"تا این شرایط تغییر نکند و به سمت تغییرات دمکراتیک سوق داده نشود چشم انداز شرایط نه رو به بهبودی که بد تر شدن می باشد"

این سه گزارش زیر مرتبط بهم دیگر هستند. چون مربوط به پدیده ی خود کشی می شود . پس از قدرت گیری آخوندها و پاسداران و شرکای شان شرایط آنچنان تحمل ناپذیر و انفجاری شده است که روز روشن در پیاده روی خیابان زوجی دست به خودکشی می زنند داستان تراژدیک چنین است که مرد ابتدا با ضربات چاقو همسرش را می کشد . سپس همچنانکه فریاد می زده من کشتمش اقدام به خودکشی می کند . ولی خودش موفق به خودکشی نمی شود . و زنده می ماند. از طرف دیگر گزارش اقدامی برای خودکشی مربوط به جوان 30 ساله ی است که چون قصد خود کشی داشته است . بنابراین روي سقف سايبان پل عابر پياده در خيابان فداييان اسلام می رود و تصمیم به خود کشی می گیرد ، ولی عابرانی که شاهد صحنه ي ماجرا بودند، در تماس با 125 از آتش‌نشانان تقاضای كمك می کنند . سپس حضور آتش‌نشاني در محل بالاخره اين جوان که بعلت اختلافات خانوادگي تصميم بخودكشي داشته است مانع از خودکشی وی می شوند. اما مورد دیگر اعتراف علیرضا محجبوب عضو بازار مکاره است که گفته می شود دبیر کل حزب خانه کارگر است که گرایش به رفسنجانی دارد وی از موضع انتقادی و ترسیم شرایط داغان اقتصادی و امور معیشتی و فقر و بیکاری چنین پرسشگری کرده است در حاليكه در گذشته ناكامي‌هاي عشقي علت خودكشي ها مي‌شد، اما امروزه افزايش هزينه‌هاي زندگي و ناكامي‌هاي اقتصادي و اجتماعي علت اصلي خودكشي‌ها شده است. یعنی آشکار ا اعتراف به تحمیل کردن شرایط طاقت فرسا نموده است که از سوی رژیم فاشیستی مذهبی مرگ زی و مرگ آفرین به محرومان وتهی دستان اعمال می شود و آنچنان فضایی حاکم شده است که جوانان در مانده به جای زندگی و زنده ماندن تلاش می کنند برای فرار از این شرایط تحمیلی به استقبال داو طلبانه ی مرگ بشتابند که نشت گرفته از آن اندیشه متعفن و متحجر ی می باشد که خمینی شیاد منادی گرش بود . چونکه فراموش نشده است که چگونه به مناسب فرا رسیدن نوروز پیام داد به جای برگزاری مراسم جشن نوروز باستان باید در گورستان بر سر گور کشته شدگان جنگ خانمان بر اندازانه ی ایران و عراق حضور یابید. چونکه جنگ نعمت الهی است . یا از سوی دیگر ادامه ی فلسفه ی زنده باد مردگان و درود بر زندگان می باشد که چادر سیاه الگوی حجاب برترش است و به جای موزیک و شادی و پایکوبی ماتم وعزا و نوحه سرایی جایگزین شده است . البته این اندیشه همراه با توصیه ای بود که می گفت که گریه کنید چون گریه ثواب دارد. از سوی دیگر عوامفریبی و دروغگویی وی همراه با تحمیل سیاست خفقان و رعب و وحشت جایگزین قول های داده شده ی حکومت آینده از مستضعفان و پابرهنگان و بوسه بر دست کوخ نشینان زدن خمینی شیاد شد تا بوضوح ثابت شود چگونه قول ووعده های داده شده بطور دربست فریبکاری شیادانه و وارونه گویی بوده است . زیرا که در این 33 سال هرروز بر عمق شکاف عمیق طبقاتی افزوده شده است و موازی آن بر رشد لجام گسیخته ی نرخ تورم و گرانی اضافه شده است که پیآمد آن رشد فقر و بیکاری روز افزون می باشد .

