گزیده خبرهای 8 شهریور 90 قسمت - 2

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبري: چهارشنبه اول ماه شوال است

http://www.kayhannews.ir/900608/2.htm#other203

معلوم نیست که چرا عضو کمیته علمی ستاد استهلال دفتر ولی وقیح نا مشروع و منفور که پس از خود سازی بساط منقل ودود و آتش که پشت تلسکوپ ستاره شناسی نشسته و کشف کرده است که رؤیت ماه و عید فطر نه امروز که فردا می باشد . توضیح اقنایی و مستند علمی نداده است که چه فرقی میان آسمان ایران با کشور های همسایه و منطقه وجود دارد که موجب اختلاف یک شبانه روزی شده است؟! البته پاسخ در همان ابزاری کردن قدرت و ثروت دین است آنگونه که به اهل تسنن در تهران اجازه نمی دهد تا که مراسم نماز عید فطر بر گزار شود.

عضو كميته علمي ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبري با بيان اينكه امكان رويت هلال ماه امشب (دوشنبه شب) وجود ندارد، اعلام كرد كه چهارشنبه نهم شهريور اول ماه شوال است.سيدمحسن قاضي ميرسعيد عضو كميته علمي ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبري در گفت وگو با فارس، اظهار داشت: هلال ماه، غروب دوشنبه در كل دنيا فقط در آمريكاي جنوبي با چشم غير مسلح ديده مي شود و دليل آن هم اين است كه ارض دايره البروجي ماه، جنوبي است و معمولا در نيمكره جنوبي بهتر از نيمكره شمالي قابل رؤيت است.وي افزود: در جنوب آمريكاي مركزي و جنوب غربي آفريقاي جنوبي هلال ماه با ابزار، قابل رويت است ولي در ساير نقاط جهان مثل آسيا، اروپا، استراليا، آمريكاي شمالي و آفريقا به جز بخشي كه ماه قابل رؤيت است، هلال ماه تحت هيچ شرايطي رويت نخواهد شد.

کیهان و خوانندگان

بازهم سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری در پیام های ساختگی ستون کیهان و خوانندگان دروغ نامه ی خود از توسری یا روسری حجاب اجباری دفاع نموده است و مسئولان را مخاطب قرار داده است که چنین بی حجابی در شأن رژیم ضد بشری قرون وسطایی زن ستیز نمی باشد . از سوی دیگر برای اینکه چماق علیه ی بازیکنان فوتبال داشته باشد آویزان به یک بازیکن فوتبالیست الله اکبر گوی بوسنیایی شده است تا که دستآویز برای زیر سئوال بردن سازمان پشم و شیشه و باشگاه فوتبال و فوتبالیست ها داشته باشد که چرا برروی بازوی یکی شان خالی بوده است؟ البته دختران فراری از خانه ها وفروش شان و زنانت ن فروشان خیابانی مهم نیست.

¤ به نظر بنده در خصوص مسئله حجاب و اصلاح وضع موجود كه انصافا در شأن يك كشور اسلامي نيست، بايد از مجموعه دولت آغاز كرد زيرا وقتي در بيمارستان ها و برخي ادارات و مراكز دولتي، خانم ها و آقايان با وضعيت نامطلوب در انظار ظاهر و باعث آلودگي فرهنگي در چنين محيط هايي مي شوند چه انتظاري مي توان از زنان و مردان در جامعه داشت.يك خانم شهروند¤ رسانه هاي ما به ويژه رسانه هاي ورزشي در قبال حركت بسيار شايسته يك فوتباليست بوسنيايي كه پس از زدن يك گل به دروازه حريف به سجده افتاده و شعار الله اكبر سر مي دهد غفلت كرده و هيچ بازتابي در خصوص اين حادثه ماندگار ندادند. اين فوتباليست شجاع و انقلابي به خاطر همين حركت حماسه آفرين، توسط داور از زمين اخراج شد و سپس به محروميت 2ساله نيز محكوم شد. به دست اندركاران فوتبال كشورمان پيشنهاد مي شود كه ضمن تقدير و تجليل از اين فرد از وي براي حضور در ايران اسلامي دعوت به عمل آيد.خانم اديب.¤ با مشاهده دو صحنه اي كه اخبار 30/20 شبكه دو سيما از آرايش مو زننده و خالكوبي دو نفر از بازيكنان فوتبال كشور نشان داد واقعا به حال فرزندان اين مرز و بوم كه بخواهند چنين فوتباليست هايي را الگوي خود قرار بدهند تاسف خوردم. مسئولين باشگاههاي فوتبال كشور براي مردم توضيح بدهند كه در حوزه مديريتي آنها چه مي گذرد و چرا با وجود آنان چنين كارهاي غيراخلاقي و دور از فرهنگ ما ايرانيان صورت مي گيرد. اميدواريم توجيه نكنند بلكه خودشان را مقصر بدانند.ترابي

