گزیده خبر های 2 شهریور 90 قسمت3

ايران سرنگوني قذافي را به مردم ليبي تبريك گفت

http://www.kayhannews.ir/900602/2.htm#other204

چرا وزیر ترور و جاسوسی امور خارجه و پاسدار علی لاریجانی رئیس بازار مکاره که از روی دستپاچگی حلیم خوری توی دیگ افتاده اند موضع گیری تناقض آمیز کرده اند . چونکه چه فرقی بین قذافی و بشار اسد وجود دارد که برای سقوط یک دیکتاتور تبریک داده شده است و برای حفظ دیکتاتور دیگری تلاش همه جانبه می شود؟

وزارت خارجه كشورمان با صدور بيانيه اي سرنگوني معمر قذافي ديكتاتور ليبي را به مردم اين كشور تبريك گفت.در اين بيانيه آمده است: جمهوري اسلامي ايران تحولات ليبي كه در پي ايستادگي مردم مسلمان اين كشور طي ماه هاي اخير نماد ديگري از حركت مردمي در منطقه را به نمايش گذاشت، به مردم مسلمان ليبي تبريك مي گويد.در اين بيانيه ابراز اميدواري شده است كه مردم استعمارستيز، ليبي با قاطعيت و حفظ همبستگي ملي، مانع از هر نوع دخالت بيگانگان بويژه استعمارگران ديروز و مدعيان امروز در رقم زدن سرنوشت خود خواهند شد.وزارت خارجه همچنين تأكيد كرده است: جمهوري اسلامي ايران مانند هميشه آمادگي دارد همه تجربيات خود را در مسير تحقق آزادي، عدالت، كرامت انساني، پيشرفت و آباداني در پرتو يگانه پرستي در اختيار ملت برادر ليبي قرار دهد.لاريجاني: اميدوارم حكومتي بر مبناي خواست مردم و بدون دخالت بيگانگان در ليبي مستقر شود رئيس مجلس شوراي اسلامي در پيامي به مناسبت سقوط ديكتاتور ليبي، ضمن تبريك اين پيروزي درخشان به انقلابيون و مردم مسلمان ليبي، اظهار اميدواري كرد، اين راه تا پايان آن و استقرار حكومتي بر مبناي خواست مردم اين كشور با حضور انقلابيون مسلمان و بدون دخالت بيگانگان و عناصر خارجي ادامه يابد.

با حضور وزراي خارجه واطلاعات جلسه فوق العاده وبررسي وضعيت ليبي در كميسيون امنيت ملي مجلس برگزار شد

اگر تبریک گفتن تاکتیک تبلیغاتی ناشی از فرار به جلو نمی باشد . سئوال است که پس برای چ اینگونه سراسیمه در بازار مکاره با حضور وزاری ترور وجاسوسی خارجه و بد نام اطلاعات جلسه ی فوق العاده بر گزار شده است .

جلسه فوق العاده بررسي وضعيت ليبي با حضور مسئولان وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي برگزار شد. فاطمه آليا در خصوص جلسه فوق العاده ديروز بعدازظهر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، گفت: در اين جلسه به بررسي وضعيت ليبي با حضور مسئولان وزارت خارجه و وزارت اطلاعات پرداختيم و مروري بر وضع ليبي، وضعيت و سرنوشت قذافي و وضعيت انقلابيون مردمي داشتيم. آليا با اشاره به اينكه اين جلسه فوق العاده پس از جلسه صبح ديروز كميسيون امنيت ملي برگزار شد، گفت: در جلسه صبح امروز پيشنهاد اعزام هيات پارلماني به ليبي براي پيگيري سرنوشت امام موسي صدر مطرح شد كه در جلسه بعدازظهر بيشتر در مورد اين موضوع، صحبت شد. عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس كه با ايرنا گفت وگو كرده، با بيان اينكه در جلسه ديروز اعضاي كميسيون نقطه نظرات خود را در خصوص عملكرد ديپلماسي رسمي و پارلماني مطرح كردند، افزود: ديپلماسي پارلماني ايجاب مي كند با همكاري وزارت امور خارجه تركيبي از نمايندگان به ليبي بروند و از نزديك با مردم و انقلابيون ليبي ملاقات كنند. آليا ادامه داد: در پايان اين جلسه مسئولان وزارت خارجه پيشنهادها ي مطرح شده در اين جلسه را كه به رياست حسين ابراهيمي نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي برگزار شد، جمع بندي كردند

وقتي كريم بغدادي دلال حقوق بشر مي شود (خبر ويژه)

هذیان و وارونه و چرند گویی سربازجو پاسدار شکنجه گر که یکی از مشهورمنفور ترین چهره های بد نام می باشد که اکنون برای سفید کردن کارنامه بغایت سیاه وننگین نققض مستمر حقوق بشر رژیم قرون وسطایی و ضد بشری تلاش کرده است که ناشی از و حشت از تهیه گزارش گزارشگر ویژه ی حقوق بشر سازمان ملل است که مجبور شده با اتهام و توهین لمپنی فرا فکنی کند.

