گزیده خبر های 8 شهریور 90

سيل مرد بابلي را به كام مرگ برد

این اوج بی عرضگی حاکمان و نمایش وفاش شدن تخریب سازی کشور وشهرها می باشد که از یک سو خشک سالی موجب کوچ روستاییان به سوی شهر ها و عوارض کمبود تأمین آب کشاورزی و آشامیدنی و سایر مشکلات اقتصادی وجانی دیگر می شود و از سوی دیگر بارندگی موجب جاری شدن سیل و ویرانی و خسارات مالی وجانی می شود آنهم در شهرهای شمالی کشور که با بارندگی عادت دارند . مهمتر اینکه آب سیل هم بهدر می رود. توجه داشته باشید اگر چنانچه توفان و بارندگی و بالا آمدن آب دریا و جاری شدن سیل در آمریکا که این روز ها اتفاق افتاد مشابه ی آن در ایران رخ دهد به چه فاجعه ای منتهی می شود؟

بعد از وقوع سیل نیروهای امداد و نجات، هلال احمر و آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند و به انجام اقدامات لازم پرداختند که خوشبختانه این سیل خسارت مادی و مالی به همراه نداشته است.ایسنا: یدالله افشارمقدم با اعلام این خبر افزود: شب یکشنبه بر اثر بارندگی شدید در روزهای اخیر رودخانه «سجادرود» بندپی شرقی فیروزجاه طغیان کرد که به‌دنبال آن فردی به‌نام رحیم در منطقه سماکوش محله فیروزجاه در حال عبور از رودخانه گرفتار سیل شد و جسد مفقود شده وی توسط نیروهای امدادی در روستای «سرجی کلا» پیدا شد. به گفته فرماندار بابل، بعد از وقوع سیل نیروهای امداد و نجات، هلال احمر و آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند و به انجام اقدامات لازم پرداختند که خوشبختانه این سیل خسارت مادی و مالی به همراه نداشته است.

خودرویی که دو برابر قیمتش جریمه شد

اینهم نمونه ی رعایت قوانین رانندگی و جریمه کردن خود رو ها ودر یافت جریمه هادر رژیم ضد بشری و قرون وسطایی ایران که پلیس دو برابر قیمت خود رو برای صاحب آن جریمه صادر کرده است . از سوی دیگر ادعا می شود که ایران امن ترین کشور جهان می باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت : صاحب این خودرو سواری مدل 83 از ابتدا تاکنون جریمه های تخلف رانندگی را پرداخت نکرده است.واحد مرکزی خبر: برگه جریمه پنج و نیم متری برای یک سواری پیکان در اردبیل صادر شد.رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت : صاحب این خودرو سواری مدل 83 از ابتدا تاکنون جریمه های تخلف رانندگی را پرداخت نکرده است.سرهنگ مریخی افزود: کل جریمه و دیرکردهای آن 3 میلیون و870 هزار تومان است که با حذف معوقه های جریمه، این خودرو باید 2 میلیون و 86 هزار تومان پرداخت کند.وی گفت : اگر راننده این خودرو تا آذر امسال این مبلغ را پرداخت نکند جریمه او به 4 میلیون تومان خواهد رسید که حدود 2 برابر ارزش خودرو است.رئیس پلیس راهوار استان اردبیل گفت: دستور توقیف خودروی متخلف صادر شده است.

ممنوعیت برگزاری نماز عید فطر اهل سنت تهران و اعتراض نمایندگان اهل تسنن

بازهم نمونه ی دیگر از اثبات پوشالی ووارونه بودن ادعای اینکه ایران آزاد و امن ترین کشور جهان است . آنگونه که که اجازه داده نمی شود اهل سنت در تهران برگزاری مراسم عید فطر داشته باشند. ولی از سوی دیگر دولت تلاش مذبوحانه کرد تا که تعطیلی روز عید فطر را 2 روز کند تا که اختلاف یک روز پس و پیش عید فطر در ایران و کشورهای همسایه و عربی و مسلمان بر طرف شود . حال وقتی حاکمان دین فروش و عوامفریب ایران این چنین تبعیض آمیز با اهل سنت در ایران بر خورد می کنند . چگونه می توانند دوستدار حماس و دلسوز ملت فلسطین و کردستان عراق باشند که سنی هستند؟