رئيس ناشي پروژه را لو داد! (خبر ويژه(
http://www.kayhannews.ir/900608/2.htm#other208

سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری شکنجه گر برای اینکه ثابت کند که یک شکنجه گر حرفه ای و یک متخصص پرونده ساز ویک بیمار روانی کینه و عقده ای علاج نا پذیر می باشد . بنابراین بشدت تلاش می کند که در همه گزارشات و خبر سازی کردن و یادداشت روز و گفت و شنود و پیام های ساختگی اش طوری محتوا را تهیه و تنظیم کند تا مو درزش نرود که وی یک سربازجوی لمپن و فحاش و هتاک و وارونه گوی وتحریف و عقده ای می باشد.

رئيس خودخوانده شوراي موسوم به هماهنگي راه سبز اميد كه در واقع چيزي جز بازوي رسانه اي منافقين نيست اعتراف كرد اين شورا با علم به اينكه تاريخ مصرف موسوي روزي به پايان خواهد رسيد تشكيل شد تا جاي او را جايي در خارج از ايران پر كند.اردشير امير ارجمند كه با روز آنلاين گفت وگو كرده گفته است ايده تشكيل اين شورا مربوط به قبل از حصر خانگي ميرحسين موسوي است تا «اگر براي او مشكلي پيش آمد كارها ادامه پيدا كنداردشير اميرارجمند از بستگان مسعود اميرارجمند است كه هم اكنون مسئوليت شاخه اطلاعاتي سازمان منافقين در پاريس را برعهده دارد.اردشير كه ادعا مي كند با هماهنگي مسعود از ايران خارج شده است هم اكنون در پاريس اقامت دارد اكنون اين حدس مطرح شده است كه اميرارجمند سال ها در كنار ميرحسين موسوي به عنوان يك مهره اطلاعاتي سرويس هاي غربي عمل كرده و مشغول خط دهي او بوده است.اظهارات جديد اميرارجمند اين تحليل برخي كارشناسان در داخل را تاييد مي كند كه از مدت ها پيش عقيده داشتند حمايت صريح موسوي و كروبي از پروژه صهيونيستي 25 بهمن يك برنامه ريزي انتحاري از خارج از كشور بود كه در واقع هدفي جز حذف اين دو نفر و انتقال رهبري آشوبگران به خارج از كشور را نداشت.امير ارجمند در بخش ديگري از اين مصاحبه تاكيد مي كند كه از نظر او عضويت در چيزي كه جنبش سبز مي خواند هيچ شرط ايدئولوژيكي ندارد و مثلا لائيك ها هم مي توانند عضو جنبش سبز باشند بي آنكه لازم باشد دست از عقايد خود بردارند. ..

حاج خانم مالك زندان حاج آقا! (خبر ويژه)

باز هم با این گزارش تلاشی دیگر سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری کرده است تاکه صحه بر آنچه بگذارد که در مورد گزارش خبر قبلی گفته شد

