روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دو شنبه 7 شهریور ماه سال 1390

نقد وبررسی : سرمقاله ی روزی نامه حکومتی جمهوری "گوهر وجود رجائي و باهنر"

"بدون آنکه گفته شود که محمد رضا سعادتی زندانی سیاسی زمان شاه در چه زمانی وچگونه ربوده و متهم و تیرباران شد؟ یا اینکه سعید سلطانپور زندانی سیاسی دیگر زمان شاه چگونه از پای سفره ی عقد عروسی ربوده و به مسلخ برده شد؟ یا اینکه چه تعداد زندانی سیاسی زمان شاه بازداشت و شکنجه و تیرباران شدند یا بر دار کشیاه شدند? ولی در راستای جنگ قدرت و ثروت از رجایی بعنوان زندانی سیاسی و صد البته برای چماق علیه ی پاسدار گماشته احمدی نژاد و حامیان وی دفاع شده است"

تا کنون رسم بوده است که هفته اول مهره ماه هر سال به نام هفته دولت نامگذاری شود چون همزمانی با جنگ ضد ملی و ضد میهنی و خانمان بر اندازانه ی ایران و عراق دارد که از سوی خمینی شیاد نعمت الهی نامیده شد . هفته دفاع مقدس هم چاشنی شده است . ولی اکنون چون آثار وتبعات تخریبی جنگ در همه سطوح بارز شده است . موجب پایین کشیده شدن کرکره ی جنگ افروزی شده است . البته سرمقاله نویس بدون توضیح اصرار ورزی خمینی شیاد بر ادامه ی جنگ که منتهی به سر کشی جام زهر ناشی از شکست جنگ به کام این شیاد شد . بهر حال اکنون بدلیل اینکه جنگ قدرت و ثروت و شکاف و اختلاف میان باندهای مافیایی کودتایی اوج گرفته است. پس سرمقاله نویس برای دراز کردن مدعی اصول گرا و ساده زیست و عاشق خدمت گزاری به مردم ایران به جای دفاع علنی از جنگ در عوض مرثیه خوانی پیرامون رجایی و باهنر کرده است. بنابراین بعنوان پیش مقدمه ی در دفاع و ستایش گری از این دو نفر اهداف خاص پشت صحنه را اینگونه دنبال نموده است:

"بسيار بجا و مفيد است كه هر سال به همين مناسبت، ياد اين دو دولتمرد مردمي و خدوم گرامي داشته مي‌شود و طرح‌هائي نيز افتتاح مي‌گردند و به بهره‌برداري مي‌رسند. اما آنچه لازم است و به نظر مي‌رسد مورد توجه كافي قرار نمي‌گيرد، ويژگي‌هاي رجائي و باهنر است، همان ويژگي‌هائي كه نام و ياد آن دو را جاودان كرده و موجب آنهمه بركات و خدمات شده‌اند. تكيه بر اين ويژگي‌ها و تبديل كردن آنها به "فرهنگ" است كه مي‌تواند هزاران رجائي و باهنر به جامعه تحويل دهد و استمرار انقلاب و نظام جمهوري اسلامي را تضمين نمايد. شهيدان رجائي و باهنر، از ويژگي‌هاي زيادي برخوردار بودند كه جهاد في سبيل الله، ساده زيستي، تلاش براي خدمت به محرومان و بعد از رسيدن به مقام و منصب تغيير نكردن و خود را نباختن از جمله آنها بودند ولي گوهر اصلي و ممتازي كه موجب تبلور اين ويژگي‌ها در وجود آنها شد، صداقت و صفاي آنها بود. كسي كه اهل صداقت و صفا نباشد، در برابر مقام و منصب مقهور مي‌شود و هنگامي كه به قدرت مي‌رسد خود را مي‌بازد و به جاي آنكه از قدرت براي خدمت به مردم استفاده كند، آن را به ابزاري براي سوءاستفاده از مردم و بالا كشيدن هرچه بيشتر خود از نردبان قدرت تبديل مي‌نمايد. صداقت و صفا كيميائي هستند كه مس وجود انسان را طلا مي‌كنند و كسي كه وجودي طلائي دارد، به چيزي چشم طمع نمي‌دوزد. براي چنين كسي مال دنيا و قدرت و شهرت و... همچون فلزات بي‌ارزشي هستند كه در مقابل طلا رنگ مي‌بازند و بي‌مقداري خود را آشكار مي‌كنند. اين طلا است كه هم خود پربها است و هم به غير از خود بها مي‌دهد. شهيدان رجائي وباهنر اين چنين بودند"

