نقد و بررسی شما را چه مي شود ؟! (يادداشت روز) روزنامه ی کیهان یکشنبه 24 تیرماه سال 1386 تهدیدهای مکرر کشورهای عضو شورای خلیخ فارس در راستای چه اهدافیست؟
رژیم تروریستی آخوندی همانقدر به بحران سازی و صدور آن با تهدید تروریسم وبنیادگرائی اعتیاد مزمن یافته است که یک معتاد تزریقی به مواد مخدر . چون بدون بحران سازی و انحراف اذهان عمومی وباج گیری کردن قادر به بقای خودش نمی باشد. دلایل نفوذ گسترده در عراق و افغانستان ولبنان وفلسطین واخیراً بحرین و... ناشی از همین ضریب اعتیاد به بحران آفرینی و صدور آن می باشد . اما چون قضیه ی پرونده ی هسته ای بیش از حد جدی وخطری شده است و نقش افشا شده ی دخالت گری در امور داخلی عراق و فلسطین ولبنان که مکمل پرونده ی هسته ای می باشد نیر بیش از حدعلنی و آشکار شده است. بطوریکه راه انکار و هرگونه تکذیب کرد ن مبنی بر عدم دخالت وحضور عوامل رژیم جهل وجنگ وجنایت و وتحجر گرا وخرافاتی را بسته است . بنابراین برای عبور مقطعی از بحران پاسدار حسین شریعتمداری یک فیل دیگر بر هوا کرد ه است و بحران جدید ی را با کشورهای عضو شورای خلیج فارس به وجود آورد ه است وتبدیل به آنچنان بحران جدی شده است که وزیرآمربا ی امور خارجه منوچهر متکی مجبور شد بطور سراسیمه خود را به بحرین برساند تا که یک طوری گلابزدگی جدید پاسدار حسین شریعتداری را ماستمالی کند. اما از سوی دیگراین پاسدار نیز مکمل یادداشت روز آواز کوچه باغی خود؛ یادداشت روز اخیر شمار چه می شود را تهیه وتنظیم کرده است که همراه با اعترافات و تهدید های جدیدتری می باشد که ناشی از ماهیت وساختار رژیم قرون وسطائی وجنگ افروز حاکم بر ایران می باشد که در مورد واکنش یادداشت روز قبلی آواز کوچه باغی تنظیم وتهیه شده که ابتدا چنین از واکنش و دریافتی مخاطبان خود گفته و توضیح داده است:
"صدها گزارش و خبر كه در بسياري از آنها نگارنده به باد فحش و ناسزا گرفته شده بود، كاردار كشورمان در بحرين را احضار كرده و از وي درباره موضع رسمي جمهوري اسلامي ايران نسبت به مفاد يادداشت كيهان توضيح خواسته بودند و بعدازظهر جمعه نيز چند ده نفر مقابل سفارت جمهوري اسلامي ايران در شبه جزيره بحرين اجتماع كرده و رسانه هاي بحرين از قول آنان نوشتند كه در صورت عدم عذرخواهي رسمي ايران بايد سفير كشورمان از بحرين اخراج شده و روابط ديپلماتيك به حالت تعليق درآيد! و بالاخره، ديروز آقاي متكي وزير امور خارجه كشورمان به بحرين رفت و در كنفرانس مطبوعاتي مشترك با وزير خارجه بحرين از موضع رسمي جمهوري اسلامي ايران مبني بر احترام به «استقلال بحرين» خبر داد و..."
پاسدار حسین شریعتمداری در پاسخ این واکنش ها خطاب به مقامات معترض بحرین اینگونه گفته است:
" شبه جزيره بحرين تا چند دهه قبل يكي از استان هاي ايران بوده است كه در جريان يك زد و بند ميان محمدرضا پهلوي و دولت هاي آمريكا و انگليس از اين كشور جدا شده است. آيا اين اسناد قابل انكار است؟! اگر دولت هاي عضو شوراي همكاري خليج فارس كه دبيركل آن با عجله نسبت به يادداشت كيهان موضع گرفته بود، سند قابل ارائه و دليل حقوقي محكمه پسندي در مقابل مفاد يادداشت كيهان داشته و يا دارند چرا به اين اسناد مفروض! اشاره نمي كنند؟ و اگر سند و دليل حقوقي قابل ارائه اي ندارند- كه ندارند- چرا به جاي ابراز شرمندگي و قدرداني از جمهوري اسلامي ايران كه علي رغم خيانت شاه در جداسازي بحرين از ايران، با نجابت و سعه صدر «استقلال بحرين» را به رسميت شناخته است، زبان به فحاشي دراز مي كنند؟! و..."
