گزیده خبرهای 7 شهریور 90 قسمت -2

گروگان‌گیری جریان انحرافی به روایت جوان

گفته می شود خشت اول چو بنهاد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج . بنابراین وقتی از ابتدای رژیم فاشیستی مذهبی و تروریستی با ربودن محمد رضا سعادتی عضو سازمان مجاهدین خلق و فرزند شاد روان آیت الله طالقانی و سپس اشغال سفارت آمریکا و گروگان گیری کارکنان سفارت آمریکا برای باج گیری و زد و بند های پشت پرده شروع شد مشخص است پس از 32 سال از اجرای این سیاست که جزو بخشی از سیاست زیر مجموعه ی دیپلماسی داخلی و صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز رژیم قرون وسطایی و ضد بشری ایران می باشد . اکنون که موسوی و کروبی هم بهمین شیوه ی گروگان گیری با همسران شان در حصر خانگی قرار دارند که ناشی از جنگ قدرت و ثروت است . چرا دولت نمی باید در راستای اهداف خود از این سیاست استفاده نکند؟

سایت جوان آنلاین نوشت:جریان انحرافی که در زمینه‌های مختلف فسادهای قابل توجهی را از خود به جای گذاشته است، این روزها برای بدست‌گیری کرسی‌های مجلس نهم از هیچ اقدامی فروگذاری نمی‌کند. جریان انحراف در همین راستا با توجه به نفوذ خود در امور اجرایی کشور بر پیگیری طرح‌های ضربتی بویژه در حوزه اقتصاد برای راضی نگاه داشتن افکار عمومی در حوزه‌های انتخابیه تا انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرده و حتی بر پرداخت سود سهام عدالت در ایام نزدیک به انتخابات اصرار دارند. این اما همه ماجراهایی نیست که جریان انحراف به دنبال تحقق خود می‌باشد. این جریان برای پیشبرد اهداف خود پیام‌های غیر‌مستقیمی را نیز به عنوان تهدید و باج خواهی به برخی از منابع ارسال کرده است. این پیام‌ها که اوج فساد و قدرت‌طلبی جریان انحراف را به نمایش می‌گذارد در بردارنده این نکته است که اگر مزاحمتی برای این جریان در انتخابات آتی اعم از تائید صلاحیت‌ها و ... وارد شود برخی از طرح‌های مهم کشور را به گروگان گرفته و زمینه‌های شکست این طرح‌ها را فراهم خواهند کرد. گفتنی است این تهدید و باج‌خواهی در حالی از سوی جریان انحراف مطرح می‌شود که این جریان مست از توهمات خود بوده و نمی‌داند که نظام آنچنان از اقتدار برخوردار است که اجازه نخواهد داد قدرت‌طلبان بی‌ریشه‌ای همچون آنان در مسیر حرکت نظام سنگ‌اندازی کنند

مهمترين رويكرد دولت نهم و دهم

اگر اختلاس های میلیاردی دولتی و بانکی وجود نمی داشت که هروز خبرش بازتاب داده نمی شد . معلوم نبود آن موقع چگونه بیش از آنچه تبلیغ می شد که فاصله ها آنقدر کاهش یافته است که طبق ادعای پاسدار گماشته احمدی نژاد رئیس جمهور در کشور فقیر و گرسنه ای وجود ندارد که برگردان آن را امام جمعه زاهدان رله کرده است ؟

نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: رويكرد انسان مهمتر از عملكرد اوست و يكي از ويژگيهاي مهم دولتهاي نهم و دهم اين است كه از حيث رويكردي نيز كارنامه خوبي دارد؛ مثلاً كم شدن فاصله ها با مردم يكي از ويژگيهاي مهم و مثبت رويكردي اين دولت است.ایرنا: آيت الله 'عباسعلي سليماني' يكشنبه شب در شوراي اداري سيستان وبلوچستان افزود: از ديگر ويژگيهاي رويكردي اين دولت، برخورد قاطع با مجموعه مظاهر تجمل گرايي است. عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه به جز دولت بني صدر همه دولتهاي نظام اسلامي تلاشهايي داشتند و در برخي حوزه ها دستاوردهايي را هم شاهد بوديم، گفت: اما وجه تمايز اين دولت، آن است كه علاوه بر عملكرد خوب، در رويكردها نيز متفاوت و برجسته است. سليماني گفت: خوب و بد بودن در حوزه 'عملكرد' اهميت چنداني ندارد اما 'رويكرد' بحث متفاوتي است؛ زيرا به نيت آدمي برمي گردد و وقتي نيت پاك و مثبت بود، حتي اگر كارنامه عملكردي خوبي نداشته باشيم باز هم به تكليف و وظيفه خود عمل كرده ايم. نماينده ولي فقيه در امور اهل سنت سيستان و بلوچستان افزود: خداوند به رويكرد انسان پاداش مي دهد نه به عملكرد، دولت ما بايد به رويكرد خود كه نشأت گرفته از احساس مسؤوليت دروني است افتخار كند. وي اضافه كرد: كارهاي بزرگي در 32 سال از عمر انقلاب اسلامي انجام شد كه جاي تشكر دارد اما شتابي كه در دولتهاي نهم و دهم وجود داشته و دارد قابل تقدير است.

