گزیده خبرهای 2 شهریور 90 قسمت 4

در شعبه 20 ديوان عالي كشور؛حكم قصاص و حبس عاملان قتل دكتر سرابي تأييد شد.خبرگزاری فارس: حكم قصاص، شلاق و حبس دادگاه كيفري در خصوص عاملان قتل دكتر سرابي در شعبه 20 ديوان عالي كشور تأييد شد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900602120355

عجیب دستگاه آلوده به فساد قضایی دچار آشفته بازار وخرت وخری شده است . زیراکه ناشی از بازتاب وحشت سقوط غیر مترقبه ی سرهنگ قذافی می باشد . برای اینکه اکنون بیداد گاه نمایشی به حساب قاتل دانشمند هسته ای علی محمدی بر گزاز شده است . ولی حکم اعدام زندان عاملان یک قتل دیگر صادر می شود !

به گزارش خبرنگار قضايي فارس، شامگاه 31 شهريور سال گذشته دكتر غلامرضا سرابي، متخصص قلب و عروق، مقابل خانه‌اش در ميدان 53 نارمك با شليك 2 گلوله موتورسواران ناشناس هدف قرار گرفت و به بيمارستان منتقل شد، اما با وجود تلاش پزشكان، بعد از ظهر جمعه (2 مهر) جان باخت. از آنجا كه سوءقصد به جان اين پزشك فقط 24 ساعت پس از قتل عبدالرضا سودبخش (پزشك متخصص عفوني) صورت گرفته بود با دستور معاون دادستان پرونده هر دو جنايت در اختيار شهرياري، بازپرس كشيك ويژه قتل قرار گرفت. از آنجا كه دكتر سرابي قبل از مرگ به پليس گفته بود كه از سوي خانواده يكي از بيماران فوت شده‌اش مورد تهديد قرار گرفته است بلافاصله تحقيقات براي شناسايي خانواده زن فوت شده آغاز شد. كارآگاهان وقتي متوجه شدند فرزندان اين زن در كرمانشاه زندگي مي‌كنند با هماهنگي قضايي راهي اين شهر شدند و متهم اصلي را دستگير كرده كه او انگيزه قتل را انتقامجويي عنوان كرد. جلسه محاكمه متهمان، در تاريخ 24 اسفند سال گذشته در شعبه 113 دادگاه كيفري استان تهران و به رياست قاضي محمدسلطان همتيار برگزار شد كه در نهايت قاضي همتيار بعد از مشورت با مستشاران دادگاه، سجاد، متهم رديف اول را به اتهام قتل عمد به قصاص و به اتهام سرقت، نصب و تغيير شماره پلاك و سرپيچي از دستور پليس به تحمل 4 سال و 6 ماه حبس و 74 ضربه شلاق محكوم كرد. طبق حكم دادگاه، علي، متهم رديف دوم نيز به تحمل 10 سال حبس (5 سال تعليقي) محكوم شده است. پرونده اين جنايت، بعد از ابلاغ حكم به طرفين پرونده، به ديوان عالي كشور ارجاع شد تا قضات ديوان عالي نيز درباره پرونده و حكم صادر شده، نظر دهند. سرانجام قضات شعبه 20 ديوان عالي كشور بعد از بررسي پرونده و مشورت، حكم صادره درباره متهمان را تأييد كردند

از موضع ضد آمریکایی و اسراییلی اشک تمساح دروغین برای فلسطین ریختن

این دو گزارش خبری زیر بهم مرتبط می باشد .به نظر می رسد بدلیل اینکه ماهیت عوامفریبانه و شیادانه و دین فروشانه ی اشک تمساح ریختن حاکمان ایران در آمده است . به خصوص متوجه ی شیوه ی تناقض آمیزی که نسبت به قیام های ضد دیکتاتوری منطقه با اعمال وحشیانه ی بشار اسد ونوری مالکی قایل شده اند . به ویژه اینکه ضمن دشمنی با مذاکرات صلح خاورمیانه کردن تلاش می کنند تا جنگی دیگر میان حماس و اسراییل بر پا شود . برای همین چون تا کنون حماس و جهاد اسلامی از بازمکاره ی تبلیغات تاکتیکی تظاهرات روز جهانی قدس در ایران حمایت نکردند . بنابراین معرکه گیران فرصت طلب مجبور شده اند تا که بطور تاکتیکی ونمایشی در بازار مکاره فریاد مرگ بر آمریکا و اسراییل سر دهند و اینگونه توانسته باشند به پیشواز گرامیداشت تظاهرات روز جهانی قدس رفته باشند . همچنین گفتگو با رهبر جنبش مبارزه عربی لبنان در دفاع از آرمان فلسطین هم چاشنی شده است .