درپي ابلاغ ممنوعيت برگزاري نماز عيدفطر اهل سنت در تهران، نمايندگان اهل سنت مجلس طي نامه‌اي خطاب به محمود احمدی نژاد، از وي خواستند در اين زمينه دستور مساعدت لازم را به استاندار و مسؤولين استان تهران صادر نمايد.به گزارش اصلاح وب .islahweb.org، از منابع خبری اهل تسنن، متن نامه نمايندگان به احمدی نژاد به اين شرح است:واعتصموا بحبل الله جميعا و لا تفرقوا.برادر ارجمند جناب آقاي دكتر احمدي‌نژاد.سلام عليكماحتراما"، بپيوست درخواست هيات امناي نمازخانه اهل سنت غرب تهران(صادقيه) در خصوص فراهم نمودن زمينه برگزاري عبادات دهه آخر ماه مبارك رمضان (ليالي القدر) و نمازهاي تراويح وبرگزاري عيد سعيد فطر با توجه به جمعيت زياد اهل سنت در تهران(صادقيه) به حضور ارسال مي‌گردد.با عنايت به موارد مندرج در متن درخواست، خواهشمند است دستور فرمائيد استاندار تهران و ديگر مسئولين ذيربط همكاري و مساعدت لازم را مبذول و نتيجه را اعلان نمايند./م.با تشكر – مجمع نمايندگان اهل سنت در مجلس شوراي اسلامي1. اقبال محمدي نماينده مردم مريوان و سروآباد2. جلال محمودزاده نماينده مردم مهاباد3. محمدعلي پرتوي نماينده مردم سردشت و پيرانشهر4. محمدقسيم عثماني نماينده مردم بوكان5. فخرالدين حيدري نماينده مردم سقز و بانه6. امين شعباني نماينده مردم سنندج، ديواندره، كامياران7. عبدالجبار كرمي نماينده مردم سنندج، ديواندره، كامياران8. سيدعماد حسيني نماينده مردم قروه و دهگلان9. سيد فتح الله حسيني نماينده مردم پاوه و اورامانات10. محمدقيوم دهقان نماينده مردم ايرانشهر، سرباز و دلگان11. پيمان فروزش نماينده مردم زاهدان12. حميدرضا پشنگ نماينده مردم خاش13. يعقوب جدگال نماينده مردم چابها14. عبدالله رستگار نماينده مردم گنبد كاووسرونوشت: - دبير مجمع تقريب مذاهب جهت استحضار و مساعدت لازم- جناب آقاي مولوي اسحاق مدني مشاور محترم رئيس‌جمهور در امور اهل سنت جهت استحضار و مساعدت لازم- هيات امناي نمازخانه اهل سنت غرب تهران(صادقيه) جهت استحضار و پيگيري.

دولت دعوت افطاری مجلس را نپذیرفت

تعاملی که پیوسته ولی وقیح نامشروع و منفور تأکید کرده است که باید میان نهادهای حکومتی وجود داشته باشد این عمل میان بازا مکاره و دولت در عمل اینگونه می باشد . البته وقتی تعامل میان ولی وقیح نا مشزوع و منفور با پاسدار گماشته احمدی نژاد تبدیل به شکاف و اختلاف و جنگ قدرت و ثروت شده باشد مشخص است که نمی توان انتظاری جز این داشت که دولت دعوت افطاری بازار مکاره را نپذیرد.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی از دولت برای برگزاری نشست دو قوه در ماه رمضان دعوت کرده بود ولی دولت نپذیرفت.به گزارش خبرآنلاین، قرار بود اولین نشست مشترک قوای مقننه و مجریه در سال جاری است که بناست در نیمه دوم ماه مبارک رمضان برگزار شود. طبق یک سنت، در ایام ماه مبارک رمضان نشست های مشترک دو قوه برگزار می شد و قرار بود در رمضان امسال، دولت میهمان مجلس باشد، ولی حسین سبحانی نیا عضو هیات رئیسه مجلس می گوید علی رغم دعوت مجلس، نظر دوستان دولت بر این بود که این نشست در دولت برگزار شود اما از آنجا که براساس روال قرار بود مجلس این بار میزبان دولت باشد ما از آنها دعوت کردیم ولی خودشان نپذیرفتند.مدير باشگاه فرهنگي ورزشي ذوب آهن اصفهان و مدير عامل اين باشگاه با حكم مراجع قضايي بازداشت شدند. دادستاني اصفهان درخصوص اتهام اين افراد از سوءاستفاده آنان از وجوه در اختيار خبر داده است. طي دو سال اخير اختلافاتي ميان مدير عامل ذوب آهن و مدير باشگاه وجود داشت كه در نهايت به دستگيري‌هاي ياد شده منجر شد

9هزار محكوم جرائم غيرعمد در زندان

نتیجه ی رشد شکاف عمیق طبقاتی وایجاد فاصله میان قشر حاکم و شرکای صاحب همه چیز شده و اکثریت محروم وتهی شده چنین شده است که تعدادی از قربانیان در بند جزو تهی دستان می باشند که بدلایل ناشی از فقر مالی سر از زندان در آورده اند.