خوب باا ین شرایط بس اسفبار وتحمل ناپذیر که موازی آن اجرای طرح های گوناگون سرکوبگرانه است که شامل مبارزه با بی حجابی و اراذل و اوباش و فساد اخلاقی و شبیخون مبارزه با بشقاب های ماهواره ای می شود که طرف دیگر اجرای طرح جنسیتی دخترانه و پسرانه کردن دانشجویان در دانشگاه ها یا طرح گورستانی و پادگانی و حوزوی کردن است که با شدت پیگیری می شود .بنابراین وقتی که جوانان که 70% جمعیت کشور را تشکیل می دهند.از هر سو زیر فشار همه جانبه می باشند . به ویژه اینکه 33 سال است که مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و معتادین می شود و بیشمار احکام اعدام و زندان صادر شده است . ولی حتی یک مسئول پاسخگوی یافت نمی شود تا که بگوید حاصل این مبارزه به کجا رسیده است؟ یا اینکه گفته شود چگونه مواد مخدر وارد کشور می شود وتوزیع می گردد . طوریکه بدرون سلول زندان ها هم برده می شود؟ بد تر اینکه دلیل چیست که بطور مداوم بر تعداد مصرف کنند گان مواد مخدر افزوده می گردد. آنچنان که ایران تبدیل به اولین کشور مصرف کننده ی جهانی مواد مخدر شده است؟ فاجعه آمیز تر اینکه سن مصرف مواد مخدر و اعتیاد همچون تن فروشان کاهش یافته و به سن 13 سال رسیده است . خوب وقتی مصرف اولیه ی مواد مخدر حالت مسکن دارد که کمک می کند مصرف کننده دارای حالت نشئگی مقطعی و موقتی شود . چونکه با مصرف مواد مخدر در عالم خلسأ فرو می رود . آنگونه که می تواند مشکلات و ناکامی ها و حتی هویت خویش را فراموش کند و شرایط نابرابر ناشی از فقر و بیکاری و شکاف عمیق طبقاتی را در آن لحظه تحمل کند . غافل از آنکه از حالت تفننی به وضعیت عملیی ا اعتیاد تبدیل شدنش دیگر فاجعه آمیز است . زیرا که یک فرد معتاد نه زندگی که پروسه ی مرگ تدریجی را سپری می کند. حال تصور کنید این پدیده ی شوم وقتی وارد کانون خانوادگی می شود .چگونه بنیان یا اساس کانون خانواده ها را از هم می پاشاند. اماا گر چنانچه معتاد متأهل باشد . آن موقع فاجعه مضاعف می شود . طوریکه بخشی از کودک آزاری و شکنجه و قتل کودکان وخود کشی ها و حتی تن فروشی ها ناشی از این معجون شوم اعتیاد است . البته بدلیل مصرف سرنگ مشترک انتقال و سرایت بیماری واگیر ومسری و علاج ناپذیر همچون بیماری ایدز هم به آسانی منتقل می شود و ترویج می یابد.

بهر حال بدون شک عامل و مقصر اصلی تمامی ناهنجاری های اجتماعی و معضلات اقتصادی و مشکلات امور معیشتی همراه با فقر وبیکاری و شکاف عمیق طبقاتی و خفقان و رعب و وحشت واعتیاد وتن فروشی و کودکان خیابانی و بی شناسنامه و ترک تحصیل کرده و فرار مغزها و شکنجه و زندان و اعدام ها و خود سوزی وخود کشی ها حاک.ان رژیم ضد بشری و قرون وسطایی ایران می باشد . البته این اجحاف وجنایات تحمیل شده ی ضد انسانی را از طریق دین ابزار قدرت و ثروت وجنگ و خفقان و رعب و وحشت و سانسور شده به پیش برده می شود. زیرا که تجربه ی 33 ساله ی حکومت فاشیستی دینی که به شرایط فاجعه آمیز کنونی ختم شده است و به روشنی نشان می دهد که همه ی مصائب و مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و خانوادگی و امنیتی بدلیل وجود ولی وقیح مستبد همکاره و بی پاسخگو است که همه ی اهداف پلید و شوم حاکمان به نام وی و زیرپرده ی دین توجیه شده است. بنابراین تا این شرایط تغییر نکند و به سمت تغییرات دمکراتیک سوق داده نشود چشم انداز شرایط نه رو به بهبودی که بد تر شدن می باشد.

