گزیده خبرهای 29 مرداد90 قسمت - 2

8سال حبس برای دو آمریكایی

صدور این حکم چند پیام دارد که شامل واکنش نسبت به اوباما رئیس جمهور آمریکا و وزیر امور خارجه ی این کشور در مورد بشر اسد رئیس جمهور سوریه و تأکید بر رفتن وی می باشد . همچنین مرتبط با جنگ قدرت و ثروت می باشد و پاسخی به سفیر پاسدار دانایی فرد در بغداد است که مدتی پیش گفته بود تا پایان ماه رمضان این دو گروگان آمریکایی آزاد خواهند شد. همینطور ارتباط با تلاش مجاهدین برای خارج شدن نام شان از توی لیست سیاه گروه و سازمان های تروریستی امور خارجه ی آمریکا می باشد که این حکم صادر شده است . تا ضریب احتمال زد و بندهای پشت پرده علیه ی مجاهدین و عدم خروج نام شان از این لیست سیاه تروریستی از طریق دلال و لابی و کار چاق کن ها تقویت شود.

شبكه خبر اعلام كرد: دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران حكم دو شهروند جاسوس آمریكایی را كه حدود دو سال قبل به صورت غیر قانونی و تحت عنوان كوهنورد وارد مرزهای ایران شده بودند صادر كرد. شین بائر فرزند آلن و جاشوا ستال فرزند جاكوب دو شهروند بازداشت شده آمریكایی از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران در ارتباط با ورود غیر مجاز به خاك جمهوری اسلامی ایران هر یك به تحمل سه سال حبس محكوم شدند. این دو نفر همچنین به اتهام جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی آمریكا هر كدام به 5 سال حبس محكوم شدند. حكم ظرف 20 روز قابل اعتراض در دادگاه تجدید نظر تهران است. پرونده متهم ردیف سوم سارا شرود كه با وثیقه آزاد شده همچنان باز است.


دعوای اصولگریان سر لحاف ملا است/ اختلاف اصولگریان سر رفسنجانی است

http://www.fararu.com/vdcaewna.49n0e15kk4.html

باز این آخوند هفت خط پالان ساییده که عضو باند مافیایی غارتگر انگلیسی مؤتلفه است . همچنین عضو جامعه روحانیت تهران است به نمایندگی از سوی ولی وقیح نا مشروع و منفور وپاسداران کودتا گر بسوی رفسنجانی کیش داده شده است .

فرارو- عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه نگرانی از بابت اجماع و وحدت اصولگریان نیست چرا که آن‌ها در ‌‌نهایت اختلافات را کنار می‌گذارند گفت: دعوای اصولگریان سر لحاف ملا است. جعفر شجونی در گفتگو با فرارو با بیان این مطلب افزود: اختلاف اصولگریان در حال حاضر بیشتر بر سر هاشمی رفسنجانی است. وی ادامه داد: یک عده‌ای از اصولگریان که تندرو هم هستند معتقدند هاشمی را نباید اصولگر دانست چرا که او با نظراتش ثابت کرده وابستگی به این طیف سیاسی ندارد در این میان هم عده‌ای دیگر از اصولگریان به سمت هاشمی غش می‌کنند و به استناد سخنان مقام معظم رهبری تاکید دارند باید دفع حداقلی و جذب حداکثری داشت. این عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: عقیده‌ام این است که جبهه پایداری مقابل هاشمی رفسنجانی ایستاده است و می‌خواهند به هر شکل ممکن او را از میدان به در کنند اما در برابر آن‌ها هم طیف سنتی اصولگریان قرار دارند که موضع خود برای حفظشان و جایگاه هاشمی تلاش می‌کنند. وی در ادامه با اشاره به سخنان هفته گذشته حداد عادل مبنی اینکه اصولگریان با یک لیست وارد انتخابات شوند گفت: در مسیر ایجاد وحدت اصولگریان باید از نظرات و رهنمود‌های مقام معظم رهبری استفاده کرد نه سوء استفاده، چرا که یک عده‌ای از سخنان ایشان سوء استفاده می‌کنند که این اصلا درست نیست. شجونی افزود: قطعا در این میانه هم هر کسی که به اختلافات اصولگریان دامن بزنند دیگر اصولگرا نیست چرا که خلاف خواست و نظر مقام معظم رهبری عمل می‌کند.

تجمع اعتراضی اعضا انجمن صنفی صنایع لبنیات

هرروز که سپری می شود بدلیل اوضاع وخیم اقتصادی که ناشی از رشد واردات و تورم و گرانی و بیکاری است تبدیل به خطر جدی تعطیل شدن کار خانه ها و واحدهای تولیدی شده است که موجب واکنش های اعتراضی تشکل کارگری و انجمن های صنفی شده است .