رئيس ستاد ديه كشور گفت: هم اكنون 9 هزار محكوم جرائم غيرعمد در زندان‌هاي كشور بسر مي‌برند كه از اين تعداد، 7 هزار نفر محكوم به پرداخت ديه و 2 هزار نفر نيز محكومين مالي هستند. به گزارش ايرنا، اسدالله جولايي افزود: عمده محكوميت‌هاي اين افراد پرداخت ديه ناشي از تصادفات رانندگي، حوادث كارگاهي، قتل‌هاي غير عمد و محكوميت‌هاي مالي ناشي از پرداخت نكردن نفقه و صدور چك‌هاي بلامحل است. وي با بيان اين‌كه براي آزادسازي هر زنداني جرائم غيرعمد به طور متوسط حدود 250 ميليون ريال نياز است، گفت: در 21 سال گذشته، حدود 53 هزار نفر از محكومان جرائم غيرعمد آزاد شده‌اند. همچنين در سال گذشته، بيش از 190 همايش گلريزان به منظور كمك به آزادسازي زندانيان جرائم غيرعمد در كشور برگزار و بيش از 100 ميليارد ريال در اين جشن‌ها جمع‌آوري شد. به گفته وي، سال گذشته از محل تعهدات خيرين در جشن‌هاي گلريزان، 9 هزار و 500 زنداني جرايم غيرعمد آزاد شدند. جولايي تصريح كرد: نيكوكاران مي‌توانند كمك‌هاي نقدي خود براي آزادسازي محكومان جرائم غيرعمد را به شماره حساب‌هاي 5555 بانك ملي و 74/77 جام بانك ملت واريز كنند.

اس 300 ارمني در راه ايران؟

به نظر می رسد که شکایت اخیر سفارت حاکمان تهران در مسکو از روس ها که چرا در مورد قرار داد تحویل موشک های اس-300 پیمان شکنی کرده اند محفلی برای تحویل گرفتن این موشک ها از طریق کشور ثالث همچون ارمنستان می باشد.زیرا روس ها احساس کرده اند با سقوط قذافی متحمل زیان شده اند که ممکن است با سقوط بشار اسد این زیان مضاعف شود.

به گزارش ايران ديپلماتيك، استراتفور، يك نشريه آمريكايي نوشت: تهران به طور رسمي اعلام كرده كه به علت توقف معامله فروش سامانه‌ها از سوي روسيه به دادگاه بين‌المللي سازمان ملل متحد مراجعه خواهد كرد. اين نشريه آمريكايي نوشت: روسيه به خاطر منافع خود، توليد اين سامانه‌ها را متوقف و اين سامانه‌ها را به اس-400 جديد تبديل خواهد كرد. بنا به گزارش نشريه، روس‌ها در زمينه طراحي جديدترين سامانه‌هاي اس-500 كارهاي فعال در جريان هستند و تاريخ احتمالي توليد آن پايان سال 2012 اشاره مي‌شود. در ادامه مطلب استراتفور آمده است: روسيه قصد دارد سامانه اس-300 را به اس-400 در كشورهاي همسايه هم پيمان (بلاروس، ارمنستان و قزاقستان) نيز تبديل كند، روسيه معمولأ از اين كشورها براي فروش سلاح حساس از لحاظ سياسي استفاده مي‌كند. اين نشريه در ادامه نوشت: توقف فروش سامانه‌هاي اس-300 را نمي‌توان نهايي دانست، اگر چه توليد اين سامانه‌ها متوقف مي‌شود، اما راهكارها براي فروش مهمات جنگي به ايران پيدا خواهند شد و اين امر به نوبه خود به مذاكرات جمهوري اسلامي با غرب بستگي دارد. مقاله نويس در اين خصوص مي‌نويسد: "روسيه فروش سامانه‌ها به ايران را به عنوان اهرم عليه آمريكا استفاده مي‌كند". بعيد نيست كه معامله توسط سومين كشور انجام شود. وي در اين خصوص مجددأ به كشورهاي هم پيمان روسيه اشاره مي‌كند و مي‌نويسد كه سفرهاي مقامات رسمي ايران به اين كشورها مي‌توانند مؤيد اين امر باشند.