روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 4 شنبه2 شهریور ماه 1390

نقد و بررسی : سرمقاله روزی نامه ی حکومتی جمهوری " روز قدس و تغيير جغرافياي سياسي منطقه"

"باز فرصتی برای رژیم در بحران فرو رفته و در بن بست کرده کودتاگر پیش آمده تا دست به مانور تبلیغاتی و وارونه گونی بزند . به خصوص اینکه سرهنگ قذافی یکی از هم پیمانان دیکتاتور حامی اش از قدرت ساقط شد وخطر سقوط دیکتاتور هم پیمان بعدی بشار اسد را تهدید می کند"

باز فرصتی برای رژیم در بحران فرو رفته و در بن بست کرده کودتاگر پیش آمده است تا که دست به مانور تبلیغاتی و وارونه گونی بزند . به خصوص اینکه سرهنگ قذافی یکی از هم پیمانان دیکتاتور حامی اش از قدرت ساقط شد وخطر سقوط دیکتاتور هم پیمان بعدی بشار اسد را تهدید می کند. بنابراین می بایست با شدت بیشتری از موضع نماینده ی ملت فلسطین آرمان شان دفاع شود. به خصوص اینکه بهانه چاشنی کردن روضه خوانی پیرامون تظاهرات روز جهانی قدس است که ولی وقیح نامشروع و منفور در جمع یک دوجین اساتید بسیجی دانشگاهی اعتراف آشکار کرده است بر گزاری تظاهرات روز جهانی قدس بدلیل محافظت از رژیم قرون و سطایی و ضد بشری ایران و صدور اهداف تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز است که زیر چتر انقلاب اسلامی به منطقه دنبال می شود. اکنون ادامه ی این اعتراف را سرمقاله نویس این چنین دنبال کرده است :

"روز جهاني قدس اين بار در شرايطي متفاوت از گذشته برگزار مي‌شود كه چهار تن از ديكتاتورهاي جهان عرب به زباله دان تاريخ پيوسته‌اند و اگرچه بعضاً تلاش مي‌كنند از مخفي گاه خود شيطنت كنند و با شرارت‌هاي خود همچنان قرباني بگيرند ولي اين دست و پا زدن‌ها نيز نمي‌تواند چيزي را تغيير دهد. روز قدس اين بار با تغيير جغرافياي سياسي منطقه، معني و مفهوم ديگري را در ذهن‌ها تداعي مي‌كند. رژيم كمپ ديويدي مبارك يعني اصلي‌ترين دلال صهيونيسم در منطقه به كلي از هم پاشيده است. از گذرگاه رفح درحد فاصل ميان نوار غزه و سرزمين مصر در عين حال كه باز و بسته مي‌شود، اما ارسال مايحتاج مردم مظلوم غزه از سرگرفته شده است"

هوراکشی کردن سرمقاله نویس که ناشی از انفجار صدور گاز از مصر به اسراییل است که موجب ایجاد تنش میان این دو کشور شده است که جزو اهداف استراتژیکی حاکمان ایران می باشد. زیرا که ادامه ی این انفجارات راه به کنش و واکنش اقدامات دیگر تروریستی در نوار مرزی نوار غزه و سینا و اسراییل در بر داشت که موجب کشته شدن تعدادی از طرفین شد . زیرا که هدف تلاش برای جنگی دیگر در خاور میانه بود که اکنون سر مقاله نویس پیرامونش چنین تحلیل داده است:

"خط لوله انتقال گاز مصر به فلسطين اشغالي منفجر و عمليات انتقال گاز به اسرائيل متوقف گرديده است. سراسر مصر در قبال جنايت اخير صهيونيست‌ها در قتل عام 5 نظامي مصري در صحراي سينا ملتهب است و موج تظاهرات خشم آلود مردم عليه صهيونيست‌ها به اوج خود رسيده است. در فلسطين اشغالي و نزد فلسطيني‌ها اين خشم و خروش در مقياسي وسيع‌تر درحال اوج گيري است. مقاومت اسلامي با احساس پيروزي و موفقيت بيشتر، انگيزه‌هاي نيرومندتري براي ادامه استقامت و پافشاري بر مواضع حق طلبانه‌اش دارد. براي نخستين بار از آغاز شكل گيري رژيم صهيونيستي، فلسطيني‌ها موفق به شليك موشك به سوي ناوچه‌هاي نظامي رژيم صهيونيستي در مديترانه شده‌اند. علاوه بر اين تقريباً هيچ يك از جنايات صهيونيست‌ها بدون پاسخ تلافي جويانه نمانده است. اگرچه واكنش‌ها با ابعاد جنايات دشمن، تناسب چنداني ندارد ولي در مجموع نشانگر اراده و آمادگي رزمي در جبهه مقاومت محسوب مي‌شود"

مشخص است هر زمان که صحبت از فلسطین می شود . نه پای اسراییل و آمریکا به میان کشیده می شود ، بلکه یقه ی سران کشور های منطقه به خصوص عربستان گرفته می شود. زیرا که عربستان بر خلاف حاکمان ایران علیه ی بشار اسد و کشتار مردم بی گناه معترض سوری را کشتار و سرکوب می کند تأکید کرده که باید بشار اسد برود. اما سرمقاله نویس در یک تناقض گویی آشکار بدون توجه به جنایت بشار اسد آدمکش و نا دیده گرفتن جنایات نوری مالکی نخست وزیر دست نشانده از سوی حاکمان ایران مورد حمایت واقع می شوند. ولی فرافکنانه این چنین از عربستان سعودی انتقاد کرده است که چرا همگام با آمریکا و اروپا تقاضای برکنار شدن بشار اسد را نموده است :

"در صحنه عربي، رژيمهاي سازشكاري كه فلسطيني‌ها را وادار به تمكين در برابر صهيونيستها مي‌كردند، يا از صحنه حذف شده‌اند يا در موضع انفعالي قرار دارند. دربار فاسد رياض كه براي دو جنگ عليه لبنان و غزه به اشغالگران چراغ سبز داده و حتي متعهد شده بود بخشي از هزينه‌هاي جنگي صهيونيستها را تقبل مي‌كند، اكنون دچار بحران عظيم و گسترده‌اي است كه مشروعيتش حتي درون مرزهاي عربستان هم در معرض سئوال قرار گرفته است. البته رياض اميدوار است با سرمايه‌گذاري بيشتر و ريخت و پاش به منظور انحراف قيام‌هاي عربي، آب رفته را به جوي باز گرداند ولي سقوط رژيم قذافي، شدت فشار بر ساير رژيم‌هاي ديكتاتوري عرب را بيشتر كرده است. هم دربارهاي عرب و هم حاميان وقيح آنها در غرب، اين روزها دچار بحران شديدي شده‌اند و قادر به حل و فصل مسائل و پاسخگويي به تناقضات موجود نيستند. پادشاه عربستان همزمان با آمريكا و اتحاديه اروپا خواستار كناره گيري بشار اسد رئيس‌جمهور سوريه شده‌اند اما در عين حال و به طور همزمان به ساير رژيم‌هاي ديكتاتوري منطقه كمك مي‌كنند تا با سركوب و ارعاب خود عليه حركت‌هاي پرخروش مردمي، آنها را از ادامه مبارزه و احقاق حق خود منصرف و مأيوس كنند"

سرمقاله نویس بدون توجه به اتخاذ مواضع خیانت آمیز و خنجر از پشت زدن به آرمان فلسطین که در 33 سال گذشته به نام فلسطین وحمایت و دفاع ا ز ملت ومبارزه ی فلسطین البته از موضع دایه ی مهربانتر از مادر دنبال شده است .ولی در پایان دوباره نماینده ملت فلسطین ومدافع اهداف و آرمان شان شده و این چنین از فرصت طلبی خمینی شیاد یاد کرده است که جمعه آخر ماه رمضان را بعنوان روز جهانی قدس اعلام نمود.