فرياد "مرگ بر اسرائيل" و "مرگ بر آمريكا" در صحن پارلمان طنين‌انداز شد؛گراميداشت روز جهاني قدس در صحن علني مجلس. خبرگزاری فارس: روز جهاني قدس در جلسه علني امروز مجلس گرامي داشته شد و فرياد "مرگ بر اسرائيل" و "مرگ بر آمريكا" در صحن علني پارلمان طنين‌انداز شد

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، جهانبخش محبي‌نيا عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در ابتداي جلسه علني صبح امروز (چهارشنبه) با اشاره به در پيش بودن روز جهاني قدس، به فرمايشاتي از امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري در خصوص روز قدس پرداخت و اظهار داشت: ‌امام (ره) در خصوص روز قدس فرمود "روز قدس، روز اسلام است" و مقام معظم رهبري نيز در اين باره مي‌فرمايند "در روز قدس بايد فرياد مرگ بر اسرائيل و مرگ بر آمريكا فضاي سرتاسر كشورهاي اسلامي را پر كند".محبي‌نيا همچنين گفت: بزرگداشت روز قدس يكي از وجوه بارز و شاخصه ثابت راه امام و مقام معظم رهبري است.به گزارش فارس، در ابتداي جلسه علني امروز مجلس سخناني از شهيد مطهري كه در سال 48 و در روز عاشورا درباره رژيم صهيونيستي بيان كرده بود، از بلندگوهاي مجلس پخش شد.پس از پخش سخنان شهيد مطهري، فرياد "مرگ بر اسرائيل" و "مرگ بر آمريكا" در صحن علني پارلمان طنين‌انداز شد.

رئيس جنبش مبارزه عربي لبنان:امام افكار عمومي جهان عرب را در دفاع از آرمان فلسطين متحول كرد.خبرگزاری فارس: رئيس جنبش مبارزه عربي لبنان گفت: امام خميني (ره) با اعلام روز قدس منازعه فلسطيني - اسرائيلي را از نظر ماهوي تغيير داد و افكار عمومي جهان عرب را در مقابله با رژيم صهيونيستي و دفاع از آرمان فلسطين متحول كرد

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900602114048

به گزارش خبرگزاري فارس، غضنفر ركن‌آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در بيروت با فيصل داود رئيس جنبش مبارزه عربي لبنان ديدار و از وي براي شركت در پنجمين كنفرانس بين‌المللي حمايت از انتفاضه فلسطين در تهران دعوت كرد. در اين ديدار كه روز سه‌شنبه صورت گرفت، روابط دوجانبه، تحولات منطقه، قضيه فلسطين و اوضاع داخلي لبنان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. فيصل داود ضمن اعلام مشاركت در پنجمين كنفرانس بين‌المللي حمايت از فلسطين با اشاره به ابتكار امام خميني (ره) نسبت به اعلام آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به عنوان روز جهاني قدس، گفت: اين ابتكار، منازعه فلسطيني- اسرائيلي را از نظر ماهوي تغيير داده و توانست افكار عمومي عربي را در مقابله با رژيم صهيونيستي و دفاع از آرمان فلسطين متحول سازد. رئيس جنبش مبارزه عربي افزود: ما در مرحله سياسي به سر مي‌بريم، لذا برگزاري پنجمين كنفرانس بين‌المللي حمايت از فلسطين در تهران در اين مرحله باعث توجه جهان عرب به قضيه فلسطين شده و بار ديگر بر عزت امت اسلامي اهتمام خواهد داشت. وي تأكيد كرد: اگر انديشه‌هاي حضرت امام خميني (ره) و افكار انقلاب اسلامي ايران وجود نداشت، ما امروز شاهد مقاومت مردمي در منطقه به خصوص فلسطين و لبنان نبوديم. به همين لحاظ معقتديم كه جمهوري اسلامي ايران معيار اساسي در خط ممانعه و ياري رساندن به مقاومت، قضيه فلسطين و سوريه است. سفير جمهوري اسلامي ايران در بيروت نيز با اشاره به تحولات منطقه و متفاوت بودن روز جهاني قدس امسال با سال‌هاي گذشته، بر ضرورت هر چه باشكوه تر برگزار كردن روز قدس از سوي مسلمانان تأكيد كرد.

