نقد وبررسی " پالايش محافل مذهبي از خط تفرقه " رونامه ی جمهوری اسلامی یکشنبه 17 تیرماه سال1386
"وارونه گوئی در مورد ایجاد اختلاف میان جامعه سنی و شیعی و انتقاد از مداحی گری برای توجیه گری اهداف خاص"
بیش از 28 سال است که دیگر به رسم وسنت تبدیل شده است که ولی فقیه همه کاره ومنستب به وحی واراده ی سیاسی برتر روضه خوانی کند وپا منبریان نیز اشک ریزی کنند وآمین بگویند ودر حق ایشان وبقای نظام وطول عمرش دعا وثنا گو باشند . بنابراین تاولی فقیه بر سر منبر نرود و روضه و نوحه نخواند پامنبریانش نیز چیزی به عنوان ترجیح بند برای تکرار کردن ندارند .برای همین است که مدام باید ولی فقیه پس از خود سازی و آماده شدن بر سر منبر برود وپیرامون موضوعات گوناگون مداحی وهذیان وتناقض گوئی نماید که اتفاقاً هیچکدام هم اگر مشکلی بر مشکلات مردم نیفزاید، موجب کاهش آن هم نمی شود، زیرا وقتی که سگ دعواهای جناحی اوج می گیرد ایشان وظیفه دارد که از یک جناح حمایت کند وبر توسری دیگری بزند تا که نق نزند و در شرایط کنونی کاری به دولت امام زمانی گماشته وغلامکش احمدی نژاد نداشته باشند. اکنون که به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه عده ای مفت ونان خور وجیره خواررا به بیت جماران گسیل کرده بودند که در میان آنان پدر ومادر شیخ حسن نصرالله نیز وجود داشت و پاسدار غلامک وگماشته احمدی نژاد نیز بر صورت پدر شیخ حسن نصرالله به جای فرزند غایبش بوسه ها زد زیراکه پیام آور آقازاده برای دریافت حق السهمیه دلار برای ایجاد بحران جدید در لبنان بوده است. حال بماند که ولی فقیه همچون همیشه بهترین ورفیع ترین جایگاه برای زنان را همان خانه داری قلمداد کرد ند و سپس مداحان و شعرا را پذیرفته است ورهنمود دادند که چگونه ستایش ومداحی گری کنند که اختلاف میان سنی و شیعی نباشد . ولی هرچه باشد اکنون نیز برای سرمقاله نویس بهانه قلم پردازی کردن پیرامون این موضوع حاصل شده است تاکه به استناد وآویزان شدن به هذیان وتناقض گوئی های ولی فقیه خودش یک روضه ی مبسوط در این مورد بخواند که بله می بایست محافل مذهبی از خط تفرقه پالایش شوند ودر آخر بتواند ضمن مقصر دانستن آمریکا و صهیونیسم بطور تلویحی از رفسنجانی دفاع کند. اما جهت اطلاعا سرمقاله نویس قبل ازاینکه خود دیده باشد یا اینکه بداند که چگونه بچه های بسیجی قم رقص خارجی می کنند واتفاقاً صحنه ی آن را نیز برروی اینترنت گذاشته شده است این لینک آن زده می شود http://www.youtube.com/watch?v=0FwlDkDXJH8&NR=1 تا که قابل رؤیت باشد و آنگاه به دو نکته ی مهم ولی فقیه ولی فقیه رجوع شود که اینگونه سر مقاله نویس آنان بازتاب داده است:
"دو براي حفظ هويت ديني و مذهبي و كيان نظام جمهوري اسلامي اهميت فراوان دارند. نكته اول ضرورت پرهيز مداحان از بكار بردن آهنگ هاي غربي و لهو و لعب تحت عنوان نوآوري بود كه متاسفانه از عوارض خطرناك محافل مذهبي امروز جامعه ما اعم از عزاداري و جشن هاست . رهبر معظم انقلاب در اين بيانات ضمن تاكيد بر ضرورت پالايش محافل مذهبي از اين عارضه خطرناك مداحان و گردانندگان اين محافل را به استفاده از اشعار پرمحتوائي كه ايمان مخاطبان را افزايش ميدهد دعوت نموده و يادآور شدند نوآوري بايد در امتداد شيوه پيشكسوتان باشد. « يكي از چيزهائي كه من بخصوص ميخواهم تكيه كنم مسئله « انسجام اسلامي » است كه ما گفتيم . انسجام