گزیده خبر های 5 شهریور 90

اسماعيل هنيه در گفت‌وگو با فارس:برگزاري تظاهرات ميليوني ايرانيان در حمايت از قدس مايه افتخار ماست. خبرگزاری فارس: نخست‌وزير دولت منتخب فلسطين ضمن تقدير از ملت و رهبري جمهوري اسلامي ايران به خاطر برگزاري راهپيمايي روز جهاني قدس تاكيد كرد كه مشاركت ميليوني مردم ايران در حمايت از قدس مايه افتخار ماست.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900604181635

معلوم نیست در شرایطی که شبکه ی خبر پراکنی بی بی سی به نقل از خبر گزاری رسمی دولتی و سازمان پشم و شیشه رژیم قرون وسطایی و ضد بشری ایران تظاهرات روز جهانی قدس در سراسر ایران را صد هزار اعلام نمود ه است که مشخص است این ادعا هم واقعی نیست .یعنی اینکه به یک میلیون هم نمی رسد . همچنین در صورتیکه در متن گزارش هم به نقل از اسماعیل هنینه هم رد ونشانی از تظاهرات میلیونی ایرانیان نیست . برای چه خبرگزاری دروغ پرداز پاسداران فارس چنین تیتری زده شده است؟!

متن سخنراني خواهرزن توني بلر در راهپيمايي روز قدس در لندن + فيلم.خبرگزاری فارس: خواهر زن توني بلر طي سخناني در روز قدس گفت: برادران و خواهران من زمان آن فرا رسيده تا قدس آزاد گردد، قدس بايد براي اسلام و تمام مسلمانان جهان كه آرزو دارند در آنجا براي خداي واحد نماز برپا كنند، آزاد شود

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900604162351

تجربیات همکاری استعمار خارجی با ارتجاع داخلی نه در حال تکرار است که با جا به جایی ترفند و شگرد های تبلیغاتی باز سازی می شود . به خصوص وقتی پای نفت و دلار در میان باشد و سفر از لندن دولت فخیمه به تهران هم پیش مقدمه سناریو شده باشد . آنگاه این آخوندهای حوزوی پرورش یافتگان دولت فخیمه ی انگلیس هستند که مؤمنه از لندن وارد و پس از باز سازی صادر می کنند تا باهم صدایی باپاسدار گماشته احمدی نژاد در روز جهانی قدس و دفاع از حماس فریاد اسراییل نا بود باید گردد سر دهد.

مادران و خواهران من، زمان آن فرا رسيده تا قدس آزاد گردد. قدس بايد براي اسلام و تمام مسلمانان جهان كه آرزو دارند در آنجا براي خداي واحد نماز برپا كنند، آزاد گردد. امروز به اسرائيل مي‌گوييم كه جرايم شما را مشاهده كرده و از آنها متنفريم.براي ما دولتي به نام اسرائيل وجود ندارد چرا كه اين رژيم بي‌عدالت جنايتكارعليه بشريت است.بايد به اعضاي اتحاديه عرب كه امروز جلسه داشته بگويم كه از برادران فلسطيني خود حمايت كنيد. ما از كشور‌هاي لبنان، اردن و مصر مي‌خواهيم تا به مرز‌هاي خود رفته و آن (جنايت‌هاي اسرائيل) را متوقف كنيد. قدس را آزاد كنيد؛ غزه را آزاد كنيد و براي غزه مبارزه كنيدعدالت نباشد، صلحي در كار نيست»مخاطبان محترم مي توانند فيلم سخنراني وي را در لينك ذيل مشاهده

كنند:http://www.farsnews.com/media.php?nn=13900604165525

جهت اطلاع

موضوع رو به خشکی نهادن در یاچه ارومیه و اعتراضات دامنه دار مرتبط به این مسأله آنگونه گسترده شده است که به نماز جمعه ی ارومیه و مداخله گری ملاحسنی رسیده است تا که با تظاهرات مردم معترض در این مورد مخالفت کند.

