گزیده خبر های 4 شهریور 90

پیرامون دو گزیده خبر ضمیمه مرتبط بهم باید گفت که اختلاف و شکاف همراه با جنگ قدرت و ثروت میان ولی وقیح نامشروع و منفور و پاسدار گماشته احمدی نژاد ادامه دارد . از سوی دیگر قذافی هم سقوط کرده است و بشار اسد هم وضعیت مناسبی ندارد . از طرف دیگر نقش قطر همچون ترکیه در تحولات منطقه برجسته ومهم می باشد . به خصوص اینکه رابطه ی خوبی با شورای جانشینان قذافی دارد . همچنین با اسراییل هم رابطه دارد . بنابراین دعوت پاسدار گماشته احمدی نژاد از وی و ورودش به تهران آنهم قبل از برگزاری تظاهرات روز جهانی قدس که سخنرانش پاسدار گماشته احمدی نژاد است می تواند این دعوت دارای اهداف خاص با رد وبدل کردن پیام خاص تر همراه باشد . به خصوص اینکه رادیو فردا گزارش خبری پخش کرده است که پاسدار گماشته احمدی‌نژاد روز سوم شهریورماه در تازه‌ترین اظهار نظر خود در مورد بحران سوریه گفت که مردم این کشور باید حق انتخابات، آزادی و عدالت داشته باشند. او همچنین خواستار آن شد که دولت و ملت سوریه برای اجرای اصلاحات با یکدیگر به گفت‌و‌گو بنشینند . ناگفته نماند که مدتی است که پاسدار گماشته محمود احمدی‌نژاد در دیدار یا سخنرانی های خود همراه با پیام های دو پهلو است که به سبک به در گفتن تا دیوار بشنود بیان می شود . یعنی یک سمت آن روی سخن مخاطبان بیرونی است و جهت دیگر مخاطبانش درونی است. یعنی ولی وقیح نامشروع و منفور و پاسداران کودتا گر می باشد.

امشب در تهران صورت مي‌گيرد؛جزئياتي از افطار كاري امير قطر و احمدي نژاد.خبرگزاری فارس: امير قطر امشب در راستاي ديپلماسي رمضاني با رئيس جمهوري كشورمان در يك افطار كاري راجع به مسايل دو جانبه و تحولات منطقه رايزني مي‌كند.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، "شيخ حمد بن خليفه آل ثاني" امير قطر امشب (پنجشنبه) در سفري چند ساعته به منظور ديدار و گفت‌وگو با محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري كشورمان وارد تهران مي‌شود.در افطار كاري امير قطر و احمدي نژاد در خصوص مسايل دو جانبه و تحولات منطقه بحث و تبادل نظر خواهد شد.نخست وزير و وزير خارجه قطر، وزير تجارت، وزير تبليغات و چند تن از مقامات بلندپايه قطر، امير اين كشور را در سفر وي به تهران همراهي مي‌كنند.وي قرار است پس از ديدار و گفت‌وگو با احمدي نژاد نيمه شب تهران را به مقصد قطر ترك كند

دقايقي پيش؛.امير قطر وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.خبرگزاری فارس: شيخ حمد بن خليفه آل ثاني دقايقي پيش وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاري فارس، شيخ حمد بن خليفه آل ثاني امير قطر دقايقي پيش در سفري چند ساعته و به منظور ديدار و گفت‌وگو با محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور كشورمان وارد فرودگاه مهرآباد تهران شده و مورد استقبال علي سعيدلو معاون امور بين‌‌الملل رئيس جمهور قرار گرفت.امير قطر كه توسط نخست‌وزير، وزير خارجه، وزير تجارت، وزير تبليغات و چند تن از مقامات بلندپايه اين كشور همراهي مي‌شود قرار است در افطار كاري با رئيس جمهور كشورمان در خصوص مسائل دو جانبه در تحولات منطقه بحث و تبادل‌نظر كند.به گزارش فارس، شيخ حمد بن خليفه آل ثاني پس از ديدار و گفت‌وگو با محمود احمدي‌نژاد نيمه‌شب تهران را به مقصد قطر ترك مي‌كند