در دنباله پاسدار حسین شریعتمداری در بخشی دیگر از پاسخ خود خطاب به سران 6 کشور عضو شورای خلیخ فارس چنین گفته و از آنان پرسش کرده است:
"بايد از حاكمان 6 كشور ياد شده پرسيد مگر مقامات رسمي شما هر از چندگاه عليه حاكميت قطعي ايران بر بخش هايي از سرزمين تعريف شده و شناخته شده ايران زمين، موضع نمي گيرند؟ و مگر ادعاي واهي حاكميت امارات- بخوانيد مجموعه اي از چند تجارتخانه- بر جزاير سه گانه ايران در خليج فارس را نشخوار نمي كنند؟ و حتي گستاخي را به جايي رسانده اند كه يك روزنامه چاپ عربستان- كه خاندان سعودي برخلاف تمامي موازين ديپلماتيك و حقوق بين الملل اصرار دارند اين سرزمين را به نام خانواده آل سعود، عربستان سعودي بنامند- ادعاي واهي و مضحكي را درباره اهواز مطرح نكرده بود؟ بنابراين چه شده است كه ادعاهاي پوچ و غيرمستند مقامات رسمي خود عليه ايران را مجاز مي دانيد ولي در مقابل نظر مستند و غيرقابل ترديد كيهان به عنوان يك روزنامه كه ربطي به مقامات رسمي جمهوري اسلامي ايران ندارد، برمي آشوبيد و- به زعم خود- زمين و زمان را به هم مي دوزيد؟! آيا ادعاي پوچ و اسرائيل پسند مقامات رسمي دولت هاي 6گانه شوراي همكاري خليج فارس عليه تماميت ارضي ايران جرم نيست؟ و ديدگاه مستند يك روزنامه درباره حاكميت قبلي و تاريخي ايران بر شبه جزيره بحرين، ذنب لايغفر است؟! عجيب است كه از يكسو ادعاي حفظ روابط حسنه و دوستانه شما با كشورهاي منطقه گوش فلك را كر مي كند و از سوي ديگر هر از چندگاه به طور رسمي! و از سوي مقامات حكومتي خود، ادعاهاي پوچ و مسخره عليه تماميت ارضي ايران بر زبان و قلم مي آوريد؟ ظاهراً فراموش كرده ايد كه سابقه هيچكدام از 6 كشور عضو شوراي همكاري خليج فارس به 100سال نمي رسد. ادعاهاي شما نظير حاكميت امارات بر جزاير سه گانه ايراني به اندازه اي پوچ، بي اساس و خنده دار است كه با ارائه چند سند رسمي و قطعي، دود شده و به هوا مي رود و آنچه باقي ماند، شرمندگي شما و قدرت هاي استكباري است كه به نمايندگي از آنها سخن مي گوئيد، اما در سوي ديگر ماجرا ديدگاه ما درباره حاكميت ايران با اسناد غيرقابل انكار همراه است و دقيقاً به همين علت است كه شما براي فرار از واقعيات به جار و جنجال و بعضاً فحاشي روي مي آوريد. آيا غير از اين است؟"
در ادامه پاسدار حسین شریعتمداری بدون آنکه به ریشه ی واکنش های کشورهای عضو شورای خلیج فارس اشاره ای کند و یا بدون اینکه سخنی از تهدید ها ودخالت گری های ادامه دار مسئولان سیاسی و حکومتی و نظامی و حتی مطبوعاتی رژیم تروریستی آخوندی در امورداخلی این کشور ها بگوید . بازهم آنان را تهدید وتحقیر نموده و از اینان سئوال کرده که چرا هر موقع دور هم جمع می شوید صحبت از حاکمیت 3 جزیره ی ایرانی می کنیدو بالاخره خطاب به اینان از تکرار ترجی بند تکرار مسخره ی این ادعا گفته چنین آنان را زبان اسرائیل و آمریکا در منطقه وعلیه ی رژیم تروریستی آخوندی قلمداد کرده است:
