نقد وبررسی "ضربه همزمان به استراتژي بوش در عراق" روزنامه ی جمهوری اسلامی دوشنبه 25 تیرماه سال - 86
" دلایل ابراز خوشحالی از مصوبه کنگره ی آمریکا برای اخراج نظامیان آمریکا از عراق"
تصور نمی شود که دلایل واهی و ساختگی و پیش مقدمه و آماده سازی های تجاوز به عراق آنقدر کمرنگ شده وشامل مرور زمان شده باشند که از اذهان عمومی وبه خصوص مردم عراق وایران محوشده باشند که بطور کلی فراموش شده باشند که دانسته نشود نقش احمد چلبی جاسوس چند جانبه بوش وبلر وولی فقیه چه بود و سفرهای چپ وراست جک استروا وزیر امور خارجه ی انگلیس به تهران وملاقات با همتای خود کمال خرازی و سایر مقامات رژیم تروریستی آخوندی برای چه بود که بطور کلی اینها از خاطره هارفته باشد که هنوز قابل بررسی نباشد که طرفین برای چه در اشغال نظامی عراق به تواق رسیده بودند وهر یک در رابطه به سقوط کشاندن حکومت صدام حسین چه اهدافی را در عراق دنبال می کردند وهنوز هم می کنند؟ به خصوص اینکه سران رژیم تروریستی آخوندی چه کیسه ی گشادی از این همکاری را دنبال می کرد ند که گذشته از خلع ید قدرت از دشمن اصلی اش صدام حسین، چرا پس از اشغال گران نظامی عراق خواهان بمباران قرارگاههای مجاهدین در عراق وخلع سلاح نمودن آنان شده بودند ؟ چرا پس از ان درخواست بر پیگیری لزوم ماندن نام اینان در لیست گروه وسازمان های تروریستی کردند و هنوز همچنان بر روی این موضوع اصرار می ورزند ؟ همچنین چرا نظر همه کارشنان سیاسی ونظامی منطقه براین باور می باشند که برنده ی اصلی اشغال نظامی افغانستان و سقوط طالبان و تجاوز نظامی به عراق وساقط کردن حکومت صدام حسین، تنها رژیم تروریستی آخوندی بوده است؟ مهمتر اینکه چرا پس از اشغال نظامی عراق، این کشور تبدیل به جولانگاه ومانور دادن عوامل و نیروهای اعزامی ووابسته به رژیم تروریستی آخوندی شده است و چرا این نیروها و شبه نظامیان وباندهای مافیائی آدمربا وآدمکش بطور گسترده در صحنه های گوناگون عراق حضور دارند و چه مدخلانه هم اهداف شیطانی و ضدانسانی خود را نیز دنبال می کنند؟
چر ا همانگونه که رفسنجانی پس از اشغال نظامی عراق در خطبه های نماز جمعه ی تهران اعلام کرده بود که عراق برای آمریکا باتلاق می شود و عراق را به ویتنامیزه کردن دیگر برای نظامیان آمریکائی تشبیه کرده بود. دوباره در خطبه ی نماز اخیر تهران ضمن تکرار آن، تأئید کرده که اوضاع هر روز بدتر شده شرایط عراق را بدتر از ویتنام برای نظامیان آمریکا توصیف کرده است ؟ ضمن اینکه چرا ضمن حمایت کردن از دولت دست نشانده ی نوری المالکی وتقویت شبه نظامیان وابسته به آن کردن، مسئولان رژیم تروریستی آخوندی تلاش روز افزون و گسترده هرچه بیشتر برای نفوذ در وزارت کشور ودفاع و پلیس و ارتش عراق می کنند و به موازات آنان تأکیدات بیشتر اخراج نظامیان آمریکائی از عراق می نمایند ؟ بطوریکه اکنون نیز در همین سرمقاله به دلایل و فاکت هائی اشاره شده است که مؤید ه تأئید کننده ی همین هدف و تأکید وزمان بندی چگونگی مبنی بر اخراج نظامیان آمریکائی از عراق می باشد؟ راستی چه اهدافی از پیگیری مستمر اینگونه خواست ها دنبال می شود؟ چرا هیچیک از سایر کشورهای همسایه ی عراق اینگونه حساسیت نسبت به عراق و حضور وخروج نظامیان آمریکائی از عراق همچون سران رژیم تروریستی آخوندی ندارند؟ چه رابطه ای میان این تقاضای اخراج نظامیان آمریکائی از عراق و سرپل بودن از این کشور برای صدور تروریسم وبنیاگرائی به منطقه ی خاورمیانه از جمله فلسطین ولبنان دارد . البته که رابطه اش با اهداف پرژه ی هسته ای و کوشش برای دسترسی به سلاح هسته ای محرز است که نیاز به پرسش کردن نمی باشد ؟
