گزیده خبرهای 6 شهریور 90 قسمت - 4

پاسخ محكم احمدي‌نژاد به امير قطر درباره سوريه.خبرگزاری فارس: امير قطر كه اخيرا در سفري چند ساعته به ايران آمد و گفته مي‌شود حامل پيام آمريكايي‌ها نيز بود، در مقابله خواسته خود درباره سوريه، پاسخي قاطع از رئيس جمهوري ايران دريافت كرد

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900606121914

ازقرارمعلوم حاکمان ایران پیآمد های پیام ساقط شدن سرهنگ قذافی را خوب درک کرده اند . به خصوص اینکه بر خلاف تبلیغات گسترده برای بسیج کردن سیاهی لشکر در تظاهرات روز جهانی قدس هم با شکست مواجه شدند. به ویژه اینکه سخنرانی تهدید آمیز پاسدار گماشته احمدی نژاد در معرکه گیری این تظاهرات نمایشی موجب شد تا که محمود عباس اعتراض به این سخنرانی کند. به ویژه اینکه حماس هم به نظر می رسد که گویا در حال تجدید نظر می باشد که بیش از این تبدیل به اهرم تحریک علیه ی اسراییل نشودو از حال اهرم بحران آفرینی و واسطه ی دشمنی کردن با روند مذاکرات صلح و تلاش برای کشور مستقل فلسطین نشود و از حاکمان ایران فاصله بگیرد . برای همین چون وحشت از سقوط بشار اسد روز به روز برای حاکمان ایران بیشتر می شود . بنابراین در دفاع از بشار اسد جواب رد به میانجی گری ترکیه و قطر داده شده است . آنچنان که گویا همه ی تخمرغ های شان را توی سبد حمایتی از بشار اسد گذاشته اند . چون راهی به جز دست زدن به این قمار خطرناک ندارند . برای اینکه هم رهبران منطقه و هم غرب می دانند که در صورت تغییر نکردن رژیم قرون و سطایی و ضد بشری ایران وتلاشش برای دستیابی به سلاح هسته ای وجنگ افروزی در منطقه وضعیت منطقه خیلی بحرانی وخطری تر از آنچه هست خواهد شد. پس برای مهارش مجبورند از طریق فشار وتعویض بشار اسد و سپس نوری مالکی اقدام نمایند.

به گزارش فارس، روزنامه الديار لبنان با اشاره به سفر اخير «شيخ حمد بن خليفه آل ثاني» امير قطر به تهران و ديدار وي با «محمود احمدي‌نژاد» اعلام كرد كه وي در اين سفر ناكام ماند.الديار نوشت: ديدار امير قطر با احمدي‌نژاد درباره سوريه به نتيجه‌اي نرسيد. وي از مسئولان ايراني خواست تا با توجه به تصميم بين‌المللي كه بازگشت‌ناپذير است، به نرم شدن موضع سوريه با هدف اجتناب از مداخله [نظامي] غرب كمك كند؛ زيرا وي [امير قطر] مي‌تواند مانع چنين دخالتي شود و راهكاري تاريخي ارائه كند كه سوريه را از مداخله خارجي‌ در امان نگاه دارد.اين روزنامه افزود: اطلاعات رسيده نشان ‌مي‌دهد كه پاسخ ايران اينگونه بوده است كه هر تجاوزي از طرف غرب به سوريه بر هر مسلماني واجب مي‌كند كه در كنار سوريه بايستد و اين كاري است كه ايران انجام خواهد داد.الديار افزود: طبق اين اطلاعات، مسئولان ايراني به امير قطر تاكيد كردند كه سياست آمريكا امور منطقه را به سوري رويارويي مستقيم سوق مي‌دهد كه پيامد آن دامن همه را مي‌گيرد و هر تعرضي به سوريه سبب آغاز جنگ در منطقه مي‌شود.در اين گزارش آمده است كه امير قطر حامل پيامي از آمريكايي‌ها براي مسئولان ايراني در خصوص لزوم آرامش در افغانستان نيز بوده است.پيش از اين نيز احمد داود اوغلو وزير خارجه تركيه به ايران آمده بود كه وي نيز پاسخي قاطع از ايران درباره سوريه شنيده بود. وي يكشنبه 19 تيرماه گذشته (10 ژوئيه) وارد تهران شد و با مقامات ايران درباره سوريه گفت‌وگو كرد.روزنامه الاخبار در اين خصوص نوشت: وزير خارجه تركيه در سفر اخير خود به ايران تلاش كرد مهارت‌هاي ديپلماتيك خود را به كار بگيرد تا بتواند ايراني‌ها را متقاعد كند تا حمايت خود را از بشار اسد بردارند زيرا چنين امري مي‌توانست از سرسختي مواضع بشار اسد بكاهد و وي را به سازش [با غرب] بكشاند.الاخبار افزود، منابعي كه اخبار ديدارها و مذاكرات داود اوغلو را دنبال كردند، گفتند كه داود اوغلو پاسخي سخت شنيد و مشاهده كرد كه تهران بشدت هرگونه اقدامي كه بشار اسد را هدف قرار بدهد، رد مي‌كند. در حالي كه داود اوغلو قرار بود پس از اين سفر به سوريه برود، اميدوار بود كه برگ‌هاي برنده‌اي همراه خود به دمشق ببرد ولي آنچه در تهران شنيد و قبلا نيز هشدار آن را شنيده بود كه اگر پايگاه‌هاي آمريكا در تركيه عليه سوريه اقدامي كنند، [تهران] مجبور است اين پايگاه‌ها را هدف بگيرد، مقامات آنكارا را به اين يقين رساند كه نزديك‌شدنشان به موضوع سوريه غلط بوده است و مي‌بايست براي بازگرداندن آرامش به مناسبات دمشق-آنكارا تلاش كنند.دمشق هم‌اكنون به بهانه ناآرامي‌هايي كه از بيش از چهار ماه پيش در اين كشور به دليل فعاليت گروهك‌هاي مسلح آغاز شده است، تحت فشار شديد آمريكا و كشورهاي غربي و همچنين فشار تركيه و عربستان سعودي قرار دارد ولي بشار اسد در سخنان اخير خود به مناسبات سالروز تشكيل نيروي مسلح در سوريه، تاكيد كرد كه به فشارها تن نخواهد داد.

