دروغ نامه ی کیهان 4 شنبه 26 مرداد ماه سال 1390

نقد و بررسی : (يادداشت روز)دروغ نامه ی کیهان " اين درس آموختني است "

"نمی توان توقعی بیش از این از اینگونه وکیل های تسخیری قلم بردستانی داشت که به جای بررسی جرم شناسی و ریشه یابی نا هنجاری ها وناامنی های اجتماعی که چیست، ولی به آسانی کتمان حقایق می کنند و تیغ تیز سانسورشان بسوی مطبوعات نشانه روی می شود که چرا سکوت نمی کنند یا فراخور نظر دستگاه آلوده به فساد و نیروی انتظامی سرکوبگر گزارش تهیه نمی کنند وبازتاب نمی دهند . تا متهم به همسویی با دشمن بیگانه نشوند؟"

پس از چندین ماه که از نا امنی های اجتماعی سپره شده که با رخدادهای فاجعه آمیزی همراه بوده است . اکنون وکیل تسخیری یادداشت روز نویس دروغ نامه ی کیهان خواب نما شده است که باید وارد صحنه شود و با تصویر مار کشیدن مار قالب کند تا شاید با ایفای نقش وکیل برای مدافع دستگاه آلوده به فساد قضاییه و ارگان سرکوبگر نیروی انتظامی بتواند کیفرخواست اتهامی علیه ی مطبوعات تنظیم و صادر نماید که چرا اینان گزارش خبر ی از وقایع جنایت آمیز ناشی از عدم امنیت اجتماعی را بازتاب داده اند؟ البته از موضع به حساب خودش واکاوی کردن موضوع ناامنی اجتماعی را نه از منظر بررسی وریشه یابی و جرم شناسی و رابطه ی علت ومعلول ، بلکه اززاویه ای که برخی از مطبوعات مأموریت دارند تا که داستان را این چنین به نفع دشمن وهمگام با آنان پیگیری و گزارش کند:

"طي دو، سه ماه گذشته موضوع امنيت اجتماعي و بحث و گفت وگو درباره بروز ناهنجاري هاي اجتماعي از جمله مواردي بوده كه در رسانه ها انعكاس پررنگي داشته است.در پي وقوع چند رويداد دلخراش همچون حادثه خميني شهر، پرونده پل مديريت، قتل يك ورزشكار و ضرب و جرح چند آمر به معروف و ناهي از منكر حجم قابل توجهي از مطالب مطبوعات و رسانه ها در قالب هاي مختلف گزارش، يادداشت، مقاله، خبر و... به اين قبيل موضوعات اختصاص پيدا كرددر اين ميان نوك پيكان انتقادات شديداللحن رسانه ها و ارباب جرايد به سوي دستگاه قضايي و نيروي انتظامي متمركز شد.نكته حائز اهميت و با ظرافت اين است كه گاهي اوقات ناخواسته در گرداب بزرگ نمايي ها، سياه نمايي ها و فضاسازي هاي غيراخلاقي و مسموم قرار مي گيرند"

مدعی وکیل تسخیری قلم بردست با آویزان شدن به حربه ی پوسیده و نخ نما شده ی 33 ساله دشمن در کمین است. دفاع عریان از خود سانسوری داوطلبانه در مطبوعات کرده و تأکید نموده است که اهل مطبوعات می بایست دشمن شناس باشند و طوری ننویسند یا گزارش ندهند که موجب بهره برداری دشمن شود . یعنی اینکه اینگون یا سکوت کنند وخبر را از موضع شتر دیدی ندیدی نادیده بگیرند .یا اینکه دست به تحریف گری بزنند:

آيا در شرايطي كه دشمنان نشان دار جمهوري اسلامي به دنبال اقتدار زدايي از نظام هستند و از الگوهاي نرم براي كليد زدن پروژه هاي ناامني اجتماعي با هدف شوم نارضايتي فراگير اجتماعي استفاده مي كنند رسانه ها و مطبوعات نبايد نسبت به تشخيص موضوع، احتياط بيشتري به خرج دهند؟2- از سوي ديگر، رسانه هاي دشمنان جمهوري اسلامي با در اختيار داشتن بودجه هاي هنگفت و كلان در صدد هستند تا با شگردها، ترفندها و دسيسه هاي رسانه اي از هر موضوعي ولو مسايل كاملا اجتماعي بهره برداري سياسي خودشان را عليه كشورمان انجام دهند هر چند كه ناكام مانده و طرفي نبسته اند. يك نمونه بارز و مدل برملا شده در اين زمينه «بي.بي.سي» است، همين اواخر خرداد ماه گذشته بود كه يكي از فعالان گروهك ملي- مذهبي به نام «هدي صابر» درگذشت. بي بي سي به مانند هميشه فرصت را غنيمت دانست تا از اين موضوع بهره برداري سياسي خودش را انجام دهد"

