گزیده خبرهای 9 شهریور 90

پنج نفر در اردبیل به اتهام پخش اعلامیه درباره وضعیت دریاچه ارومیه بازداشت شدند

به نظر می رسد که مشابه ی داستان تراژدیک کمیک افشاگری اسامی 44 دانه درشت های مفسدان اقتصادی از سوی عباس پالیز دار در دانشگاه بوعی سینا ی همدان که به جای اینکه از سوی دستگاه آلوده به فساد قضاییه پرونده مفسدان دانه درشت پیگیری شود . اماعباس پالیزدار بازداشت ومتهم و محکوم به زندان شد. اکنونبشکلی دیگر در حال تکرار شدن است .زیرا که اکنون به جای اینکه عاملین مقصر خشک کننده ی دریاچه رضاییه بازداشت و محاکمه شوند . ولی معتر ضین یا کسانی که در این مورد روشنگری مسئولانه می کنند باز داشت شده اند.

رادیو فردا : برخی گزارش ها از اردبیل حاکی است که ماموران امنیتی روز یکشنبه پنج نفر را در این شهر بازداشت کرده اند.بازداشت شدگان، رحیم غلامی، محمد بدلی، طاها هاشم پور، حسین عبادالهی و حمید واثق هستند.این بازداشت ها پس از پخش وسیع اعلامیه هایی در اردبیل در اعتراض به خشک شدن تدریجی دریاچه ارومیه صورت گرفته است.به گفته بسیاری از کارشناسان و سازمان های محیط زیستی و نیز شماری از نمایندگان مجلس، با خشک شدن دریاچه ارومیه در آینده نزدیک، منطقه شمال غرب ایران با مشکلات زیست محیطی و اقتصادی مواجه خواهد شد.در روزهای اخیر نیز بازداشت های گسترده ای در استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی صورت گرفته است. از جمله، روز شنبه دهها نفر در تظاهرات اعتراضی به خشک شدن دریاچه ارومیه بازداشت شدند.تاکنون مقام های جمهوری اسلامی ایران درباره این بازداشت ها واکنش نشانی نداده اند.

امضا اولین قرارداد با سپاه در دوران وزیر نفت جدید ایران

بروز علائم دلیل کودتای پاسداران در 22 خرداد 88 و وزیر نفت کردن یک پاسدار که اکنون به روشنی فاش شده است که هدف تقویت و شتاب دا دن به اینگونه قرار دادهای غارتگرانه از سوی ار گان فاشیستی کودتایی پاسداران بوده است .

بی بی سی : برای اولین بار از زمان حضور رستم قاسمی، فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در وزرات نفت، سپاه، قرارداد تازه ای با این وزارتخانه امضا رسانده است.خبرگزاری نیمه رسمی مهر گزارش داده که موضوع این قرارداد ساخت خط لوله اتیلن با هدف تامین خوراک مجتمع پتروشیمی استان فارس است.طول این خط لوله ۵۳۹ کیلومتر و ارزش تقریبی قرارداد آن ۵۰۰ میلیون دلار است.بر اساس گزارش ها، ساخت این خط لوله شامل مهندسی، تدارکات، نصب، راه اندازی، و تامین منابع مالی خواهد بود و قرار است طی مدت ۳۰ ماه آماده بهره برداری شود.در سال های گذشته، قرارگاه سازندگی سپاه قرادادهای متنوعی با وزارت نفت به امضا رسانده و ارزش قراردادهای خاتم الانبیا با وزارت نفت ایران ۲۵ میلیارد دلار اعلام شده است.

سعید حدادیان از مداحان تهران : چادر و ولایت فقیه «ناموس» مداحان است

عملکرد سیاست خلافت دین ابزار قدرت و ثروت و خفقان و سانسور و دین فروشی کردن اینگونه است که یک لات لمپن نوحه خوان فحاش بدون توجه به این واقعیت که چگونه در خیابان های تهران و سایر شهر ها با چادر سیاه بر سر یا حجاب برتر نامیده شده دست به تن فروشی می ز نند وناموس شان را به حراج می گذارند . ولی این هفت خط لمپن چاپلوس دستمال ابریشم یزدی بر دست چادر عمود شکسته ی خیمه ی نظام ر ناموس امثال مجیز گوی جیره خوار همچون خودش کرده است.