ترفندهای جدید انتخاباتی.بی بصیرت‌های مدعی بصیرت!

http://www.fardanews.com/fa/news/159855

ادعای کمدی و و ارونه گویی غلامحسین الهام که سخنگو وزیر دادگستری دولت نهم بود آنگونه است که موجب مچ گیری و روشنگری رقیب منتقد اصول گر شده است .

این افراد مدعی بصیرت همان‌هایی بودند که در ماجرای تعلل احمدی‌نژاد در تبعیت از دستور رهبری مبنی بر بکار نگرفتن مشایی در پست معاونت رییس جمهور به لطایف الحیلی این موضوع را در سطح نصایح ارشادی و نه حکم لازم الاتباع مطرح می‌کردند. چندی بعد رسایی که یکی از همین افراد مدعی بصیرت است در هفته نامه‌اش در باب تعلل ۱۱ روزه در ابقای حجت الاسلام مصلحی، با تفسیری بدیع و من در آوردی، حمایت از یک رفتار غیراصولی را ادامه داد و گفت در شرایط فعلی سکوت عین بصیرت است.اخیرا طیفی از طرفداران افراطی دولت که تا مدتی پیش یا ابوالمشاغل دولت بودند یا مفتخر به وکیل الدوله ای و دولت بری از خطا و اشتباه می دیدند خواندند در ترفندی انتخاباتی به صورتی هماهنگ و برنامه ریزی شده، مدعی شده اند که آن ها تنها افراد با بصیرت فضای سیاسی کشورند و بقیه یا منحرفند یا مردود یا بی بصیرت.به گزارش فردا، افراد شاخص این جریان که می توان آن ها را به اختصار "رایحه خوش خدمت 2" نامید از کسانی هستند که پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری و در زمانی که آتش فتنه هنوز چندان شعله ور نشده بود و رهبر معظم انقلاب با درایت و هوشیاری گروه های سیاسی را به خویشتن داری و پرهیز از اردوکشی و تن دادن به قانون دعوت می کردند، همانند فتنه گران، شیوه ای دیگر هیزم بر آتش فتنه می افکندند و با فحاشی و اتهام افکنی به گروه های سیاسی معتدل و پیرو ولایت، از رهنمود صریح رهبری مبنی بر دفع حداقلی و جذب حداکثری، تخطی می کردند.فراموش نباید کرد که این افراد مدعی بصیرت همان هایی بودند که در ماجرای تعلل احمدی نژاد در تبعیت از دستور رهبری مبنی بر بکار نگرفتن مشایی در پست معاونت رییس جمهور به لطایف الحیلی این موضوع را در سطح نصایح ارشادی و نه حکم لازم الاتباع مطرح می کردند. چندی بعد رسایی که یکی از همین افراد مدعی بصیرت است در هفته نامه اش در باب تعلل 11 روزه احمدی نژاد در ابقای حجت الاسلام مصلحی، با تفسیری بدیع و من در آوردی، حمایت از رفتار غیراصولی احمدی نژاد را ادامه داد و گفت در شرایط فعلی سکوت عین بصیرت است. بخش های دیگری از این طیف حامیان دولت افرادی مانند الهام و همسرش هستند که استراتژی حمایت افراطی از دولت را با حمله تاکتیکی به سیاسیون امتحان پس داده و ولایت مدار و روا داشتن سیل فحش و اتهام به سوی آنها، پیش می برند. حال جالب است بدانیم این طیف "رایحه خوش خدمت 2" کسانی را مردود و بی بصیرت قلمداد می کنند که همگی از اصولگرایان ولایی و مبارزند......