بالاخره چرا اروپا با اعمال سیاست کثیف وخائنانه ی مذاکره ومماشات خود بستر ساز ترغیب وتشویق بیشتر اهداف رژیم تروریستی آخوندی شده است؟ مگر ممکن است که اگر سران رژیم تروریستی آخوندی اهداف پلید وضد انسانی خاصی در عراق دنبال نمی کنند. آنقدر دلسوز ونگران مردم عراق می باشند وحس انسان دوستی شان گل کرده است که شبنه روز مشغول اشک تمساح ریختن برای مردم عراق می باشند واین مضوع آنقدر برایشان مهمتر از مطالبات وخواست مردم ایران می باشد که بطور کلی فراموش کرده اند مشکلات مردم ایران چیستند؟ در صورتیکه با تاکتیک پوششی دفاع از مردم ودولت دست نشانده ی عراق کردن ، وسیله و ابزاری تبلیغاتی برای انحراف اذهان عمومی ساخته اند تا که مخفی کرن اهداف ونیات ضد بلند پروازانه ی هسته ای وتسخیر همیشگی کشور عراق پنهان بماند ودر حاشیه وسایه را بگیرد تا که همچون سیاست پنهانکاری اهداف پرونده ی هسته ای در دو دهه گذشته دنبال می شود که سران رژیم جهل وجنگ وجنایت وخرافه وجنون آخوندی بیش از دو دهه تلاش با دروغ گفتن وکتمان کردن حقایق ، مانع از افشای اهداف نهفنته دسترسی به سلاح هسته ای شده بودند و در این راستاست که هنوز سرمقاله نویس از شکست نظامی بوش در آمریکا نظر وتحلیل داده و از ابراز مخالفت حزب دمکرات ورئیس مجلس سنا وتصویب مصوبه ی کنگره مبنی بر زمان بندی کردن خروج نظامیان آمریکا از عراق قلمفرسائی نموده و از مخالفت کردن یک وزیر انگلیسی از سیاست بوش سخن گفته ا ست ونتیجه گیری کرده است که نخست وزیر جدید انگلیس گوردون براون نمی خواهد همچون بلر سگ دست آموز بوش باشد ودر پایان در دفاع کردن از نخست وزیر دست نشاده نوری المالکی و میزبان هزینه ی مالی آمریکا در عراق وضربه همزمان به استراتژي بوش در عراق زدن اینگونه نظر وتحلیل ارائه کرده است:
"البته دولت مالكي هم بي تفاوت نمانده و در هر فرصتي با افشاگري درباره طرحهاي جنون آميز اشغالگران طرحهاي ضد دولتي آنها را خنثي كرده است . طبعا انعكاس اين مطلب در آمريكا چندان گسترده نبوده ولي فشار روزافزون كنگره به كاخ سفيد براي تنظيم جدول زماني جهت خروج نظاميان آمريكا از عراق نشان مي دهد كه دمكراتها دست بوش و دستيارانش در طيف نومحافظه كاران را كاملا خوانده اند و آگاهند كه سرنخ اين حوادث از پنتاگون هدايت مي شود. مطابق آمارهاي منتشره جنگ عراق بيش از 500 ميليارد دلار تاكنون براي ماليات دهندگان آمريكائي هزينه داشته و حدود 4 هزار كشته و بي اعتباري روزافزون آمريكا در سراسر جهان هم جزو دستاوردهاي اين جنگ 5 ساله تلقي مي شود . بااينهمه دمكراتها تصور مي كنند كه برخي جنگ طلبان در جناح بوش براي تداوم اختلاس هاي مالي و سواستفاده هاي مالي و حساب سازي سعي دارند اوضاع آشفته در عراق همچنان ادامه يابد. البته وقتي پاي سواستفاده در ميان است تفاوت چنداني بين گروههاي حاكم بر آمريكا وجود ندارد ولي امروزه دمكراتها اصرار دارند كه اين جنگ لعنتي براي آمريكا بجز شرمساري هزينه و بي آبروئي بيشتر نتيجه اي در برنداشته و لاجرم بايستي خاتمه يابد."
درخاتمه اینکه اکنون پرسش است که آیا آن همه وعده ی آزادی دمکراسی دادن و فریاد سازندگی وبازسازی عراق که قبل از اشغال نظامی عراق سر داده شد ، فقط برای این بود که پس از 4 سال که عراق شخم زده شده است وصد هاهزار نفر از مردم بی دفاع وبی گناه عراقی کشته ومجروح شدند ومیلیون ها نفر آواره وبی خانمان گشته اند .همینطور هزاران نفر نظامی آمریکائی کشته ومجروح شده اند و 500 میلیارد دلار هزینه شده است تا که عراق تبدیل به باتلاق گردد و یک دولت دست نشانده ی وابسته به رژیم بربرمنش وتاریک اندیش قرون وسطائی آخوندی در عراق روی کار آید و تا که یک خال بفرمان ولی فقیه در جماران وسپاه پاسداران وبه خصوص سپاه قدس باشد تا عراق را جولانگاه یکه تازی عوامل صادراتی رژیم تروریستی آخوندی کند وفرصت های مناسب نیز برای امثال قلم بردستان سرمقاله نویسان روزنامه ی جمهوری اسلامی فراهم آورد که تحلیل نماند بوش شکست خورده است وبا ابراز خوشحالی و شادمانی کردن از ثانیه شماری زمان چگونگی اعلام علنی شدن خروج نظامیان آمریکا از عراق تحلیل دهد ومدعی شود که دولت دست نشانده ی المالکی به جای تغییر کردنش بایک دولت مردمی و سکولار، این دولت وپوشالی و دخالت در کشتار مردم عراق ومخالفین حضور ودخالت گری دولتمردان رژیم تروریستی آخوندی در عراق، قادر به بر قراری نظام وامنیت در عراق بدون حضور نظامیان آمریکائی می باشد . زیرا که وابسته به ولی فقیه در جماران و زیر نفوذ سپاه پاسداران می باشد
هوشنگ – بهداد
دوشنبه 25 تیرماه سال - 86