نقد وبررسی " طرح عقيم " روزنامه ی جمهوری اسلامی یکشنبه 31 تیرماه سال 1386
"برای شکست پیشنهادات جدید صلح در خاورمیانه ،طرح های توطئه آمیز تدارک دیده شده است"
جالب است که اکنون سرمقاله نویس روزنامه ی جمهوری اسلامی متعلق به ولی فقیه از عقیم ماندن پیشنهاد طرح صلح جدید در خاورمیانه گفته شده است و صحبت از پیشنهاد بوش برای دور جدید تلاش مشترک غرب و اسرائیل برای خاورمیانه کرده است و از رژیم های عرب پیشنهاد دهنده ی کنفرانس های صلح نام برده و از اینان رژیم های وابسته در بارهای بی افتخار ذکر شده است که چرا کنفرانس های بین المللی برای راه حل بحران لبنان وفلسطین با اسرائیل معرفی کرده اند . ولی عجیب تر اینکه متقابلاً از استقبال و بهم پیوستگی نیروهای مقاومت اسلامی سخن به میان آورده است که ادعا شده است که نه اینکه این طرح موجب صلح نمی شود ، بلکه طرحی برای تجزیه ی سرزمین فلسطین است که از حماس نقل قول شده است که در موضعگيري صريح خود اعلام كرده است كه تسليم اين تهديدها نخواهد شد. یعنی اینکه بطور شفاف اعتراف شده است که دلیل سفر پاسدار غلامک وگماشته با هیئت همراه خود به سوریه چه بوده است وچرا نیم ساعت بطور خصوصی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه گفتگو داشته ، سپس چرا بطور خصوصی با شیخ حسن نصرالله بطور پنهانی از لبنان به دمشق رفته ، ملاقات و گفتگو داشته است . همینطور چرا با خالد مشعل نماینده ی دیپلماسی حماس و چند رهبر فلسطین همچون احمد جبرئیل ونایف هواتمه که موضع شبیه توده ای ها دارد در دمشق دیدار وملاقات داشته است تا بشد در بستر طرح عقیم و یا به شکست کشاندن تلاش دور جدید بوش و کنفرانس های پیشنهادهای رهبران عرب پیرامون صلح فلسطین ولبنان وحتی سوریه با اسرائیل فعال شد . برای همین بود که ارائه و پیشنهاد اینگونه پیشنهادهای صلح، موجب نگرانی ودلواپسی سران رژیم تروریستی وجنگ وجهل وجنون وخرافات آخوندی وولی فقیه وسپاه پاسداران شده است که پاسدار غلامک وگماشته را وحشتزده کرد و پس از استخاره کردن با هیئت همراه خود راهی سوریه شد تا که تدارک برپائی بحران جنگی دیگر در خاورمیانه دیده شود یا کلید آن زده شود.
البته سرمقاله نویس به علت سفر ناگهانی پاسدار احمدی نژاد به سوریه واهداف آن، بطور غیر مستقیم بررسی کرده و به شیوه ی فرافکنی و وارونه گوئی کردن اشاره کرده است که پیشنهاد کنفرانس صلح از سوی بوش و رهبران کشور های که ارائه شده ی عربی است و افزوده برگزیده شدن تونی بلر به عنوان نماینده ی کمیته 4جانبه وتقاضای افزایش اختیارات و همچنین پذیرش در بست از سوی محمود عباس چیست ؟ زیرا که تأکید شده یک طرح توطئه ی علیه ی فلسطین وحماس می باشد. البته از محمود عباس و الفتح به عنوان کودتاگر علیه ی حماس و عامل ومأمور اسرائیل نامبرده شده و متهم شده است که از موضع ذلت تسلیم پیشنهادات مطرح شده ی پیرامون صلح شده است که حتی بطور غیر قانونی پیشنهاد انتخابات زود رس در فلسطین داده و اجازه نداده است که نمایندگان سرشناس حماس نامزد انتخابات شوند. خلاصه سر مقاله نویس از موضعی قلمفرسائی کرده است که گویا نماینده ی مردم فلسطین وسخنگوی سازمان حماس وملت های مسلمان منطقه می باشد که این حق را به خود داده است هر توهین واتهامی که خواسته است به محمود عباس نسبت دهد. چونکه که ادعا کرده است چون اسرائیل پس از شکست در جنگ 33 روزه در برابر حزب الله لبنان در منطقه وجهان ایزوله شده است واکنون محمود عباس با تسلیم شدن، مأموریت یافته است تااینکه اسرائیل را از ایزولگی درآورد و سر زمین فلسطین را بیش از گذشته زیر سلطه ی اسرائیل بکشاند . بالاخره سرمقاله نویس نشست اخیر لبنانی ها در پاریس را که پاسدار حسین شریعتمداری در روزنامه ی پادگانی – اطلاعاتی کیهان آن را پیروزی حماس دانسته است ولی این نشست پاریس را ترفندی برای انحراف اذهان عمومی جهان ارزیابی کرده است كه در پرتو آن « توني بلر » نماينده كميته 4 جانبه آمريكا صهيونيست ها و محمود عباس فرصت خواهند يافت اوضاع فلسطين را مطابق خواسته ها و شرايط اسرائيل تنظيم و تثبيت كنند. ودر دنباله نتیجه گیری کرده است که البته اين آرزوي اشغالگران و حاميان شرور آنهاست که پیش بینی کرده است که با دسیسه وراه اندازی بحران های جدید در منطقه مانند ساير ناكامي هاي غرب اين طرح نيز در مرحله اجرا با شكست و ناكامي مطلق مواجه می گردد و نتايج كاملا معكوسي را به همراه خواهد داشت. در نهایت سرمقاله نویس در مورد حماس و آماده کردن وبکار گرفتن آن برای به شکست کشاندن اقدامات جدید از سوی حماس نظرات این سازمان وتعهدات مالی ونقش مرعوب سازی کشورهای ارتجاع عرب خوانده شده را اینگونه بازتاب داده است :
" حماس از اين حوادث بعنوان جنگ صليبي جديد عليه فلسطيني ها ياد مي كند و قرار است نيروهاي بين المللي براي ايجاد سپر دفاعي براي اسرائيل به نوار غزه عزيمت كنند تا كاري را كه اسرائيل از انجام آن عاجز است به پايان ببرند و مانع حملات موشكي به اسرائيل شوند. البته حماس تهديد كرده كه نيروهاي بين المللي را « همدست اشغالگران » تلقي نموده و همانند آنها هدف قرار خواهد داد. لكن اصل اتخاذ چنين تصميماتي به خوبي نشان مي دهد كه اجلاس بين المللي آينده با چه اهداف و انگيزه هائي تشكيل مي شود. 6 ـ بررسي اين مسائل بدون در نظر گرفتن تعهدات و نقش رژيم هاي مرعوب عرب امكان پذير نيست . قارونهاي نفتي و بويژه عربستان وعده داده اند كه درصورت پذيرش طرح صلح اعراب و تشكيل دولت فلسطيني 10 ميليارد دلار باج به اسرائيل خواهند داد و بازارهاي عرب را به روي اسرائيل خواهند گشود. ارتجاع عرب حتي براي تحقق همين كنفرانس نيم بند پيشنهادي بوش هم سر از پا نمي شناسد و تمامي تلاش خود را براي موفقيت طرح بوش به كار گرفته است . عبدالله پادشاه مفلوك اردن حسني مبارك رئيس رژيم كمپ ديويدي قاهره و محمود عباس رئيس تشكيلات باصطلاح خودگردان فلسطين به اجراي اهداف مشترك آمريكا و اسرائيل پرداخته اند و بيش از اشغالگران براي موفقيت آنها اميدوارند!
