اعتراف به پرداختن هزینه سنگین ازسوی قربانیان به جای مسئولان مجرم8 مردادجمهوری

نقد وبررسی " گفتا زكه ناليم!" روزنامه ی جمهوری اسلامی دوشنبه 8 مردادماه سال 1386
"اعتراف به پرداختن هزینه ی سنگین از سوی قربانیان به جای مسئولان مجرم فساد اخلاقی و اجتماعی و.."
واقعداً اگر نمی دانند مصاق عینی کوسه وریش پهن یعنی چه؟ خوب ابتدا این گزیده زیر را که در ابتدی سرمقاله ی امروز روزنامه ی جمهوری اسلامی با عنوان "گفتا زکه نالیم ! " آمده با دقت به خوانید که چنین است "
"مسافراني كه از شمال آمده اند و تعطيلات آخر هفته گذشته و ميلاد حضرت علي عليه السلام را در گيلان و مازندران گذرانده اند از وضعيت نامناسب پوشش زنان و رفتارها و روابط غيرشرعي دختران و پسران و مردان و زناني كه براي تفريح به اين استانها سفر كرده بودند بشدت گلايه مند هستند. آنها مي گويند چهره شهرهاي شمالي كشور و حتي روستاها و نقاط ييلاقي و بويژه كنار دريا هيچ تناسبي با يك جامعه اسلامي نداشت و ابتذال بقدري شديد بود كه افراد متدين احساس انزوا ميكردنداين وضعيت تاسف بار مربوط به زماني است كه نيروي انتظامي برخورد با ابتذال و افرادي كه مقررات پوشش و معيارهاي اخلاقي را رعايت نكنند را از اول مرداد ماه تشديد كرده است . واقعيت اينست كه نيروي انتظامي به وظايف خود عمل مي كند و عليرغم مشكلات و موانع و بي مهري هائي كه در اين باره وجود دارد با جديت به كار خود ادامه ميدهد اما اينكه با اينحال جامعه دچار چنين ناهنجاري شديدي است علت را بايد در كجا جستجو كرد .بادا كساني تصور كنند ابتذال و پوشش هاي نامناسب و نمايش رفتارها و روابط غيرشرعي و خلاف اخلاق چندان اهميتي ندارند و نبايد براي اين موضوع جايگاهي در اين حد و اندازه قائل شد. اگر افرادي اينگونه فكر كنند قطعا از تاثير عميق و شديد اين مظاهر فساد در روح جوانان و فرهنگ جامعه بي خبرند و نميدانند كه اجتماع را به نمايشگاه سكس و رفتارهاي غيرشرعي تبديل كردن مساوي است با آموزش فساد و فحشا به افراد جامعه و تشويق و ترغيب مردم به روي آوردن به آنچه مشاهده مي كنند. فلسفه حجاب كه قرآن كريم به آن آنهمه اهميت داده نيز همين است . بي جهت نيست كه غربي هاي استعمارگر پوشش و رفتارهاي غيراخلاقي و معاشرت هاي غيرشرعي را از مهمترين ابزارهاي درهم شكستن هنجارهاي جوامع اسلامي و مستقل و يكي از راه هاي وابسته نمودن آنها به خود ميدانند. "
حال بماند که گذشته از اینکه نتایج سرکوبگری نیروی انتظامی با طرح امنیت اجتماعی چیست که از اول اردیبهشت در سراسر ایران به مرحله اجرا گذاشته شده است و حاصل آن تا حال ده هزار بازجوئی و تحقیق بررسی خیابانی زنان ودختران جوان بوده است که تؤام با دستگیری وزندان و و در خیابان شلاق زدن وشکنجه کردن وآفتابه بر گردن جوانان آویزان کردن و چرخاندن آنان در خیابان بوده است . البتکه به زور سوار خودرو سوار کردن زنان ودختران جوان به اتهام بد و بی حجابی با ضرب و شتم نیز همراه بوده است ودر چندین مورد نیز مأموران نیروی انتظامی به سوی جوانان در حال موزیک گوش دادن و اراذل و اوباش خوانده شده شلیک کرده و آنان را کشته اند. همچنین تا حال نیروی انتظامی و قوه ی قضائیه بطور مشترک ده ها مورد نیز اعدام ودار زدن وسنگسار نمودن نگون بختان قربانی داشته اند که اتفاقاً همه هم دست پروردگان بیش از 28 ساله رژیم تروریستی آخوندی بوده اند که عامل اصلی فقر و بیکاری و تبعیض و شکاف عمیق طبقاتی و زائده ی بی عدالتی نهادینه شده در جامعه با سوء استفاده ی مذهبی و عوامفریبی می باشند،.