وکیل تسخیری یادداشت روز نویس پس از گیر دادن به شبکه سخن پراکنی دولت فخیمه ی انگلیس که هدف ماستمالی کردن پرونده ی بقتل رساندن رضا هدی صابر است که از سوی دژخیمان زندان اوین بقتل رسید .آنهم در شرایطی که وی بدلیل بقتل رساندن هاله سحابی در مراسم دفن پدرش رضا هدی صابر در زندان درحال اعتصاب غذا بود . در دنباله در راستای دفاع از دستگاه فاسد قضاییه و ارگان سرکوبگر انتظامی و عادی جلوه دادن جنایات زنجیری در ایران با بیش از 75 میلیون جمعیت برخی از مطبوعات داخلی را متهم به مأموران دشمن بیگانه کرده است . در صورتیکه هنوز تعداد 7 متهم تجاوز به زنان در باغ اطراف اصفهان هنوزفراری هستند و برای 9 متهم دیگر حکم اعدام برای 4 متهم صادر شده است . در شرایطی که اینان بطور مشترک مرتکب جنایت تجاوز جمعی زنان همسردار در باغ اطراف اصفهان شدند. اماوکیل تسخیری و وکیل مدافع دستگاه فاسد قضاییه و نیروی انتظامی سرکوبگر باور دارد که مطبوعات به جای خبررسانی کردن مأموریت دیگری را دنبال می کنند که از اینان اینگونه سئوال کرده است که باید پاسخگو باشند چرا هرروز مطبوعات پیرامون ناامنی های اجتماعی به دستگاه قضاییه فاسد حمله می کنند در صورتیکه نمره ی قبولی دارند:

" متاسفانه در داخل كشورمان بعضي از رسانه ها و مطبوعات به گونه اي عمل مي كنند كه اگر گفته شود ناخواسته به گماردگي دشمنان تابلودار نظام تبديل شده اند ساده لوحي است. هر چند مدعي كار حرفه اي گري و پوشش اخبار و به اصطلاح روشنگري هستند اما واقعيت ها حكايت از آن دارد كه ماموريت ديگري بر عهده گرفته اند. در جريان همين ناهنجاري هاي اجتماعي متاسفانه برخي از رسانه ها و نشريات آنچنان به پوشش چند خبر محدود ضرب و جرح، قتل و تجاوز به عنف در مقياس كشوري پهناور چون ايران اسلامي با جمعيتي بالغ بر 75 ميليون پرداختند كه گويا گستره اي از ناامني ها و بحران هاي اجتماعي به صورت شيوع يافته در كشور فراگير شده است!از ابتداي بروز اين چند حادثه و رويداد تلخ، دستگاه قضايي و نيروي انتظامي نيز مورد هجمه شديد و نامنصفانه اي قرار گرفتند و تمامي ادعاها و بازتاب مسئله دار اتفاقات به گونه اي بود كه اين حوادث تداوم مي يابد و نيروي انتظامي و دستگاه قضايي نيز در انجام وظايف خطير و حساس شان ناتوان بوده و در ادامه نيز ناكام خواهند ماند!4- هجوم سنگين رسانه اي عليه نيروي انتظامي و قوه قضائيه در پي حوادث و رويدادهايي چون حادثه خميني شهر، پل مديريت، قتل روح الله داداشي، مجروح كردن يك روحاني و يك طلبه بسيجي آمر به معروف در حالي بود كه اكنون مشخص شده نيروي انتظامي و دستگاه قضايي در انجام وظايف شان پيرامون اين اتفاقات بنابر اصل انصاف و عدالت كارنامه قابل دفاعي دارند.علي رغم تمامي انتقادات تند و تيز عليه دستگاه قضايي، اين قوه توانسته با اقتدار و با رعايت سرعت، دقت و قاطعيت به پرونده هاي مورد اشاره و از اين قبيل رسيدگي قضايي نمايد.اكنون سؤال اين است كه چرا رسانه ها و مطبوعاتي كه هر روزه به دستگاه قضايي حمله كرده و اين قوه را پيشاپيش به تعلل و كوتاهي و غفلت متهم مي كردند اينك كه بسياري از ادعاهاي آنها رنگ باخته است گزارش، يادداشت و يا مطلبي درباره اقدامات شايسته دستگاه قضايي منتشر نمي كنند؟.سؤال اينجاست كه آيا مخدوش كردن سيماي نيروي انتظامي و يا دستگاه قضايي در راستاي انتقاد به اصطلاح سازنده است كه عده اي از مطبوعات و رسانه ها كماكان بر رويه پراشتباه شان مبني بر بزرگ نمايي حوادث و بدبيني نسبت به ارگان ها و نهادهاي مربوطه پافشاري مي كنند؟! و بالاخره بايد گفت، متأسفانه يكي از آسيب هاي جدي در عرصه رسانه و مطبوعات كه دامنگير بعضي از رسانه ها شده است نگاه تاجرمدارانه به موضوع رسانه و خبر است.با اين توضيح كه قطع نظر از جماعتي رسانه اي كه به گماردگي دشمنان بيروني نائل شده اند! در فضاي رسانه ها، برخي ها تنها به «تجارت»! مي انديشند"

