گزیده خبرهای 4 شهریو90 قسمت - 2

دولت ۵۶ میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی برداشت کرد

آخر این چه رژیم دزد و آشفته بازاری می باشد که رؤسای دولت های مدعی اصلاح طلب و اصول گرا بدون حساب و کتاب وقانونی برداشت های کلان میلیارد دلاری از حساب ذخیره ارزی می کنند . آنهم بدون آنکه به مردم نا محرم بگویند این دلار ها صرف چه می شود .در صورتیکه هرروز که سپری شده است هم اوضاع اقتصادی کشور جای بهبود وسر و سامان دادن خراب وداغان تر شده است . هم اینکه اوضاع مردم و امور معیشتی شانرشد منفی داشته است .

سایت قانون : دولت طی 5 سال اجرای برنامه چهارم توسعه 56 میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی برداشت کرده است .به گزارش خبرنگار قانون، در حالی که میزان پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی در این دوره زمانی حدود 12 میلیارد دلار بوده است ، عملکرد حساب ذخیره ارزی نشان می‌دهد برداشت‌های دولتی از این حساب در دوره زمانی 1384 تا 1388 حدود 56 میلیارد دلار بوده است .این رقم بدون درج در سقف ماده واحده بودجه کل کشور از حساب ذخیره ارزی برداشت شده است .بر اساس قوانین پیش بینی شده مقرر بود نیمی از موجودی حساب ذخیره ارزی با هدف ارتقای سهم بخش خصوصی در اقتصاد به این بخش تعلق گیرد اما گزارش‌های ارائه شده از سوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس که در قالب طرح تحقیق و تفحص ار برنامه چهارم توسعه صورت گرفته است نشان می‌دهد این مهم در این دوره زمانی تحقق نیافته است . میزان برداشت از حساب ذخیره ارزی به گواه آمار در سال 1379 معادل صفر و در سال 1380 معادل 0.9 میلیارد دلار بوده است، این میزان در سال‌های بعدی به شدت روند صعودی به خود گرفته است.در سال‌های 81 تا 84 میزان برداشت از این حساب به ترتیب 5.1، 5.4، 9.4 و 11.5 میلیارد دلار بوده که نشان از دو برابر شدن برداشت‌هاست.راه‌اندازی حساب ذخیره ارزی در برنامه سوم توسعه با هدف جلوگیری از تاثیر گذاری نوسان‌های قیمت نفت در اقتصاد کشور راه اندازی شد . مقرر شده بود در این حساب مازاد درآمد ارزی نسبت به بودجه کل کشور ذخیره شود . هر چند در ابتدا مقرر بود نیمی از منابع حساب به بخش خصوصی اختصاص یابد اما در طول سال‌های گذشته نه تنها موجودی حساب ذخیره ارزی به صورت شفاف اعلام نشده است بلکه بخش خصوصی نیز نتوانسته است سهم قانونی خود از این حساب را دریافت کند .با آغاز اجرای برنامه پنجم توسعه مقرر شد حساب ذخیره ارزی با تمام متعلقاتش به صندوق توسعه ملی منتقل شود .

خراسان گزارش مي دهد؛ ۶۵ درصد کارگران آذربايجان غربي مسکن ندارند.خراسان - نويسنده: آقازاده – اروميه

http://www.khorasannews.com/News.aspx?type=1&year=1390&month=6&day=3&id=1041223

برخلاف ارقذام های کلان چنیدن میلیاردی دلاری از حساب اندوخته ی ذخیره ی ارزی از سوی دولت ها می شود که مشخص نیست کجا می رود وچه می شود . و لی اکنون گزارش شده است که 65% کارگران استان آذربایجان غربی مسکن ندارند و حقوق دریافتی شان مبلغ 280 هزار تومان می باشد که 70% آنهم هزینه ی اجاره ی مسکن شان می شود که در مقایسه با ویلای 5 میلیارد تومان پاسدار ضر غامی رئیس سازمان پشم و شیشه مشخص است که میزان شکاف طبقاتی و اختلاف سطح زندگی چگونه می باشد؟