اما کمدی وتراژدیک آن موقع ااست که اکنون مبلغان همین روزنامه ی جمهوری اسلامی و روزنامه ی اطلاعاتی و پادگانی و اطلاعاتی کیهان پاسدار حسین شریعتمداری و سایر مطبوعات حامی دولت وجبهه ی ارتجاع حاکم اصول گرایان می باشند، پس از انتخابات اسلام گرایان در ترکیه هوار و هوار زده و موج شادی وخوشی بر پا کردند که گویا در ترکیه هم نوع ومدل جمهوری اسلامی حاکم بر ایران به قدرت رسیده است. در صورتیکه نوع پوشش هادی گوناگونی که برای زنان وحتی مردان در ترکیه وجود دارد کلاً با نوع ومدلی که در ایران وجود د دارد اختلاف فراوان وفاحشی دارد. ولی در مجموع می توان گفت که اینگونه گزارشی که سرمقاله از پوشش مناطق شمالی کشور این ایام تابستانی ارائه کرده است که تازه پس از پیاده شدن طرح سهمیه سازی بنزین می باشد که خیلی از صاحبان خودروهائی که از طریق حمل و نقل مسافران وجا به جائی آنان امرار معاش می کنند اکنون خانه نشین اند .،ولی فراموش نشود که با این گزارش از شرایط شمال و سواحل آن به وضوح و بطور شفاف اثبات می کند که این گزارش و اعتراف ناشی از طرح شکست جامعه دینی – فرهنگی کردن جامعه از سوی حاکمان بر ایران می باشد که در 28 سال گذشته تلاش کرده اند با شعار روسری یا توسری در جامعه نوع پوشش سیاه جامگانی پوشش و حجاب برتر چادر سیاه است راحاکم نمایند. امااکنون در حقیقت این گزارش سر مقاله نویس اذعان می دارد که جدا از تناقض آشکار ذوق زدگی زود گذر و صوری مبلغان و جارچیان حاکمان تهران از خود نشان داده اند که منوظ از پیروزی اسلام گرایان در ترکیه دانسته اند که کلاً اختلاف گسترده دارد با مدل بنیادگرائی مذهبی که در ایران وجود دارد، اما در حقیقت به معنی و مفهوم بیان ضریب مخالفت در جامعه ایرانی نسبت به طرح های ضربتی پوششی تحمیلی و جو وارعاب خفقان و خفه سازی صدا و واکنش های اعتراضی در جامعه می باشد که از سوی نیروی انتظامی اجرا گذاشته شده است که حتی با طرح های چند مرحله ای سرکوبگرایانه ی با پوشش مبارزه با فساد اخلاقی و اجتماعی و فرهنگی پیش برده شده است ، ولی موج مخالفت و موافقت و ایستادگی در جامعه آنچنان است که اکنون سرمقاله نویس روزنامه ی جمهوری اسلامی متعلق به ولی فقیه با یأس و نامیدی تمام حاصل طرح امنیت اجتماعی نیروی انتظامی را آنچنان دیده که خود گزارش کرده که بخشی از آن بازتاب داده شد و اکنون در دنباله سرمقاله نویس چنین مقاومت کنندگان وتسلیم ناشدگان را با اتهام اراذل و اوباش واقعیت خوانده و آبشخور را چنین دیده است:
"به اين نكته نيز كاملا واقفيم كه طرح ارتقا امنيت اجتماعي كه "نيروي انتظامي اجراي آنرا برعهده دارد در مبارزه با بدحجابي و پوشش مبتذل خلاصه نمي شود اما لازم ميدانيم اين واقعيت را نيز يادآور شويم كه اشرار اراذل و ساير علف هرزه هائي كه در جامعه مزاحم مردم و متعرض نواميس مردم مي شوند آبشخور اصلي شان همين نمايشگاه ابتذالي است كه متاسفانه در جامعه داريم . قطعا مسائل اقتصادي اخلاقي و روابط اجتماعي ناسالم و ناكارآمد نيز سهم مهمي در اين وضعيت دارند ولي هيچگاه نميتوان تاثير مظاهر فساد و ناهنجاري هاي پيدا را در پيدايش شرارت ها و انواع مفاسد" ديگر انكار كرد. "
