گزیده خبرهای 1 شهریور 90

دبيركل جنبش ملي ليبي در گفت‌وگو با فارس:قذافي ليبي را ترك نكرده است.خبرگزاری فارس: دبير كل جنبش ملي ليبي در گفت‌وگو با فارس اعلام كرد كه قذافي ليبي را ترك نكرده است و تنها اين احتمال وجود دارد كه از طرابلس گريخته باشد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900531134355

اینگزارش خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس نوعی فرار به جلو برای وانمود کردن این موضوع است تاکه وانمود شود گویا رژیم ضد بشری قرون وسطایی نه حامی دیکتاتور لیبی قذافی نبوده است ، بلکه در کنار مخالفانش بوده است. از سوی دیگر تلاش برای باز کردن روزنه و جای پا در لیبی است تا که در آینده بتوان با عضو گیری کردن در راستای اهداف مشخص دست به اقدامات تروریستی زده شود. همچنین کوشش برای پاک کردن پرونده ی بشار اسد است که وی با سرهنگ قذافی فرق دارد و سرنوشت مشابه قذافی در انتظار وی نمی باشد و پس از آن نوبت نوری مالکی و خامنه ای نمی باشد.

به گزارش فارس،‌ "مفتاح لملوم" دبير كل جنبش ملي ليبي در گفت‌وگو با خبرنگار بين‌الملل خبرگزاري فارس درباره آخرين تحولات ليبي و همچنين سرنوشت قذافي گفت در صورتي كه قذافي دستگير شود به دليل جنايت‌هايي كه در ليبي مرتكب شد محاكمه خواهد شد و اين محاكمه در دادگاهي عادلانه انجام خواهد شد و وي در اين دادگاه خواهد توانست كه از خود دفاع كند. در اين دادگاه به قذافي ظلم نخواهد شد و تنها به دليل جناياتي كه عليه مردم ليبي مرتكب شده محاكمه خواهد شد. اما اگر وي پنهان شد يا آنكه به كشور ديگري گريخت، تحت پيگرد قرار خواهد گرفت. وي از سوي دادگاه جنايي بين‌المللي تحت پيگرد است و دستگير خواهد شد و محاكمه مي‌شود. وي درمورد خبرهايي درباره پنهان شدن يا گريختن قذافي به ديگر كشورها، گفت: هنوز خبر موثقي درباره محل اختفاي قذافي يا آنكه فرار وي به ديگر كشورها، وجود ندارد اما از آنجايي كه فرزندانش در طرابلس بودند،‌ معتقدم كه وي هنوز در ليبي است و به احتمال زياد طرابلس را فقط ترك كرده است. من معتقدم كه وي هنوز از ليبي خارج نشده است.دبير كل جنبش ملي ليبي در ادامه اين مصاحبه به آخرين اوضاع شهر طرابلس پرداخت.وي گفت: مي‌توان گفت كه انقلابيون كنترل شهر طرابلس را در دست گرفته‌اند اما همچنان گروه‌هاي وابسته به قذافي در مناطقي مستقر بوده و به مقاومت مي‌پردازند.مفتاح لملوم گفت كه كنترل و سيطره كامل بر شهر طرابلس كمتر از 24 ساعت امري غيرممكن است و در شرايط حساس كنوني همچنان برخي گروه‌هاي وفادار به قذافي در مناطقي باقي خواهند ماند اما اين گروه‌هاي كوچك نخواهند توانست تهديدي براي انقلاب مردم ليبي ايجاد كنند.اين در حالي است كه سخنگوی مخالفان رژیم قذافی به شبکه خبری الجزیره اعلام کرد که نیروهای قذافی همچنان در طرابلس در حال جنگ هستند و این نیروها بر 15 تا 20 درصد از شهر سیطره دارند.از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که درگیریهای شدیدی در نزدیکی محل اقامت قذافی در طرابلس در حال انجام است. مفتاح لملوم در ادامه اين مصاحبه درباره چارچوب و شكل دولت آتي ليبي گفت كه اين دولت بر اساس خواست مردم تشكيل خواهد شد. حكومتي است كه بر اساس مردم، دموكراسي و سازمان‌هاي مردم نهاد تشكيل خواهد شد. اين حكومت بر اساس قانون اساسي جديد شكل مي‌گيرد. دبير كل جنبش ملي ليبي افزود: دولت آتي به تمامي آزادي‌هاي مردم و همچنين حقوق آنها احترام خواهد گذاشت. شكل و چارچوب دولت آتي ليبي بر اين اساس‌هايي كه گفتم ايجاد خواهد شد.