در اين که مسکن يکي از نيازهاي ضروري شهروندان است و دولت وظيفه فراهم کردن آن را به عهده دارد هيچ شکي نيست ولي نکته اين است که تاکنون در اين زمينه چه گام هايي برداشته شده است؟بنابر آمارهاي رسمي حدود يک سوم مردم آذربايجان غربي را طبقه کارگري تشکيل مي دهند حال آن که بخش ناچيزي از اراضي پهناور استان در مالکيت آن ها قرار دارد، آن سهم قليل نيز بدون ترديد به بافت هاي فرسوده جنوب شهر مربوط مي شود.۶۵ درصد کارگران آذربايجان غربي فاقد مسکن هستندقائم مقام خانه کارگر آذربايجان غربي مي گويد: در آذربايجان غربي ۲۷۴ هزار کارگر بيمه شده سازمان تامين اجتماعي وجود دارد که حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد آن ها فاقد مسکن هستند همچنين دستمزد ماهانه مصوب شوراي عالي کار ۳۳۰ هزار تومان است که با حذف کسورات قانوني به ۲۸۰ هزارتومان کاهش مي يابد به طوري که ۷۰ درصد اين مبلغ ناچيز براي اجاره مسکن هزينه مي شود.علي صحرانورد مي افزايد: تعداد کارگران فاقد بيمه و ساماندهي شده آذربايجان غربي نيز حدود ۹۰ هزار نفر است که در ارتباط با تعداد افراد فاقد مسکن آمار دقيقي وجود ندارد ولي با در نظر گرفتن شرايط موجود به نظر مي رسد اکثريت قريب به اتفاق آن ها براي تامين مسکن مناسب با مشکل مواجه هستند. اين مسئول با اشاره به اجراي طرح مسکن مهر مي گويد: در اروميه حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر کارگر وجود دارد ولي به دليل قسط هاي سنگين و نياز به آورده شخصي بالا فقط ۲۰۴ نفر براي شرکت در اين طرح موفق به ثبت نام شدند.وي با تاکيد بر اين که طرح مسکن مهر في النفسه اقدامي ستودني و طرحي قابل تقدير است، بيان مي کند: حداقل آورده شخصي تعريف شده براي شرکت در اين طرح ۵ تا ۱۰ ميليون تومان است در حالي که کارگران براي تامين همين مبلغ اندوخته مالي ندارند. اين مسئول تعداد افراد انصراف دهنده را کمتر از ۳۰ نفر عنوان مي کند و مي افزايد: تعداد افراد انصراف دهنده بسيار محدود است زيرا افرادي که اميدي به پرداخت اقساط نداشتند به طور کلي ثبت نام نکردند.دولت براي افزايش حق مسکن لايحه بدهدنماينده مردم سردشت و پيرانشهر در مجلس شوراي اسلامي اظهار مي کند: طبق مصوبه شوراي عالي کار ميزان حق مسکن فقط ۱۰ هزار تومان است، با توجه به رقم نجومي اجاره بها اين مبلغ هزينه مسکن کارگران را کفاف نمي کند و مبلغ مذکور فقط مکمل حقوق فرد است.۷ تعاوني مسکن مهر کارگري اروميه غير فعال است.مدير کل مسکن و شهرسازي آذربايجان غربي مي گويد: در اروميه ۹ تعاوني مسکن مهر کارگري راه اندازي شده است که ۷ واحد آن به طور کامل غيرفعال است و فقط ۲ واحد به طور مستمر عمليات ساخت و ساز را ادامه مي دهد به طوري که مسئولان تعاوني ها مدعي هستند آورده شخصي اعضا کافي نيست همچنين تعاوني منبع مالي براي ادامه پروژه ها ندارد از طرف ديگر گروه کاري تعاوني ها فعال نيست....