مهم این است که سرمقاله نویس پاسخ دادن به علت ناهنجاری های موجود در جامعه را از دید خودش مورد بررسی و جستجو قرار داده و آن را تشریح کرده است و شیوه ی فهم و درک و اعتماد بدون راه اندازی پروژه بازی هاوبا نگاه داشتن به جلسه ونشست مسئولان رژیم تروریستی آخوندی را اینگونه توضیح داده است:
"اكنون نوبت پاسخ دادن به اين سئوال است كه علت اين ناهنجاري ها را در كجا بايد جستجو كرد . براي رسيدن به پاسخ يك راه اينست كه به فلسفه بافي روي آوريم و با فرمول هاي معمول كساني كه عادت دارند پيچيده صحبت كنند به پيش برويم . اين شيوه همانست كه همواره به امضاي چند قرارداد تحقيق و پژوهش با بودجه هاي كلان منجر مي شود و پژوهشگران بعد از چند ماه به اين نتيجه مي رسند كه لايه هاي ديگر مساله را نيز بايد با چند كار تحقيقي بيشتر و باصطلاح خودشان « پروژه » هاي ديگر كاويد و... بعد از سالها اعلام مي كنند موضوع بسيار غامض تر از آنست كه فكر مي كرديم و بايد كار فكري بيشتري روي اين مساله انجام شود! پيچيدگي موضوع را آنقدر شديد مي كنند كه راهي جز گم شدن در پروژه بازي هاي معمول باقي نمي ماند و بعد از مدت ها سفارش دهندگان متوجه مي شوند بجاي آنكه جلوي آب كمي كه رخنه كرده بود را بگيرند كه انجام آن با « بيل » هم ميسر بود حالا همان آب به سيل تبديل شده بطوري كه با « پيل » هم نميتوان جلوي آنرا گرفت ! شيوه ديگر اينست كه به درك و فهم عادي خودمان اعتماد كنيم و بدون احساس نياز به آن « پروژه بازي ها » بپذيريم كه رفتارها گفتارها بي تفاوتي ها و بي ضابطگي هاي خودمان و اطرافيان خودمان و كساني كه به كار ميگماريم و در مسئوليت ها قرار ميدهيم را عوامل پديد آمدن ناهنجاري ها بدانيم . ما چرا عادت كرده ايم خودمان را از خطا مصون بدانيم و همه چيز را گردن عوامل پنهان يا بيروني بياندازيم نگاهي به جلسات رسمي كه با حضور مسئولان تشكيل مي شود بياندازيد و بعضي زنهاي حاضر در اين جلسات را كه فلان مسئول سطح بالا برايشان سخنراني يا با آنها مصاحبه مي كند و به آنها لوح تقدير ميدهد زير نظر بگيريد خواهيد ديد كه ما خودمان مشوق بدحجابي هستيم . به افرادي كه جوايز مختلف فرهنگي و هنري از دست مسئولان رسمي دريافت مي كنند اگر نگاهي بياندازيد خواهيد ديد كه اكثر آنها ضوابط شرعي و قانوني پوشش و ظاهر را حفظ نمي كنند. حتي اگر از سوابق و لواحق و پرونده هاي شخصي دريافت كنندگان لوح ها و جايزه ها چشم پوشي نمائيم و فقط به ظاهر آنها نگاه كنيم نيز كاملا مشخص است كه ما با اين كارمان درحال ترويج چه چيزي هستيم' .