مداحی که مشایی را به عورت احمدی نژاد تشبیه کرده بود : تاحالا ده تا وزیر عوض شده، نمیدانم این 4 تا اطرافیان چرا عوض نمی شوند؟ / به ما فحش ميدهید ما هم به شما فحش میدهيم

در کجای جهان حتی دوران قرون وسطا چنین یافت می شود که مداحان و نوحه و مرثیه خوانان جایگزین دستگاه قضاییه شده باشند و حکم اعدام و عزل برای مشاوران مسئولان حکومتی صادر نمایند که33 سال است در رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی قرون وسطایی این چنین اقدام می شود . زیرا که مشتی آخوند انگل مفتخور غیر مولدی بقدرت رسیده اند وار چنین لمپن های نوحه خوان فحاش برای تهدید وترور استفاده می کنند. بهمین دلیل است که معترضان ناراضی مرگ مرگ بر دیکتار و خامنه ای و اصل ولایت وقیح سر دادند و خواهان تغییر و بر چیده شدن سیاست سگ رها کردن و سنگ بستن و پایان پذیری ودین ابزاری شده می باشند؟

مداحی حدادیان در حضور خامنه ای. سعید حدادیان در مراسم احیای شب 21 رمضان به روزنامه ایران،و ویژه نامه خاتون و نیز برخی مقامات دولت حمله کرد.سایت 24 : سعید حدادیان، مداح شناخته شده اهل بیت وقتی با دو تن از همراهان خود وارد هیات رزمندگان غرب می شود بی آنکه راه خود را تغییر دهد به این شکل به همراهانش اطلاع می دهد که باید از میان جمعیت گذر کنند. در مقابل درب دفتر هیات توقف می کند و یکی از اعضای اصلی موسس هیات رزمندگان غرب را مورد خطاب قرار می دهد: « صوت مشکل ندارد؟ »وقتی می شنود سیستم صوتی مشکلی ندارد به اتاقی می رود تا کاغذ های خودش را مرتب کند و برای مداحی به حسینیه بالا برود. در حالیکه آدم ها در رفت و آمدند چند دقیقه ای تمرکز می کند و خود را آماده می کند. از درب دفتر بیرون می آید، چند ثانیه مکث می کند و با جمعیت در دعای جوشن کبیری که از بلندگو های هیات پخش می شود همراه می شود. فردی دو صفحه کاغذ را در دستانش قرار می دهد که بازش نمی کند و به دست یکی از همراهانش می سپارد. کاغذی که بعد مشخص می شودمتن گفته های منصور ارضی در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مسجد ارک تهران است. سعید حدادیان پیش از اینکه روضه شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان خود در هیات رزمندگان غرب را آغاز کند خطاب به جمعیتی که تا نزدیکی میدان آزادی در گوشه و کنار خیابان نشسته بودند گفت: « رضا شاه پیش از آنکه به پادشاهی برسد به عده ای از علما تعهد داد که اگر به شاهی برسد خلاف دین عمل نمی کند. »او ادامه داد: « رضا شاه پس از سفری که به ترکیه داشت با عمامه و پس از آن هم با چادر و روضه مخالفت کرد و به این شکل بر خلاف حرف های گذشته اش عمل کرد »او بدون اینکه به فردخاصی اشاره کند افزود: « حالا می گویند در مراسم و روضه ها شرکت نمی کنیم چون فحش مان می دهند. خوب فحش ندهید تا فحش نشنوید. برخی از دور و بری ها به همه چیز بی احترامی می کنند و حرمت علما را نگه نمی دارند. »حدادیان با اشاره به اینکه خدا عاقبت ما را با بعضی ها به خیر بگذراند گفت: « من سکوت می کنم اما تا همین حالا 10 تا وزیر عوض شدند اما نمی دونم چرا این 4 نفر دور و بری ها چرا عوض نمی شوند. این 4 نفری که مجله ای مانند خاتون را منتشر می کنند. »