اختصاصي فارس/‌سرلشكر سليماني و وزير اطلاعات سخنرانان ويژه دهمين اجلاس مجلس خبرگان.خبرگزاری فارس: عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري گفت: حجت‌الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي وزير اطلاعات و سردار سرلشكر قاسم سليماني فرمانده سپاه قدس، سخنرانان ويژه دهمين دوره اجلاس خبرگان رهبري هستند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900606123006

بدون شک این خبر مرتبط با گزارش خبر قبلی می باشد . زیرا که به نظر می رسد که سقوط سرهنگ قذافی موجب درک خطری بودن موقعیت خطر ناک و سقوط بشار اسد است که پس از سقوط وی، نوری مالکی مزدور و خائن هم سرنوشت مشابهی خواهد داشت . بنابراین پاسداری که عراق را باتلاق و حیات خلوت و ناامن کرده ودر سوریه هم حضور دارد و مشغول سرکوب و کشتار معترضان سوری می باشد . حضور وی در کنار آخوند طوطی صفت وزیر بد نام اطلاعات منطقه در دهمین اجلاس مجمع سیرک خبرگان و تحلیل شرایط داخلی و تحولات منطقه از سوی اینان دارای پیام خاص می باشد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، دهمين اجلاس مجلس خبرگان رهبري سه‌شنبه و چهارشنبه پانزدهم و شانزدهم شهريور در محل سابق مجلس شوراي اسلامي برگزار مي‌شود آيت‌الله سيد‌‌احمد خاتمي عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اعلام اين خبر اظهار داشت: در اين اجلاس 4 طرح كميسيون آئين‌نامه مجلس خبرگان مطرح مي‌شود و 2 ميهمان ويژه نيز در اين نشست سخنراني خواهند كرد. وي ادامه داد: حجت‌الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي وزير اطلاعات و سردار سرلشكر قاسم سليماني فرمانده سپاه قدس، سخنرانان ويژه اين نشست هستند كه شرايط داخلي و بين‌المللي و بخصوص تحولات منطقه را براي اعضاي خبرگان تشريح خواهند كرد.اين عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه اداره جلسه طبق روال گذشته خواهد بود، گفت: پس از آغاز دهمين دوره نشست خبرگان رهبري، آيت‌الله مهدوي‌كني رئيس مجلس خبرگان به ايراد سخنراني افتتاحيه خواهند پرداخت و بعد از آن كميته 5 نفره تدوين بيانيه پاياني خبرگان انتخاب خواهند شد و با آماده كردن محورهاي بيانيه پاياني، آن را براي تصويب اعضا مطرح مي‌كنند. آيت‌الله خاتمي همچنين خبر داد: اعضاي مجلس خبرگان رهبري روز پنج‌شنبه 17 شهريور پس از زيارت مرقد مطهر امام خميني(ره) به محضر رهبر معظم انقلاب حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي رسيده و از رهنمودهاي ايشان بهره‌مند خواهند شد.وي در خاتمه با تأكيد بر اينكه جلسات هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با مديريت خوب آيت‌الله مهدوي كني به طور منظم تشكيل و اداره مي‌شود، گفت: اميدواريم در ادامه شاهد بركات اين نشست‌ مجلس خبرگان رهبري باشيم.