* از اروميه خبر مي‌رسد به دنبال دعوت‌هاي پيامكي از مردم اروميه براي شركت در راهپيمايي اعتراضي به عدم تصويب دو فوريت آبرساني به درياچه اروميه در صحن مجلس شوراي اسلامي، امام جمعه اروميه حضور در اين راهپيمايي را غيرقانوني اعلام كرد. حجت الاسلام حسني در خطبه‌هاي نماز جمعه اروميه اظهار داشت: حركات خودسرانه و بدون مجوز براي راهپيمايي روز شنبه، غيرقانوني بوده و محكوم است. وي افزود: بحث درياچه اروميه كه به بحث داغ روز تبديل شده است، خواسته به حقي است كه مردم آذربايجان غربي خواستار آن هستند و از مسئولين كشوري واستاني خصوصاً شخص رئيس‌جمهور درخواست مي‌كنم به اين خواست مردم توجه داشته باشند. امام جمعه اروميه اظهار داشت: در اين فضاي به وجود آمده عده‌اي قصد سوءاستفاده دارند و با دعوت مردم براي راهپيمايي مي‌خواهند نظم جامعه را برهم بزنند. وي گفت: اين راهپيمايي برخلاف مصالح كشور است.

جالب است از یک سو گفته می شود که انجمن حجتیه ای ها بر مسند قدرت در دولت می باشند . از طرف دیگر انتقاد به یکی از مسئولین این انجمن شده است که گفته می شود سخنگوی این انجمن می باشد چرا در سازمان پشم و شیشه حضور یافته و برای کتب خود تبلیغ کرده است؟

حضور يك عضو فعال انجمن حجتيه در تلويزيون موجب عكس العمل بعضي رسانه‌ها شد. به گزارش شبكه خبري آتي نيوز هفته گذشته در يكي از برنامه‌هاي زنده و پرمخاطب صدا و سيما فردي بعنوان ميهمان دعوت شده و با الفاظ فريبنده صحبت كرد كه اخيراً به دليل همين تفكرات انحرافي از ادامه تدريس در دانشگاه به نوعي دور مانده است. اين فرد كه از اعضاي فعال و در مقطعي سخنگوي انجمن حجتيه بوده در اين برنامه به تبليغ كتابهاي خود نيز پرداخته و با حركات هنرمندانه دوربين بر روي جلد اين كتابها به نوعي تاكيد چند باره بر اسامي اين كتب صورت گرفت.

نه خطرناكه اين همه هماهنگي نكن اردشير!(خبر ويژه)
http://www.kayhannews.ir/900605/2.HTM#other205

چگونه تق مدعیان عریضه نویسان علیه ی مجاهدین ومدافغان و مبلغان جنبش سبزی یا لابی های 37 نفره ی مقیم آمریکا در آمده است و ادعای پوچ مردمی بودن شان آشکار شده است که موجب تمسخر رقیب پاسدار سرباز جو حسین شریعتمداری واقع شده است . آنگونه که با چاشنی کردن نقل قول از سوی حامیان سابق شان افشاگری کرده است.