خودسوزی در ضلع شمال غربی میدان انقلاب

زمانی که هرروز خبر از اختلاس و غارتگری ها و پاداش و انعام دادن های میلیاردها تومانی دولتی مخابره می شود که موازی با بی پاسخ ماندن 500 میلیارد درآمد نفت در 6 سال گذشته است که مشخص نیست کجارفته است؟ از سوی دیگر همزمان کها رشد تورم و گرانی و فقر و بیکاری ادامه دار چرا روند خود کشی های جوانان بیکار و فقیر هم رو به رشد نباشد؟

یك شهروند در ضلع شمال غربی میدان انقلاب تهران دست به خودسوزی زد.به گزارش سرویس اجتماعی «آینده»؛ دقایقی پیش، یك مرد با ریختن یك پارچ بنزین بر روی خود، اقدام به خودسوی در ضلع شمال غربی میدان انقلاب كرد.این جوان كه به نظر 30 و چند ساله به نظر می‌رسید، توسط آتش‌نشانی خاموش و توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل شد و در خصوص وضعیتش خبری در دسترس نیست.گفتنی است، بنابه شنیده‌ها از شاهدان عینی، نامبرده به طور ناگهانی و با استفاده از یك پارچ بنزین خود را به آتش كشیده و حاضران در ابتدا با تصور اینكه آب بر سر خود می‌ریزد از اقدامش ممانعت به عمل نیاورده‌اند

همين جور برو جلو بوق بزن (خبر ويژه)

با وجود اینکه خوش رقصی ها ودم تکان دادن ها ی آخوند کدیور علیه ی مجاهدین موجب شد تا آب از لب ولوچه و دهان سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری سرازیر شود . اما اینک پاسخ خوش خدمتی آخوند کدیور و امیر ارجمند بدلیل تقاضای الله اکبر گفتن در شب تظاهرات روز قدس کشف و فاش شده اینان مأموران موساد هستند چنین پاداش داده شده است .

تلاش گروهك شوراي هماهنگي سبز در لندن و پاريس براي خود فعال نمايي، با طنز و مطايبه در فضاي مجازي مواجه شد.اين گروهك در حالي به بهانه روز قدس خواستار الله اكبر گفتن شد كه عناصر تحريك شده از سوي سازمان دهندگان فتنه، 2 سال پيش شعار ديكته شده توسط وزارت خارجه اسرائيل را تكرار كرده بودند. محسن كديور و اردشير اميرارجمند ارتباطات روشني با سرويس جاسوسي رژيم صهيونيستي دارند و همين نيز باعث تعجب ناظران شده تا بپرسند چگونه مي توان مواجب را از اشغالگران صهيونيست گرفت و براي مردم فلسطين سينه زد؟!در واكنش به شيرين كاري تازه شورا، سايت ضد انقلابي خودنويس در مطلبي هجوآميز نوشت: ما به عنوان يكي از شعاردهندگان 2 سال جنگ فورا اين سؤال برايمان پيش آمد كه قرار است چي بشود؟ لذا ياد فراخوان هاي اپوزيسيون خارج كشور در دهه شصت افتاديم كه دعوت به بوق زدن مي كردند. هيچ برنامه اي براي پيشبرد جنبش وجود ندارد و اگر قرار بود با اين كارها جمهوري اسلامي پا پس بكشد نهايتا همان سال 62 كشيده بود. خودنويس مي افزايد: لااقل آن موقع چند تا خيابان شلوغ مي شد كه حالا همان اتفاق هم نمي افتد، اما آنهايي هم كه اصلا با تكبير مخالفند، مي توانند به استيلي فحش ناموسي بدهند بلكه لااقل اگر مشكل جنبش حل نمي شود، مشكل پرسپوليس حل شود. درباره شباهت هاي الان و دهه 60 هم آن موقع به بوق زننده ها پوزخند مي زدند حالا هم همان پوزخندها را مي زنند. كساني كه آن زمان از طرف اپوزيسيون به خودشان نمايندگي و سخنگويي داده بودند آن قدر منفعل شده بودند كه به عنوان يك راه عملي به بيشتر از بوق زدن نمي توانستند فكر بكنند، حالا هم خود سخنگويان جنبش ظاهرا به بيشتر از اين نمي توانند فكر بكنند. اين رسانه ضد انقلابي به طنز نوشت: با اين اوصاف، شوراي هماهنگي هر روز ضربه مهلكي به همه جاي نظام وارد مي كند و خودش را جوك جمهوري اسلامي مي سازد.