقل روي تخت و در راهرو پذيرش مي‌كنيم. وي در پاسخ به اين پرسش كه اگر مريض اورژانسي و در حال مرگ باشد و سرعت عمل در نجات وي مهم باشد باز هم بايد اين تشريفات انجام شود تا خدمت بگيرد، مي‌گويد: اين موارد را خود نيروهاي مستقر در اورژانس تشخيص مي‌دهند و تا قبل از بستري خدمات‌دهي مي‌كنند...

علي مطهري در مخالفت با رستم قاسمي:مخالف ورود يك نظامي به وزارت نفت هستم.خبرگزاري فارس: نماينده مردم تهران با اذعان به اينكه: «قاسمي در پروژه‌هاي نفتي فردي باتجربه، داراي دستي توانا و نقش فراوان است‌» در مخالفت با وزير پيشنهادي نفت گفت: مخالف ورود يك نظامي به وزارت نفت هستم.

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=9005120545

علی مطهری از موضع خیر خواهی و همچنین با شناختی که از افکار عمومی نسبت به پاسداران غارتگر و کودتا گر و سرکوبگر منفور دارد . مخالفت با وزیر نفت شدن یک پاسدار شده است . چونکه می داند این پست دیگر جای ابهام در عطش غارتگری پاسداران برای کسب هرچه بیشتر ثروت و قدرت باقی نمی گذارد . ولی امثال پاسداران حقایق کتمان همچون علی لاریجانی و خاله زادش احمد توکلی با وی مخالفت کردند.

اصل كلي مورد تأكيد من لزوم پيوند نخوردن سپاه پاسداران به عنوان يك قدرت نظامي با قدرت سياسي و قدرت اقتصادي و به عبارتي ديگر دولتي نشدن سپاه است، همان طور كه بر دولتي نشدن روحانيت از طرف امام(ره) و شهيد مطهري تأكيد فراوان شده است. وي با اشاره به تجربه وزارت اطلاعات در دوره سازندگي گفت: اين تجربه شاهد خوبي در اين مسئله است چراكه در آن دوره كاركنان وزارت اطلاعات تشويق به فعاليت‌هاي اقتصادي شده‌اند و تبعاً از امكانات ويژه و رانت‌ها استفاده كرده‌اند و همين موضوع سبب رخنه فساد در برخي از كاركنان آن وزارتخانه شد تا اينكه از اين كار منع شدند. نماينده تهران در خانه ملت همچنين تأكيد كرد: وزارت يك نظامي در وزارتخانه نفت سبب پيوند قدرت نظامي، سياسي و اقتصادي خواهد بود كه ممكن است فساد‌آور باشد البته عنصر تقوا تا حد زيادي مي‌تواند مانع فساد شود ولي هرگز مصونيت‌آور نيست و اين ما هستيم كه نبايد زمينه پديدآمدن فساد را ايجاد كنيم. در كشور همسايه ما نظاميان در حال كنار رفتن از قدرت‌ سياسي هستند ولي در كشور ما حركت عكس آن آغاز شده است كه به نظر مي‌رسد، امري مبارك نباشد. اين نماينده مجلس نخستين اثر سوء اين اقدام را سخت شدن سؤال، استيضاح و به طور كلي نظارت مجلس بر وزير دانست و تصريح كرد: سپاه اكنون درست يا نادرست به تصاحب پروژه‌هاي عمراني در يك رقابت نابرابر با بخش خصوصي متهم است، مانند واگذاري اپراتور سوم مخابرات كه با اضافه شدن حوزه عظيم نفت به آن، اين اتهام تشديد خواهد شد. مطهري در ادامه گفت: نكته آخر اينكه قاسمي در پروژه‌هاي نفتي دست توانا و نقش فراواني داشته‌ اما براي من ثابت نشد كه از نظر مديريت نفت كشور وي تجربه كافي و كادر لازم براي تشكيلات وزارت نفت را داشته باشد چراكه انتصاب مديران ناآشنا و كم‌تجربه سبب نابساماني در وزارت نفت مي‌شود.