دبير انجمن صنفي صنايع لبني گفت: «تجمع اعتراضي در برابر ساختمان وزارت بازرگاني از سوي اتحاديه تعاوني هاي صنايع لبني ترتيب داده شده و برخي از اعضاي انجمن صنفي صنايع لبني نيز در آن حضور دارند. اما به طور كلي اين تجمع مورد تاييد انجمن صنفي صنايع لبني نيز هسترضا باكري در خصوص علت تجمع صاحبان صنايع لبني در مقابل ساختمان وزارت بازرگاني به ايلنا گفت: «گروهي از صاحبان صنايع لبني در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات خود اقدام به برپايي اين تجمع كردند. معوقات صاحبان صنايع لبني از باقيمانده يارانه شير خانوار از سه ماهه پاياني سال 89 تا سه ماه و نيم ابتدايي سال جاري چيزي در حدود 300 ميليارد تومان استوي در اين خصوص توضيح داد: «مسئولان وزارت بازرگاني اعلام مي كنند كه حدود 200 ميليارد تومان از اين مطالبات توسط سازمان هدفمندي يارانه ها دريافت شده اما اين سازمان رقم مذكور را بلوكه كرده و به حساب وزارت بازرگاني واريز نكرده استبه گفته باكري، اين 300 ميليارد تومان، بدهي حدود 350 واحد صنفي در سراسر كشور است. گفتني است، تعدادي از صاحبان صنايع لبني امروز (29 مرداد ماه) در اعتراض به حذف يارانه شير و پرداخت نشدن مطالبات خود، در برابر ساختمان وزارت بازرگاني تجمع كردند. لازم به ذكر است اين تجمع كه امروز همزمان با مراسم معارفه وزير صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته براي سومين بار در ماه گذشته است كه از سوي نمايند گان صنايع لبني صورت مي گيرد.

احضار شماری از دراویش گنابادی به اداره اطلاعات سمنان

مشخص است وقتی رژیم منقبض شده ی کودتایی توان تحمل شرکای مدعی اصول گرایان را ندارد . وضعیت تعامل با دگر اندیشان همچون دراویش چگونه می تواند باشد؟

اداره اطلاعات سمنان برخی از دراویش گنابادی این شهرستان را که مدارک و اسناد جانبازی خود را در یکی از سایت های حامی حقوق دراویش منتشر کرده بودند احضار کرده و مورد بازجویی قرار داد.به گزارش سایت مجذوبان نور، اداره اطلاعات سمنان برخی از این دراویش را به صورت تلفنی و حضوری بازجویی کرده و با زیر فشار گذاشتن این عده از آنان خواسته است علت انتشار مدارک جانبازی خویش را بیان کرده و نام و هویت کسانی را که این اسناد در اختیارشان گذاشته شده است فاش کنند و علیه آنان در مراجع قضایی اقامه شکایت نمایند.این گزارش می افزاید که، پس از واقعه تخریب حسینیه شریعت در قم و تبلیغات وسیع قشریون مذهبی دال بر این موضوع که دراویش گنابادی گروهی منزوی و مخالف دین و منافع ملی ایران هستند، عده ای از خانواده های کشته شدگان و مجروحان جنگ ایران و عراق برای روشنگری افکار عمومی اسناد و مدارک خود را در وبلاگی انتشار دادند که بیانگر آن است آنان گرچه درویش هستند اما مسلمان و از همین ملت و مردمند و مانند دیگر هم وطنان خود بایستی از حقوق قانونی و اجتماعی بهره مند باشند.

قاتل روح الله داداشي به قصاص در ملاء عام محكوم شد

قاتل که یک نوجوان لاغر اندام است که در زندان رجایی شهر کرج در سلول انفرادی بسر می برد که بدون ارتباط با سایر زندانیان است تا که تماس نداشته باشد و اطلاعات محور این پرونده را منتقل کند. به نظر می رسد که باید قربانی یک بازی پشت پرده شده باشد که بزودی مقتول خواهد شد و همچون مقتول تبدیل به قربانیان رژیم قرون وسطایی و ضد بشری شود که برای زهر چشم گرفتن و سفید کردن پرونده ی نیروی انتظامی در ملاء عام دار زده می شود.

به موجب حكم صادره ازسوي دادگاه كيفري استان البرز، قاتل 'روح الله داداشي' قوي ترين مرد ايران، به قصاص نفس در ملاء عام محكوم شد. به گزارش البرز نیوز، روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب كرج، دادگاه كيفري استان البرز در جلسه رسيدگي به پرونده قتل مرحوم روح الله داداشي كه با حضور متهم، اوليا و وكلاي آنان برگزار شد، پس از بررسي موضوع، اين حكم را صادر كرد.بنابراين گزارش، اين حكم پس از ابلاغ به طرفين و درصورت اعتراض و رسيدگي در ديوان عالي كشور و قطعيت آن، بايد مورد استيذان رييس قوه قضائيه قرار گيرد و در ملاء عام به اجرا درآيد.مرحوم روح الله داداشي قويترين مرد ايران حدود ساعت 24 شنبه 25 تيرماه سال جاري در درگيري با سه جوان در خيابان پونه گلشهر كرج براثر ضربات چاقو جان باخت.