گزیده خبرهای 30 مرداد 90 قسمت 2

تداوم يا پايان اشغالگري؟ بازي دو سر باخت آمريكا در عراق (خبر ويژه(
http://www.kayhannews.ir/900530/2.htm#other207

نقل قول از اعتراف به اشتباه آمریکا به تهاجم نظامی واشغال عراق و هموار شدن شرایط اشغال کردن عراق از سوی پاسداران به خصوص سپاه قدس که سربازجو پاسدار شریعتمداری بعنوان دو سر باخت از این اشتباه یاد نموده است. چونکه نقل قول کرده است که آمریکا هم هزینه مالی بسیارسنگین در عراق متحمل شده است . هم اینکه تلفات انسانی آمریکا در عراق سنگین بوده است . بد تر اینکه هم هرروز حاکمان ایران نعره می کشند که نظامیان آمریکا باید از عراق خارج شود . البته پاسدار سر بازجو شریعتمداری از توبره و آخور خور بدون بیان اینکه اشاره کند که چگونه شرایط تهاجم از طریق دلال و جاسوس چند جانبه احمد چلبی هموار شد. زیرا که اطلاعات دروغین داشتن سلاح های کشتار جمعی صدام حسین از سوی حاکمان تهران ووزارت بد نام اطلاعات و پاسداران را احمد چلبی دریافت می کرد. سپس این اطلاعات دروغین را در اختیار دستگاه جاسوسی و مقامات نظامی آمریکا و انگلیس گذاشته می گذاشت تا از طریق رسانه های جهانی پخش و تبلیغ شد و فضای تهاجم نظامی عراق و اشغال کردن نظامی اش آماده شد . همچنین با نا دیده گرفتن تکرار اشتباه بزرگ تر تهاجم به قرار گاهای مجاهدین و خلع سلح کردن شان بود . سپس توطئه ی مشرک خامنه ای – مالکی با چراغ سبز آمریکا طراحی شد و طرح تهاجم جنگی 6و7 مرداد 88 و 19 فروردین 90 به مجاهدین اشرف تدارک دیده شد که مصداق جنایت علیه ی بشریت می باشد . بدتر اینکه هنوز هم وزارت امور خارجه ی آمریکا نام مجاهدین ن را از توی لیست تروریستی خارج نکرده اند. از سوی دیگر اکنون هم فاش شده است که آمریکا می بایست چوب و پیاز را با هم بخورند.