ارگان رسمي سازمان سيا نحوه ارتباط عناصر ضدانقلاب با گزارشگر حقوق بشر عليه ايران را مشخص كرد.راديو فردا ضمن مصاحبه اي با عبدالكريم لاهيجي (كريم بغدادي از عناصر وابسته به گروهك تروريستي منافقين) نحوه ارتباط و اتصال با احمد شهيد را جويا شد و اين وكيل اجاره اي منافقين نيز شيوه ارتباط و انتقال اطلاعات را بازگو كرد. احمد شهيد پيش از اين نيز از طريق عناصري نظير شيرين عبادي، فرهاد قائمي و... با گروهك هاي ضدانقلاب وصل شده تا طبق پروژه سفارشي سازمان سيا مقدمات جنجال سياسي عليه جمهوري اسلامي را فراهم كند.آنچه اين سياه بازي را جالب تر مي كند نامزدي چند سال شيرين عبادي براي جايزه نوبل توسط كريم بغدادي است. الهه هيكس چند سال پيش در مصاحبه اي تصريح كرد كه وي شناخت چنداني از عبادي نداشته اما با وساطت و معرفي كريم لاهيجي با عبادي آشنا شده و او را براي دريافت جايزه معرفي كرده است.اكنون جا دارد از آقاي احمد شهيد- اگر خود را مامور و معذور و بله قربان گو نمي داند- سؤال شود اين همه حاميان و وابستگان گروهك تروريستي منافقين با نقاب حقوق بشر در اطراف وي چه مي كنند

كارگزاران و ائتلاف قانون يا همان قصه جن و بسم الله (خبر ويژه)

در شرایطی که تق رسوایی و نا مشروع بودن ولی وقیح نامشروع از بام بر زمین فتاده است . همچنین با وجود اینکه کروبی و موسوی در حصر خانگی بسر می برند . مهمتر ایکه پاسخ دندان شکن اتهام آمیز به شرط و شروط ترسیم و تعیین شده ی خاتمی پیرامون حضور در نمایش خیمه شب بازی دوره ی نهم داده شد . اما مگر حامیان رفسنجانی مکار دست بردار می باشند؟ برای همین سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری دست به روشنگری و فاش کردن فعالیت تبلیغاتی – انتخاباتی حامیان رفسنجانی مکار زده است که چگونه به جای تلاش برای تحریم نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره ی دوره ی نهم کوشش می کنند تا که در این نمایش خیمه شب بازی حضور داشته باشند تا برای پیشبرد سیاست چانه زنی چند مهره در بازار مکاره ی نهم داشته باشد تا نقش محافظ منافع و دفع کننده ی خطرات وی و اعضای خانواده اش در بازار مکاره باشند.

حزب كارگزاران برخلاف برخي تكذيب هاي رسانه اي در حال سرمايه گذاري گسترده مالي براي تشكيل ستاد انتخاباتي و سايت ها و روزنامه هاي مورد نياز در اين زمينه است.گزارش هاي دريافتي حاكي از آن است كه طيفي از كارگزاران مي كوشند ائتلافي انتخاباتي در پوشش شعارهاي قانون و اعتدال راه اندازي كنند و مقدمات اين كار نيز با تدارك راه اندازي چند سايت و روزنامه فراهم و حميد-ق از همكاران نشريات زنجيره اي شبه اصلاح طلب نيز براي سردبيري يكي از اين روزنامه ها نامزد شده است. در برخي محافل خصوصي گفته شده كه 35 نماينده فعلي مجلس تحت پوشش حمايتي ستاد ياد شده قرار خواهند گرفت.گفته مي شود با سوخت شدن مهدي هاشمي در ماجراي فتنه 88 و لو رفتن تخلفات وي در زمينه تحريك به فتنه گري و پولشويي و...، عملاً ايفاي نقش آشكار از سوي وي منتفي است و احتمالاً ايفاي نقش هماهنگ كننده، به يكي از نزديكان وي منتقل مي شود تا شعار قانون و اعتدال زير سؤال نرود. حمزه كرمي از دستياران مهدي هاشمي پيش از اين از پولشويي هاي مهدي هاشمي و هزينه بيت المال در مصارف انتخاباتي و ضد انتخاباتي! در فتنه 88 خبر داده است.انتخاب تابلوي قانون و اعتدال در حالي است كه برخي اعضاي مركزيت كارگزاران، بنيانگذار قانون شكني و تندروي در كشور بودند.حزب كارگزاران به شيوه سنتي خود هر چند كه مي كوشد از حضور در ائتلاف اصلاح طلبان نيز بهره ببرد، اما از حركت مستقل و در سايه نيز صرف نظر نمي كند و در اين راستا روي برخي عناصر فرصت طلب نيز سرمايه گذاري مي كند كه نمونه آن را در ماجراي دانشگاه شاهد بوديم.گفتني است محسن هاشمي هر چند با ارسال توضيحي به كيهان مدعي شده بود هنوز هيچ تصميمي براي شركت در انتخابات نگرفته اما به خبر آن لاين گفته است «اگر فضايي ايجاد شود كه آدم هاي واقع گرا، عمل گرا و معتدل هم از جناح اصلاح طلب و هم اصولگرا وارد ميدان شوند، آمدن ما به صلاح است. به هر حال فرصت انتخابات فرصت مناسبي است و نبايد اين فرصت را از دست داد».