اعتراض تشكيلات خودگردان فلسطين به سخنان روز گذشته رئيس‌جمهور ايران

این اعتراض رهبر خود گردان فلسطین به سخنان تهدید آمیز پاسدار گماشته احمدی نژاد به جاست که در تظاهرات نمایشی روز جهانی قدس بیان نمود . برای اینکه عمداً اینگونه موضع گیری ها می شود و با نماینده ملت فلسطین شدن تأکید بر نابودی اسراییل یا دروغ بودن هلاکاست می کند . مشخص است که در دفاع از ملت فلسطین که تلاش در راستای پیگیری اهداف حاکمان تهران می باشد . برای اینکه یک پارامتر مهم رمز ماندگاری رژیم ضد بشری و قرون وسطایی بحران آفرینی و جنگ افروزی در منطقه است . به خصوص اینکه حماس سابقه ی جنگ 22 روزه با اسراییل دارد که تلاش می شود . مشابه این جنگ تکرار شود تا فضا برای عبور از بحران هسته ای و خطر قیام عمومی دفع شود.

سخنگوي تشكيلات خودگردان فلسطين به سخنان روز گذشته رئيس جمهور ايران در روز جهاني قدس اعتراض كرد فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه: ‌ تشکیلات خودگردان فلسطین به اظهارات روز گذشته «محمود احمدی‌نژاد» رئیس جمهور ایران در روز جهانی قدس واکنش نشان داد. سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: سخنان محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور ایران که طی این سخنان گمان کرده است که تشکیل دولت فلسطینی گامی نخست برای محو اسرائیل از وجود است، ‌در راستای اهداف راست‌گرای اسرائیل است. این بیانیه افزود: ما این سخنان را رد می‌کنیم و به آن‌ها به دیده تردید می‌نگریم و این سخنان فقط در راستای اهداف راست‌گرایان اسرائیلی است که با تلاش ما برای مراجعه به سازمان مقابله می‌کند و تعهد راستین ما در رابطه با دو دولت بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ را مورد تردید قرار می‌دهد. محمود احمدی‌نژاد در مراسم روز قدس گفت که به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطینی در سازمان ملل، گام نخست در راستای آزادی کامل فلسطین بوده و این موضوع واجبی مقدس است. تشکیلات خودگردان فلسطین بار‌ها به دنبال سازش با تشکیلات خودگردان فلسطین بوده است اما تلاش‌های این تشکیلات همواره با کارشکنی صهیونیست‌ها به جایی نرسیده است.

ماهی گیری از آب گل‌آلود توسط پان ترک‌ها +عکس

http://www.fararu.com/vdchq-n6.23nqvdftt2.html

خیلی پررویی می خواهد که با نادیده گرفتن عامل اصلی تلاش برای خشک کردن در یاچه ی ارومیه که حاکمان و دولت می باشند . اما اکنون که روابط با ترکیه در مورد شیوه ی موضع گیری موافق و مخالف محور سوریه شکر آب شده است . ترکیه متوجه شده که چون در ارومیه و تبریز در دفاع از دریاچه ی رضاییه تظاهرات شده است . برای اینکه فشار برروی حاکمان ایران وارد کند تا با سیاست ترکیه در سوریه مخالفت نکند . بنابراین ترکیه تلاش کرده تا از این فرصت اعتراضی دریاچه ارومیه به نفع خود بهره برداری سیاسی تبلیغاتی کند که تیغ بر کف زنگیان مست داده شده است .