اشغالگران آمريكايي همچنان مشغول دعوت گرفتن از خود براي ادامه حضور در عراق هستند!لئون پانه تا وزير دفاع آمريكا روز جمعه در مصاحبه با خبرنگاران گفت «سرانجام مقامات عراقي به ادامه حضور نظاميان ما پس از سال 2011 پاسخ مثبت داده اند»! اما اين ادعا با واكنش بغداد مواجه شد كه اعلام مي كرد تصميمي دراين باره اتخاذ نشده است. به دنبال اين واكنش، پنتاگون در توضيحي اعلام كرد: منظور لئون پانه تا، استقبال بغداد از بحث در اين باره بوده است.آمريكا طبق توافقي كه در سال 2008 با دولت عراق صورت گرفت موظف است تا پايان سال جاري ميلادي (پايان پاييز) 46هزار نيروي باقي مانده خود را از عراق بيرون ببرد اما مقامات آمريكايي با نقض تعهد خود، از طرف دولت عراق ادعا مي كنند كه بغداد به ادامه حضور نيروهاي اشغالگر نياز خواهد داشت. سيا و پنتاگون براي توجيه اين ضرورت، به عمليات تروريستي در عراق طي چند ماه اخير شدت بخشيده اند.سردرگمي استراتژيك آمريكا در عراق و همچنين افغانستان در حالي است كه به تازگي نشريه فارين پاليسي ضمن تحليلي تصريح كرد رئيس جمهور آمريكا بايد شكست در اين دو جنگ را بپذيرد. اين نشريه نوشت: با وجود همه ادعاها مبني بر اينكه عمليات ما در عراق و افغانستان جواب داده، روشن است كه اين جنگ ها نتوانسته سيستم مورد نظر ما را جايگزين كند و حضور سربازان ما در اين سالها هيچ نتيجه اي به همراه نداشته است.نويسنده فارين پاليسي مي افزايد: حقيقت اين است كه آمريكا و متحدانش بازي را در عراق واگذار كرده اند و در افغانستان نيز همين بلا سر آنها خواهد آمد. ما اندك اندك نيروهاي نظامي خود را از اين دو كشور بيرون مي كشيم و البته به هيچ كدام از اهداف هم نمي رسيم. البته موقعيت استراتژيك ما هم ضعيف تر از پيش شده است. سربازان آمريكايي با شجاعت جنگيدند و مردم آمريكا هم در تمام اين سالها كنار آنها ايستادند. اما ما شكست خورديم چرا كه اهدافي كه انتخاب كرده بوديم اشتباه بودند و البته رهبري ملي كه در آن زمان با بوش بود قضاوت هاي نادرستي هم انجام داد.اين نشريه تائيد كرد: حمله به عراق هيچ گاه ضروري نبود چرا كه صدام حسين نه با القاعده در ارتباط بود و نه تسليحات كشتار جمعي در اختيار داشت. صدام حتي اگر تسليحات كشتار جمعي هم در اختيار داشت مي دانست كه نمي تواند بدون مقابله با تبعات آن، آنها را به كار بگيرد. اين اشتباه بود چرا كه با از دست رفتن حزب بعث ما با عراقي روبه رو شديم كه به شدت گرفتار انشقاق شده و هيچ ايده اي هم براي حكمراني نداريم. اين حمله همچنين توازن قدرت را در منطقه خليج فارس بر هم زد و به افزايش قدرت ايران منجر شد. حمله به عراق سرمايه مادي و معنوي ما در افغانستان را بر باد داد و منجر به كاهش توجه به جنگ نخست شد.فارين پاليسي باراك اوباما را وارث دو جنگ خواند و نوشت: بزرگ ترين خطاي او اين بود كه نفهميد پيروزي در اين جنگ ها ممكن نيست. او به شكل احمقانه اي به تعداد نيروها در افغانستان افزود و سرمايه هاي بسياري را هدر داد. ما اين جنگ ها را باختيم. نمي توان چنين جنگ هايي را بدون تاسيس موسسات كاربردي اجتماعي و سياسي در افغانستان و عراق برد. اما اين دقيقا همان چيزي است كه ما نمي دانيم چگونه انجام دهيم. نه تنها خودمان اين كار را انجام نمي دهيم بلكه هر بار از فردي كه اين كار را انجام مي دهد حمايت هم مي كنيم فرد مورد نظر شكست مي خورد. بهترين درسي كه ما آموختيم اين است كه واشنگتن نمي تواند در كشورهاي مسلمان دموكراسي ايجاد كند.

عرض كرده بودم كه من مامور «سيا» هستم! (خبر ويژه(

http://www.kayhannews.ir/900530/2.htm#other208

استفاده از پروفسور مأمور چند جانبه رامین جهانبگلو زندانی و تواب اوین با شیوه ی چماق و حلوا و چوب و پیاز . زیرا هم از این مأمور در لیست 37 نفره علیه ی مجاهدین استفاده می شود و هم برایش هورا کشیده می شود . هم اینکه بعنوان مأمور سیا بر توی سرش زده می شود تا مفت فروخته شود.

همكار ناتوي فرهنگي و سرويس اطلاعاتي آمريكا مدعي است نسل جديد روشنفكري در ايران، غرب و مدرنيته را دشمن نمي داند. رامين جهانبگلو در مقاله اي طولاني و پر از سفسطه كه از سوي سايت راديو فردا- ارگان رسمي سازمان سيا منتشر شده- ادعا مي كند مبارزه با غرب صرفا ايده اي چپگرايانه(ماركسيستي) و ايدئولوژيك بوده اما بعد از سرخوردگي چپ ها از انقلاب اسلامي، اكنون ديگر روشنفكران مشكلي با مدرنيته غرب ندارند.گروهك هاي چپي نظير سازمان منافقين و فدائيان خلق پس از اين ناكامي در جلب اعتماد توده ها دست به اسلحه و رويارويي با نظام مردم شدند و سرانجام ماهيت آمريكايي آنها لو رفت همچنان كه ماهيت وابسته حزب توده نيز لو رفت اما جهانبگلو ادعا مي كند: مفهوم انقلاب فريبا بود و بسياري از روشنفكران با افسونگري ايده آليسم ناكجاآبادي و رمانتيسم سياسي جذب شدند... اما آنها پس از مدتي حذف شدند. بسياري از اين روشنفكران چپگرا به ناچار و سرخورده از انقلاب، ترك وطن كردند.وي مي افزايد: در ايران امروز، هستند روشنفكراني كه بر ايدئولوژي خاصي مهر تأييد نمي زنند و به دفاع از آن برنمي خيزند و به ويژه از استقرار دموكراسي ديني حمايت نمي كنند. با اين وصف، چنين به نظر مي رسد كه اين گروه از روشنفكران، هم در داخل و هم در خارج از ايران، مفاهيم فلسفي و روشنفكري بنيادين وضع كنوني را نيز به چشم ترديد مي نگرند. در واقع، انديشه هاي انتقادي و پرسشگر به روشنفكران آموخته است كه، برخلاف همتايان پيشين خود، به آرمان ها و سياست هاي بنيادگرايانه و نسخه پردازي هاي ناكجاآبادي به ديده شك و ترديد بنگرند. اين تشكيك فلسفي از هر نگرشي كه قصد مهندسي اجتماعي و بازسازي ايدئولوژيكي جامعه ايران را داشته باشد مي پرهيزد.