بالاخره اینکه سرمقاله نویس بیشتر از دلایل سفر اضطراری پاسدار غلامک وگماشته احمدی نژاد به سوریه گفته است وافزوده چرا احمدی نژاد به سوریه سفر کرده و در راستای چه اهدافی با رهبران گوناگون سوری و لبنانی و فلسطینی دیدار وگفتگو داشته است و در نهایت چرا اکنون سرمقاله نویس به عنوان نماینده ی ملت های مسلمان منطقه خطاب به آمریکا وبوش واسرائیل و سران کشورهای عرب و محمود عباس و بلر گفته است که چنین طرح شما در خاورمیانه به شکست خواهد انجامید؟:
"مسئله اينست كه آنچه در ذهن اشغالگران مي گذرد و طرح هاي جنون آميزي كه بر مبناي اهداف و انگيزه هاي اسرائيل و حاميانش عنوان مي شود همگي با ساختار فكري ملتهاي منطقه بويژه ملت فلسطين در تضاد و تناقض است و گام ديگري در جهت تثبيت اشغالگران محسوب مي شود و به همين دليل زمينه اي براي موفقيت و اجرا نخواهد داشت . دقيقا به همين دليل است كه طرح جديد بوش حتي قبل از اجرا يك « طرح عقيم » محسوب مي شود و كمترين شانسي براي موفقيت و پيروزي ندارد و تنها خاصيت آن اينست كه نيروهاي مقاومت اسلامي در منطقه و فلسطين را براي مبارزه نفس گير عليه اشغالگران شرور مصمم تر خواهد كرد چرا كه شتاب امروز اشغالگران فقط و فقط احساس نگراني از پيروزيهاي روزافزون نيروهاي مقاومت اسلامي است و نشان مي دهد كه دشمن براي مقابله با پيروزي نهضت جهاني اسلام حاضر است دست به هر اقدامي بزند تا موفقيت نهائي نيروهاي مقاومت اسلامي را به تاخير و تعويق بيندازد."
درخاتمه اینکه طبق تجربه ی گذشته اثبات کرده است که اینگونه نظر پردازی وتهدید کردن ها فقط در اندازه وقد وقواه تئوری خشک وبدون عمل همراه نبوده است، بلکه هر چه پیش بینی وتهدید شده حد اقل تجربه ی عراق و افغانستان وفلسطین ولبنان اجرا شده است و به وضوح می گوید که با پشتوانه ی دلارهای اهدائی نفتی و صدور تررویسم وبنیادگرائی تعقیب واجرا شده و تا کنون هم بسیار پرهزینه از نظر خسارت مادی وانسانی بوده است بنابراین می بایست مجدداً تذکر وتأکید می گردد که شرایط کنونی در عراق و افغانستان وخاورمیانه حاصل اتخاذ و ادامه ی سیاست خائنانه و کثیف مذاکره ومماشات گری غرب با این رژیم یاغی بین المللی ومهار ناپذیر ترریستی آخوندی بوده است. به خصوص اینکه کثیف تر از اعمال این سیاست مذاکره ومماشات غرب، بنا بر پیشنهادات مکرر سران رژیم بربرمنش و جهل وجنون وجنگ وجنایت وخیانت وخرافات وغارتگر آخوندی هم قرار گاههای سازمان مجاهدین خلق در عراق بمباران هوائی شد و هم خلع سلاح شدند و بدتر اینکه نامشان در لیست گروه وسازمان های تروریستی گنجانیده شده است وهمچنان بر بودن این نام در این لیست سیاه اصرار ورزیده می شود. لذا تا اینگونه سیاست غرب ادامه دارد، می بایست شاهد عمیق تر شدن بحران های کنونی وتراتژدیک در عراق وافغانستان وفلسطین ولبنان هم بود. به خصوص همه ی طرح ودسیسه ها وبحران سازی ها وجنگ افرزی ها در بستر پروژه ی هسته ای و دسترسی به سلاح هسته ای می باشد که اگر تلاش مسئولانه برای مهار آن نشود و کوشش برای تغییرات دمکراتیک در ایران نگردد، فاجعه ی انسانی ومحیط زیستی که درپیش روی می باشد عمق وابعاد این فاجعه غیر قابل پیش بینی می باشد
هوشنگ – بهداد
یکشنبه 31 تیرماه سال 1386