"سؤال از سران 6 كشور عضو شوراي همكاري خليج فارس اين است كه چرا هربار دور هم جمع مي شويد و قطعنامه و بيانيه اي صادر مي كنيد، يكي از بندهاي آن تأكيد بر حاكميت امارات بر جزاير سه گانه است؟ اگر تاريخ و اسناد رسمي و بين المللي مورد نظر شماست كه تمامي اين اسناد از حاكميت ايران بر جزاير سه گانه و بحرين حكايت مي كند. بنابراين چنانچه از مراجعه به اسناد وحشت داريد- كه داريد- چرا خود اين پرونده را مي گشائيد؟ با توجه به نكته فوق بسيار بديهي است كه در دورترين افقهاي ذهن خود نيز تصور خروج جزاير سه گانه از حاكميت ايران را نداريد، بنابراين چرا هر از چند گاه اين ترجيع بند مسخره را تكرار مي كنيد؟ پاسخ اين سؤال براي تمامي ملت هاي مسلمان از جمله ملت هاي تحت حاكميت 6 كشور ياد شده روشن است. شما- با كمال تأسف- در اين ادعاي مضحك زبان آمريكا و متحدانش را در كام داريد و در بحبوحه مقابله جانانه ايران اسلامي با آمريكا و اسرائيل مي كوشيد جبهه ديگري عليه ايران اسلامي باز كنيد. راستي! شما دغدغه جنايات آمريكا و اسرائيل عليه ملت هاي مسلمان را نداريد؟ شما از قتل عام مردم مظلوم فلسطين، به خون غلتيدن مرد و زن و كودك عراقي، كشتار مسلمانان پاكباخته لبنان و... نگران نيستيد؟! اگر پاسخ مثبت است چرا نه فقط دست به كمترين اقدامي عليه آنان نمي زنيد، بلكه عليه ايران اسلامي كه با تمام توان در مقابل دشمنان اسلام ايستاده است موضع مي گيريد؟ مگر همين اجلاس دو هفته قبل رياض با حمله اسرائيل به نوار غزه و قتل عام مردم مظلوم فلسطين همراه نبود؟ چرا اين فاجعه در بيانيه پاياني اجلاس شما جايي نداشت؟! باور نكنيد كه ملت هاي مسلمان بهانه هاي مضحك شما را باور مي كنند."
پاسدار حسین شریعتمداری در ادامه ی شیوه وزبان بازجوگرائی خود با رهبران کشورهای عضو شورای خلیج فارس سخن گفته و در رابطه با دادن پاسخ نقش مداخله گرایانه ی خود در امور داخلی این کشور ها، مدعی شده است که موضع کیهان مستقل از مواضع دولت است که به شیوه ی سیاست توبره وآخور خوری از یک سو این موضع را نشان آزادی مطبوعات در رژیم تروریستی و آزادی کش آخوندی دانسته واز سوی دیگر طلبکار ادعا کرده است که اثبات عدم آزادی قلم ومطبوعات در این کشورها می باشد . همچنین اعتراف کرده است که بر خلاف نظر مسئولان هسته ای کیهان از ابتدا بر خلاف مسئولانی که خواهان ادامه مذاکره با اروپا بودند خواهان اخراج از سازمان جهانی انرژی اتمی بود . برای همین در یکی از یادداشت روز کیهان قید شده بود سرنوشت پرونده ی هسته ای نه در پشت میز مذاکره در اروپا که در خیابان های بغداد وبیروت تعیین تکلیف می شود