فیلم/ شعار تماشگران مسابقه فوتبال در تبریز برای نجات دریاچه ارومیه / پنجشنبه 3 شهریور
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=37280

حاکمانی که 33 سال است چوب حراج بر منابع وذخایر کشور زده و سرمایه های ملی کشور را نابود کرده اند . برای شان مهم نیست که جنگل ها سوخته و مراتع سبز نابود و رود خانه و در یاچه ها و تالاب های کشور خشک می شوند . مگر اینکه خود مردم اینگونه با فریادهای اعتراضی در تجمعات خود وادار کنند تا گوش های کرد غارتگران ایران ویرانگر حاکم باز شود و بشنود اینان چه فریاد می زنند وچه می گویند؟

جهت اطلاع

پس از اعلام کردن به مرخصی رفتن سیر لیبی در تهران اکنون پس از اینکه سقوط قذافی اتفاق افتاده است . بنابراین دیپلمات سفارت لیبی در تهران اعلام همبستگی با جانشینان سرهنگ قذافی کرده است .

ديپلمات‌هاي ليبي در تهران، با صدور يك بيانيه مطبوعاتي اعلام كردند كه به انقلابيون كشورشان پيوسته‌اند. در بيانيه مطبوعاتي سفارت ليبي در تهران آمده است: هيأت ديپلماتيك ليبي در تهران همبستگي كامل و مطلق خود را با انقلاب هفدهم فوريه اعلان كرده و پرچم استقلال را بر فراز سفارت به اهتزاز در مي‌آوريم؛ "زنده باد ليبي و پاينده باد مردم ليبي" ديروز، پرچم رژيم قذافي از فراز ساختمان سفارت آن در تهران پايين آورده شد و اعضاي سفارت منتظر دريافت پرچم جديد ليبي هستند

مشاور كانديداي رياست جمهوري آمريكا؛ رفيق گرمابه و گلستان منافقين

عجیب است که لابی های اعزامی مقیم آمریکا در عریضه نویسی های شان به مقامات وزارت امور خارجه ی آمریکا ومطبوعات این کشور تأکید بر عدم اخراج نام شان از توی لیست تروریستی می کنند و استناد به عد پایگاه اجتماعی مجاهدین می نمایند . اماا کنون معکوس این ادعا اعتراف و گزارش شده است . چونکه گزارش شده است که مدافع خروج مجاهدین از لیست سیاه تروریستی آمریکا تلاش وتلغ برای نامزدی ریاست جمهوری خود می کند.

لابي گروهك مجاهدين خلق در آمريكا، تلاش گسترده‌اي را آغاز كرده تا ضمن خارج كردن نام اين گروهك از فهرست گروه‌هاي تروريستي وزارت خارجه آمريكا، بتواند در ميان نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري آمريكا نفوذ كند. به گزارش عصر ايران، مشاور سياست خارجي يكي از نامزدهاي حزب جمهوريخواه براي انتخابات سال آينده رياست جمهوري از افراد فعال در لابي گروهك مجاهدين خلق در آمريكا به شمار مي‌رود. "ميچل ريس" مدير سياست‌گذاري وزارت خارجه آمريكا در دوره اول جورج دبليو بوش(2003 تا 2005) كه هم اكنون مشاور سياست خارجي "ميت رومني" فرماندار سابق ماساچوست و يكي از نامزدهاي حزب جمهوريخواه است، يكي از افراد فعال درلابي گروهك مجاهدين خلق در آمريكا به شمار مي‌رود كه در كنفرانس‌هاي اين گروهك در آمريكا شركت كرده و در طرفداري از اين گروهك سخنراني مي‌كند. "ريس" معتقد است كه نام گروهك مجاهدين خلق بايد از فهرست تروريستي وزارت خارجه آمريكا خارج شود و بسياري بر اين باورند كه در صورت پيروزي رومني در انتخابات رياست جمهوري آمريكا، قطعا اين اتفاق خواهد افتاد. با وجودي كه شخص رومني تا كنون در اين زمينه اظهار نظر نكرده اما بسياري بر اين باورند كه وي در زمينه سياست خارجي كاملا تابع مشاور خود "ريس" است. اخيرا وزارت خارجه آمريكا بار ديگر در ليست گروه‌هاي تروريستي خود نام گروهك مجاهدين خلق را آورده است و اين در حالي بوده است كه لابي اين گروهك در آمريكا از هفته‌ها پيش با آغاز يك كمپين گسترده تلاش داشت تا نظر وزارت خارجه آمريكا را عوض كند. ميچل ريس در كنفرانس گروهك مجاهدين خلق در آوريل سال جاري ميلادي در واشنگتن در يك سخنراني با صراحت خواستار خارج كردن نام اين گروهك از ليست تروريستي شد. وي در سال جاري ميلادي سه بار در كنفرانس‌هاي مختلف گروهك مجاهدين خلق در ماه‌هاي ژانويه، آوريل و جولاي حضور يافته و با انجام سخنراني ضمن حمايت از اين گروهك خواستار خارج كردن نام اين گروه از ليست تروريستي وزارت خارجه آمريكا شده است. ريس از سال 2010 تا كنون رئيس كالج واشنگتن در مري لند است.