همين امشب به مجموعه تلويزيوني « مدار صفر درجه » نگاه كنيد كه دوشنبه شب ها از شبكه اول سيما پخش مي شود خواهيد ديد كه علاوه بر ترسيم چهره اي در نهايت مظلوميت از يهودي ها چنان راحت و بي مشكل روابط غيرشرعي دختر و پسر و بي بندوباري آنها را در خارج و داخل ـ البته به بهانه اينكه مربوط به زمان طاغوت است ـ ترويج مي كند كه گوئي بينندگان اين مجموعه تلويزيوني در شانزليزه پاريس زندگي مي كنند و قرار است از پستان فرهنگ غربي ارتزاق كنند! از اينهمه مظلوم و نجيب و محترم و با شخصيت نشان دادن يهودي ها كه متاسفانه براي رسانه ملي ما به تبعيت از رسانه هاي غربي تحت سيطره آژانس يهود يك عادت شده و البته اميدواريم ناخودآگاه باشد و تصحيح شود كه بگذريم آنهمه تعابير هوس آلود و رفتارهاي مفسده انگيز كه به بهانه نشان دادن ماجراي دانشجويان اعزامي به پاريس و آنچه در دانشگاه سوربن و صحنه هاي مرتبط با آن ميگذرد و همينطور آنچه در خانواده هاي منضبط و غيرمنضبط داخل كشور در اين فيلم ميگذرد را چگونه مي توان توجيه كرد وقتي ما در مجالس رسمي به اين راحتي عناصر مبتذل پوش را تشويق مي كنيم و با بودجه بيت المال اين ابتذال ها را در قالب فيلم تلويزيوني به خورد جوان هاي اين جامعه ميدهيم از نيروي انتظامي چگونه انتظار داريم معجزه كند آيا ترسيم يك قطعه تاريخي و نشان دادن چهره جنايتكار صهيونيسم ـ اگر تا پايان اين مجموعه تلويزيوني چنين چيزي تحقق يابد ـ به اينهمه انحراف نيازمند است ! وقتي به چنين عوارض قابل اجتنابي تن ميدهيم چگونه انتظار داريم خيابان ها و لب دريا و حتي روستاهاي ما به نمايشگاه هاي ابتذال تبديل نشوند
"
در پایان سرمقاله نویس علت و ریشه ی ناهنجاری ها و عدم امنیت اخلاقی در جامعه را چنین دیده وبازگو کرده است :
"بدين ترتيب بايد علت ناهنجاري ها را در رفتارهاي خودمان جستجو كنيم و اگر واقعا مايل هستيم امنيت اخلاقي جامعه را ارتقا بخشيم اين امر را از رفتارهاي خودمان از رسانه ملي از ادارات از شركت ها از فرودگاه ها و از جلسات رسمي آغاز كنيم و نتيجه گيري پرمعناي آن شاعر را به ياد بياوريم كه : گفتا زكه ناليم كه از ماست كه بر ماست"
در خاتمه اینکه در شرایطی که سرمقاله نویس به این وضوح وسادگی پذیرفته است که ریشه وعامل پیدایش و رشد فساد اخلاقی و فرهنگی درون حاکمیت خود مسدولان دولتی می باشند که خودشان را جزو کابینه ی دولتی می دانند که مدعی دولت امام زمانی می باشند که رئیس مترسک این دولت ادعای نهمین قدرت اتمی جهانی شدن دارد ، پرسش است که چرا باید بهای این اعتراف فساد را متهمان قربانی به پردازند که محصول و دست پرودگان همین نظام و مسئولان نامبرده می باشند که اکنون اعتراف آشکار شده است خودشان جزو مجرمان اصلی می باشند ولی متهمان خود را قربانی جرم خود کرده اند تا که خود مصون بمانند؟!
هوشنگ - بهداد