گزیده خبرهای 6 شهریور 90 قسمت - 3

افزایش تعطیلات عید فطر ۱۶۷۳ میلیارد تومان به تولید ملی آسیب می‌زند

چه اشکال دارد . گذشته از اینکه کارمندان و اعضای بازار مکاره یک روز بیشتر تعطیلی دارند و استراحت می کنند یا پرواز به ترکیه یا شیخ نشینان می کنند وکلی ثروت کشور هم اینگونه به خارج منتقل می شود . از سوی دیگر جای ضرر و زیان های وارده ی ناشی از یک روز تعطیلی اضافی بازهم با افزایش بیشتتر واردات کالا ها و سرازیر شدن پول های کلان و مفت توی جیب دلالان و انگلان های اقتصادی جبران می شود.

آفتاب به نقل از سایت مجلس: رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی، گفت: افزایش تعطیلات عید فطر آسیب فراوانی به تولید ملی وارد می‌کند.احمد توکلی در جلسه علنی امروز - یکشنبه ۶ شهریورماه - مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل ۷۷ قانون اساسی با بیان اینکه مخالفت بنده با افزایش تعطیلات عید فطر علمی و منطقی است، گفت: دوستان تلاش دارند که مخالفت بنده با افزایش تعطیلات عید فطر را مربوط به اختلاف نظر با دولت منتسب کنند که این موضوع خلاف واقع و نادرست است.نماینده تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات افزود: موافقان افزایش تعطیلات عید فطر برای رسیدن به مقصود، پای اسلام و مقام معظم رهبری را به میان نکشند.وی با تاکید بر سال جهاد اقتصادی تصریح کرد: مقام معظم رهبری سال ۹۰ را سال جهاد اقتصادی نامگذاری کردند که برای تحقق اهداف آن باید تلاش مضاعفی در سال جاری انجام دهیم.عضو کمیسیون برنامه و بودجه محاسبات مجلس، تاکید کرد: براساس محاسبات انجام شده افزایش تعطیلات عید فطر ۱۶۷۳ میلیارد تومان به تولید ملی آسیب وارد می‌کند

تعطيلي 50 درصد دامداري هاي تهران

http://www.fararu.com/vdcewp8v.jh8fwi9bbj.html

حتی اگر ظرفیت فعالیت وتولیدی 50% باقیمانده ی دامداری های تهران هم تعطیل شود . باکی نیست . چونکه همانگونه که پیرامون خبر قبلی گفته شد. جایش را افزایش واردات پر و جبران می کند. تا بدون ابهام ثابت شود که پیام جهاد اقتصادی رهبر ولی وقیح منفور و نامشروع چگونه وارونه می باشد؟

رييس انجمن صنفي گاوداران استان تهران از تعطيل شدن بالغ بر ۵۰ درصد واحد هاي دامي استان تهران خبر داد و گفت: به دليل سياست هايي مبني بر واردات بي رويه شيرخشک هاي خارجي و واردات قاچاق و رسمي گوشت هاي منجمد قرمز، صنعت دامپروري ضربه ي سنگيني خورده و اکنون از چهار هزار و ۶۰۰ واحد دامي در استان تهران، دو هزار و ۱۸۰ واحد دامي فعال است و بقيه تعطيل شده اند. سيد احمد مقدسي- در گفت وگو با ايسنا، اظهار کرد: به دليل مقرون به صرفه نبودن توليد شير و هزينه هاي بالاي توليد، روزانه سه گاو روانه ي کشتار مي شوند تا هفت دام ديگر زنده بمانند، به طوري که ۴۰ درصد از ميزان توليد شير کاسته شده است. مقدسي با ابراز تاسف از اين که کشورمان طي سال هاي قبل صادر کننده ي گوساله و شير خشک بوده، اما با اتخاذ برخي تصميم ها، تبديل به وارد کننده ي شير خشک و گوشت قرمز شده است، گفت: اين سياست عامل نابودي سرمايه گذاري هاي اين صنعت و از بين رفتن اشتغال هاي ايجاد شده گرديد; که البته گوش شنوايي هم نيست. ..

تعطيلات عيد فطر دو روزه شد

بالاخره تهدید د ولت برای تعطیلی 2 روزه ی عید فطر چاره ساز شد . زیرا که بازار مکاره را وادار به تسلیم مقابل این تهدید دولت نمود و بر خلاف ادعای مخالفت کردن با لایحه ی دولت تن به تصویب آن داد.
با تصويب ماده واحده لايحه افزايش تعطيلي عيد فطر، تعطيلات عيد فطر امسال دو روزه شد. به گزارش خبرنگار جام جم آنلاين، نمايندگان در ادامه بررسي افزايش تعطيلي عيد فطر ابتدا كليات اين لايحه را به تصويب رساندند و سپس ماده واحده اين لايحه نيز مصوب شد. براساس ماده واحده اين لايحه تعطيلات عيد فطر به دو روز افزايش مي يابد. هم اكنون نمايندگان در حال مطرح كردن پيشنهادهايي درخصوص تبصره هاي اين ماده واحده هستند.