اولتيماتوم 48 ساعته عراق به كويت

فعال کردن تشکل دلیران دولت قانون وابسته به نوری مالکی نخست وزیر دست نشانده و خائن با فراموش کردن گلوله باران و تهاجم نظامی پاسداران روستا های کردستان عراق همچنین با نا دیده گرفتن مسدود کردن آب اروند رود برروی مرز نشینان عراقی از سوی حاکمان تهران ولی کویت را تهدید به متوقف ساختن بندر مبارک از سوی کویت کرده است .

تشكل "دليران دولت قانون"، وابسته به ائتلاف دولت قانون، دولت كويت را تهديد كرد كه اگر ساخت بندر مبارك در 48 ساعت متوقف نشود، اين دولت با واكنش نظامي و تظاهرات مردمي مواجه خواهد شد. به گزارش تابناك، عبدالستار جبر العبودي، دبير كل تشكل "دليران دولت قانون"، روز سه شنبه در كنفرانسي مطبوعاتي در بيانيه‌اي اظهار داشت: اين تشكل در بيانيه قبلي به كويتي‌ها (از سيزده اوت) به مدت ده روز فرصت داد تا دولت كويت را براي حل مسأله بندر مبارك تحت فشار قرار دهند. وي گفت: ما اكنون اعلام مي‌كنيم كه اين مهم بايد در 48 ساعت آتي انجام شود، در غير اين صورت دولت كويت مسئول حوادث بعدي خواهد بود. عبدالستار همچنين تأكيد كرد كه كويتي‌هاي مقيم مرز عراق و كويت مقابل واكنش ملت عراق به تجاوز به حقوق شان ايستادگي نخواهند كرد. ساخت بندر مبارك كويت آثار منفي بر بندر "خور الزبير" خواهد گذاشت و تنها مسير آبي عراق به آب‌هاي بين‌المللي را مختل خواهد كرد

تورهاي پهن شده آژانسهاي مسافرتي براي عيد فطر

ادعای تاکتیکی تبلیغاتی اشک تمساح برای ملت فلسطین ریختن و تبلیغات گسترده محور بر گزاری تظاهرات روز جهانی قدس بر گزار کردن یعنی همین که همزمان با تعطیلی عید تدارک تورهای مسافرتی حکومتی پر هزینه تدارک دیده شده است تا همبستگی بیشتر با ملت فلسطین و تأکید با نا بود کردن اسراییل این چنین ثابت شود.

برخي موسسات گردشگري تورهاي مسافرتي با هزينه‌هاي بسيار بالا را براي تعطيلات آخر هفته و عيد فطر، در نظر گرفته‌اند و تنها مزيتي كه براي اين تورها بر مي‌شمرند درجه يك بودن خدمات و اسكان مسافران در هتل‌هاي مشهور است. بنا به مشاهدات خبرنگار برنا اين تورها براي 2 يا چهار روز تدارك ديده شده اما هزينه‌ها از 149 تا 400 هزار تومان-به ازاء هر نفر- متغير هستند.اين در حالي است كه اين هزينه‌ها بدون مبالغ خورد و خوراك در نظر گرفته شده است. بنا بر اين گزارش در بازار داغ آژانس‌هاي مسافرتي براي سفرهاي ايرانگردي، برخي از مسئولان اين آژانس‌ها در پاسخ به سئوالي در مورد بالا بودن هزينه‌ها مي‌گويد:تور ارزان قيمت نداريم، هواپيما و هتل هزينه‌اش بالا است و سعي داريم عالي‌ترين خدمات را ارائه بدهيم و روي تورهاي ارزان قيمت كار نمي‌كنيم.