نقد وبررسی " انقلاب سبز در تركيه (يادداشت روز)" روزنامه ی جمهوری کیهان چهار شنبه 3 مرداد ماه سال – 1386"پیوند دادن پیروزی اسلامگرایان ترکیه به حزب الله لبنان"
تئوریسین سپاه پاسداران ووارونه نویس که شیوه و روش قلم زدنش کپی والگو برداری شده از یادداشت روز نویس های پاسدار حسین شریعتمداری یا از روی دست وی نوشتن است. بدون آنکه به اختلاف شیوه نگرش اسلام گرایان در ترکیه با متحجرگرایان وخرافه پرستان حاکم بر ایران نظر داشته باشد و بدون آنکه به شیوه ی نوع پوشش در جامعه ی ترکیه با آنچه در این وجوددارد که با طرح ضد امنیتی ملی واجتماعی مبارزه با بی حجابی در ایران راه افتاده است که البته پیام عریان سرکوبگرایانه در جامعه ی ایران می باشد اختلاف فاحشی دارد . وبدون آنکه گفته شود چندین سال است که دولت های ترکیه از جمله اسلام گرایان حاکم تلاش وقفه ناپذیر کرده اند تا که ترکیه به کشورهای عضو اتحادیه ی اروپا به پیوندند. ولی این پاسدار تئوری پرداز سپاه پاسداران در مورد نتیجه انتخابات پارلمانی در ترکیه چنین ادعای مضحک وخنده داری کرده است:
"موج اسلام گرايي در منطقه خاورميانه اسلامي، تركيه را بيش از بسياري از نقاط ديگر در برگرفته است و مردم آن بطور فزاينده اي خواهان استقرار اسلام در زندگي خويش هستند و به همين ميزان از غرب و نمادهاي آن- احزاب سكولار و... بيزار مي باشند."
ضریب دجال گری وتحریف گری پاسدار تئوری پرداز اینجاست که آنگونه باز ادعای کمیک کرده است که انگار ترکیه سابقه ی امپراتوری عثمانی نداشته که اسلامی بوده هم است و طبق ادعائی که این پاسدار کرده است پس از اینکه مسیر وهدف انقلاب 22 بهمن مردم ایران به انحراف کشانده شد و خمینی توانست در بستر قول های داده شده در زیر درخت سیب در پاریس و بدون آنکه ابتدا قانون اساسی را تهیه وتنظیم وسپس نوع حکومت را مشخص کند ولی خیلی فرصت طلبانه بر روی موج نشست ونوع حکومتی که خود می خواست یا در حقیقت قولش را داده بود بدون یک کلمه کم وبیش دراین فضای احساسی در یک همه پرسی به مردم ایران تحمیل نمود . اکنون نیز پاسدار تئوری پرداز به همان سبک همان فرصت طلبی ومرده وتوبره واخور خوری خمینی در مورد نتایج انتخابات اخیر در ترکیه و پیروز شدن اسلام گران آنگونه نظر وتحلیل داده است که معنی اش نوعی اثبات دخالت گری در ترکیه یا اینکه چشم داشتن در همین بستر می باشد که اینگونه مدعی شده است :
"اسلام گرايي در تركيه كه نخستين علائم آن در سالهاي آغازين انقلاب اسلامي ايران مشاهده گرديد به مرور موقعيت ارتش و رئيس جمهور را- در مواجهه با دولت و مجلس و در واقع مردم تركيه- تضعيف كرده است."
البته همانگونه که در گذشته به دفعات تذکر داده شده است که یادداشت روز های این روز نامه چون نه از موضع ژورنالیستی وبیطرفانه ، بلکه از زاویه اطلاعاتی - امنیتی تهیه وتنظیم می گردند و می تواند دو یا چندین مخاطب یا پیام داشته باشند بنابراین براساس اینکه همیشه جنگ ونزاع و رقابت های باندی وجناحی جود داشته است و تا زمانی که بطور کامل در بستر یک دست شدن کامل نظام واهرم وفشار سپاه پاسداران رقیب را بطور کلی از صحنه ی رقابت های جناحی حتی بطور نمایشی و فرمایشی خیمه شب بازی انتخاباتی حذف نکند ودقیقاً نمایش انتصاباتی جایگزین آن نگردد . نوک تیز حمله ی قلمی باند مافیائی غالب در اینگونه یادداشت روزها به سوی جناح مغلوب اصلاح طلبان خواهد بود .. پس بی جهت نیست که حتی نتایج انتخابات ترکیه وپیروزی اسلام گرایان در این کشور با اینکه از زمین تا آسمان با متحجران و خرافه پرستان حاکم در ایران فرق دارد ولی پاسدار تئوری پرداز آن را تبدیل به اهرم چماق علیه ی رقیب کرده و تلویحاً روی سخن به رقیب شکست خورده چنین از نشان شکست کامل سکولاریسم در ترکیه خبر داده وابراز خوشی کرده است:
"انتخابات يكشنبه تركيه نشان داد كه احزاب سكولار در زير ضربات موج اسلامي خرد شده اند. كه اين شكست شامل احزابي نظير مام ميهن و راه راست احزاب جديد سكولار مي باشد نيز شكست 21 حزب سكولار در مقابل تنها حزب اسلام گرايي كه اجازه فعاليت يافته است راه هرگونه تفسيري را درباره اينكه مردم تركيه چه مي خواهند و چه نمي خواهند بسته است. اما روزنامه هاي سكولار ايران در روزهاي اخير با بلاهت تمام سعي كردند حزب اعتدال و توسعه را وجه ديگري از سكولاريزم معرفي نمايند."