اسلامي يعني عصبيتهاي بين المذاهبي مسلمانها نبايد تحريك شود. شما نبايد كاري كنيد كه عصبيت آن مسلمان غيرشيعه عليه شما تحريك شود; او هم متقابلا نبايد كاري كند كه غيرت و عصبيت شما را عليه خودش تحريك كند. آنها همين را ميخواهند. الان شما ببينيد دو تا گروه فلسطيني در فلسطين دارند با هم ميجنگند! براي اسرائيل چه از اين بهتر! به جاي اينكه تفنگها به طرف آنها متوجه شود عليه همديگر دارند ميجنگند! خوب اين خيلي چيز خوبي براي اسرائيل است . چقدر خرج كند مي ارزد كه يك چنين وضعي پيش بيايد. فرض بفرمائيد در لبنان هم يك گروهي پيدا ميشوند و بنا ميكنند با يك گروه ديگري مبارزه كردن و جنگيدن . چه نعمتي بزرگتر از اين براي اسرائيل و امريكا! اين بهتر است يا اينكه يك گروهي مثل حزب الله بيايد جلو همه هم دنبالش ـ بعضي از روي دل و ايمان بعضي هم از روي ترس از افكار عمومي ـ و اسرائيل را شكست بدهند معلوم است كه وضعيت اختلاف براي آنها بهتر است . در دنياي اسلام قضيه همين است . آيا مسلمانهاي مصر و اردن و عراق و پاكستان و هند و تركيه و جاهاي ديگر اگر به خيابانها بيايند و به نفع جمهوري اسلامي شعار بدهند براي امريكا بهتر است يا كاري كند كه اگر در يك مسئله اي ايران اسلامي صدائي بلند كرد همه اين ملتها خاموش بشوند; بعضيها اظهار مخالفت هم بكنند پيداست دنبال دومي اند
"
سرمقاله نویس پس از انتقال تناقضات وهذیان گوئی های ولی فقیه و بدون توضیح دادن به این واقعیت که کیست نداند عامل اختلافات در عراق کیست وچگونه اسماعیل هنیه به بیت جماران پذیرفته شد و صد ها میلیون ها دلارها داده شد تا اینکه علیه ی فتح و محمود عباس به جنگد و جنگ داخلی ایجاد کند وخلاصه کودتا کند ومحمود عباس عامل دستگاه جاسوسی موساد اسرائیل معرفی شود تااینکه دولت دست نشانده ی اسلامی در نوازه غزه به وجود آید ودر لبنان که نیاز به تکرار نیست که از طریق شیخ حسن نصرالله وحزب الله دنبال شده است وخود همین سرمقالات نویسان همین روزنامه چگونه بدنرین توهین ها واتهامات را به رهبران کشور های عربی زده اند از جمله در سرمقاله روز گذشته همین نقش را به نحو احسن اجرا وبیان شده بود. حال گذشته از واژه گونی نمودن در مورد ایجاد اختلاف میان سنی و شیعی دامن زدن به آن در هرجا که امکان پذیر باشد، اکنون در مورد نثقش نا آگاهانه مداحان اهل بیت چنین انتقاد شده ست :
"متاسفانه در جامعه اهل تبليغ اعم از مداحان و منبري ها افرادي وجود دارند كه به اين مساله بسيار مهم بي اعتنا هستند. عده اي از اين افراد به دليل ناآشنائي با عمق مسائل است كه دچار چنين وضعيتي هستند. اين جماعت اصولا نبايد اجازه ورود به جرگه اهل تبليغ را پيدا كنند. محافل مذهبي جاي عناصر ناآگاه نيست . چنين افرادي بجاي آنكه دين را ترويج كنند به دين ضربه مي زنند. عده اي نيز بر انحرافي بودن اين روش واقفند و عمدا مرتكب چنين اعمالي مي شوند تا به تفرقه دامن بزنند. اين افراد اهل ولايت بودن را بهانه قرار ميدهند و پشت اين نقاب مقدس كه به چهره خود ميزنند تيشه به ريشه دين مي زنند و با نظام اسلامي كه براساس ولايت تاسيس شده و در خدمت اسلام است دشمني مي كنند. مداحان و مبلغان اصيل بايد اين عناصر را طرد نمايند و در پالايش جامعه مداحان و مبلغان مذهبي از عناصر تفرقه افكن بكوشند. درباره چنين افرادي است كه رهبر معظم انقلاب در ادامه بياناتشان ميفرمايند ."