هوشنگ بهداد

26 مرداد ماه سال 1390

همسر کشی وحشتناک در پیاده‌رو

كساني كه حوالي ظهر دوشنبه گذشته براي بنزين زدن به پمپ بنزين خيابان پاسداران رفته بودند شاهد كشته شدن زني توسط شوهرش بودند. براساس اين گزارش، سرهنگ كارآگاه آريا حاجي‌زاده اظهار داشت: «حوالي ظهر روز 24 مرداد ماه جاري مرد ميانسالي با ضربات چاقو همسر خود را مجروح كرد و پس از آن نيز دست به خودزني زد». وي افزود: «با وجود حضور عوامل اورژانس در محل حادثه و انتقال هر دو مجروح به بيمارستان و با وجود اقدامات تيم پزشكي مريم، همسر اين مرد، در اثر خونريزي شديد جان خود را از دست دادبا اعلام خبر قتل «مريم» توسط شوهرش قاسم، پليس آگاهي و قاضي كشيك ويژه قتل دادسراي جنايي تهران، عوامل اداره دهم پليس آگاهي و قاضي رسولي بازپرس شعبه پنجم ويژه قتل دادسراي امورجنايي تهران در محل حادثه حضور يافتند و پرونده جهت تحقيقات تخصصي در اختيار كارآگاهان اداره دهم قرار گرفت. بنابه گزارش هاي به دست آمده همگي شاهدان با بيان اظهاراتي مشابه عنوان كردند كه در روز حادثه ناگهان صداي جيغ زني را شنيدند و به محض حضور در محل بدن خون‌آلود زني كه روي زمين افتاده بود را ديدند كه در كنار او مرد ميانسالي كه چاقويي در دست داشت و از ناحيه شكم دچار خونريزي شده بود، افتاده بود. بنابه اظهارات شاهدان عيني اين مرد در حالي كه نقش بر زمين شده بود دايما فرياد مي‌زد كه همسرش مريم را كشته است. براساس اطلاعات به دست آمده از شاهدان صحنه جنايت و قطعي اعلام شدن ارتكاب جنايت از سوي قاسم كه همسرش مريم را به قتل رسانده است قرار بازداشت موقت اين مرد از سوي مقام قضايي صادر شد. گفتني است با تكميل اقدامات درماني متهم جهت انجام تحقيقات درباره انگيزه ارتكاب جنايت به اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل خواهد شد

انصراف از خودكشي روي پل عابر پياده

جوان 30ساله‌اي كه براي خودكشي روي يك پل عابر پياده رفته بود، بعد از حضور امدادگران در محل و گفت‌وگو با آنان از تصميم‌اش منصرف شد. به گزارش روابط عمومي سازمان آتش‌نشاني تهران، اين جوان 30ساله ساعت 32‌:‌20 دوشنبه با رفتن روي سقف سايبان پل عابر پياده در خيابان فداييان اسلام، بعد از بزرگراه آزادگان تهديد به خودكشي كرد و شهرونداني كه شاهد ماجرا بودند، در تماس با سامانه 125 از آتش‌نشانان كمك خواستند. ستاد فرماندهي آتش‌نشاني تهران در پي تماس شهروندان گروه نجات 2 را به محل اعلام‌شده اعزام كرد. به گفته عباس خصالي، فرمانده نجاتگران، اين جوان، اختلافات خانوادگي را دليل تصميم خود براي خودكشي اعلام كرد و با تهديد و پرخاشگري سعي داشت تا از نزديك شدن نجاتگران به خود جلوگيري كند. خصالي گفت: گروهي از نجاتگران تشك مخصوص نجات را زير پل عابر پياده آماده كردند و گروه ديگري از آنان براي ايمن‌سازي نرده‌هاي فلزي وسط خيابان را برداشتند. نجاتگران همچنين پس از گفت‌وگو با اين جوان كه رضا نام دارد. وي را از انجام تصميم‌اش منصرف كردند و با پايين آوردن او از بالاي پل به نگراني خانواده او و شهروندان حاضر در محل پايان دادند