مطهری: افزایش تعطیلات فطر بر خلاف مشی مکتب ایرانی مشایی است

ای بابا چرا اینقدر این موضوع مکتب ایرانیت جدی گرفته شده است و تبدیل به موضوع کشدار یا پیراهن عثمان شده است. زیرا که تاکتیک تبلیغاتی انتخاباتی برای جلب آرا بود . همانگونه که دو روز تعطیلی عید فطر هم یک تاکتیک تبلیغاتی تکمیلی مشابه می باشد؟

علی مطهری برخلاف احمد توکلی موافقت جانانهای با لایحه افزایش تعطیلات عید فطر کرد و آن را گامی در راستای توجه به ارزشهای اسلامی کشور خواند. به گزارش خبرآنلاین، این نماینده تهران از لزوم بزرگداشت اعیاد اسلامی و هماهنگی با کشورهای اسلامی در این زمینه سخن گفت و افزود: متاسفانه در ایران، اعیاد اسلامی کمرنگ برگزار میشود. در حین احترام به آریالای توکلی، باید بگویم که نباید صرفا نگاه اقتصادی به موضوع داشت. البته آن لطمه اقتصادی مد نظر ایشان هم قابل رفع است. وی افزود: سیاست رژیم طاغوت این بود که اعیاد ملی پررنگ برگزار شده و اعیاد مذهبی کمرنگ باشد. من هم قبول دارم که بزرگداشت مذهبی صرفا با تعطیلات، محیا نمی شود و در برخی موارد اگر در اعیاد مدارس و ادارات باز باشند بهتر میتوان به جشن و شادی پرداخت. اما بعد از سی روز ریاضت دینی لازم است که مومنین به فراقت بپردازند. نوجوانی که 30 روز در روزهای بلند مرداد روزه دار بوده، باید بخشی از پاداش مادی خود را در تعطیلات عیدفطر دریافت کند. به گفته مطهری، جدی نگرفتن اعیاد اسلامی سبب شد که اکثر شادیها به مناسبات ملی تخصیص یابد و مناسبات مذهبی صرفا مظهر عذاداری تلقی شود. در حالیکه در کنار اهمیت به عذاداریها باید به اعیاد هم پرداخته شود تا از اسلام چهرهای عبوس به نمایش گذاشته نشود. باید بخشی از طراوت جوانان در اعیاد مذهبی جلوه گر شود. وی با بیان اینکه تعطیلات در ایران زیاد نیست، گفت این تعطیلات در ایران به دلیل ؟آن استکه ما یک کشور ایدئولوژیک هستیم. مطهری با تاکید بر لزوم ساماندهی تعطیلات کشور و تاکید رهبری در این زمینه گفت: من پیشنهاد حذف چند روز از تعطیلات کشور را ارائه دادهام. اما لازم است فعلا تعطیلات عیدفطر را سامان دهیم تا بعد. رای به این لایحه در جهت خلاف مکتب ایرانی مشایی است. پس به ان رای دهید

سقوط یک هواپیما در قزوین

رژیم ضد بشری و قرون وسطایی با این شرایط که چپ و راست هواپیما و هلیکوپتر سقوط می کند . قرار است که اسراییل نابود شود و آمریکا شکشت داده شود.

سایت 24 : اجتماعی - معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: ساعتی قبل یک فروند هواپیمای سبک که به احتمال زیاد از نوع آموزشی می باشد، در ارتفاعات روستای 'نوده کیاده' شهرستان آبیک قزوین سقوط کرد.سیروس صابری در گفت و گو با ایرنا افزود: هنوز از تلفات جانی این حادثه اطلاعی در دست نیست.وی اظهارکرد: به محض اطلاع از این حادثه گروه های امدادی هلال احمر و اورژانس به منطقه اعزام شده اند.'هوشنگ اعلایی' فرماندار شهرستان آبیک نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مورد این حادثه گفت: به دلیل دور افتاده بودن محل حادثه و عدم ارتباط تلفنی، تاکنون از جزییات این سانحه اطلاع دقیقی پیدا نکرده ایم.روستای نوده کیاده در 50 کیلومتری شمال شهرستان آبیک در شرق استان قزوین واقع شده است