در پایان سرمقاله نویس رهنمود داده است که هرگونه اختلاف به جای وحدت در جامعه اسلامی به نفع آمریکا صهیونیست ها وصاحبان دلارهای نفتی می باشد که ویا رفسنجانی و شرکاء چنین نیتی نداشته ندارند . بالاخره چنین پیام صوری وحد ت صادر کرده است :
«" امروز وحدت اسلامي به نفع نظام اسلامي است ; به نفع جمهوري اسلامي است . عليه اين جهت گيري حركت كردن به نفع امريكاست ; به نفع صهيونيستهاست ; به نفع همان گردن كلفتهائي است كه در دنياي اسلام جيبهايشان را از دلارهاي نفتي پر كردند و دلشان نميخواهد كه عنصري مثل جمهوري اسلامي مثل ملت ايران اصلا وجود داشته باشد .آنچه امروز مورد نياز است كاربردي كردن توصيه ها و هشدارهاي رهبري است . علاوه بر دستگاه هاي فرهنگي كه بايد در اين زمينه احساس وظيفه كنند رسانه ملي نيز بايد وقت و امكانات قابل توجهي براي تشريح اين توصيه ها و هشدارهاي مهم اختصاص دهد و در گزينش آنچه از اين رسانه پرنفوذ پخش مي شود معيارهاي صحيح را رعايت نمايد و از اين طريق سهم عمده اي در پالايش برنامه هاي محافل مذهبي برعهده بگيرد "
درخاتمه اینکه سرمقاله نویس هدفش این است که از رفسنجانی دفاع کند وبه رقبایش توصیه کند که از افشا کردن این مهره ی بد نام وغارتگر دست بردارند . البته آنان نیز حاضر نیستند عقب نشینی کنند وکوتاه بیایند .چونکه اکنون که وارد میان شده اند هر گز نمی خواهند صحنه را خالی کنند تااینکه رفسنجانی وباند دوم خردادی ها دوباره به صحنه ی قدرت باز گردند به خصوص اینکه ابزار قدرت سر کوبگر همچون سپاه پاسداران وبسیج و وزارت خانه های کلیدی و بد نامی چون وزارت اطلاعات و کشور و ارشاد را در کنار دولت با دستگاه تبلیغاتی و مطبوعاتی وولی فقیه وشورای نگهبان را نیز در اختیار خود دارند وچشم به 2000 دلار سهام عدالت خصوصی سازی شرکت ها ومؤسسات وبانک های دولتی دوخته اند که تازه تأسیسات پروژه ی هسته ای را در اتیار خود دارند که هدف و آرزوی دسترسی به سلاح هسته ای را در سر خود می پرورانند که ضریب مقاومت وایستادگی در قدرت حفظ وادامه آن را مضاعف وتقویت می کند.

هوشنگ – بهداد
یکشنبه 17 تیرماه سال1386