توکلی: مي‌خواستم جواب مطهری را بدهم

http://www.fararu.com/vdchi6n6.23nmmdftt2.html

خوب باز هم گزارشی دیگر از وضعیت اسفبار و بشدت خرت وخر در بازار مکاره آنگونه که چوبداران آشنا و فامیل در این بازار مکاره زبان همدیگر را نمی فهمند و ارزشی برای نظر و عقیده ی هم قایل نمی شوند . حال چه توقعی از این بازار مکاره می تواند باشد که مطالبات موکلین شان را پیگیری کنند؟

نماينده تهران تأكيد كرد: وقتي آقاي مطهري حرف‌هاي خود را كه در مخالفت با رستم قاسمي مطرح كرد، بنده مي‌خواستم جواب او را بدهم كه وقت نرسيد و فرصت نشد. وي افزود: زماني كه مقام معظم رهبري از مجلس انتقاد و گلايه كردند كه نمايندگان حين صحبت افراد دو دو نگويند و احترام افراد را حفظ كنند، حكمت آن را نيز فرمودند و فرمودند كه مجلس جاي حرف‌هاي متناقض است و همه بايد بتوانند حرفشان را مطرح كنند. اما صرف نظر اين موضوع، تعدادي از دوستان شعارهايي را دادند كه اصلا در شأن مجلس نبود و اگر مقام معظم رهبري مي‌‌فرمايند اجازه دهيد همه افراد حرف‌هايشان را مطرح كنند، براي اين است كه فضا را سنگين نكنيم. توكلي اضافه كرد: زماني هم كه آقاي علي‌اكبر اوليا نماينده يزد و صدوق پشت تريبون حاضر شد، فضا را سنگين احساس كرد و حرف نزد و شما آقاي لاريجاني به استناد اينكه آقاي اوليا گفت من مخالفتي ندارم، اجازه نداديد كه موافق وزير پيشنهادي نفت سخنراني كند. اين نماينده مجلس همچنين تصريح كرد: اگر فردي به عنوان مخالف يا موافق پشت تريبون حاضر شد، حتما براي فرد متضاد نظر او نيز حق ايجاد مي‌شود اما شما اين حق را ضايع كرديد. احمد توكلي در بخش ديگري از سخنانش يادآور شد: زماني كه آقاي كامران با قرار گرفتن پشت تريبون به عنوان مخالف محمد عباسي وزير پيشنهادي ورزش و جوانان، به بيان اظهاراتي پرداخت و گفت كه اسنادي دارد و پس از نشستن بر صندلي خود آنها را مي‌تواند به نمايندگان نشان دهد، اين نگفتن آقاي كامران بدتر از هزار جور گفتن است. وي ادامه داد: اينكه آقاي كامران بگويد من اسنادي دارم اما نشان نمي‌دهم، اين هزاران تهمت به فرد ايجاد مي‌كند و بايد رئيس مجلس از اين موضوع جلوگيري مي‌كرد چرا‌كه اين سخنان در شأن مجلس نيست و اين موضوع بدتر از نگفتن است. در ادامه علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به اين تذكر نماينده تهران، گفت: فضايي در مجلس وجود ندارد و آقاي مطهري نظر خود را مطرح كرد و بنده نمي‌دانم چه فضايي در مجلس وجود دارد چرا‌كه آقاي اوليا خودش گفت كه نمي‌خواهد مخالفتي كند.

شجونی: مشارکت هیچ فرقی با منافقین ندارد

اینهم جیغ بنفش کشیدن ومتهم کرد ن یک حزب منحل شده که زمانی نه چندان دور با ادعای اصلاح طلبی در رژیم فاسد و ارتجاعی و مفسد تغییر و اصلاح نا پذیر بر مسند قدرت بود که اکنون به روزی افتاده است که یک آخوند پالان ساییده و 7 هفت که بقول خودش 20 بار سابقه ی بازداشت و زندانی شدن در زمان شاه دارد . در صورتی که لو داده است چکاره بوده است که مثل کسی که راس روده شده و اسهال خونین دارد که باید پشت درب توآلت خیمه بزند چنین در حال رفت و برگشت به زندان ساواک شاه بوده است . البته وی عضو باند مافیایی غارتگر انگلیسی مؤتلفه ی عسگر اولادی می باشد که اکنون برای خوشرقصی کردن کودتا گران و سنگین کردن پرونده ی حزب منحل شده مشارکت اسلامی با منافقین یا مجاهدین مقایسه شده است . بهر حال که معنی و مفهومم منافق و منافقین را نمی دانند تناقض گویی اینگونه پریشان احوالان فرصت طلب هستند که مدام در حال چرخش ودگر دیسی برای حفظ منافع خودشان می باشند.