تحصن یک نماینده در صحن علنی مجلس

http://www.fararu.com/vdcbafbw.rhbzgpiuur.html

مشخص نیست در ر ژیم ضد بشری وارونه گوی که 33 سال است سنگ بسته و سگ رها شده است . چگونه است که حتی یک مسئول یافت نمی شود که دروغگو وخالی بند و وارونه گوی نباشد . چونکه از یک سو این 4 عضو بازار مکاره استان چهار محال و بختیاری اعتراض و انتقاد دارند که چرا دولت دست به آب دزدی در این استان زده است که گذشته از خشک کردن زاینده رود اصفهان آب را به جای دیگری منتقل کرده و مردم این استان را دچار مشکل کمبود آب شده اند . ازسوی دیگر وزیر طوطی صفت اخراجی و دوباره نصب شده وزارت بد نام اطلاعات نمره ی 20 به عملکرد دولت داده است . مگر کوسه و ریش پهن می شود؟

فارس نوشت: نورالله حیدری نماینده اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) با استناد به جزء 4 ماده 194 آئین‌نامه داخلی مجلس، به بیان تذکری آئین‌نامه‌ای پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر بیش از سه ماه است که سؤال بنده از وزیر نیرو به کمیسیون کشاوزی ارجاع شده است. محمدرضا باهنر نائب رئیس اول مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را به عهده داشت، خطاب به وی گفت: بنده اجازه نمی‌دهم که شما این تذکر را در صحن علنی مطرح کنید. وی همچنین گفت: تذکر شما مربوط به دستور نیست و من تریبون و میکروفون شما را قطع نمی‌کنم و بی‌احترامی نمی‌کنم اما از شما می‌خواهم سخنی نگویید و این تذکر را مطرح نکنید. حیدری هم به باهنر گفت: ‌ما 4 نماینده در مجلس تحصن می‌کنیم. پس از عدم اجازه باهنر به حیدری برای بیان تذکرش وی از صندلی‌ خود بلند شد و پلاکاردی که روی آن نوشته شده بود "ما نمایندگان استان چهار محال بختیاری در اعتراض به عدم تمکین رئیس‌‌جمهور به قانون و کار کارشناسی در مورد نحوه انتقال آب استان، ناگزیریم در مجلس تحصن کنیم" را روی دست گرفت. تعدادی از نمایندگان از جمله سید‌حسین نقوی نماینده ورامین، عماد حسینی نماینده قروه و عسکر جلالیان نماینده دیر و کنگان در اطراف نورالله حیدری جمع شده بودند. پس از این اقدام نورالله حیدری، ‌باهنر به وی گفت: جای پلاکارد در صحن علنی مجلس نیست و در بیرون مجلس آدرس و تابلو داریم. وی افزود: نظم جلسه را به هم نریزید چرا‌که مجبور می‌شویم طبق آئین‌نامه عمل کنیم.

مصلحی: عملکرد دولت در حد 20است

همانگونه که اشاره شده پاسخ چهار عضو بازار مکاره تحصن کرده استان 4 محال و بختیاری در بازار مکاره بخاطر اعتراض به اقدام پاسدار گماشته احمدی نژاد را وزیر طوطی صفت بد نام اطلاعات اینگونه با نمره گذاری 20 داده یا دهان کجی به اینان نموده است .