حکم قتل مشایی صادر شد!
http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=71308

آنقدر باز گفتمان لمپنی وچارواداری مکتبی حزب اللهی مداح و پا منبری ولی وقیح منفور و نا مشروع مفتضح شده است که صدای اعتراضی سایت حامی شهردار تهران که منتقد رئیس جمهور ومخالف مشایی می باشد مقابل این تهدید لمپن گویی عریان نوح خوان بیت رهبری منصور ارضی بلند شده است.

اثرش چی می‌شه توی جامعه؟! ببین این فاحشه‌ها، زناكارا، حرامیان در مرز‌ها و اینا ببین چی جوری می‌پیچن به هم.. صبركن ببین چه جوری به چه كنم چه كنم می‌افتن، تو صبر كردی، اینا ترس نداره، یارو فاحشه است قیافه‌اش هم نشون می‌ده، اما..تو هم می‌دونی كه اخلاق منو، فعلا قایمش كردن، پیداش كنن بچه‌ها می‌كشنش!!! فعلا تو هزاران حصار قرار گرفته این یهودی امت!!! گفتمم هر كی بكشتش پولشو من می‌دم آینده: حاج منصور ارضی شب گذشته در مراسم شب نوزدهم ماه مبارك رمضان، تندترین مواضعش را با ادبیاتی سخیف در قبال جریان موسوم به انحرافی و لیدر این جریان كه همواره از سوی وی یهودی صفت خوانده می شود، اعلام كرد؛ مواضعی كه فارغ از شگفت انگیز بودن بیان آنها در مقدس ترین شب سال به دلیل نحوه بیان و نوع ادبیات،طبعا مورد سوءاستفاده جدی این جریان قرار گرفته و زمینه مظلوم نمایی این طیف را فراهم كرد.وی شب گذشته با اشاره به پنهان بودن مشایی گفت: پیداش كنن بچه‌ها می‌كشنش!!! فعلا تو هزاران حصار قرار گرفته این یهودی امت!!! گفتمم هر كی بكشتش پولشو من می‌دم!!سخنانی كه طبعا بلافاصله مورد استفاده رسانه های جریان مشایی قرار گرفت و با این اظهارات ناشیانه، از این پس هواداران این جریان می توانند كوچكترین حادثه رخ داده برای طیف خود را به هواداران ارضی كه خود را نیروهای حزب الله می خوانند، نسبت دهند.این در حالی است كه در دوران اصلاح طلبان، بیان مواردی بسیار كلی تر توسط آیت الله مصباح یزدی باعث شد تا پس از نشانه رفتن سعید حجاریان توسط سعید عسگر، اصلاح طلبان بیش از این جوان نورسیده، انگشت اتهام را به سوی دیگری ببرند.البته سخنان تند دیشب منصور ارضی به این چند جمله منحصر نشد. منبر مسجد ارك چند سالی است در برخی مقاطع مسائلی از راسش مطرح شده و حاج منصور ارضی كه به نوعی پدر معنوی طیف وسیعی از مداحان تلقی می شود، بعضاً گوینده این اظهارات بوده كه عمدتاً به نفع رقیب تمام شده و بهره برداری های سیاسی توسط مخاطبان نطق های آتشین صورت پذیرفته است. آخرین نطق های حاج منصور كه این بار خطاب به دولتی ها و اسفندیار رحیم مشایی بود، منجر به شكایت ریاست جمهوری از این مداح حامی دولت نهم و دهم به همراه سعید حدادیان شد. اما این شكایت سكوت این مداح را در پی نداشت و نتوانست نقش یك ترمز را به خوبی ایفا كند و حاج منصور شب گذشته تندترین اظهارات را با ادبیاتی سخیف راجع به طیف موسوم به انحرافی بیان كرد.,