گروهك نقابدار «شوراي هماهنگي سبز» براي چندمين بار سنگ روي يخ شد.اين گروهك كه گردانندگانش در لندن و پاريس و واشنگتن اقامت دارند، هفته گذشته با صدور بيانيه اي به بهانه روز قدس خواستار سردادن شعار الله اكبر در شب «روز قدس» شده بودند.همزمان با اين گروهك خانواده مزروعي (پدر و پسر) نيز دو بيانيه را با امضاهاي «سازمان مجاهدين شاخه خارج كشور» و «جوانان اصلاح طلب» صادر و خواستار الله اكبر گفتن و حمايت از مردم سوريه در شب روز قدس شده بودند كه البته سرنوشت اين كمدي نيز به سرنوشت راهپيمايي سكوت در پياده رو هاي بالاي شهر و راهپيمايي سكوت و گردهمايي هاي سه شنبه و... ختم شد و با بي اعتنايي مطلق در ايران روبرو گرديد.به دنبال اين طنازي تازه و مشترك اميرارجمند، كديور و مزروعي، رسانه هاي وابسته به ضدانقلاب به خشم آمده و با مطالب جدي يا طنزآلود به شوراي كذايي حمله كردند. «خودنويس» در طنز آميخته به استهزا نوشت: بيانيه شوراي هماهنگي سبز كه مثل هميشه از توي ايران صادر شد فورا مورد استقبال تمام احزاب و گروهها و سازمانها و چندتا هاي ديگر- كه ارتباط تنگاتنگشان با شوراي هماهنگي به خوبي نشان دهنده اين است كه آنها هم همه شان توي ايران هستند- قرار گرفت و هركدام به نحو جداگانه اي به تبليغ و انعكاس صدارساني پرداختند. اين دعوت به حدي جدي، موثر، كارآمد و خصوصا هماهنگ بود كه گروه زيادي از فعالين مستقر در اينترنت نيز با انتشار مطالبي از همه خواستند كه دقيقا همانطوري كه شوراي هماهنگي خواسته بود همه با سوت، جيغ، هوا كردن فشفشه، مرگ بر استيلي و خلاصه با هر صدايي جز تكبير به پشت بامها بيايند. از مجموع اين تحولات عظيم در منطقه كه در تهران اتفاق افتاد ولي احتمالا در بيانيه بعدي شورا همين امر باعث سقوط معمر قذافي در ليبي معرفي خواهد شد، ما چند تا سؤال برايمان پيش آمد كه آنها را از هيچ كسي نمي پرسيم.نويسنده فراري خودنويس ادامه مي دهد: دست بردار اردشير! مخالفان به خاطر تو تكبير هم حاضر نيستن برن بگن، به جاي سفرهاي استاني اروپا و آمريكا كه پولش را عمه من مي دهد برو بين مردم انگيزه ايجاد كن. حتما دوباره از سؤالات من مي شود نتيجه گرفت؛ 1-بيرون گود نشستي مي گي لنگش كن. 2- اگه راست ميگي خودت بيا ايران برو تكبير بگو.........

تشييع پيكر سرباز شهيد در ميانه

بازهم گزارش دفن یک کشته شده ی دیگر گزارش شده است که محصول تهاجم نظامی پاسداران به روستا های کردستان عراق است که زیر پوشش مبارزه با پژاک دنبال می شود.

پيكر مطهر سرباز شهيد «محسن فرضي» با حضور پرشور امت شهيدپرور شهرستان ميانه تشييع شد.به گزارش ايرنا، پيكر پاك اين شهيد روز پنج شنبه از مقابل ستاد انتظامي شهرستان ميانه با حضور مسئولان، روحانيان، بسيجيان و مردم اين شهرستان تا قطعه شهداي گلزار مومنين تشييع و پس از اقامه نماز به خاك سپرده شد. سرباز محسن فرضي در پي درگيري با قاچاقچيان مسلح در هنگ مرزي سردشت در 30 مردادماه سال جاري به فيض شهادت نايل آم.

محمد حسين صفارهرندي: جريان انحرافي نتيجه پيوند با اصلاح طلبان و كارگزاران است

باز پاسدار محمد حسين صفارهرندي که شاور فرهنگي رئیس گزمکان سپاه پاسداران است و وزیر فرهنگ تفتیش و عقاید و سانسور ارشاد دولت نهم می باش . فرصت گیر آورده است تا که عقده گشایی کند و انتقام کشی نماید . برای همین با فاکتور گرفتن بیان سایر دانه درشت های مفسدان اقتصادی حامی ولی وقیح نا مشروع و منفور چنین از پيوند فساد اقتصادي اصلاح طلبان و كارگزاران با جريان انحرافي یاد کرده است.