وزير اطلاعات در اولين روز هفته دولت به عملكرد دولت در يك سال اخير نمره‌اي در حد20 داد. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حيدر مصلحي كه صبح امروز (چهارشنبه)، به همراه وزير دادگستري از جلسه هيأت دولت خارج مي شد در پاسخ به اين سوال كه عملكرد دولت را چطور ارزيابي مي‌كنيد، گفت: عملكرد دولت نسبت به دولت‌هاي قبلي، عملكرد خوبي است. وي هم‌چنين گفت: نمره دولت، نمره‌اي در حد 20 است.

كواكبیان:چطور برای كالسكه بچه قانون مینویسید اما برای اسكله غیرمجاز نه؟

برای اینکه کودک نیاز به قانون مراقبت و پوشک دارد تا که کار خرابی نکند .ولی اسکله های غیر مجاز تعلق به پاسداران کودتاگر و کلان دزد دارد که کشور را در جنگ ویران کردند و پس از آن با حمایت ولی وقیح نامشروع و منفور مشغول کار خرابی و جنایت و غارتگری می باشند.

خبرآنلاین : بندهایی از لایحه امور گمركی در جلسه علنی امروز مجلس بحث برانگیز شد كه طی آن كواكبیان بر تعریف اسكله غیرمجاز اصرار و مصباحیمقدم به ممنوعیت ورود مشروبات الكی تاكید كرد.مصطفی كواكبیان در مورد چند بند از این لایحه قصد تذكر داشت و آنقدر به بیان تذكرش اصرار كرد كه محمدحسین فرهنگی منشی هیات رئیسه این اصرار را به «تظاهرات وی در مجلس» تشبیه كرد و باهنر هم پس از آنكه به قول خودش «طاقت كواكبیان طاق شد»، به او فرصت تذكر داد.نماینده سمنان با بیان اینكه طی یادداشتی به محبینیا یادآور شده است كه در قالب قانون امور گمركی باید اسكلههای غیرمجاز تعریف شوند، گفت: چرا اسكله غیرمجاز را تعریف نمی كنید تا جلوی قاچاق گرفته شود؟ چطور در قالب این قانون درباره حمل كالسكه بچه و روزنامه و مجله خارجی و عبورش از معابر گمركی كشور قانون تصویب كردید، اما برای اسكلههای غیرمجاز نه؟باهنر در پاسخ به وی گفت كه یادداشت او را كه با خودكار نارنجی نوشته شده است را دیده و افزود: اسكلههای غیرمجاز، اسكلههایی هستند كه از مقامات مسئول مجوز نگرفته باشند. تعریف دیگری نمی توان برای اسكلههای غیرمجاز ارائه داد. مگر گفتار غیرمجاز یا رفتار غیرمجاز تعریف مشخصی دارد؟ البته از دقت شما تشكر می كنیم.بند دیگری از لایحه امور گمركی به تایید فهرست كالاهای ممنوعه از سوی شورای امنیت اشاره داشت كه غلامرضا مصباحیمقدم نماینده تهران در تذكری گفت: در شرع اسلام، اسامی كالاهای ممنوعه آمده است و عدم ورود آنها نیازی به تایید مرجعی ندارد.باهنر كه تذكر وی را وارد میدانست از نماینده دولت توضیح خواست و او گفت: برای واردات كالا به كشور ممنوعیت شرعی لحاظ میشود اما برای ترانزیت از ایران و عبور كالاها از خاك كشور ما لازم است كه دولت و شورای امنیت تصمیم بگیرند.با این حال مصباحی مقدم تاكید داشت كه مشروب به هیچ عنوانی نباید وارد ایران شود ولی نماینده دولت گفت كه وقتی كانتینرهایی مهر و موم شده باشد و ما هم روی آن مهر دیگری بزنیم كه در هیچ كجای خاك كشور ما شكسته نشود، ایرادی ندارد. چرا كه هم كنترل میشود كه چنین كالایی از كانتینلها به كشور وارد نشود و هم اینكه ایران عضو كنوانسیونهای بینالمللی ترانزیتی است و نمیتوان مانع از عبور این كالاها از خاك كشور شد