روشن شدن اين نكته كه مكان جديد حصر مهدي كروبي متعلق به فاطمه كروبي (همسر وي) است در حال تبديل شدن به يك آبروريزي است.فاطمه كروبي روز شنبه در گفت وگو با سحام نيوز ادعا كرد كه از ابتداي ماه رمضان همسرش در مكاني نامناسب حبس شده است.اين در حالي است كه برخي منابع كه از وضعيت كروبي آگاه هستند، مي گويند كروبي با اصرار و درخواست شديد خود و همسرش به يكي ديگر از منازل فاطمه كروبي منتقل شده و بر خلاف ادعاهاي همسرش هيچ اجباري براي انتقال وي به اين مكان وجود نداشته است.اين منابع تاكيد مي كنند مكان جديد از فضاي مناسب براي زندگي فاطمه كروبي در كنار همسرش برخوردار است و هيچ منعي در اين زمينه وجود ندارد اما ظاهرا خود او مايل به همراهي با كروبي نيست.گفته مي شود فاطمه كروبي به تازگي ملك جديدي با قيمت گزاف در جماران تهيه كرده و اين سر و صداها احتمالا براي طرح درخواست انتقال مهدي كروبي به اين ملك است.گفتني است فاطمه كروبي هرگز در حصر نبوده و به جاي حضور در كنار همسر خود ظرف ماه هاي گذشته آزادانه مشغول رسيدگي به امور شخصي اش بوده است

پس از بازگشت از ايران برادر خالد اسلامبولي در قاهره بازداشت شد

اگر ایران پدر خوانده تروریست جهانی نیست و از اقدامات تروریستی و تروریست ها یی همچون اعضای القاعده و طالبان حمایت نمی کند . سئوال است برادر قاتل انور سادات در ایران چه می خواسته است و چرا اکنون راهی مصر شد آنهم پس از اینکه قذافی سقوط کرد و خطر سقوط بشار اسد را تهدید می کند؟

برادر خالد اسلامبولي پس از بازگشت از ايران، در قاهره پايتخت مصر بازداشت شد.به گزارش العربيه، دادگاه نظامي مصر محمد اسلامبولي را در فرودگاه قاهره بازداشت كرد تا محاكمه وي از سر گرفته شود. وي پيشتر در مصر به اعدام محكوم شده بود. محمد اسلامبولي از جمله صدها نفري بود كه در اواخر حكومت انور سادات بازداشت شدند. وي سال 1984 آزاد شد و به سبب تدابير شديد امنيتي مجبور شد از اين كشور خارج شود. محمد اسلامبولي ابتدا به پاكستان رفت و پس از مدتي راهي افغانستان شد و در سال هاي اخير در ايران به سر مي برد

جمع آوري 9 هزار معتاد ولگرد در تهران

اولاً چرا پس از 33 سال ادعای مبارزه ی بی امان و پیگیر با قاچاقچیان مواد مخدر و معتادین کردن . اما نتجیه آنگونه شده است که بطور تصاعدی آمار معتادین افزایش یافته است؟ دوماً اینان که جمع آوری می شوند به کجا منتقل می شوند و با قربانیان چگونه رفتار می شود؟

مدير كل اجرايي ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تاكنون بيش از 9 هزار و 100 معتاد ولگرد در تهران جمع آوري شده اند.مسعود زاهديان درباره طرح ضربتي مقابله با معتادان ولگرد خياباني اظهار داشت: اين معتادان به مراكز موضوع ماده 16 (مراكز نگهداري معتادان) اصلاحيه قانون مبارزه با مواد مخدر ارجاع داده شده اند.به گزارش فارس وي تصريح كرد: در حال حاضر بيش از 4 هزار و 200 نفر تا تاريخ 25 مرداد در كمپ ها و اردوگاه هاي نگهداري معتادان مستقر هستند.

باران تهران خواب و خيال مديران شهري

http://www.kayhannews.ir/900608/15.htm#other1514

بازهم بارش باران در سال خشک سالی و جهاد اقتصادی نامیده شده موجب نشد تا که مانع از بهدر آب باران شود .ولی گذشته از جاری شدن سیل باعث خسارات مالی و جانی شده است اخلال در ترافیک به وجود آورده است . از سوی دیگر با مچ گیری سبب شدت یافتن انتقاد میان باندهای رقیب در گیر جنگ قدرت و ثروت شده است .