تشييع پيكر سرباز شهيد در سردشت

بازهم خبر دیگری از دستآورد جنگ و تهاجم پاسداران به کردستان عراق گزارش شده است که از شیوه ی برج مقابل بارو استفاده می شود . یعنی بر گزیدن بسیج یا سرباز از میان اهالی کردستان ایران و وادار کردن شان که علیه ی کردهای ایرانی در کردستان عراق برای اهداف جنگ افروزانه و باج گیرانه پاسداران به جنگند وکشته شوند.

پيكر پاك سرباز شهيد هنگ مرزي سردشت، «محسن فرضي»، شامگاه دوشنبه در ميان حزن و اندوه مردم سردشت تشييع شد.به گزارش ايرنا، پيكر اين شهيد از مقابل هنگ مرزي سردشت تشييع و پس از آن به زادگاهش ميانه، منتقل شد.در آيين تشييع پيكر اين شهيد، امام جمعه، فرماندار، جمعي از فرماندهان نظامي و انتظامي و هنگ مرزي سردشت حضور داشتندمحسن فرضي»، بامداد دوشنبه، بر اثر پرتاب نارنجك از سوي قاچاقچيان مشروبات الكلي، در حال انجام ماموريت در منطقه مرزي «درمان آباد»، واقع در 15كيلومتري سردشت، به شدت مجروح شد. شدت جراحات به حدي بود كه منجر به شهادت وي شد.سرباز فرضي، اهل ميانه، همراه پرسنل هنگ مرزي براي مبارزه با قاچاق به منطقه اعزام شده بود.

پس از وقفه چهارماهه صادرات تره بار از مرز شلمچه از سرگرفته شد

مشخص نیست برای چه در شرایطی که پاسداران به روستاهای کردستان عراق تهاجم نظامی می کنند یا اینکه این منطق را روزانه گلوله باران می نمایند . از سوی دیگر در شرایطی آب رود خانه اروند برروی شهر مرزی خانقین عراق مسدود شده است . برای چه مقامات عراقی با بازکردن نوار مرزی شلمچه را برای ورود تره ا ز ایران به عراق گشوده است تا به آسانی مواد مخدر و سلاح و تروریست هم از مرز ایران به عراق منتقل شود؟

عضو هيئت رئيسه اتاق بازرگاني خرمشهر از آغاز مجدد صادرات تره بار از جمله هندوانه پس از يك وقفه چهارماهه از مرز شلمچه خبر داد.ماجد مطوريان ديروز در گفت وگو با فارس در خرمشهر اظهار داشت: صادرات تره بار از جمله هندوانه از دو روز گذشته در مرز شلمچه آزاد شد.وي با اشاره به اينكه صادرات تره بار از مرز شلمچه به كشور عراق به مدت چهار ماه متوالي ممنوع بود، خاطرنشان كرد: وقفه ايجاد شده از سوي كشور عراق و در راستاي حمايت از توليدكنندگان اين كشور اعمال شده بود.عضو هيئت رئيسه اتاق بازرگاني خرمشهر افزود: با توجه به اينكه توليدات كشور عراق در اين چهارماه در راستاي حمايت از توليدكنندگان به فروش رسيده، به دليل تأمين اقلام مورد نياز دوباره واردات را آزاد كردند.وي صادرات تره بار و هندوانه را به كشور عراق در راستاي كمك به كشاورزان منطقه بسيار تأثيرگذار دانست و ادامه داد: در آينده اي نزديك علاوه بر هندوانه، صادرات ديگر تره بار نيز از مرز شلمچه آزاد خواهد شد.مطوريان تصريح كرد: در حال حاضر با توجه به آغاز صادرات هندوانه از مرز شلمچه، روزانه 600 الي 700 تن هندوانه به اين كشور صادر مي شود.وي در ادامه گفت: پيش بيني مي شود در آينده اي نزديك شاهد صادرات روزانه يك هزار و 500 تا دو هزار تن هندوانه از مرز شلمچه به كشور عراق باشيم.