همدان - خبرنگاركيهان:مشاور فرهنگي فرمانده كل سپاه پاسداران گفت: فساد اقتصادي جريان انحرافي نتيجه پيوند آنها با اصلاح طلبان و كارگزاران است.محمد حسين صفارهرندي در يادواره شهداي مسجد اميرالمؤمنين (ع) منطقه صدف همدان افزود: راي دهندگان به دولت دهم و مردم حزب الله انتقادشان اين است كه چرا اين دولت پاي خود را به جاي پاي اصلاح طلبان وكارگزاران قرار مي دهد؟وي ادامه داد: در دوران اصلاحات، ضد ارزش ها جاي ارزش ها را گرفت و تلاش زيادي شد تا فرهنگ شهادت و نظام ديني از بين برود.وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي يادآور شد: درآن دوران،كساني كه فرهنگ شهادت و شهادت طلبي را خشونت طلبي مي دانستند، خائن هستند چرا كه اين تفكر ناشي از مباحث اعتقادي و ايدئولوژيك و يا يك بحث سياسي داخلي نبود، بلكه راهكاري براي كمك به دشمن به شمار مي رفت.صفار هرندي در دو بخش ديگري از سخنان خود درخصوص بيداري ملت هاي مسلمان، گفت: ثمره خون شهداي ايران اسلامي، باعث برپايي انقلاب هاي اخير در منطقه شده است.وي خاطر نشان ساخت: دنيا روز قدس امسال را بسيار متفاوت تر از 32سال گذشته مي بيند و بيش از گذشته از نگاه نافذ حضرت امام خميني (ره) متحير مي شود چرا كه جهانيان مي بينند سخنان امام يكي پس از ديگري در روزگار ما محقق مي شود.صفارهرندي همچنين سوريه را حلقه وصل ايران، لبنان وفلسطين دانسته و اظهار داشت:حمايت از مقاومت تنها گناه سوريه از نظر غربي هاست و اگر اين كشور دست از اين حمايت بردارد، با او كاري نخواهند داشت.مشاور فرمانده كل سپاه، اضافه كرد: حزب الله و سوريه امروز هويت و وزن خود را در جهان، از جمهوري اسلامي ايران دارند و امروز ايران يك كشور حاشيه اي نيست و هر تحركي عليه ما، صدها حركت را در منطقه و جهان عليه دشمنان ايجاد مي كند.وي با اشاره به سخنان امام خميني مبني بر «رقم زدن سرنوشت عالم توسط ملت ها در آينده» گفت: اكنون جهان به اين فرموده امام رسيده و دولت هات بيكاره هاي مطلق شده اند و ملت ها همه كاره هستند.صفارهرندي تأكيد كرد: به محض اينكه ملت ها بر ترس و پريشاني خود غلبه كنند، بر جهان مسلط خواهند شد.

6 كشته و مفقود بر اثر وقوع سيل در قوچان و چناران

عملکرد ایران بر باده رژیم ضد بشری و قرون وسطایی در 33 سال گذشته آنگونه بوده است که اقدامات شان همچون جنگ و سد سازی و.....ضد منافع ملی و علیه ی مردم بوده است . برای اینکه همانگونه که عدم بارش باران وخشک سالی باعث مرگ و میر و کمبود آب آشامیدنی و مشکلات کشاورزی و معضلات اجتماعی محیط زیستی می شود بارش باران هم موجب جاری شدن سیل و تلفات جانی و مالی می شود.

سرپرست اداره كل مديريت بحران خراسان رضوي گفت: وقوع سيل در قوچان و چناران 4كشته و 2 مفقود بر جاي گذاشت. به گزارش ايرنا از مشهد رشيد صحابي روز پنج شنبه در اين زمينه به خبرنگاران اظهار داشت: بارندگي شديد چهارشنبه شب موجب وارد آمدن خسارات زيادي به راه هاي روستايي شهرستان و مسدود شدن آنها شد كه با حضور ماشين آلات راهسازي تاكنون راه هاي روستاهاي انديشش، بقمچ و گاه بازگشايي شده است. وي با اشاره به خسارات وارد شده به دام ها و باغات شهرستان چناران گفت: همچنين سيل باعث تلف شدن حدود 400 راس دام سبك و وارد آمدن خسارت به 50 تا 80 درصد باغات اين شهرستان شده است. وي با بيان اين كه بارندگي شديد باعث جاري شدن سيل در شهرستان قوچان بويژه در منطقه شمخال شده است گفت: تعداد 10 نفر از هموطنان در اين منطقه حدود 6 ساعت در محاصره سيل بودند كه با تلاش نيروهاي امدادي نجات يافتند. وي همچنين از وارد آمدن خسارت به زمين هاي كشاورزي اطراف سد كارده در مشهد بر اثر بارندگي شديد خبر داد و افزود: گزارش تكميلي اين حادثه هنوز دريافت نشده است. وي گفت: نيروهاي هلال احمر، بسيج محلي، نيروي انتظامي و نيروهاي مديريت بحران استانداري در محل حضور دارند و تلاش براي يافتن دو مفقود اين حادثه ادامه دارد