ودیدید که جنگ 33 روزه ای که سپاه پاسداران با حزب الله لبنان با اسرائیل شروع کرد چگونه لنبان به سر زمین سوخته شده تبدیل شد و طرح پیشنهادی صلح شاهزاده بندر برای لبنان وفلسطین واسرائیل سوزانده و بی اثر کردید وادامه ی جنگ حزب الله لبنان با اسرائیل به خیابان های بغداد امتداد یافته است وهرروز عراق بیشتر در باتاق فرو می رود. بهرحال پاسدار حسین شریعتمداری اینگونه زور زده است تا که رهبران کشورهای عضو شورای خلیج فارس تفهیم کند که نظر این پاسدار که سخنگوی رسمی سپاه پاسدارانس و همچنین روزنامه ی کیهان که ارگان تبلیغی آن می باشد نظر مقامات مسئول حکومتی نمی باشد:
"- مقامات و مطبوعات وابسته به حاكميت 6 كشور ياد شده روزنامه كيهان را به اخلال در روابط دوستانه كشورهاي منطقه و آسيب رساندن به وحدت مسلمين متهم مي كنند! و اين طرفه حديثي است تعجب آور و بايد پرسيد، شما كه مي كوشيد در جبهه واحد جهان اسلام عليه آمريكا و اسرائيل شكاف ايجاد كنيد وحدت شكن هستيد يا كيهان؟!چگونه است كه يادداشت مستند كيهان درباره حاكميت ايران بر جزاير سه گانه و بحرين را تفرقه افكني مي ناميد اما، ادعاي پوچ و بي اساس خود درباره حاكميت امارات براين سه جزيره را ناديده مي گيريد؟! اگر يادداشت كيهان كه بر اسناد غيرقابل انكار تكيه دارد، وحدت شكن باشد، ادعاي پوچ شما كه صرفاً برخاسته از تحريكات آمريكا و اسرائيل است وحدت سوز خواهد بود. شما كه تحمل شنيدن واقعيات را نداريد چرا بر توهمات دامن مي زنيد؟! مقامات كشورهاي ياد شده و برخي از رسانه هاي وابسته به آنها كوشيدند يادداشت كيهان را به ديدگاه و مواضع رسمي مقامات بلندپايه كشورمان نسبت دهند و حال آن كه كيهان در برخي از موارد ديدگاهي متفاوت با مواضع رسمي دولت دارد و اين نشانه آزادي بيان و عقيده در ايران اسلامي است. به عنوان مثال در ماجراي چالش هسته اي كشورمان، روزنامه كيهان از آغاز معتقد به خروج ايران از معاهده NPT بود و براي اثبات نظر خود دلايلي نيز ارائه مي كرد ولي مسئولان عالي رتبه نظام در هر دو دولت قبلي و كنوني با سعه صدر اين ابراز عقيده را تحمل مي كردند و در همان حال نظر خاص خود را دنبال مي كردند و اين به وضوح نشان مي دهد كه ديدگاه و نظر يك روزنامه- از جمله كيهان- الزاماً ترجمان ديدگاه مسئولان نظام نيست. اگر چه كيهان نيز مانند همه آحاد ملت، ضمن آن كه نظر خود را بيان مي كند در نهايت تابع نظر نظام است. در ماجراي اخير هم وزير امور خارجه كشورمان در بحرين نظري متفاوت با يادداشت كيهان را ارائه كرد.انتساب نظر كيهان به مسئولان عالي رتبه نظام دليل ديگري نيز دارد و آن فقدان آزادي بيان در كشورهاي مورد اشاره است و براي آنان قابل تصور نيست كه يك روزنامه در ايران مي تواند نظري متفاوت با نظر دولت داشته باشد."