"خوب است اوضاع كنوني را با آن سالها كه آرمان فلسطين و مسئله فلسطين به كلي به فراموشي سپرده شده بود و ارتجاع عرب عربده مي‌كشيد كه ما از فلسطيني‌ها فلسطيني‌تر نيستيم ولي حتي فلسطيني‌ها را هم به كرنش و تمكين در برابر اشغالگران فرا مي‌خواند، مقايسه كنيم. البته هنوز هم تا آزادي كامل فلسطين و تحقق آرمان فلسطين، فاصله داريم ولي خدا رحمت كند امام خميني را كه با اين ابتكار عظيم و به يادماندني، از قداست و معنويت رمضان و از توجهات يك و نيم ميليارد مسلمان در سراسر جهان براي احياي آرمان فلسطين و زنده نگهداشتن موضوع و برافراشتن پرچم آزادي فلسطين بهره برد و به همگان ثابت كرد كه روز قدس، روز اسلام و روز احياي عزت و عظمت از دست رفته اسلام و مسلمين است. لكن مهم اينست كه اين پرچم پرافتخار را مسلمانان با اراده و انگيزه‌اي بيشتر به دوش بكشند و براي احقاق حق فلسطين و مردمش همچنان در صحنه حاضر باشند."

در خاتمه اینکه سرمقاله نویس همچون سایر مسئولان رژیم ضد بشری و کودتایی خط بطلان بر کارنامه ی ننگین خیانت آمیز حاکمان ایران کشیده است ن که در 33 سال گذشته علیه ی رهبران فلسطین با شدت دنبال شده است . طوریکه ادامه ی این سیاست منجر به برادر کشی و جدایی حماس و نوار غزه شد . چونکه در ر استای اهداف سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز به خصوص مداخله گری در امور کشور های منطقه به ویژه فلسطین بوده است . برای اینکه با بحران آفرینی و جنگ افروزی در منطقه هدف دشمنی کردن با هرگونه اقدامات مذاکرات صلح جویانه وبی ثبات ونا امن کردن منطقه پیگیری شده است که منتهی به پایمال شدن بیشتر حق و حقوق فلسطین شده است . البته هدف اصلی تلاش برای ایجاد روزنه یا فرصتی برای حاکمان ایران بوده است تا از بحران ها به خصوص بحران هسته ای خارج شوند . همچنین سر مقاله نویس با فراموش کردن رابطه ی نزدیک سرهنگ قذافی ساقط شده با حاکمان ایران همینطور حمایتی که همچنان از بشار اسد دیکتاتور می شود .چونکه هم پیمان وشریک جرم پاسداران و ولی وقیح منفور و نامشروع در برپایی و راه اندازی جنگ 33 روزه ی حزب الله لبنان و 22 روزه ی حماس باا سراییل بوده است . اما اکنون اینگونه هوار کشان و با سینه چاک دادن مدافع ملت فلسطین و اهداف شان شده است و از خمینی شیاد و تظاهرات روز جهانی قدس تعریف و تمجید و حمایت کرده است وعلیه ی آمریکا و اسراییل و رهبران کشور های عرب به خصوص موضع گیری خصمانه علیه ی عربستان اتخاذ نموده است. بعلاوه توانسته باشدانتقام از ناراضیان معترض 2 سال پیش در تظاهرات روز جهانی قدس را گرفته باشد که ضمن فریاد مرگ بر دیکتاتور سردادن شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران را سردادند . البته اکنون حماس هم پی به مفهوم و واقعیت دروغین بودن اشک تمساح ریختن حاکمان ایران از ملت و اهداف فلسطین برده اند . برای همین بر خلاف تصور پاسداران و ولی وقیح حماس به جای موشک یا راکت بسوی اسراییل پرتاب کردن آتش بس باا سراییل را پذیرفته است.

هوشنگ بهداد
http://www.jomhourieslami.com/1390/13900602/13900602_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 4 شنبه 3 شهریور ماه 1390

روز قدس و تغيير جغرافياي سياسي منطقه