سرمقاله نویس در ادامه مقایسه دولت های رجایی و باهنر که مدعی است اینان ساده زیست بودندو صفا و صداقت داشتند با شیوه ی مقایسه ای به در گفتن تا دیوار بشنود هدف انتقاد کردن به مخاطبانش را دنبال کرده است . برای اینکه مخاطبان خاص در دولت کنونی و مدعیان پیرو خط امام خمینی شیاد دارد که خطاب به مخاطبان مورد نظرش با مقایسه تطبیقی کردن از جنگ خانمان براندازانه ی ایران و عراق و جبهه رفته ها و مجروحین و کشته شدگان دفاع کرده است . آنگونه که تأکید کرده که اینان ار جحیت بر خانه نشستگان و فراری از جبهه های جنگ و حامیان اسلام مرفهین دارند . در نهایت چنین پیام به مخاطبان و همه مسئولان حکومتی داده است:

"صفا و صداقتي كه جوهر وجودي رجائي و باهنر را تشكيل مي‌دادند، آنها را به پيگيري خط امام و عمل به اصول و آرمانهاي انقلاب و حراست از ارزش‌هاي اسلامي موفق كرد.: "به همه مسئولان كشورمان تذكر مي‌دهم كه در تقدم ملاكها، هيچ ارزش و ملاكي مهمتر از تقوا و جهاد در راه خدا نيست و همين تقدم ارزشي و الهي بايد معيار انتخاب و امتياز دادن به افراد و استفاده از امكانات و تصدي مسئوليتها و اداره كشور و بالاخره جايگزين همه سنتها و امتيازات غلط مادي و نفساني بشود، چه در زمان جنگ و چه در حالت صلح، چه امروز و چه فردا، كه خدا اين امتياز را به آنان عنايت فرموده است و صرف امتياز لفظي و عرفي كفايت نمي‌كند، كه بايد هم در متن قوانين و مقررات و هم در متن عمل و عقيده و روش و منش جامعه پياده شود و مصلحت زجر كشيده‌ها و جبهه رفته‌ها و شهيد و اسير و مفقود و مجروح داده‌ها و در يك كلام، مصلحت پابرهنه‌ها و گودنشينها و مستضعفين، بر مصلحت قاعدين در منازل و مناسك و متمكنين و مرفهين گريزان از جبهه و جهاد و تقوا و نظام اسلامي مقدم باشد و نسل به نسل و سينه به سينه شرافت و اعتبار پيشتازان اين نهضت مقدس و جنگ فقر و غنا محفوظ بماند"

بالاخره سرمقاله نویس اعتراف کرده است که چگونه آشکارا زیرآب خط امام شیاد و اندیشه های وی زده شده است . زیرا که فاش ساخته که ضابطه و معیار ارزش ها تغییر کرده است و حق تقدم ها نه صداقت و جهاد که رابطه ها و امتیاز گیری و پست و مقام شده است و با گم شدن جوهر صداقت و لیاقت و ساده زیستی ،گود نشینان و پرهنگان که خمینی شیاد عوامفریبانه سنگ اینان را بر سینه می زند این چنین جزو فراموش شدگان می باشند:

"ما امروز بشدت نيازمند جاري شدن اين منشور ارزشمند و كارگشا در جامعه خود هستيم. صادقانه بايد اعتراف كنيم كه امروز تقواو جهاد در راه خدا ملاك تقدم‌ها نيست. تلخ است اما بايد بپذيريم كه اين تقدم ارزشي و الهي امروز معيار انتخاب‌ها و امتياز دادن‌ها به افراد و استفاده از امكانات و تصدي مسئوليت‌ها نيست. چه بسا آنچه در اين رهنمود امام خميني رضوان‌الله تعالي عليه آمده، در قالب قانون نيز به بدنه اجرائي كشور ابلاغ شده لكن در عمل مغفول قرار گرفته و برعكس آنچه امام فرمودند مصلحت زجركشيده‌ها و جبهه رفته‌ها و شهيد و اسير و مفقود و مجروح داده‌ها و پابرهنه‌ها و گودنشين‌ها و مستضعفين برمصلحت قاعدين در منازل و مناسك و متمكنين و مرفهين گريزان از جبهه و جهاد و تقوا و نظام اسلامي مقدم نيست. بدون پرده پوشي و در كمال صراحت بايد اقرار كنيم كه اين توصيه اكيد امام كه فرمودند بايد "نسل به نسل و سينه به سينه، شرافت و اعتبار پيشتازان اين نهضت مقدس و جنگ فقر و غنا محفوظ بماند" امروز در جامعه ما مغفول و متروك است. با ادعاي رجائي گونه بودن نمي‌توان رجائي شد. رجائي به آنچه مي‌گفت عمل مي‌كرد و هرگز وعده‌هاي بي‌پشتوانه نمي‌داد. پشتوانه صداقت او در گفتار و عمل، پاي مجروح و بدن شكنجه شده او بود كه در سفر به مقر سازمان ملل در آمريكا آنرا به خبرنگاران نشان داد و گفت اين سند زنده جنايت آمريكا عليه ملت ايران است. كسي كه سختي زندان را تحمل كرده باشد و آثار زجر و شكنجه و شلاق را بر جان و روح خود داشته باشد مي‌تواند طعم تلخ محروميت محرومان و تبعيض‌ها و تقدم‌هاي فاقد معيار و ملاك و تصاحب امتيازها توسط افراد نالايق را درك كند و از قدرت خود براي رفع تبعيض‌ها استفاده نمايد. ما امروز به رجائي و باهنر با همان صفا و صداقت مثال زدني كه در وجود آنها بود سخت نيازمنديم. ترديد نكنيم كه ادامه راهي كه انقلاب اسلامي پيش پاي ما گذاشته، فقط با برخورداري از گوهر گرانبهاي صداقت و صفا ميسر خواهد بود.

در خاتمه اینکه سر مقاله نویس با فراموش کردن جنایات حاکمان عوامفریب و دین فروش غارتگر ثروت و مقام پرست که در 33 ساله گذشته مرتکب چه اعمال و جنایت ضد انسانی درون سیاه چال شده اند. به خصوص پس از 30 خرداد سال 60 دستگری های گسترده با اعدام های جمعی شروع شد . سپس در تابستان خونین 67 که زندانیان سیاسی سراسر کشور بدستور خمینی شیاد قتل عام شدند. به خصوص بدون اینکه اشاره کند که در دو سال گذشته و پس از کودتای 22 خرداد با معترضان ناراضی چگونه بر خورد شد؟ سپس با باز داشت شدگان درون سیاه ها با چه شیوه ی ضد انسانی رفتار شد؟ به ویژه در بازداشت کهریزک چه گذشت؟ اما وی اکنون خطاب به پاسدار گماشته احمدی نژاد و حامیان بقدرت رسیده ی اطراف وی و در دفاع از رجایی می گوید كسي كه سختي زندان را تحمل كرده باشد و آثار زجر و شكنجه و شلاق را بر جان و روح خود داشته باشد مي‌تواند طعم تلخ محروميت محرومان و تبعيض‌ها و تقدم‌هاي فاقد معيار و ملاك و تصاحب امتيازها توسط افراد نالايق را درك كند و از قدرت خود براي رفع تبعيض‌ها استفاده نمايد. راستی می بایست که از جنس آخوندهای حکومتی و پیرو خامنه ای رهبر ولی وقیح منفور و نا مشروع و رفسنجانی مکار بود که با نادیده انگاشتن کارنامه ی ننگین محکومیت نقض مستمر حقوق بشر رژیم قرون وسطایی و ضد بشری ایران که در این زمینه رتبه اول جهانی دارد چگونه می باشد .تا جاییکه حتی به زندانی در بند همچون محسن دگمه چی و هاله سحابی و رضا هدی صابر و... رحم نمی شود . زیرا که اینان یا زجر کش شدند. یا از سوی دژخیمان زندانبان و همکاران شان بقتل رسیدند . ولی اکنون بدون آنکه گفته شود که محمد رضا سعادتی زندانی سیاسی زمان شاه در چه زمانی وچگونه ربوده و متهم و تیرباران شد؟ یا اینکه سعید سلطانپور زندانی سیاسی دیگر زمان شاه چگونه از پای سفره ی عقد عروسی ربوده و به مسلخ برده شد؟ یا اینکه چه تعداد زندانی سیاسی زمان شاه بازداشت و شکنجه و تیرباران شدند یا بر دار کشیاه شدند . ولی در راستای جنگ قدرت و ثروت از رجایی بعنوان زندانی سیاسی و صد البته برای چماق علیه ی پاسدار گماشته احمدی نژاد و حامیان وی دفاع شده است؟

هوشنگ بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1390/13900607/13900607_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دو شنبه 7 شهریور ماه سال 1390

گوهر وجود رجائي و باهنر