در آخرين روزهاي ماه مبارك رمضان و در نخستين روزهاي شهريورماه رحمت الهي لبخند را بر لبان پايتخت نشينان نشاند.ديروز آسمان تهران چنان مردم شهر خاكستري را غافلگير كرد كه تصور اين بارش در اين ماه براي كسي قابل باور نبود. صبح ديروز مردم شهر در حالي خانه هاي خود را به سمت محل كارشان ترك كردند كه ابرهاي سياه آسمان شهر را فرا گرفته بود. باران نم نم با حال و هواي پائيزي باريد. اما اين نم نم چنان تبديل به رگبار شد كه عابران و موتورسواران را مجبور به توقف زير پلها و سايبانها كرد.جويهاي پر از زباله كه كشش رحمت الهي را نداشتند، به سوي معابر و خيابانها سرازير شدند و باز خواب و خيال مسئولان شهري كه اذعان كرده بودند، ديگر هيچ نقطه آبگيري در تهران وجود ندارد را پريشان كردند.اكثر شهروندان در اين وانفسا براي رسيدن به محل كار خود با اينكه از نخستين ساعات بامداد روانه خيابانها شده بودند، اما به دليل كمبود وسايل نقليه عمومي با تاخير به محل كار خود رسيدند در اين شرايط متاسفانه برخي از رانندگان تاكسي نيز صف هاي طولاني مسافران در راه مانده را نديده گرفتند و منتظر مسافران خاص يا همان دربستي ها ماندند.در اين ميان 50 تصادف نيز در بزرگراه هاي پايتخت به وقوع پيوست.به گفته سرهنگ فيروز گودرزي رئيس پليس ترافيك بزرگراه هاي تهران طي شبانه روز گذشته 50 مورد تصادف خسارتي و چهار مورد تصادف جرحي رخ داد. همچنين بنابه گزارشهاي رسيده بر اثر سقوط يك دستگاه ميني بوس به كانال آب در اتوبان امام علي(ع) راننده آن در دم كشته شد. علت وقوع اين حادثه كه سرعت غيرمجاز اعلام شد، ساعتها ترافيك در مسير شمال به جنوب بزرگراه امام علي(ع) را سنگين كرد.

رويداد بي سابقه در نيم قرن اخير. بارش 50 سانتيمتر برف زمستاني در تابستان
http://www.kayhannews.ir/900608/15.htm#other1500

بارندگی در تهران و برخی از شهر های استان های کشور نه مشکل گشا نبوده است و نه اینکه فقط در تهران مشکل ساز بوده است ، بلکه در مناطق دیگر سبب کشته شدن تعدادی از شهروندان ایرانی و تخریب جاده و خانه ها در اثر جاری شدن سیل و همراه با خسارات بوده است . آنگونه که با بارش برف در ارتفاعات احتمال خطر جاری شدن سیل و خسارات مادی و تلفات جانی بیشتر وجود دارد. چون در 33 سال گذشته حاکمان عوامفریب و دین فروش به جز پیگیری اهداف هرچه بیشتر غارت گرانه ی خود و تخریب هرچه بیشتر کشور با سیاست چوب حراج بر منابع و ذخایر کشور زدن کار دیگری انجام نداده اند