در خاتمه اینکه همین که این وکیل تسخیری در دروغ نامه ی کیهان سربازجو شریعتمداری قلم زنی می کند . مشخص است که چکاره می باشد؟ همچنین وقتی از دستگاه فاسد قضاییه دفاع می کند که در 33 سال گذشته در خدمت حاکمان و شرکای قاتل و دزد و غارتگرشان بوده است و به جز احکام علیه ی مظلومان و دگر اندیشان ومنتقدان و مخالفان و آفتابه دزدان صادر کردن حتی یک مورد هم وجود نداشته است که علیه ی غارتگران حاکم یا آقازاده های شان صادر کرده باشد . بازهم بیشتر فاش می شود که این وکیل قلم بر دست مدافع چنین نهاد آلوده به فساد دستگاه قضاییه چکاره می باشد؟ بدتر اینکه از دستگاه سرکوبگر نیروی انتظامی هم دفاع کرده است که قوز بالقوزه است . زیرا نیروی انتظامی همسو با دستگاه قضاییه آلوده در مشهد در کنار بسیجی قاتل سعید حنایی قرار گرفت که مرتکب جنایت در مورد تعداد 19 زنان نگون بختان خیابانی در مشهد شد . آنهم آنگونه که پس از ربودن شان با موتور ش سپس با روسری شان از سوی قاتل حرفه ای خفه شدند . یاا ینکه پرونده ی ننگین جنایت بشریت در بازداشتگاه کهریزک دارد . حال بماند که در تظاهرا ت های ضد حکومتی 88 و 89 معترضانن اراضیان ایرانی مرتکب چه جنایات خیابانی شد؟ یا اینکه چگونه در استان گلستان موقع جمع آوری اجباری بشقاب های ماهواره ای با پرتاب کردن یک جوان نگون بخت از بام بر زمین موجب قتل وی شد . حال داستان شبیخون زدن و اقدامات کماندویی انجام دادن که روز روشن بدون مجوز دستگاه فاسد قضاییه روزانه از درب و دیوارهای خانه های مردم بالا می روند و مغول وار هجوم می برند تا که بشقاب های ماهواره ای را جمع آوری نمایند . بلی سئوال است که چگونه عملکرد دستگاه فاسد قضاییه و ارگان سرکوبگر انتظامی قابل دفاع می باشد .ولی مطبوعات که با عبور از سانسور چند لایه بخش جزیی از واقعیات نا هنجاری ها وفاجعه وناامنی های اجتماعی را بازتاب می دهند متهم به انواع و اقسام اتهامات می شوند؟ بهرحال نمی توان بیش از این توقعی از اینگونه وکیل های تسخیری قلم بردستانی داشت که به جای بررسی جرم شناسی و ریشه یابی نا هنجاری ها وناامنی های اجتماعی که چیست، ولی به آسانی کتمان حقایق می کنند و تیغ تیز سانسورشان بسوی مطبوعات نشانه روی می شود که چرا سکوت نمی کنند یا فراخور نظر دستگاه آلوده به فساد و نیروی انتظامی سرکوبگر گزارش تهیه نمی کنند وبازتاب نمی دهند . تا متهم به همسویی با دشمن بیگانه نشوند؟

هوشنگ بهداد

http://www.kayhannews.ir/900526/2.htm#other200

دروغ نامه ی کیهان 4 شنبه 26 مرداد ماه سال 1390

اين درس آموختني است (يادداشت روز)