باران تهران را غافلگير كرد.خبرگزاری فارس: تهران باز هم غافلگير بارندگي شد.به گزارش خبرنگار گروه شهري و رفاهي خبرگزاري فارس،

به نظر می رسد که تلاش های تولید ابر مصنوعی که برای تولید باران در تهران شده است تا از ضریب آلودگی هوای تهران کاسته شود . ولی با وجود اینکه تا کنون منجر به تولید باران در شهر و استان های دیگر شده است که موجب خسارات مادی شده است . اما در تهران باران باریده است که ضمن آب گرفتگی توی خیابان ها لابد خرافه پرستان دین فروش تبلیغ خواهند کرد که نزول باران جزو الطاف و نعمت الهی و مزایای تظاهرات جهانی روز قدس می باشد.

بارش باران از دقايقي پيش چهره تهران را دگرگون كرده است.برپايه اين گزارش بارش باران علاوه بر گسترش دامنه ترافيك، سبب آب‌گرفتگي جوي‌ها در نقاطي از شهر تهران شده و رفت‌وآمد شهروندان را مختل كرده است.پيش از اين سازمان هواشناسي نسبت به بارش باران ‌و آب‌گرفتگي احتمالي هشدار داده بود.

نخست وزیر ترکیه برای پایان خونریزی در سوریه دعا کرد!رمضان خونين اردوغان براي كردهاي ترکیه و عراق.خبرگزاری فارس: نخست وزیر ترکیه امروز در حالی براي پايان خونريزي های سوريه در ماه رمضان دعا کرد كه بمباران سنگین مناطق كردنشين شمال عراق توسط جنگنده های ارتش ترکیه ادامه دارد و ارتش تركيه ، رمضان را به ماهي خونين براي كردها تبديل كرده است.

عجیب است که تهاجمات زنجیره ای نظامی همراه با گلوله باران روستا های کردستان عراق فراموش شده است که روزانه از سوی سپاه پاسداران انجام می شود که منجر به کشته ومجروح و آواره شدن روستاییان کردستان عراق شده است . یا اینکه گویا ا ز یاد رفته است که چگونه ایادی و دست نشاندگان رژیم قرون وسطایی و تروریستی ایران در عراق در روز عید قربان صدام حسین را به طرز فیجع بر دار کشیدند . همچنین با نا دیده گرفتن دار زدن ها و زجر کش کردن زندانیان و قطع ملاقات های شان در ایام تعطیل به خصوص 21 ماه رمضان اما اکنون با اشک تمساح ریختن برای کرد های عراقی وترکیه و ایران انتقاد به نخست وزیر ترکیه شده است . البته شایان یاد آوریست که اینگونه انتقاد کردن ها ناشی از فعال بودن ترکیه برای رفتن بشار اسد است که جزو هم پیمانان حاکمان ایران می باشد وبشدت از وی دفاع می شود.