عليرضا محجوب : در گذشته ناكامي‌هاي عشقي علت خودكشي مطرح مي‌شد، امروزه افزايش هزينه‌هاي زندگي و ناكامي‌هاي اقتصادي

ايلنا: «در حاليكه در گذشته ناكامي‌هاي عشقي علت خودكشي مطرح مي‌شد، امروزه افزايش هزينه‌هاي زندگي و ناكامي‌هاي اقتصادي و اجتماعي علت اصلي خودكشي‌ها شده استنماينده تهران، ري، شميرانات در گفت وگو با خبرنگار پارلماني ايلنا با اعلام اين مطلب افزود:« خودكشي يك پديده اجتماعي در زندگي شهري است كه به طور طبيعي هيچگاه عارض بر زندگي بشر نبوده است.»"عليرضا محجوب" افزود: «هر چند پديده خودكشي تنها به صورت سنتي در برخي آيين‌ها وجود داشته و هيچ گاه در زندگي اجتماعي شايع نبوده است اما با اوج گيري زندگي شهري و بسته شدن نظام خانواده و محدوديت ارتباط اوج گرفته استوي افزود: «شهر مثل اقيانوس شلوغي است كه هر چند تراكم جمعيت تهران بيشتر مي‌شود احساس غربت ناامني و نااميدي از آن بيشتر خواهد شددبير كل حزب خانه كارگر در ادامه گفت: «در حاليكه در گذشته در جامعه ايران خودكشي بيشتر به دليل ناكامي در ماجراهاي عشقي بروز مي‌كرد اكنون به دنبال ناكامي‌هاي اجتماعي در كسب و كار و درآمد واقع مي‌شودمحجوب ادامه داد: «در ايران خودكشي يكي از معضلات اجتماعي ناشناخته مي‌شود كه بسياري از اقسام آن نظير خودسوزي در بين كارگران و اقشار ضعيف گزارش شده استوي اظهار داشت: «توجه به بهبود شاخص‌هاي فرهنگي و اقتصادي و روان درماني از مهمترين و موثرترين اقداماتي است كه بايد براي كاهش خودكشي در كشور مد نظر قرار گرفته شودوي افزايش تعداد خودكشي در تهران را در تراكم جمعيت و هزينه‌هاي بالاي زندگي در تهران عنوان كرد و ياد آور شد: «به نظر مي‌رسد تهران به عنوان يك كلان شهر كه در معرض آسيب‌هاي اجتماعي و اقتصادي كلان قرار گرفته مثل هر جامعه متراكم ديگري بيشتر با پديده خودكشي رو به رو شده استمحجوب افزود: «مسائل اجتماعي و آسيب‌هاي ناشي از آن مثل افزايش آمار طلاق، خيانت و مسائل اقتصادي مثل افزايش هزينه‌هاي زندگي نظير اجاره بهاي مسكن و تورم از جمله مواردي است كه تهران را در صدر دارندگان بيشترين آمار خودكشي قرار داده استبه گزارش خبرنگار ايلنا، بر اساس آماري كه سازمان پزشكي قانوني به تازگي اعلام كرده، آمار خودكشي در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال پيش 9 و 4 دهم درصد افزايش داشته است.