پاسدار تئوری پرداز آنگونه که در یادداشت روز خود نظر داده خبر از کیسه گشاد از بازتاب نتایج انتخابات ترکیه وبرنده شدن اسلام گرایان در ترکیه داده است. چونکه پیش بینی کرده است جنوب اروپا ومنطقه ترک نشین قفقاز متأثر از تحولات ناشی از این پیروزی اسلام گرایان در ترکیه خواهند شد . مهمتر اینکه نتیجه ی پیروزی را به حزب الله لبنان نسبت داده و ادعای حمایت مردم مسلمان تکیه از حزب الله کرده و آن را به نفع رژیم تروریستی آخوندی مصادره کرده است وچنین دلش خودش را برای بهره برداری آینده صابون زده است:
"- تحولات تركيه مي تواند بخش وسيعي از جنوب اروپا را متاثر كند و در كشورهاي ترك نشين منطقه قفقاز تاثير جدي بر جاي بگذارد از همين رو پيروزي اسلام گرايي در تركيه از نظر غرب و نيروهاي لائيك يك نقطه عطف و بسيار خطرناك ارزيابي شده است. - نسبت تحولات تركيه با انقلاب اسلامي كاملا روشن است. دفاع سرسختانه و هر روزه مردم صدها شهر تركيه از حزب الله لبنان و حماس فلسطين در طول دوران جنگ 33 روزه اين نسبت را فرياد زده است. چندي پيش يكي از مسئولان ارشد تركيه با صراحت از علاقه شديد خود به حضرت آيت الله خامنه اي سخن گفته و تصريح كرده بود كه در دوره رهبري حضرت امام(ره) نيز با «علاقه اي خاص» تحولات ايران را پيگيري كرده است."
در پایان اینکه جائیه دگراندیشان در ایران به عنوان جاسوسان آمریکا و اسرائیل متهم می شوند و برای آنان شوی اعترافی کمدی تهیه وتنظیم واز شبکه ی کنترل شده ی تلویزیونی پخش می گردد وبدتر اینکه متهمان به براندازان انقلاب مخملین محکوم شده اند ، و در شرایطی که از هم اکنون مقدمه چینی برای رد صلاحیت نامزدان خیمه شب بازی انتخاباتی مجلس هشتم تدارک دیده شده است، اما بطور وارونه اینگونه از انتخابات ترکیه وبرنده شده اسلام گرایان به نام انقلاب سبز نامبرده شده است :
"با توجه به ابعاد فراگير داخلي و منطقه اي انتخابات اخير تركيه مي توان گفت اينك انقلاب سبز مردم تركيه حركت توطئه آميز غرب در قالب انقلاب هاي نارنجي و زرد و... را در عرصه خاورميانه بر باد داده است..."
واقعاً قلم زنان روزنامه ی پادگانی کیهان حسین شریعمتداری تصور کرده اند که واقعاً مردم ایران ویا مخاطبین خود شعور ودرک ندارند وخودشان از طریق شیوه های گوناگون اطلاع رسانی نمی توانند اخبار وواقعیات را پیگیری کنند تا که در یابند که حقیقت چیست و حتماً می بایست که بدون چون وچرا همان اخبار های سانسور شده ونظر وتحیل های از صافی عبور داده شده یکسویه را به پذیرند که مشتی اطلاعاتی و پاسداران و بازجویان سابق که ا کنون روزنامه نگار وتحلیل گر مسائل سیاسی و اجتماعی ونظامی شده اند وواقعات را نه آنگونه که هستند، بلکه آنگونه که خود قلم بر دستان می خواهند وعلاقمند به پیگیری آن می باشند ودر بستر شیوه چماق و هویج و دفاع وتبلیغ کردن از باندهای مافیائی وابسته به جناح حاکم است . اینان می تواند برای همیشه با شیوه تصویر مارکشی ومار قالب کردن به مردم تحمیل کنند وواکنش وعکس العملی هم در کار نباشد.

هوشنگ - بهداد
چهار شنبه 3 مرداد ماه سال – 1386