نگاهی به گزیده های خبری ستون جهت اطلاع روزنامه ی جمهوری

در ستون جهت اطلاع روزنامه ی جمهوری اسلامی امروز 26 تیرماه خبری آمده است که مصداق عینی این ضرب المثل است که گفته می شود گر آسایش جهان طلبی ،رو قوی شو، که در نظام طبیعت ضعیف پایمال است و اینکه گفته می شود هرکه بامش بیش، برفش بیشتر است . زیراکه گزارش شده است حميدرضا حاجي بابايي عضو هيئت رئيسه مجلس ونماینده ی همدان گفته است که نمايندگان داراي خودروهاي شخصي هستند و مانند ديگر دارندگان خودروي شخصي از سهميه سوخت استفاده مي كنند. وي همچنين درباره سوختگيري خودروهاي اداري مجلس اضافه كرده است اين خودروها نيز براساس آنچه خودروهاي دولتي استفاده مي كنند از سهميه بنزين برخوردارند. همچنین حجت الاسلام موسي قرباني ديگر عضو هيئت رئيسه مجلس که در کنار عربشاهلو دارای پرونده ی دریافت رشوه از شهرام جزایری می باشد در غارتگری رانت خواری نمودن بسیار حرفه ای می باشد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري خانه ملت گفته است از روزهاي اول اجراي طرح سهميه بندي بنزين برخي از نمايندگان با مراجعه به هيئت رئيسه عنوان كردند كه براي رفت و آمد به حوزه هاي انتخابيه نيازمند بنزين بيشتري هستند اما تاكنون از ناحيه هيئت رئيسه در اين خصوص تصميمي گرفته نشده است . وي افزوده که فقط براي نمايندگان بلكه براي هيچ مقام ديگري جز با داشتن سند خودرو كارت سوخت صادر نمي شود و اين اقدامي درست و بجاست . این عضو هيئت رئيسه مجلس افزوده تنها راه جلوگيري از سواستفاده ها اين است كه براي هيچ يك از مسئولان كارتي جدا از كارت خودروي شخصي صادر نشود كه اگر اين اتفاق رخ دهد به مصلحت نخواهد بود. ناگفته نماند البته این وسط معلوم نیست که تکلیف آن جایگاه توزیع بنزین در مکان سابق مجلس که همین روزنامه وستون گزارش خبری آن را بازتاب داده بود که بنزین به همان سبک سابق برای نمایندگان مجلس توزیع می کنند چه شد؟ همچنین چرا نمایندگان تشریفاتی که یک میلیون تومان حقوق بدون سایر مزایا دریافت می کنند چه فرقی با صاحبان خودروی محروم وفقیر دارند که از طریق خودروهایومسافر کشی می کنند تا که به سختی امورات زندگی خود را برای زنده ماندن بگذرانند که نمایندگان مجلس می بایست از زوایای بیشتر وسهمیه کارت سوخت بنزین بر خوردار باشند؟



خبر دیگر که بیشتر مربوط به توضیح چگونگی بازده وعملکرد سهمیه بندی کردن بنزین می باشد وتقریباً ارتباط به خبر قبلی دارد. این است که گزارش شده بنابر گزارشی که ايرنا از سطح شهر تهران گزارش کرده حاكيست طي روزهاي اخير برخي تاكسي داران شهر تهران اقدام به فروش مازاد نياز خود يا اجاره كارت هاي سوخت خود مي كنند . درحالي كه سهميه ماهيانه تاكسي ها 800 ليتر اعلام شده است برخي رانندگان تاكسي مقداري از سهميه روزانه خود را به صورت آزاد مي فروشند و درآمدي را بدون اين كه خودرو خود را مستهلك كرده و يا مجبور باشد ساعات طولاني را پشت فرمان بنشيند براحتي كسب مي كنند. بعضي رانندگان تاكسي ضمن تاييد موضوع فروش بخشي از سهميه بنزين را حق خود دانسته تا از اين طريق ديگر لازم نباشد از صبح تا شب در خيابان ها مسافر جا به جا كنند!