به گزارش خبرگزاري فارس، رجب طيب اردوغان درمراسم افتتاح يك پروژه عمراني و طي اظهاراتی ضمن درخواست از دولت سوریه برای پایان دادن به ظلم ، خواستار دعا در ماه رمضان براي اتمام خون ريزي در سوريه شد.این اظهارات رجب طیب اردوغان در حالی بیان می شود که طی ماه رمضان اخیر ، ارتش ترکیه با فرمان اردوغان حمله سنگینی را از هوا و زمین علیه پیکارجویان کرد در داخل ترکیه و شمال عراق آغاز نموده که این حملات تاکنون صدها کشته و زخمی بر جای گذاشته است.این حملات ارتش ترکیه با هدف سرکوب گروه مخالف پ ک ک صورت می گیرد . گرچه گروه پ ک ک به عنوان یک گروه تروریستی شناخته شده است اما شكنجه صدها بي گناه در سلول هاي واحد ضد تروريستي پليس تركيه، استفاده از بمب هاي ناپالم براي به آتش كشيدن بيش از 3500 روستاي كردنشين بخشي از اقداماتی است که فراتر از مقابله با یک گروه تروریستی به شمار می آید.اقدامات خشونت بار ترکیه علیه کردهای این کشور و کردهای شمال عراق در حالی صورت می گیرد که اردوغان ، مقابله دولت سوریه را با گروه های مسلحی که عینا" مثل پ ک ک عمل می کنند ، مورد انتقاد قرار می دهد. برخي رسانه ها از نقش سازمان اطلاعات تركيه "ميت" در تسليح گروهاي تروريست سوري سخن گفته اند. همچنین برخی گزارش ها حاکی است ، پناهگاه هاي داخل تركيه كه قرار بود به عنوان محلي براي استقرار پناهندگان سوري محسوب شود، تبديل به محلي براي تجاوز به زنان سوري تبديل شده است.

تشدید فضای پلیسی و امنیتی در ارومیه

این گزارش خبری هم می تواند ارتباط به گزارش خبر قبلی داشته باشد. زیرا که این آماده باش ناشی از وحشت واکنش به گلوله باران و تهاجمات پاسداران به روستا های کردستان عراق باشد.

منابع خبری گزارش می دهند، از ساعت ۱۶ امروز شهر ارومیه شاهد حضور گسترده نیروهای ضد شورش و انتظامی در خیابان‌ها و میادین اصلی شهر بوده است.به گزارش هرانا، نیروهای انتظامی در دسته‌های پنج نفری و به فاصله ۲۰ متر در خیابانهای امام، عطلیی، مرکز، کاشانی، پنجراه، عسگرآبادی و... مشاهده شده‌اند.این نیرو‌ها از هرگونه تجمع جلوگیری می‌کنند، بر اساس گزارش شاهدان عینی این نیرو‌ها در «پنجراه» اقدام به ضرب و شتم چند تن جوانان کرده‌اند.بر اساس این گزارش سرعت اینترنت نیز در این شهر افت شدیدی داشته است، بطوری که دسترسی به سایت‌ها امکان پذیر نیست.گفتنی است، فعالان سیاسی و مدنی در پی فراخوانی روز شنبه در این شهر قصد برگزاری تجمعی در اعتراض به رد طرح آبرسانی به دریاچه ارومیه دارند

جليلي در ديدار نيچروان بارزاني:اجازه نمي‌دهيم بيگانگان با تروريست‌ها مانع پيشرفت دو كشور شوند.خبرگزاری فارس: دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي در مبارزات با اقدامات تروريستي جدي است تاكيد كرد كه به هيچ وجه اجازه نخواهيم داد بيگانگان با استفاده از تروريست ها، مانع امنيت، پيشرفت و رفاه مردم دو كشور شوند.

اینگونه دیدار ها و موضع گیری پاسدار ترکشی و موجی سعید جلیلی کوشش برای پوشش ناشی از بر کنار گذاشته شدن وی از مذاکرات و گفتگوهای هسته ای است . برای همین یک ترفند تبلیغاتی هدفمندمی باشد . زیرا که تلاش مذبوحانه برای سفید کردن پرونده ی تهاجم خونین پاسداران به روستا های کردستان عراق می باشد که موجب انتقاد شدید وزیر امور خارجه ی عراق و نمایندگان پارلمان این کشور واقع شده است. همچنین ارسال پیام غیر مستقیم دلداری از بشار اسد دیکتاتور خونریز است که از طریق آلت دست نوری مالکی حمایت می شود. از سوی دیگر رقابت با پاسدار گماشته احمدی نژاد است که پادشاه قطر را دعوت کرده است واینهم با این دیدار وانمود کرده است که در صحنه ی دیپلماسی حضور دارد .