دبیر کل جامعه وعاظ تهران با بیان اینکه مشارکت هیچ فرقی با منافقین ندارد تصریح کرد: محمد رضا خاتمی و همفکران وی بدانند با این موضع گیری ها مردم هیچگاه به سمت آنها کشیده نخواهند شد مهر: عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه محمدرضا خاتمی با توجه به سوابق حزب متبوعش اصلاً حق اظهار نظر در زمینه مسائل سیاسی ندارد تصریح کرد: وی و حزب منحل شده مشارکت آبروی خط امام(ره)را بردند.حجت الاسلام جعفر شجونی در واکنش به اظهارات محمد رضا خاتمی مبنی بر نجابت جبهه مشارکت اظهار داشت: مشارکت برای ضد انقلاب نجیب است چرا که در زمان فتنه وطن فروشی کردند و پول نیروهای آل سعود را به خوبی استفاده کردند و در حال حاضر نیز غیر قانونی اظهار نظر می کنند.وی با بیان اینکه براساس قانون، حزب مشارکت منحل شده است تصریح کرد: اعضای این حزب منحله، حق اظهار نظر ندارند و نمی توانند حرف بزنند ضمن آنکه به خط امام(ره)خیانت کردند، البته این سوال مطرح می شود که چرا این افراد هنوز آزادهستند در صورتی که باید محاکمه شوند.عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به انتخابات مجلس نهم افزود: آنها از هم اکنون خود را برای انتخابات آماده کرده اند اما به قدری ساده لوح هستند که نمی دانند در این دوره بازاقبال مردم به اصولگرایان خواهند بود و آنها باردیگر رسوا خواهند شد.شجونی در خصوص عملکرد جبهه مشارکت در حوادث پس از انتخابات افزود: عملکرد آنها در فتنه 88 به قدری وقیح بود که حتی اسرائیل اسمی از آنها به میان نمی آورد چرا که خود سرمایه هایی که در اختیار داشتند را سوزاندند و دیگر نمی توانند در فضای سیاسی ایران ایفای نقش کنند.دبیر کل جامعه وعاظ تهران در ادامه با بیان اینکه حامیان سران فتنه با افتخار دست دوستی به نیروهای ضد انقلاب دراز کرده‌اند خاطرنشان کرد: بنده اگر دادستان بودم به حساب این تشکل ها و نیروهای فتنه گر می رسیدم اما حیف که در این جایگاه قرار ندارم.تشکل هایی همچون مجمع روحانیون، مشارکت و مجاهدین انقلاب باید از خجالت آب شونداین فعال سیاسی همچنین به طرح دیدگاه ها و نقطه نظرات فعالان سیاسی در داخل کشور اشاره کرد و با بیان اینکه باید تفکیکی بین انتقاد با مخالفت قائل شد افزود: حزب مشارکت و سران این تشکل منحل شده به مخالفت با نظام پرداختند البته نباید فراموش کرد که ما نمی خواهیم در جمهوری اسلامی حق کسی بی خود ضایع شود اما تشکل هایی همچون مجمع روحانیون، مشارکت و مجاهدین انقلاب باید از خجالت آب شوند.دبیر کل جامعه وعاظ تهران با بیان اینکه مشارکت هیچ فرقی با منافقین ندارد تصریح کرد: محمد رضا خاتمی و همفکران وی بدانند با این موضع گیری ها مردم هیچگاه به سمت آنها کشیده نخواهند شد.گفتنی است، محمد رضا خاتمی دبیر کل سابق حزب مشارکت اخیرا در گفتگویی با یکی از رسانه های اصلاح طلب این تشکل منحل شده را از نجیب ترین اپوزوسیون داخلی نظام معرفی کرده بود