سرويس شهرستانها-بارش 50 سانتي متري برف در كلاردشت و همچنين ارتفاعات طالقان و آمل اين مناطق را سفيدپوش كرد و جاري شدن سيل در برخي شهرها خسارت برجاي گذاشت.به گزارش خبرگزاري مهر، بارش شديد برف به ميزان 50 سانتي متر چهره كلاردشت را زمستاني كرد.بارش برف سنگين با حجم 50 سانتي متر در منطقه گردشگر پذير كلاردشت در اين فصل طي 50 سال اخير بي سابقه بوده است.از سويي بارش شديد باران در چند روز گذشته و حفاري اداره گاز، كلاردشت را به صحرايي از گل و لاي مبدل كرده به گونه اي كه مردم مجبور به عبور و مرور در خيابانها با چكمه هستند.هم اكنون بسياري از خيابانها و معابر عمومي كلاردشت، دچار آبگرفتگي شده و خسارات فراواني به باغ ها و خانه هاي شهري و روستايي منطقه وارد آمد و موجب نگراني كشاورزان و نابودي محصول برنج آنان شد.طي چند سال گذشته بارش برف تابستاني در طالقان سابقه نداشته است.به گزارش فارس، برف تابستاني بخش امامزاده عبدالله(ع) شهرستان آمل را سفيدپوش كرد.يحيي عسگري پور با اعلام اينكه به دليل بارش برف تابستاني كوچ عشاير در اين منطقه دچار مشكل شده است يادآور شد: برف تابستاني 20 روز مانده به فصل پاييز نادر است و اين امر مشكلاتي را براي روستائيان و عشاير ايجاد كرده است. وي گفت: به دليل كاهش دما در منطقه روستائيان مي توانند براي دريافت سوخت مراجعه كنند.گزارش ديگري از خبرگزاري فارس حاكي است، بر اثر وقوع سيل در فيروز جاي بندپي شرقي بابل در روستاي سجادرود، بهورز اين روستا جانش را از دست داد و جسدش مفقود شد.رحيم شفيعي تبار 50 ساله، بهورز روستاي فيروزجاي شرقي كه به پزشك روستاي سما گوش شهرت داشت صبح ديروز بر اثر وقوع سيل در اين منطقه در حالي كه قصد كمك به مردم را داشت با نجات يك نفر از دست سيل، خودش به دامان سيل گرفتار شد و جانش را از دست داد.جسد اين بهورز با تلاش مردم منطقه و هلال احمر پس از دو ساعت در منطقه سجادرود پيدا شد.گزارش ايرنا به نقل از مديركل مديريت بحران استان تهران حاكي است جاري شدن سيل در بعد از ظهر روز يكشنبه در منطقه دماوند، شهر آبعلي و تا حدودي شهر آبسرد خساراتي بر جاي گذاشت. وي گفت: براثر جاري شدن سيل بخشي از تأسيسات آب و فاضلاب منطقه آسيب ديد و حدود 200 خانوار از آب شهري محروم شدند.گزارش ديگري از ايرنا به نقل از مدير جهاد كشاورزي رودبار حاكي است. طغيان رودخانه خرشك از توابع شهرستان رودبار به 20 هكتار از شاليزارهاي اين روستا خسارت وارد كرد.«تيمور رگيدن» افزود: در اين حادثه به اراضي شاليزاري 30 بهره بردار روستاي خرشك بخش رحمت آباد بلوكات شهرستان رودبار بر اثر بارش شديد باران و جاري شدن سيل و طغيان رودخانه بين 10 تا 100 درصد خسارت وارد شد.به گزارش ايرنا، بخشدار آسارا كرج گفت: بارندگي يك شنبه شب گذشته همچنين موجب ريزش كوه در ساعات اوليه در جاده كرج - چالوس شد كه با تلاش ماموران راهداري اين جاده بازگشايي شده است.محمدي سيرايي بيان داشت: به دليل بارندگي هاي چند روز گذشته راه ارتباطي شش روستا مسدود شده بود افت شديد دما در مناطق كوهستاني و ييلاقي گلستان به حدي است كه موجب سردي دماي هوا در اين مناطق شد و روستاييان در اوج فصل تابستان به تن پوش گرم و زمستاني روي آورده اند.معاون راه هاي روستايي اداره كل راه و ترابري گلستان گفت: در جريان بارشهاي شديد باران كه از بامداد روز جمعه چهارم شهريور در گلستان به وقوع پيوست، راه هاي روستايي 25 روستا بر اثر سيلاب مسدود شد.غلامعلي باراني در گفتگو با خبرنگار مهر از بازگشايي محورهاي ارتباطي 14 روستاي استان كه بر اثر سيلاب اخير مسدود شده بودند خبر داد.گزارش ايرنا به نقل از معاون راهداري اداره كل راه و ترابري خراسان شمالي حاكي است: سيل اخير هشت ميليارد و 700 ميليون ريال به راههاي روستايي اين استان در شهرستانهاي بجنورد، فاروج و شيروان خسارت وارد كرد.«علي اصغر بديعي مقدم» اظهار داشت: سيل چهارشنبه شب راههاي روستايي 28 روستاي بجنورد، فاروج و شيروان را 15 تا 30 درصد تخريب كرده است.وي اضافه كرد: همچنين سيل موجب وارد آمدن خسارت 20 تا 40 درصدي به 85 دستگاه ابنيه فني راهها شامل پل، حفاظها و علايم رانندگي حاشيه راهها شده است.معاون راهداري خراسان شمالي گفت: در مجموع بر اثر سيل به حدود 100 كيلومتر از راههاي روستايي در شهرستانهاي اين استان بين 15 تا 40 درصد خسارت وارد آمده است.