شیشه پاک کنی جوان‌های شهر برای کمک به کودکان کار+ تصاویر

25 مرداد 90

وقتی تحلیل ها آبکی و رو بنایی و معلول گرایی باشد به خصوص اینکه هدف جنبه ی تبلیغاتی در راستای کسب قدرت و انباشت ثروت داشته باشد . مشخص است که هر پدیده ای می تواند دست آویز تبلیغاتی در بستر هدف باشد . به ویژه اگر پدیده مربوط به کودکان ترک تحصیل کردگان مدارس باشند که راهی خیابان ها شده اند که معروف به کودکان خیابانی شده اند چون تعدادشان در حال افزایش است . بنابراین پرداختن به این مقوله ی فراگیر می تواند تأثیر گذار باشد . پس می تواند برد و دامنه ی تبلیغاتی اش بس گسترده باشد . ولی برای اینکه رژیم ضد بشری قرون وسطایی عوامفریب و دین فروش است و رقبای منتقدش بطور ریشه ای برخورد نمی نند و بر زیر سئوالش نمی برند. لذا نیاز نمی بینند تا که بگویند عامل شکاف عمیق طبقاتی و محروم سازی 80% جمعیت کشور چیست و برای چه این جمعیت که بر زیر خط فقر اقتصادی بسر می برند و چرا شرایط نا برابر حاکم و تحمیل شده است که حاصل ترکیب و تلفیق ر شد تورم لجام گسیخته ی تورم و گرانی و فقر و بیکاری همراه با غارتگری و بی عدالتی می باشد. بلی هر گز نمی گویند که چرا وزیر آموزش و پرورش دولت مدعی اصول گرای دولت نهم اعتراف کرد که در کشور تعداد 3 میلیون و180 هزار دانش آموزانی وجود دارند که بدلیل فقر اقتصادی خانوادگی مجبور به ترک تحصیل شدند واز نعمت سواد خواندن ونوشتن محروم شده اند . پر واضح است که روند رشد این ترک تحصیل کندگان کودکان دانش آموزان در 6 سال گذشته شتاب داشته است و بر حضور کودکان کار خیابانی افزوده شده است . البته از سوی دیگر چند روز پیش سایت فرارو وشفاف گزارش دادند که نوجوانان 13 ساله پای منقل هستند یاموادمخدر تزریق می کنند .همچنین گزارش ازصرف بستنی های 250 دلاری درظرف روکش طلا در برج میلاد شهرداری داده شد و چاشنی این گزارش از خود روهای چند صد میلیون دلاری و پیراهن های 800 میلیون تومانی با کفش 3 میلیون تومانی در بر خی از فروشگاه های پاساژ های تهران ضمیمه شد . حال پرسش است که آیا راه حل اینگونه شکاف و فاصله ی عمیق طبقاتی نهادینه شده در جامعه با اینگونه اقدامات نمادین تصاویر تبلیغاتی جنبش سبزی می باشدت که در سایت کلمه حامی میر حسین موسوی چنین بازتاب داده شده است ؟!


چکیده :پیام این ۱۰۰ – ۱۵۰ جوان به بچه‌هایی که در خیابان کار می‌کنند این بود: ما شما را درک می‌کنیم و به شما احترام می‌گذاریم. کاری از دست ما برنمی‌آید اما اقلا دو ساعت کار شما را انجام می‌دهیم و با مشتریان شما حرف می‌زنیم تا شاید نگاهشان را نسبت به شما تغییر دهیم.... خیابان ولیعصر، زیر پل پارک‌وی در عصر پنجشنبه گذشته تجربه نادری از سر گذراند. نظم موجود تغییر کرد. ۱۰۰ تا ۱۵۰ جوان با میانگین سنی ۲۰ سال با شیشه‌شور و دستمالهای یزدی، با لباسهایی مرتب به استقبال شیشه کثیف ماشین‌ها رفتند تا با مردمی از جنس خودشان درباره کودکان کار و خیابان حرف بزنند. پسران و دختران جوان دو ساعت در خیابان شیشه شستند، آدامس و فال فروختند و نتیجه دو ساعت تلاششان را به کودکانی بخشیدند که پارک‌وی برای آنها حکم محل کارشان را دارد.پیام این ۱۰۰ – ۱۵۰ جوان به بچه‌هایی که در خیابان کار می‌کنند این بود: ما شما را درک می‌کنیم و به شما احترام می‌گذاریم. کاری از دست ما برنمی‌آید اما اقلا دو ساعت کار شما را انجام می‌دهیم و با مشتریان شما حرف می‌زنیم تا شاید نگاهشان را نسبت به شما تغییر دهیم. ما رو در رو به مشتریان شما می‌گوییم شما هم انسان هستید و حق زندگی و کودکی دارید و این انتخاب شما نبوده که در خیابانها کار کنید. این اتفاق به همه ما برمیگردد و ما در قبال شما بچه‌ها مسوولیم.