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، نيچروان بارزاني معاون رهبر حزب دموكرات كردستان عراق عصر امروز در تهران با سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي ديدار و گفت وگو كرد.نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي در ديدار با نخست وزير سابق اقليم كردستان عراق و معاون فعلي مسعود بارزاني از توسعه مناسبات اقتصادي ايران و عراق به خصوص در استان هاي مرزي استقبال كرد.دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان اظهار داشت: امروز بايد كاستي ها و كمبودهايي كه سال ها به خاطر حكومت صدام مانع توسعه و پيشرفت اقتصادي منطقه شده بود جبران شود.جليلي، امنيت را لازمه پيشرفت و تعميق روابط فرهنگي، اقتصادي سياسي في مابين دانست و اظهار داشت: نبايد اجازه داد عده اي با ايجاد ناامني و اقدامات تروريستي مانع تحقق رفاه و پيشرفت منطقه شوند.جليلي با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي در مبارزات با اقدامات تروريستي جدي است تاكيد كرد كه به هيچ وجه اجازه نخواهيم داد بيگانگان با استفاده از تروريست ها، مانع امنيت، پيشرفت و رفاه مردم دو كشور شوند.نيچروان نيز با يادآوري حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران از مردم مظلوم كردستان در دوران جنايات صدام، با محكوم كردن اقدامات تروريستي، اينگونه اقدامات را مانع امنيت و توسعه اين منطقه دانست.وي همچنين خواستار گسترش هرچه بيشتر مناسبات جمهوري اسلامي با عراق و اقليم كردستان و استمرار حمايت هاي ايران از مردم منطقه شد

مهدوی کنی شروط مصباح یزدی را رد کرد

جالب است که اکنون پیرامون برگزاری نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره ی دوره ی نهم که در اسفند ماه می باشد. پس از اوج گرفتن دامنه ی اختلافات ناشی از جنگ قدرت و ثروت میان ولی وقیح نا مشروع و منفور و پاسدار گماشته احمدی نژاد و جریان انحرافی درون دولت ادامه ی این جنگ قدرت و ثروت محور نمایش خیمه شب بازی دوره ی نهم بازار مکاره به میان دو آخوند حامی ولی وقیح منفور و نا مشروع آخوند تمساح یزدی و آخوند مهدوی کنی ویلچر کشیده شده است.

دیگربان :محمدرضا مهدوی کنی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز اعلام کرد کمیته‌ ۸+۷ به ریاست وی٬ شروط «جبهه پایداری» با محوریت محمدتقی مصباح یزدی را رد کرده است.به گزارش روز پنجشنبه (سوم شهریور) خبرگزاری ایسنا٬ آقای مهدوی کنی گفته که «ما شروط {جبهه پایداری} را قبول نمی‌کنیم و اهل شرط و شروط نیستیم.»«جبهه پایداری» با حمایت مالی صادق محصولی و محوریت مصباح یزدی شروطی برای همکاری با سایر محافظه‌کاران در انتخابات مجلس آینده مطرح کرده است.در پی مخالفت مهدوی کنی با افزایش سهم «جبهه پایداری»، اعضای این جبهه نیز از همکاری با کمیته ۸+۷ و دیگر محافظه‌کاران خودداری می‌کنند.عضویت صادق محصولی در کمیته ۷+ ۸ و حذف نمایندگان علی لاریجانی و محمدباقر قالیباف از این کمیته از جمله شروط «جبهه پایداری» اعلام شده است.گروهی از محافظه‌کاران به «جبهه پایداری» و ترکیب آن به دیده تردید می‌نگرند و معتقدند این جبهه در خفا با تیم احمدی‌نژاد رابطه تنگانگی داشته و برای کسب کرسی‌های مجلس نهم اعلام موجودیت کرده است.جدال میان مصباح یزدی و مهدوی کنی در شرایطی آغاز شده که غلامعلی حداد عادل گفته علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی مایل نیست محافظه‌کاران با بیش از یک فهرست وارد انتخابات شوند