خراج روزنامه نگاران اصولگرا از «روزنامه ایران»

مشخص است در راستای جنگ قدرت و ثروت وبسیج نیرو ولشکر کشی علیه ی هم یگر کردن وقتی مدیر مسئول ورق پاره ی دولتی ایران احضار می شود . چرا اکنون برای تلافی کردن دست به اخراج عوامل توطئه گر وابسته به کودتا گران در این ورق پاره زده نشود؟

تعامل نیوز نوشت: 43 تن از خبرنگاران روزنامه ایران که از زمان مدیر مسئولی کاوه اشتهاردی در این مجموعه فعالیت می کردند اخراج شده اند. کاوه اشتهاردی ، اوایل مهر 1385 با حکم صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سابق به سمت سرپرستی موسسه مطبوعاتی و روزنامه ایران منصوب شد. اما اوایل امسال بعد از قهر 11 روزه رئیس جمهور، هیئت امناي موسسه فرهنگي ـ مطبوعاتي "ايران " در آخرين نشست خود با برکناری اشتهاردی، علي‌اكبر جوانفكر را به سرپرستي اين موسسه منصوب كرد. بنابر این گزارش به 43 اخراجی روزنامه ایران تاکنون حقوقی پرداخت نشده و این امر موجب اعتراض روزنامه نگاران اخراجی شده است. سرپرستی موسسه فرهنگي ـ مطبوعاتي ايران و روزنامه ايران را که در سال 1373 و به اهتمام خبرگزاري جمهوري اسلامي تاسيس شد همچنان علی اکبر جوانفکر برعهده دارد. جوانفکر که سمت مدیرعاملی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران را نیز بر عهده دارد از جمله اطرافیان اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر سابق رئیس جمهوری است که با اظهار نظرهای خود در حمایت از مشایی موجب جنجال در رسانه ها می شود. وی در یکی از آخرین مطالب در وبلاگ خود با عنوان "شاهد" رحیم مشایی را سرباز ولایت معرفی کرده و در مطلبی با عنوان " مناجات" جریان آبادانی، نشاط گرایی، حقیقت خواهی،رستگاری، اعتدال، فتوت و یگانه پرستی را معادل "جریان انحرافی" معرفی کرده است.

ورزش ایران و یک روحیه ناجوانمردانه

سئوال است که در کدامین بخش رژیم عوامفریب و دین فروش و غارتگر که از رأس تا ذیل آلوده به فساد است . جز نا مردی وتوطئه گری و دو رویی و شیادی و با ند بازی و خنجر از پشت زنی و تبلیغ و دروغ و تملق و چاپلوسی و مداح گری همراه با ترویج خرافات وجود ندارد که قرار است در ورزش روحیه جوانمردی وجود داشته باشد؟

افسوسمندانه این رسم غلط و ناجوانمردانه در ورزش ما باب شده است که افراد پس از کناره گیری یا اخراج از مسوولیت خود در تغییر موضع 180 درجه ای هر آنچه بوده و هست را به باد انتقاد می گیرند و ...برنا: همین رییس کنار رفته فدراسیون شنا بود که طی روزهای گذشته در مصاحبه هایی برای ورزش ایران ابراز تاسف کرده و وامصیبتا سر داده بود!وقتی چنین موضع گیری هایی را مشاهده می کنیم در وهله نخست در عجب می مانیم که چه می شود افراد ناگهان از تفکر آباد بودن ورزش به ذهنیت تاسف بار بودن فضای آن می رسند؟!اگر ورزش ایران امروز شرایط اسفباری دارد و اگر مشکلات فرهنگی و فنی در گوشه گوشه آن خودنمایی می کند، این همان ورزشی است که آقایان به مثابه حیات خلوت دانسته و در آن جولان دادند و هرگز از وضع آن ابراز تاسف نکردند و متقابلا اگر احوال ورزش روبه راه بوده و قطار آن پرسرعت در مسیر پیشرفت در حرکت بوده، امروز نیز با رفتن X و Y این فضا دچار استحاله نخواهد شد. بدیهی است که یکی از معضلات جدی ورزش ایران طی سالیان اخیر رواج همین روحیه ناجوانمردانه بوده است؛ روحیه ای که حکم می کند اگر ما بودیم و میز ها و پست هایمان برقرار بود، همه چیز را مثبت بنگریم و اگر هم روزی کنارمان زدند، چشم بر حقایق ببندیم و آسمان و زمین را به هم بدوزیم و ...!