دیگربان : سعید حدادیان از مداحان تهران می‌گوید چادر و ولایت فقیه «ناموس» مداحان است و نیرو‌های جوان حزب‌اللهی باید راه «حاج بخشی‌ها» در برخورد با مقام‌های متخلف دولتی را ادامه دهند.آقای حدادیان گفته که «ما هرگز اجازه نمی‌دهیم حریم‌ها و نوامیس ما همچون چادر و ولایت فقیه، در این جامعه مورد بی‌احترامی واقع شود و در برابر این بی‌حرمتی‌ها هرگز سکوت نخواهیم کردبه گزارش روز سه‌شنبه (هشتم شهریور) خبرگزاری دانشجو(بسیج)، این مداح با دفاع از فعالیت‌های سیاسی مداحان افزوده است: «ما به عنوان عضوی از یک جریان نمی‌توانیم در برابر برخی بی‌حرمتی‌ها سکوت کنیمحدادیان در واکنش به انتقاد‌ها از منصور ارضی به خاطر تشویق هواداران خود برای کشتن اسفندیار رحیم‌مشایی نیز گفته که «من خود را فدایی حاج منصور می‌دانم. »وی در بخش دیگری از سخنان خود به حمله گروهی از حزب‌اللهی‌ها {حاج بخشی} در سال ۱۳۷۷ به عطاء‌الله مهاجرانی وزیر وقت ارشاد اشاره کرد و از نیرو‌های جوان حز‌ب‌اللهی خواست راه آنها را ادامه دهند.به گفته حدادیان «در حال حاضر که امثال حاج بخشی‌ها پیر شدند این وظیفه به گردن ما افتاده استانصار حزب‌الله در نماز جمعه ۱۳شهریور سال ۱۳۷۷ در اعتراض به سیاست‌های دولت محمد خاتمی به وزیر وقت کشور {عبد‌الله نوری} و وزیر وقت ارشاد {عطاء‌الله مهاجرانی} حمله کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.سعید حدادیان در شرایطی از نیرو‌های جوان حزب‌اللهی خواسته راه نیروهای قدیمی این جریان را ادامه دهند که چندی پیش منصور ارضی نیز به هواداران خود گفته بود رحیم‌مشایی را به قتل برسانند.

رکود ۲۰ هزار کارخانه، نتیجه‌ی واردات بی‌رویه و سیاست‌های غلط دولت

اینهم بخشی از نتایج پیام های نوروزی ولی وقیح نامشروع و منفور مبنی بر نوآوری و شکوفایی اقتصادی و همت وکار مضاعف همراه با جهاد اقتصادی که این چنین دستآورد داشته است؟.

فرارو : آمار واردات فزونی گرفته است. محدوده وارد شدن کالاهای بیگانه گسترش یافته و به مرغ، گردو، انواع میوه، هندوانه و حتی مهر و چادر و قرآن هم رسیده است. با توجه به روند رو به فزونی واردات به نظر می‌رسد آنچه در این میان دارد قربانی می‌شود، تولید است. در این باره یک تحلیلگر اقتصادی معتقد است: «سیاست‌های ارزی ما سیاست‌های قابل توجه و قبولی نبوده است و اگر سیاست‌های ارزی ما سیاست‌های قوی بود قطعا تولید کنندگان مان مشکل نداشتند و الان ما چیزی حدود قریب به ۲۰ هزار کارخانه تولیدی در حال رکود نداشتیم. اینها تبعات واردات نظارت نشده یا مدیریت نشده بر پیکره اقتصاد کشور استدکتر حسین قاسمی در گفت‌و‌گو با فرارو در خصوص وضعیت واردات کشور، گفت: «در بحث واردات آنچه از ابتدای سال تا پنج ماهه اول سال صورت گرفته در مجموع بیش از پنج درصد افزایش نیافته است ولی اینکه این واردات در چه بخش هایی افزایش و کاهش یافته قابل بحث است قاسمی ادامه داد: «بخشی از واردات در محصولات لبنی و از این دست بوده و بخشی درارتباط با کالاهای بیشتر مصرفی بوده و خیلی تاثیری در رفع نیاز جامعه نداشته است. با وجود اینکه واردات در ظرف پنج ماه نخست امسال بیش از پنج درصد نبوده است اما در شش ماهه دوم سال، میزان واردات شاید تا پنجاه درصد افزایش پیدا کند

افطار ۱۵ میلیون تومانی خامنه‌ای در استان خراسان جنوبی

ضمن اینکه سئوال است برای چه ولی وقیح منفور و نامشروع تبعیض قایل شده است . زیرا که از میان روستا های ایران یا چند استان خراسان فقط در این 3 روستا افطاری از سوی وی بر پا شده است?در صورتیکه در چند روستای شاهرود بدلیل آب آلوده تعداد زیادی مسموم شده و راهی بیمارستان شده اند که پول می توانست هزینه ی آب آشامیدنی یا در مان روستاییان می شد . مهمتر اینکه ولی وقیح نامشروع و منفور از خانواده پر جمعیت محروم بود است که دارای ثروتی نمی باشد . همچنین وی به جز پای منقل نشستن وخود سازی کردن و منبر رفتن ومخ زدن نه کار تولیدی دیگری ندارد و نه این که عنصر مولدمی باشد . مگر اینکه بطور انگلی از طریق رمالی ودین فروشی و حتی سهم گیری از طریق پاسداران در گیر مواد مخدر و غارتگری نفتی و اقتصادی ... توانسته باشد صاحب ثروت بادآورده شده باشد که برای تبلیغات و مظلوم نمایی و ادعای مردمی کردن مبلغ بس ناچیزی را برای هزینه افطاری 3 روستا کرده است؟