.اما بازهم آویزان شدن به سیاست کثیف وخائنانه ی شورای وزیران کشورهای اروپا برای پوشش سوزش و عصبیت ناشی از موضع اخیر قطعنامه پارلمان اروپا که گزارشگر روزنامه ی جمهوری اسلامی متعلق به ولی فقیه در مورد چنین گزارش کرده وگفته سازمان تروريستي منافقين از قطعنامه اخير پارلمان اروپا درباره محكوميت محدوديت هاي ايجاد شده توسط دولت عراق براي اعضاي اين سازمان استقبال كرده است. چونکه روزنامه سعودي الوطن با اعلام اين خبر نوشته است « نمايندگان اين سازمان در عراق از قطعنامه اخير پارلمان اروپا كه در آن از دولت نوري المالكي خواسته شده است به حقوق منافقين در اردوگاه اشرف عراق احترام بگذارد استقبال كردند. » اين قطعنامه همچنين از دولت عراق خواسته است ساكنان اردوگاه اشرف را به عنوان « پناهندگان سياسي » به رسميت بشناسد چرا كه مدت 20 سال از سكونت آنها در اين كشور مي گذرد و لذا آنها تحت كنوانسيون چهارم ژنو از حقوق افراد تحت حمايت برخوردار شده اند. گزارشگر با فراموش کردن اعمال و جنایات روزه ی تروریست های اعزامی به عراق از سوی رژیم فاشیستی – مذهبی – آخوندی که در عراق انجام می گیرد و روزانه صد ها نفر از مردم بی گناه وبی دفاع به خاک وخون کشیده می شوند وکشته ومجروح می گردند، با کمال پرروئی نماینده ی مردم عراق شده وبرای آنان اشک تمساح ریخته وبا وارونه گوئی کردن ناخشنودی خود را محور صدور این قطعنامه ی پارلمان اروپا بروز داده و افزوده صدور اين قطعنامه درحالي صورت گرفت كه شوراي وزيران اتحاديه اروپا در نشست اخير خود در بروكسل بر ابقاي نام گروهك منافقين در فهرست گروه هاي تروريستي اين اتحاديه تاكيد كرد. منافقين براي سركوب مردم عراق و تجاوز رژيم صدام به ايران و كويت با حزب بعث همكاري كرده بودند.



بالاخره خبر دیگر مر بوط به احتمال استفاده کردن از پروژه ی نظامی علیه ی تأسیسات هسته ای رژیم فاشیستی – مذهبی – آخوندیست که از سوی روزنامه گاردين گزارش شده است كفه اقدام نظامي عليه ی رژیم فاشیستی – مذهبی – آخوندی در بحث و بررسي هاي كاخ سفيد سنگين تر شده است ودر دنباله ی این خبر بنا به گزارش عصر ايران افزوده شده است که روزنامه گاردين انگليس در شماره روز دوشنبه خود به نقل از يك منبع مطلع در واشنگتن نوشته است رايزني ها و بحث و بررسي ها درباره موضوع ايران در كاخ سفيد در يك ماه گذشته به سوي اقدام نظامي عليه اين كشور سوق يافته است . اين بحث و بررسي ها درباره ايران با حضور و مشاركت كاخ سفيد وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون ) و وزارت امورخارجه اين كشور در ماه گذشته ميلادي اتفاق افتاده است . به رغم آنكه كاخ سفيد در مشكلات بسياري در عراق گرفتار شده که رژیم فاشیستی – مذهبی – آخوندی برایش ساخته است اما اعلام كرده كه گزينه اقدام نظامي عليه رژیم فاشیستی – مذهبی – آخوندی همچنان از دستور كار خود كنار نگذاشته است . اين منبع مطلع به روزنامه گاردين تاكيد كرده است که « بوش مسئوليت رياست جمهوري آمريكا را ترك نخواهد كرد مگر آنكه تكليف پرونده ی هسته ای رژیم فاشیستی – مذهبی – آخوند ی وحضورش در عراق را روشن كرده باشد » . در پایان گزارشگر برای اینکه گزارشگر رزنامه ی جمهوری اسلامی خودش را قانع کرده باشد وبرای اینکه پیام انحرافی نفرستا داده باشد. بنابراین به جای اینکه نگران مردم ایران وسرنوشت آنان وکشور باشد تااینکه جنگ ضدملی و ضد میهنی مشابه جنگ ایران وعراق دوباره رخ ندهد که خمینی آن را را نعمت الهی نامیده بود به نقل از صاحبنظران بين المللي بی نام ونشان وابسته به امدادهای غیبی و سربازان گمنام امان زمان اضافه کرده است در مقابل اینان نیز معتقدند که پرونده ی هسته ای رژیم فاشیستی – مذهبی – آخوندی سرانجام بوش و حزب جمهوري خواه وي را به زمين خواهد زد. البته اگر وارونه شود یعنی اینکه اگر چنانچه به سیاست پلید وخائنانه ی مذاکره ومماشات ادامه داده شود. بالاخره چنین اتفاقی خواهد افتاد که نه فقط برای حزب جمهویخواه وبوش که حتی برای رقیب حزب دمکرات آمریکا نیز چنین خواهد شد . همینطور سراسر منطقه ی خاورمیانه به سرنوشت مشابه یا بدتر از عراق دچار خواهد شد.

http://www.andesheh.com/maghalat28/91.htm مسعود پسیان