فرارو- عده ای از پان ترک‌ها، تجمعی ضد ایرانی را در ازمیر ترکیه سازماندهی کردند.دریاچه ارومیه در حال خشک شدن است اما همین آبی گل آلود شده است تا عده ای بخواهند در آن ماهی بگیرند.پان ترک‌ها به بهانه خشک شدن دریاچه ارومیه شعارهای ضد ایرانی و جدایی خواهانه سر داده‌اند. در تصویری که از این تظاهرات مشاهده می‌کنید بر شعار «دریاچه آذربایجان جنوبی را از دست حکومت فارس نجات دهید» نوشته شده است.

رسایی خشم نمایندگان ملت را برانگیخت

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=71999

معلوم نیست در اوضاع آشفته بازار و بشدت خرت وخر رژیم قرون وسطایی چگونه است و در بازار مکاره چه خبر ه یا چه می گذرد؟ زیرا که هر روز رقبا برای مچ گیری کردن یک طوری گزارش می دهند که چوبداران چگونه درگیربا توی سر مال زدن هستند تا که بتوانند شر خری کنند و بهره ببرند؟ یا اینکه ضمن توی سر وکول هم زدن ولی در پشت صحنه مشغول توطئه چینی علیه ی هم و جا پا باز کردن برای خودشان در آینده می باشند . طوریکه نه دوستی نه دشمنی شان با هم مشخص است و ثابت کنند که معنی و مفهوم شعار بیش از 6 سال شان که مدعی بودند ما عاشقان خدمتیم ونه شیفتگان قدرت چگونه می باشد+ ؟البته ادامه ی اختلاف رفسنجانی با آخوند تمساح در دسته بندی جدید محور نمایش خمه شب بازی بازار مکاره ی نهم دنبال می شود.

سخنان اخیر حمید رسایی نماینده تهران در مجلس و عضو جبهه موسوم به پایداری که حامیان دولت در انتخابات پیش روی مجلس به حساب می آیند، واکنش های گسترده ای را در پی داشت سفیر: متن این اظهارات که متاسفانه در ۲۹ تیر ماه و جلسه طرح بصیرت ناحیه سلمان سپاه محمد رسول الله بیان شده، چندی پیش در میان نمایندگان مجلس هم پخش شد و موجی از خشم و انتقاد را برانگیخت. گفته می شود که نمایندگان مشغول طراحی ساز و کاری جمعی برای پاسخ دادن به اتهامات و اهانت های مطرح شده علیه عموم نمایندگان، شخصیت های نظام و همچنین اظهارات نا صواب در مورد ارتباط رهبر معظم انقلاب با مجلس هشتم و نمایندگان آن می باشند.در این جلسه نماینده مردم تهران که خود و همفکرانش را معیار بصیرت و ما بقی را فاقد آن می داند، در سخنرانی اولیه معیارهای حق و باطل را مشخص و سپس راجع به خواص طرفدار حق و باطل و خواص مردود بیاناتی ایراد نموده و سپس به صورت مصداقی به تعریف دسته بندی های سیاسی در آستانه انتخابات مجلس آینده به شرح زیر نمود:۱- دسته اصلاح طلبان به سرپرستی آقای هاشمی رفسنجانی۲- دسته اصلاح طلبان به اصطلاح اصولگرا به سرپرستی آقای هاشمی رفسنجانی و بازی خوردگی آقای قالیباف و نیز ایفای نقش محسن رضایی۳- این دسته هم در حقیقت همان دسته ۲ می باشند و فرق آن ها این است که اصولگرای اصلاح طلب هستند و سرپرستی آقای هاشمی رفسنجانی را جزء افتخارات خود می دانند و با دسته دوم هیچ تفاوتی نمی کنند . در این دسته آقای لاریجانی رییس مجلس نمایندگی آقای رفسنجانی را بر عهده دارد .۴- دسته چهارم اقلیت بسیار ضعیف مجلس هشتم است که عبارتند از : بنده (حمید رسایی) ، آقای کوچک زاده ، آقای حسینیان ، و آقای زارعی که ما نیز مثل دسته های قبلی سرپرست نداریم و نماینده فکری ما خود مقام معظم رهبری است و ما به دنبال این هستیم که خواص باطل و خواص مردود (مثل آقای لاریجانی رییس مجلس و امثالهم ) در لیست مجمع اصولگراها حضور نداشته باشند.یک منبع آگاه حاضر در جلسه فوق سایر اظهارات این نماینده را چنین روایت کرده است...