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان گفت: باران رحمت عدالت ولایی برای تمامی بشریت در سراسر جهان یکسان می‌بارد.به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، رجبعلی براتی صبح امروز در جمع مردم روستای اسکندر با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در برپایی مراسم افطاری در روستاها و مناطق محروم اظهار داشت: ضیافت افطاری بیت رهبری در هفت روستای محروم درمیان نیز برگزار شده است.وی با بیان اینکه مبلغ 3 میلیون و 500 هزار تومان برای برپایی این ضیافت هزینه شده است، تصریح کرد: هزینه‌کرد ضیافت افطاری در سطح استان 15 میلیون تومان است که تمامی از سوی رهبر معظم انقلاب تأمین شده است.براتی پیام این ضیافت‌ها را در شهرستان درمیان تحکیم وحدت و نزدیک‌تر شدن قلوب مسلمین اعم از شیعه و سنی برشمرد و اضافه کرد: مهم‌ترین تأثیر این گونه مجالس آشنایی مردم با زیبایی‌ها و جلوه‌های حکومت ولایی است

شیوع یک بیماری میکروبی در شاهرود

وضعیت مردم محروم وتهی دستان در کشوری که مدعی نوع آوی بی بدیل علمی پزشکی در جهان دارد . مهمتر اینکه در این کشور فقیری هم وجود ندارد و کسی شکم گرسنه شب سر بر بالش نمی گذارد. از سوی دیگر این خبر را با گزارش خبر قبلی مقایسه کنید تا بهتر بدانید ولی وقیح منفور ونا مشروع چگونه عوامفریبی وتبلیغاتی می باشد؟

قانون : از شاهرود خبر می‌رسد تعداد قابل‌توجهی از ساکنان چند روستای اطراف این شهر به دلیل ابتلا به یک بیماری عفونی در بیمارستان امام‌حسین این شهر بستری شده‌اند.در تماس‌های خبرنگار قانون با بیمارستان شاهرود، مسئولان این بیمارستان از اظهارنظر در این‌باره خودداری کردند اما یکی از کارکنان این بیمارستان گفت به دلیل بستری شدن تعداد زیادی بیمار، بخش بستری بیمارستان بسیار شلوغ است.کارکنان بخش عفونی، آزمایشگاه و حوزه ریاست این بیمارستان هم اطلاعاتی در این‌باره ارائه ندادند. اما یکی از شهروندان شاهرودی گفت در روستاهای کالپوش، میامی، حسین‌آباد و بخش بسطام شهرستان شاهرود که فاقد آب بهداشتی سالم هستند، تعداد قابل‌توجهی به یک بیماری عفونی همراه با اسهال خونی مبتلا شده‌اند و حتی شنیده‌ است که یک زن میانسال نیز در اثر آن فوت شده است.یکی از اهالی روستای کالپوش از توابع شاهرود به قانون گفت که در این روستا و چند روستای مجاور بیش از 30 نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که همگی به بیمارستان شاهرود منتقل شده‌اند اما خبر فوت هیچ‌یک از این بیماران را تأیید نکرد.اگر چه در پیگیری‌های که خبرنگار قانون انجام داد موفق به تماس با مسئولان درمانی شهرستان شاهرود نشد اما شنیده‌ها حاکی از شیوع باکتری سالمونلا در چند روستای اطراف این شهر دارد. بیماری سالمونلا یکی از شایع‌ترین مسمومیت‌های غذایی و میکروب عامل انتقال بیماری وبا است. باکتری این بیماری از طریق آب و مواد غذایی آلوده به‌ویژه تخم‌مرغ و شیر منتقل می‌شود. علائم بیماری ناشی از سالمونلا شامل مسمومیت، عوارض گوارشی و اسهال خونی است.سالمونلا به‌ویژه در افراد مسن و کسانی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است می‌تواند منجر به مرگ شود. این بیماری در سال 2009 و از طریق تخم‌مرغ‌های آلوده اسپانیایی جان عده‌ای را در این کشور و انگلستان گرفت