پاسدار حسین شریعتمداری در پایان از استقامت 28 ساله ایستادگی در برابر آمریکا واسرائیل گفته است . البته اگر ملاقات رفسنجانی با مک فارلین نادیده گرفته شود واعترافات رفسنجانی در نماز جمعه ی تهران فراموش گردد که خطاب به بوش گفته بود که اگر ما با اشغال نظامی افغانستان همکاری نکرده بودیم هنوز طالبان در افغانستان بر سر قدرت بود و یا اشاره ای نشود که احمد چلبی که بود وچه نقشی در اشغال نظامی عراق ایفا کرد و گفته نشود داستان ایران کنترا ها وخرید سلاح از اسرائيل چه بود و یا سازمان حماس را که بنیان گذاشت ودر راستای چه اهدافی بود وچرا صدام حسین در روز عید قربان با آن وضعیت بر دار کشیده شددر صورتیکه پشتیبان ومدافع اصلی مردم فلسطين در منطقه ی خاورمیانه بود و یا چرا شبانه روز لابی های داخلی و خارجی و مقیم عراق فعال شده اند تا با آمریکا مذاکره شود اینگونه این پاسدار سناریو ساز ووارونه گواز ذلت وخواری اسرائیلی ها گفته است:
"- و بالاخره، اين نكته نيز گفتني است كه جمهوري اسلامي ايران با ايستادگي و مقاومت 28 ساله خود در برابر زورگويي و باج خواهي آمريكا و اسرائيل به عنوان خط مقدم و خاكريز اصلي جهان اسلام تلقي مي شود و اين واقعيت را تمامي ملت هاي مسلمان كه انقلاب اسلامي را محدود به ايران نمي دانند باور دارند، چرا كه اسلام، برخلاف نظر برخي از سران كشورهاي 6گانه شوراي همكاري خليج فارس، فراتر از عرب و عجم و فارس و ترك و كرد و اندونزيايي و... است و...راستي مگر سران كشورهاي مورد اشاره فراموش كرده اند كه سرزمين مورد ادعاي صهيونيست ها از «نيل تا فرات» است و برخي از كشورهاي ياد شده نيز در اين محدوده قرار دارند؟! آيا مقاومت ايران اسلامي و بيداري برخاسته از آن در جهان اسلام، اسرائيل را به ذلت و زبوني امروز نينداخته است و رژيمي را كه داعيه از نيل تا فرات داشت مجبور نكرده است براي حفظ صهيونيست ها به دور خود ديوار بكشد؟ آيا جرج بوش بعد از واقعه 11 سپتامبر سخن از تغيير جغرافياي سياسي منطقه به ميان نياورد و برخي از همين كشورهاي عربي دچار اضطراب نشدند؟ اگر ايستادگي ايران اسلامي نبود... انصاف داشته باشيد."
درخاتمه اینکه برای چندمین بار باید پرسش شود وتأکید گردد که برای مخاطبان اروپائی اهل سیاست مذاکره ومماشات وتجارت وبازرانی ونفت وگاز قابل فهم باشد که می بایست به چه زبان و گفتمانی باشد که به غیر از همینگونه باشد که پاسدار حسین شریعتمداری در دو یادداشت روز آواز کوچه باغی و شمارا چه می شود، ابرانموده است . آیا از این شفاف تر می بایست اتخاذ موضع گردد تاکه دانسته شود ماهیت وساختار این رژیم بربرمنش وجنگ وجهل وجنایت وجنون وتحجر وخرافه پرست آخوندی همین است که پاسدار حسین شریعتمداری ابراز واعلام کرده است. یعنی بحران آفرینی و صدور آن با بنیادگرائی وتهدید وتروریسم به کشورهای همجوار ومنطقه ی خاورمیانه برای باج گیری کردنست که تأکید برروی پیگیری پروژه ی هسته ای شده که یا دسترسی کامل به سلاح هسته ای برای تبدیل شدن به امپرتوری بزرگ منطقه است که از هم اکنون همه تهدید شده اند.این دیگر شوخی کمدی ولی خیلی بیمزه ایست که این پاسدار ادعا کرده است که موضع خودش وروزنامه ی کیهان مستقل می باشد و دلیل آزادی قلم در رژیم تروریستی آخوندی است که در کشورهای عضو شورای خلیج فارس وجود ندارد و مدعی شده که نظرش می تواند نظر دولت و مقامات نظام نباشد . آنهم در شرایطی که ولی فقیه نه اینکه مستقل نیست، بلکه آنقدر دست نشانده می باشد که با توصیه ونسخه های از قبل تنظیم شده ی سپاه پاسداران وارد صحنه می شود واجرای وظیفه می کند. فراموش نکنید تأکیدی که پاسدار حسین شریعتمداری مبنی براخراج از سازمان جهانی انرِژی اتمی کرده است . این نظر سپاه پاسداران است که هم تأسیسات هسته ای وهم اهداف آن را دربست در اختیار خود دارد وعاقبت همین نظر غالب واجرا خواهد شد وتهدید کردن کشورهای عضو شورای خلج فارس نیز در بستر اجرائی کردن همین هدف می باشد که اینگونه یادداشت روزها با رهنمود ومشاوره سپاه پاسداران تعقیب وتهدید کند و ولی فقیه هرگز نمی تواند هیچگونه ابراز مخالفتی با ینگونه یادداشت روزهای تهدید آمیز داشته باشد.

هوشنگ بهداد
یکشنبه 24 تیرماه سال 1386