مرگ 3 نفر در آسایشگاهی در رودسر

راستی در رژیم عوامفریب دین فروش مرگ زی و مرگ آفرین در کدام بخش آن یافت می شود که در 33 سال گذشته تولید مرگ نشده باشد وبوی مرگ از آن به مشام نرسیده باشد؟

اعتدال: رعایت نکردن توصیه های بهداشتی و پزشکی، موجب بستری شدن سه نفر در آسایشگاه امام رضا شهرستان رودسر در شرق گیلان شد که متاسفانه این افراد فوت شدند.علت مرگ افراد یاد شده هنوز مشخص نیست و باید مستند به آزمایشات متعدد و تخصصی باشد و ادعاهای مربوط به مرگ این افراد بر اثر وبا ، مستندی ندارد.از سویی یک مقام آگاه در شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودسر که خواست نامش فاش نشود، در گفتگو با خبرنگار ما گفت: دلیل فوت مرگ این سه نفر در آسایشگاه امام رضا در دست بررسی است و تا حصول به نتیجه نهایی، نمی توان اظهار نظری قطعی درباره دلیل بیماری داشت.وی با اشاره به وجود برخی نگرانی ها در مردم و ترس از شیوع بیماری وبا گفت : رعایت اصول بهداشتی در زمینه نگهداری و مصرف مواد غذایی بویژه درایام گرم سال، هرگونه ابتلا به بیماری وبا را به حداقل می رساند

ایران جزء 5 کشور نخست تخریب‌ کننده جنگل

ایکاش نتیجه ی سیاست 33 ساله ی چوب حراج بر منابع و ذخایر و سرمایه های طبیعی کشور زدن فقط متوجه غارتگری و تخریب جنگل ها ی کشورمی شد و شامل نابودی مراتع و خشکانیدن رود خانه ها و تالاب ودریاچه ها و تخریب محیط زیست و آثار باستانی نمی شد و جنگ ویرانگر نعمت الهی نامیده نمی شد.

مهر: مهدی سنایی در تشریح سئوال خود از وزیر جهاد کشاورزی افزود: وزارت جهادکشاورزی برای سوء مدیریت موجود در حفاظت از منابع طبیعی و حجم بالای تخریف جنگلهای کشور چه برنامه‌ای را تدوین کرده است.نماینده مردم نهاوند در مجلس با انتقاد از افراط‌ها و تفریط‌های موجود مدیریت منابع طبیعی گفت: هم‌اکنون در بسیاری از شهرستان‌ها شاهد برخورد شدید با دامداران و کشاورزان به بهانه حفاظت از مراتع هستیم.وی تاکید کرد: اداره منابع طبیعی در شهرستان‌ها با سختگیری و افراط با دامداران و کشاورزان برخورد می‌کنند، به‌طوری که بخش وسیعی از انرژی و وقت کشاورزان در دادگاه برای دفاع در مقابل شکایت منابع طبیعی صرف می‌شود.نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با انتقاد از کم کاری و اهمال در تخریب منابع طبیعی کشور از سوی نهاد‌ها و ادارات دولتی گفت: در مقابل افراط و زیاده‌روی در مقابل دامداران و کشاورزان شاهد تفریط در مقابل فعالیت‌های تخریب‌کننده نهادهای دولتی هستیم.سنایی تاکید کرد: امروزه بخش وسیعی از جنگل‌ها و مراتع کشور به وسیله فعالیت نهاد‌ها و سازمانهای دولتی تخریب شده است.نماینده مردم نهاوند در مجلس تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای مقابله با موضوع زمین‌خواری به عنوان مهم‌ترین ابزار موجود در تخریب منابع طبیعی کشور چه اقدامی انجام داده است.وی، حجم تخریب جنگلهای کشور را ۳۳ درصد خواند و گفت: در دو دهه گذشته حجم جنگلهای کشور از ۱۸ میلیون هکتار به ۱۲. ۴ میلیون هکتار رسیده است.سنایی تاکید کرد: در سه سال گذشته ۱۸هزار هکتار از پوشش گیاهی در زاگرس نابود شده است که دولت و دستگاه‌های مسئول باید در باره آن پاسخگو باشند.نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس، ایران را جزو ۵ کشور نخست تخریب کننده جنگل‌ها خواند و گفت: ایران اگرچه جز ۴۵ کشور صاحب جنگل دنیا است، ولی به علت بالا بودن حجم تخریب جنگل در ردیف ۵ کشور نخست جهان قرار دارد.